Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dott

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 09:26

Jammer..

mijn jasje is gister ook goed binnen gekomen en past. Dus ik ben happy :D

LinZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 12:19

Ik wil hier ook weer even mijn ongenoegen uiten!!
Ik verkoop al jaren kleding op MP en ik krijg regelmatig de vraag of ik het kledingstuk wil opmeten... bijv. bij een broek. Binnenbeenlengte/buitenbeenlengte/taille/pijpbreedte/heupbreedte etc.

Ik ben natuurlijk niet te beroerd om dit te doen maar als ik erbij nadenk heb ik van alle mailtjes die ik met deze vragen heb gehad daarna NOOIT meer een reactie gehad of de maten goed zijn of niet en vraag ik me af of het wel zin heeft om hier überhaupt op te reageren.

Gisteren dus een koper voor een leggingstof broek die alles wilde weten. Ik heb haar gemaild dat het weinig zin had de breedte maten op te meten aangezien de stof uitrekt als je m aanhebt. Ik zei dat de maat normaal uitvalt echter dat deze wel lang was.
Ze mailde dat ze wel graag de lengte van de broek wou weten omdat ze lange benen had. Ik zei dat snap ik, ik mail de maten gelijk door en vervolgens hoor ik niets meer.
Heb vanochtend nog gemaild en gevraagd of ze iets wil laten weten aangezien ik ook de moeite heb genomen de broek op te meten.
GRRRRR!!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 12:21

De maten zullen wel niet bevallen :D

LinZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 12:30

Nee inderdaad... maar dat is toevallig dan nooit niet. Daarbij gaf ik aan dat de broek lang was en ze zei daarna dat ze ook lange benen had.
volgens mij zijn mensen die dit vragen gewoon niet geïnteresseerd genoeg. Heb het al tientallen keren mee gemaakt.
Is het dan zo lastig even wat terug te sturen dat de maat niet goed is?? ^)
Ik neem toch ook de moeite om het op te meten. Dit is de laatste keer geweest dat ik op zulke vragen reageer terwijl het geen gekke vragen zijn natuurlijk.
Laatst bijgewerkt door LinZZZZ op 30-03-15 12:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 12:33

Je zou er ook voor kunnen kiezen om de maten standaard in de advertentie te zetten. Helemaal niet meer reageren komt je verkopen niet ten goede want daar schrik je ook de oprecht geïnteresseerden mee af.

LinZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 12:38

Ik ga echt niet alle kleding opmeten want ik heb meestal best veel kleding te koop en daar ben ik gewoon teveel tijd mee kwijt, 9 van de 10 kopers vraagt hier ook niet naar die koopt gewoon. Maar het valt me wel op dat degene die het wel vragen nooit iets laten horen dus oprecht geïnteresseerd geloof ik bij deze kopers niet zo in.

Maar je hebt zeker gelijk wat betreft het reageren.

Kan misschien ook een nette mail sturen dat ik het uiteraard wil opmeten, maar dat ik wel een reactie verwacht.
Het maakt me ook niet uit als ik iets opmeet en het niet uiteindelijk niet blijkt te passen, als ze dat maar even laten weten!!

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 13:20

Ik kan me voorstellen dat het irritant is maar dit soort dingen hou je toch. Ik heb het zelf ook wel gehad hoor, dan niet met kleding maar met andere dingen, dat je mails krijgt met een hele lijst vragen en vervolgens niets meer hoort. Ik haal mijn schouders dan maar gewoon op, je hebt er uiteindelijk alleen zelf last van als je je er zo druk om maakt. Wat betreft dat laatste, over dat je een reactie verwacht, ik betwijfel sterk of dat veel zal helpen, als je kijkt hoe vaak er geen reactie meer komt.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 13:43

Ik zou t ook maar gewoon slikken. :D dus ofwel maten in de advertentie zetten of ze op verzoek meten.

LinZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 14:15

tja veel anders dan slikken kan je niet he haha
Ik maak me er niet druk om alleen spreek mijn ergernis uit en vind het alleen irritant. Nog irritanter dat als een koper geen geld overmaakt en niets meer laat weten, want dan heb ik er geen moeite voor hoeven doen :=

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 17:05

haha, trek ze niet allemaal over één kam,
ik koop met regelmaat kleding en vraag ook altijd de maten, en laat altijd wat van me horen, en 9 van de 10 keer koop ik het. Dus pas op: met nee zeggen, wie weet ben ik het de volgende keer wel die de maten vraagt :P

evengeennaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 20:39

oke...... ik heb dit weekend ook wat leuks meegemaakt! Nou ik ben al erg lang op zoek naar een verzorgpony dus besloot een advertentie op mp te zetten, telefoon nummer erbij gedaan heel dom natuurlijk! (Ik dacht dat dat moest :') ) Krijg ik zaterdagmiddag een smsje van een ene Wendy : "Hoi hoi , heb je inmiddels al een verzorgpony? x wendy" nouja ik ken een meisje uit mijn omgeving die Wendy heet dus..... Ik reageer " nou hoi , jammer genoeg nog niet xMeike (want dacht dat ik haar kende). vervolgens ging ze vragen waar ik er 1 zocht en hoe oud ik was enzo.... vervolgens heeft zij (hij waarschijnlijk :') ) gevraagd of ik mij er ook bij krijg voor andere dingen enzo (van die zin werd ik echt onpasselijk) Ik vertrouwde het niet dus vroeg of ze instagram, facebook of whatsapp had, op deze vraag reageerde hij niet en vroeg: " zou je ook foto's via de app willen sturen naar mij?" Ik vertrouwde het niet dus heb gezegd " Sorry ik ga dit niet doen want ik vertrouw je niet..." Dit heb ik aan mijn ouders verteld (en die hebben ook aan andere mensen gevraagd wat ze hiermee moeten doen) en die gaan contact opzoeken met de (zege?) politie...... Ik heb inmiddels mijn advertentie verwijderd, schijnt dat iemand gisteren in mijn omgeving mijn gmail account heeft proberen te hacken (mijn ouders denken die gast) direct wachtwoord veranderd.... pffffffff wat een zieke mensen op de wereld!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 20:49

Wel een beetje overdreven om contact te zoeken met de zedenpolitie (want dat bedoel je denk ik) bij zoiets. >;)

evengeennaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 21:29

Renee1991 schreef:
Wel een beetje overdreven om contact te zoeken met de zedenpolitie (want dat bedoel je denk ik) bij zoiets. >;)

Nee, niet overvreven , mijn vader heeft contact gehad met iemand die bij de politie werkt, en die raadde dit aan..

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 21:33

Zit dan hopelijk meer achter dan wat jij hier typt? Als ik een verzorger zou zoeken wil ik ook weten hoe oud je bent en waar je vandaan komt etc.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 21:39

Ik neem wel aan dat jij dan niet vraagt of je diegene er dan ook bij krijgt voor andere dingen :')

yanick29

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 22:11

Of het is heel ongelukkig geformuleerd (dat diegene bijvoorbeeld ipv alleen verzorgen ook stallen moet uitmesten ofzo als "extra dingen") of het is idd een raar verhaal...

evengeennaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 22:11

Marjoow schreef:
Zit dan hopelijk meer achter dan wat jij hier typt? Als ik een verzorger zou zoeken wil ik ook weten hoe oud je bent en waar je vandaan komt etc.

Ja natuurlijk zit er meer achter , het is veel te veel om te typen!

Kirsha nee natuurlijk niet :')

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 22:38

Het zou mij in ieder geval niet verbazen, je hoort dit soort dingen wel vaker bij wat jongere meisjes :=

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 23:26

LinZZZZ schreef:
Nee inderdaad... maar dat is toevallig dan nooit niet. Daarbij gaf ik aan dat de broek lang was en ze zei daarna dat ze ook lange benen had.
volgens mij zijn mensen die dit vragen gewoon niet geïnteresseerd genoeg. Heb het al tientallen keren mee gemaakt.
Ik neem toch ook de moeite om het op te meten. Dit is de laatste keer geweest dat ik op zulke vragen reageer terwijl het geen gekke vragen zijn natuurlijk.

Ik pak dit anders aan.
Vraag aan mensen hoe lang/hoe groot ze nodig hebben, dan kunnen ze eerst zelf aan het meten, en dan kun jij aangeven of die gaat passen of niet.
Ik bleef namelijk ook aan de gang.
Mensen vroegen me halsters, dekjes, hoofdstellen en alles op te meten, maar heb wel betere dingen te doen.

Soms in aparte gevallen meet ik nog dingen voor mensen, maar echt niet zomaar meer voor iedereen.

LinZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 12:04

HTM schreef:
LinZZZZ schreef:

Ik pak dit anders aan.
Vraag aan mensen hoe lang/hoe groot ze nodig hebben, dan kunnen ze eerst zelf aan het meten, en dan kun jij aangeven of die gaat passen of niet.
Ik bleef namelijk ook aan de gang.
Mensen vroegen me halsters, dekjes, hoofdstellen en alles op te meten, maar heb wel betere dingen te doen.

Soms in aparte gevallen meet ik nog dingen voor mensen, maar echt niet zomaar meer voor iedereen.

Dat is inderdaad super slim!!! :j
THANKS *\o/*

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 17:40

meikelief schreef:
Renee1991 schreef:

Nee, niet overvreven , mijn vader heeft contact gehad met iemand die bij de politie werkt, en die raadde dit aan..

Vind ik eigenlijk helemaal niet zo gek.
Wat stond er in je advertentie Meike? Ook je leeftijd? Want dan is het zeker een bewust berichtje.

evengeennaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 19:33

Janine , ja ook mijn leeftijd..

Het was precies dezelfde advertentie die ik ook op bokt heb staan.

xLillith

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 17:31

Ik word ook even helemaal gek. Ben op zoek naar een 2e pony, dus via marktplaats een aantal mensen berichtjes gestuurd. Duurt soms dagen voordat je eindelijk antwoord hebt.
Er is 1 die me echt geweldig lijkt, dus gebeld. Eerste keer geen antwoord, maar werd 's avonds gelukkig terug gebeld. Hij zou me gister bellen om een afspraak te maken om te komen kijken, nou niks meer gehoord.. Dus er maar weer een bericht achter aan gestuurd en hopen dat ik vandaag nog iets hoor...

RedLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 12:05

Als stille meelezer op dit forum wil ik nu toch wel eventjes mijn verhaal kwijt.
Drie maanden geleden heb ik mijn ponywagen verkocht,in goede staat.
Gisteren ontving ik een mail van de dame,die me gecontacteerd had over de wagen.Haar man en een vriend,zelf wedstrijdmenner,zijn de wagen komen bekijken,hebben alles gecontroleerd en hebben hem gekocht.
In de mail uitte ze haar ongenoegen omdat de banden,zowel binnen-als buitenband volledig stuk waren.
Ze vond het jammer dat er bij aankoop zo'n verduurde banden op lagen.Ik deed niet aan eerlijke handel en het sierde me niet dat ik zo met andere mensen omging.Ze was ontzettend ontgoocheld in mij als verkoopster.
Ik heb haar meegedeeld dat ik me toch vragen stelde over haar verhaal.De wagen werd grondig bekeken en er zijn geen opmerkingen gemaakt over de banden.
Mij beschuldigen van oplichting gaat toch te ver.Als de banden reeds verduurd waren bij aankoop,waarom stuur je dan pas na drie maanden een mail?
Ik heb haar doorverwezen naar de dealer van de wagen.
Op mijn vraag waarom ze me na 3 maanden deze mail stuurde,kreeg ik als reactie;Als u een paard zou kopen en het is na een kleine periode na aankoop plots mank, ga jij ook vloeken.
Wat een vergelijking.Dus dit is ook altijd de schuld van de verkoper dan.
Ze ging contact opnemen met de dealer.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 12:18

Niks van aantrekken. Ze hebben de wagen zelf onderzocht, na drie maanden kun je met zoiets niet meer aankomen bij de verkoper. Niet jouw probleem :)