Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cowboy55

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 14:17

Dat was dat stopcontact dat je dochter gebruikte ondanks jouw waarschuwing, toch? Of heb ik het verkeerd onthouden?

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 14:23

Cowboy55 schreef:
Dat was dat stopcontact dat je dochter gebruikte ondanks jouw waarschuwing, toch? Of heb ik het verkeerd onthouden?

Nee,je bent verkeerd.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 15:02

Waarom is het sporthorloge dat ik wil zo knetter duur? :')

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 15:34

luuntje schreef:
Ehlers-Danlos dus kapotte en luxerende (uit de kom) gaande gewrichten.
Dat doet zeer en slik ik Tramadol voor. Dat werkt niet de hele nacht.

Vochtig weer is niet fijn voor je lijf.
Zou kijken of iets ophogen voor nu een betere nachtrust geeft.

Karuna de ING heeft ook daglimieten verlaagd.
Kan je omhoog zetten, dan 4 uur wachten en je betaling doen.

Denk dat je baad kunt hebben bij een dynamische ligorthese van levate cura. (wordt ook vergoed door je zorgverzekeraar) en veel lotgenoten hebben er baad bij.

Paardjes101

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 15:34

CupCakes_ schreef:

Welke wil je aanschaffen?

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 15:35

Paardjes101 schreef:
CupCakes_ schreef:

Welke wil je aanschaffen?

Garmin Fenix 7S solar

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 16:04

Dat mijn merrie zo gruwelijk koppig is. Advies gekregen om haar hoef te weken in soda dus gisteren de "gewoonlijke" emmer gebruikt. Ze ging nog liever op een been staan dan dat.

Ok vandaag naar de epplejeck gereden voor een hoefzak. Deze kon ik om alle benen doen zonder problemen, behalve het been dat moest :roll: niet neer willen zetten, en snel wegdraaien als ik niet oplet. Ok maar ik was slim, ik had ook zo'n grote waterdichte hoefschoen meegenomen, kan niet mis gaan toch? Oh jawel, wat die kreeg ik niet eens om de hoef heen door de pasvorm :roll:

Succes met je pijnlijke voet rotbok :evaw:

Paardjes101

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 16:06

JudithGigi schreef:
Dat mijn merrie zo gruwelijk koppig is. Advies gekregen om haar hoef te weken in soda dus gisteren de "gewoonlijke" emmer gebruikt. Ze ging nog liever op een been staan dan dat.

Ok vandaag naar de epplejeck gereden voor een hoefzak. Deze kon ik om alle benen doen zonder problemen, behalve het been dat moest :roll: niet neer willen zetten, en snel wegdraaien als ik niet oplet. Ok maar ik was slim, ik had ook zo'n grote waterdichte hoefschoen meegenomen, kan niet mis gaan toch? Oh jawel, wat die kreeg ik niet eens om de hoef heen door de pasvorm :roll:

Succes met je pijnlijke voet rotbok :evaw:

Zo herkenbaar dit! Je hebt van unique horn een soort hoefzakschoen. Misschien dat dit werkt?

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 16:11

Heb al iets wat erop lijkt geprobeerd, maar omdat ze weigert haar voet neer te zetten krijg ik hem niet goed vast gemaakt. En zodra ik een ander voetje vraag (zodat ze hem neerzet) huppelt ze weg en valt de zak eraf 8)7

Paardjes101

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 16:13

JudithGigi schreef:
Heb al iets wat erop lijkt geprobeerd, maar omdat ze weigert haar voet neer te zetten krijg ik hem niet goed vast gemaakt. En zodra ik een ander voetje vraag (zodat ze hem neerzet) huppelt ze weg en valt de zak eraf 8)7

Oef lastig! Veel suc6 in iedergeval.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 16:26

Sorry ik moest hard lachen om de kat die zichzelf geverfd had.
Nouja 2 katten die dat gedaan hebben.

Hutcherson dank je wel ik ga kijken naar die orthese.

Chronisch ziek zijn is stom. Voor iedereen.
Kanker,ALS, MS en nog veel meer aandoeningen en ziektes zouden verbannen moeten/mogen worden.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 16:40

Judith heb je geen stalgenoot die kan helpen?
Anders toch goed vastzetten aan 2 kanten of in een box en dan vast zodat ze gewoon even gedwongen wordt om stil te staan.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 16:51

Ik moet om de 12 weken een injectie laten toe dienen door de Huisarts Assistente,
en dat aanvragen doe ik al zeker +17 jaar via de Assistente.
En daar is nooit een probleem van gemaakt, sinds dat ik merk dat we een
nieuwe Assistente bij de telefoon hebben zitten is en word alles anders gedaan.

Werd net afgesnauwd omdat ik belde voor een herhaal recept
voor de injectie die ik volgende week nodig heb.

Voel mij daar echt ongemakkelijk door, en ik kan dan ook op dat moment geen terug reactie
geven als die gene zo snauwt.. heb der wel aangegeven dat ik dit altijd deed maar volgens haar kan dat niet.

En bij de huidige assistente is het zo gepiept en veel gezelliger, en die is ook binnen 2-3 min klaar.
Heb nu bijna 10min aan de telefoon gehangen omdat zij hem niet kon vinden, en een naam riep dat ik niet kende.

Toen heb ik hem zelf opgezocht van de namen, en opgenoemd en dat was wel een naam maar het was niet van je het..

Volgende keer loop ik wel naar de Praktijk, heb geen zin in dat gezeik. -O-

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 16:53

Ineke2 schreef:
Judith heb je geen stalgenoot die kan helpen?
Anders toch goed vastzetten aan 2 kanten of in een box en dan vast zodat ze gewoon even gedwongen wordt om stil te staan.

Jup maar dat hielp niet helaas. Vastzetten is geen optie, heeft ze teveel angst voor (ze sloopt of zichzelf of hetgeen waar ze aan vast zet) en dat wil niet erger maken

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 16:54

Ik erger me aan het feit dat je voor iedere scheet tegenwoordig een feedback formulier moet invullen. Nou ja, moeten. Het wordt gevraagd.
Van een bedrijf een monstertje plakplastic aangevraagd. "Hoe bent u door ons geholpen? Bent u tevreden?" Ja eeeeh, het gevraagde stukje zat in de envelop. De envelop is bij mij aangekomen. Wat wil je nog meer?

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 17:04

Siggislief schreef:
Ik moet om de 12 weken een injectie laten toe dienen door de Huisarts Assistente,

Voel mij daar echt ongemakkelijk door, en ik kan dan ook op dat moment geen terug reactie
geven als die gene zo snauwt.. heb der wel aangegeven dat ik dit altijd deed maar volgens haar kan dat niet.

En bij de huidige assistente is het zo gepiept en veel gezelliger, en die is ook binnen 2-3 min klaar.
Heb nu bijna 10min aan de telefoon gehangen omdat zij hem niet kon vinden, en een naam riep dat ik niet kende.

Toen heb ik hem zelf opgezocht van de namen, en opgenoemd en dat was wel een naam maar het was niet van je het..

Hier mag je echt wel over klagen bij de huisarts , wat slecht

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 17:19

knollentuin schreef:
Siggislief schreef:

Hier mag je echt wel over klagen bij de huisarts , wat slecht

Ik heb der volgens mij al eerder aan de lijn gehad, en dit vond ik ook niet geweldig.
Als dit vaker gaat gebeuren heeft ze denk ik zeker een klacht aan der broek hangen,
hoop echt dat de huidige assistente weer terug komt.

Ik kan heel slecht terug communiceren als iemand snauwt/afsnauwt
dan staan de tranen echter in de ogen dan dat ik zonder tranen iets terug kan zeggen.

Dit is altijd zo geweest maakt niet uit of het telefonisch of face to face is of per app/sms.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 17:26

Dat ik nog helemaal kapot ben van de vergadering gisteren, heel lang heb geslapen vannacht en alsnog heel moe ben. Nadat ik van mijn paard thuiskwam op de bank geploft en er heel lang niet vanaf gekomen.

Nou ja zulke dagen mogen er ook zijn, maar had liever een productieve dag gehad.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 17:30

Wat lastig Siggislief en heel vervelend ook om zo behandeld te worden.
Als je weer kalm bent lukt dan een mail schrijven om aan te geven hoe je bent behandeld ( hoe dat in elk geval op je overkomt als patiënt ) en wat dit met je doet?

Het kan en mag niet de bedoeling zijn dat een huisarts assistent patiënten overstuur maakt.

Ik heb er trouwens ook 1 bij mij in de praktijk. Ik herken inmiddels haar stem en vraag zo snel mogelijk om een collega, want wij gaan gewoon niet goed samen :+

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 17:41

Ineke2 schreef:
Wat lastig Siggislief en heel vervelend ook om zo behandeld te worden.
Als je weer kalm bent lukt dan een mail schrijven om aan te geven hoe je bent behandeld ( hoe dat in elk geval op je overkomt als patiënt ) en wat dit met je doet?

Het kan en mag niet de bedoeling zijn dat een huisarts assistent patiënten overstuur maakt.

Ik heb er trouwens ook 1 bij mij in de praktijk. Ik herken inmiddels haar stem en vraag zo snel mogelijk om een collega, want wij gaan gewoon niet goed samen :+

Vroeger zaten alle huisartsen apart, dus aan huis en ik kon ook nooit met iemand overweg.
En wist gelukkig als ik een afspraak wou maken of iets nodig had altijd op de Woensdag of Vrijdag moest bellen,
om de vrouw van de huisarts aan de telefoon te krijgen.
Als ik dat niet deed en om een tijd belde dat het niet meer mocht/kon, dan kreeg ik de wind van voren.

Nu zitten alle huisartsen uit het Centrum allemaal onder 1 dak, en iedereen heeft een eigen assistente.

Ik ben ondertussen wel weer rustig/kalm. Maar zal volgende week gewoon in de praktijk mijn probleem plaatsen denk ik als k het niet vergeet.

Rose123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 18:10

Dat sinds ik op stal heb verteld dat mijn pony helaas ingeslapen moet worden morgen, iedereen ineens bij haar box hangt en zelfs er mensen zijn die het niet snappen want ze loopt nu goed... ja op pijnstillers voor een olifant... alsof het al niet moeilijk genoeg is.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 18:16

@Rose123

He wat vervelend dat iedereen zulke vragen gaat stellen, alsof het al niet moeilijk genoeg is.

Heel veel sterkte toegewenst

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 18:16

Heel veel sterkte Rose123 :knuffel:

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 18:17

Rose123 schreef:
Dat sinds ik op stal heb verteld dat mijn pony helaas ingeslapen moet worden morgen, iedereen ineens bij haar box hangt en zelfs er mensen zijn die het niet snappen want ze loopt nu goed... ja op pijnstillers voor een olifant... alsof het al niet moeilijk genoeg is.

He bah dat is echt naar :(

Ik erger me aan mijn lichaam die schreeuwt om chocolade en/of ijs

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 18:17

Wat droevig Rose, heel veel sterkte!