Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 17:48

Ineke2 schreef:
_San87_ schreef:
Weer een schadevrij jaar. Mijn premie is wel 50 cent per maand omlaag gegaan.

En volgende maand een bericht dat x kosten zijn gestegen dus je premie stijgt een paar euro.

Zo ging het vorig jaar wel :)).

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 18:02

Aan de sukkels van de gemeente die vòòr mijn oprit een voetbalgoal geplaatst hebben. Ze staan nu (ik zeg maar wat, heb er geen kompas bij genomen) noord-zuid, zuid = in de verlengenis van onze oprit. Oost-west zijn er geen auto's, geen huizen, .. Idioten.

Ik ben fan van voetbal hoor. Vind het helemaal niet erg dat ze die goals op het grasplein hier geplaatst hebben - maar serieus, vòòr onze oprit? De ballen die naast gaan, belanden op deze manier tegen onze auto, garagepoort of woonkamerraam aan. Try me :Y)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 18:11

Mijn vriend en ik beide een bril gekocht met multifocale glazen..

Ouder worden is duur...

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 18:15

Aan mijn vader die tegen m'n moeder gezegd had dat ze niet tegen me mocht vertellen dat het huis dat ik wil,verkocht gaat worden.
De eigenaar die naast hen woont,had gevraagd om me dit te zeggen want ik geniet de voorkeur bij hem.
Maar ze willen wel borg staan met hun woning voor mijn broer als die wat vindt.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 18:36

Merlen schreef:
Aan mijn vader die tegen m'n moeder gezegd had dat ze niet tegen me mocht vertellen dat het huis dat ik wil,verkocht gaat worden.
De eigenaar die naast hen woont,had gevraagd om me dit te zeggen want ik geniet de voorkeur bij hem.

Ik snap dat het balen is, maar heel rationeel gezien...
Zou het wat veranderen? Ik bedoel: Als je ouders je hier wel over ingelicht zouden hebben, zou je dan het huis wel kunnen kopen?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 18:40

M_D_H schreef:
Merlen schreef:

Zou het wat veranderen? Ik bedoel: Als je ouders je hier wel over ingelicht zouden hebben, zou je dan het huis wel kunnen kopen?

Ik mis even wat dat ertoe doet.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 18:47

Vergeten dat half Brummen verbouwd wordt en dus met pizza’s thuis komen die nog nèt lauw zijn ;(

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 19:12

_San87_ schreef:
M_D_H schreef:

Waarom zou het er niet toe doen?

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 19:27

M_D_H schreef:
Merlen schreef:

Dat is het punt toch niet.
Punt dat ik wil maken is dat mijn vader nooit wat te zeggen heeft over mijn broer.Terwijl hij altijd op alles wat ik doe opmerkingen moet maken.Broer wordt in al zijn doen en laten voorgetrokken.Krijgt een auto van hem,mag al zijn autowrakken bij hen laten staan,niemand mag iets negatiefs zeggen over mijn broer ook al is het de waarheid,...
Laat ik één dag mijn fiets bij hen staan,krijg ik een sneer dat die weg moet.
Tot nu toe trok ik me er niets van aan.Liet ik het aan me voorbij gaan maar dat hij me dit niet gunt,begrijp ik niet.

Ik heb trouwens wel de bank gecontacteerd.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 19:27

M_D_H schreef:
_San87_ schreef:

Omdat haar ouders er bewust voor kiezen informatie niet door te geven die voor Merlen belangrijk is. Wat boeit het of ze dat huis wel of niet kan betalen. Je mag van je ouders toch verwachten dat ze je gewoon vertellen wat er te gebeuren staat met iets wat jouw aandacht heeft? Helemaal wanneer er al een voorkeursbehandeling tussen twee kinderen lijkt te bestaan.

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 19:31

_San87_ bedankt voor je steun.
Zo is het inderdaad.

Ik heb alles al berekend en ik zou per maand bijna 400€ minder betalen.
Los van het feit dat ik dan weer jaarlijks een flink bedrag terug krijg aan personenbelasting.
Ik geniet nog van een woonbonus als ik huidig krediet laat overzetten op een nieuwe woning.
Ik hoef niet meer met de auto naar de wei.Kan ik te voet heen.Bespaart me ook nog veel benzine.
Laatst bijgewerkt door Merlen op 29-08-23 19:45, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 19:41

Merlen schreef:
_San87_ bedankt voor je steun.
Zo is het inderdaad.

Graag gedaan. Succes bij de bank +:)+. Je verdient wel een meevaller.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 19:42

Ik las een tijdje terug over druppels die geur neutraliseren. En nu kan ik de naam niet meer vinden :').

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 19:48

_San87_ schreef:
M_D_H schreef:

Omdat haar ouders er bewust voor kiezen informatie niet door te geven die voor Merlen belangrijk is. Wat boeit het of ze dat huis wel of niet kan betalen. Je mag van je ouders toch verwachten dat ze je gewoon vertellen wat er te gebeuren staat met iets wat jouw aandacht heeft? Helemaal wanneer er al een voorkeursbehandeling tussen twee kinderen lijkt te bestaan.

Ik zeg niet dat een voorkeursbehandeling goed is en ik weet verder niet hoe de situatie bij Merlen is en hoe de band met haar ouders is maar...
Ze geeft hier vaak aan dat ze niet weet hoe ze het hoofd boven water moet houden, dat ze het moeilijk heeft etc etc etc.

Stel nou, dat haar ouders het beste met haar voor hebben (shocking, er zijn ouders die het beste met hun kinderen voor hebben) en ze willen voorkomen dat Merlen zich in allerlei bochten gaat wringen om haar droomhuis te kopen, of dat het niet kan en dan enorm teleurgesteld is en zich "wat als" vragen gaat stellen.
Stel nou dat haar ouders dat wilde voorkomen? Als Merlen er niet achter was gekomen dat dat huis te koop stond, was het wellicht gelukt en had Merlen in de heerlijke onwetendheid gezeten waarin ze niet zou balen van gemiste kansen, niet teleurgesteld was en niet zich in allerlei bochten had gewrongen.

Dus ja, in mijn optiek maakt het een hoop uit of het een kansloze zaak is of niet.

Soms is onwetendheid een zege en wellicht bedoelde haar ouders het wel goed.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 19:54

Dat is geen keuze die haar ouders voor haar mogen maken, imo. Ze is volwassen en dat huis heeft haar interesse. Haar ouders weten dat, maar weigeren haar te vertellen dat zij voorkeur heeft bij de huidige eigenaar. In plaats van haar de hulp te bieden die haar broer wel krijgt, krijgt ze een deksel op haar neus.

Dat is misschien nog wel kwetsender dan weten dat het huis dat je graag wil verkocht wordt en jij kunt het niet betalen. Een teleurstelling waar iedere volwassene wel een keer mee te maken krijgt. Een heel andere teleurstelling dan je ouders die je laten vallen en bewust belangrijke info achterhouden. Ze is geen kind.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 19:59

Ik zie dat toch echt anders, maar dat maakt niet uit, wij worden het hier toch nooit over eens en gelukkig hoeft dat ook niet want wij zitten niet in die situatie.
Dus dat scheelt dan weer :)

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 20:04

M_D_H Ik heb mijn bericht hierboven net aangepast en zeg dat ik dan bijna 400€ per maand alleen al aan huisvesting minder betaal dan in mijn huidige situatie.
Het is dit of levenslang huren.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 20:06

Merlen schreef:
M_D_H Ik heb mijn bericht hierboven net aangepast en zeg dat ik dan bijna 400€ per maand alleen al aan huisvesting minder betaal dan in mijn huidige situatie.

Dikke middelvinger naar je ouders. Ga ervoor!

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 20:10

Merlen schreef:

Klinkt positief.

Kijk, het feit van het voortrekken van een kind ten opzichte van een ander kind is niet goed.
En misschien hadden je ouders zich niet met je leven moeten bemoeien, maar ik probeer altijd uit te gaan van het principe dat ouders het goed bedoelen. (tuurlijk zijn er rotte appels maar de meeste bedoelen het echt goed) ben je volwassen? Ja natuurlijk! Maar je ouders blijven altijd je ouders en zullen toch altijd op een bepaald niveau met je blijven bemoeien. Ik zie dat als liefde en zorgzaamheid.

Nou heb ik ook hele lieve ouders die altijd het beste met mij voor hebben (al hebben ze ook minpunten hoor, dat heeft iedereen) dus wellicht zie ik het door een roze bril, maar er klakkeloos van uit gaan dat je ouders het slecht menen, nee dat kan ik gewoon niet.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 20:11

Verkoop van mijn trailer loopt niet zo soepel als gehoopt :( heb het geld zo hard nodig maar iedereen haakt af op een aantal zachte plekken in de wanden (wat ik wel snap verder hoor, daar niet van)

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 20:15

Aan mezelf.. voor veel te veel geld woodwick kaarsen gekocht voor de winter... (maar ze ruiken zoooo lekker)

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 20:29

Migraine...

Dat ik een nacht vreselijke hoofdpijn heb gehad is nog daar aan toe, maar dan ook nog de hele dag duizelig, oververmoeid en overprikkeld zijn en niks qua licht/geluiden kunnen verdragen... dat hoefde er niet nog even bij :(

(Plus nu weer terugkerende hoofdpijn, ik hoop nu toch beter de nacht door te komen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 20:31

M_D_H schreef:
Klinkt positief.

Kijk, het feit van het voortrekken van een kind ten opzichte van een ander kind is niet goed.
En misschien hadden je ouders zich niet met je leven moeten bemoeien, maar ik probeer altijd uit te gaan van het principe dat ouders het goed bedoelen. (tuurlijk zijn er rotte appels maar de meeste bedoelen het echt goed) ben je volwassen? Ja natuurlijk! Maar je ouders blijven altijd je ouders en zullen toch altijd op een bepaald niveau met je blijven bemoeien. Ik zie dat als liefde en zorgzaamheid.

Nou heb ik ook hele lieve ouders die altijd het beste met mij voor hebben (al hebben ze ook minpunten hoor, dat heeft iedereen) dus wellicht zie ik het door een roze bril, maar er klakkeloos van uit gaan dat je ouders het slecht menen, nee dat kan ik gewoon niet.

Helaas zie ik erg vaak dat ouders niet het beste voor hebben met hun kind of wel goede intenties hebben maar daarbij voorbij gaan aan de wens van hun kind of het belang van het kind.

Het is superfijn dat je steunende ouders hebt. Koester dat vooral. Helaas is het voor flink wat mensen niet vanzelfsprekend.

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 20:38

Bemoeien ja,uit liefde en zorgzaamheid nee.
Mijn vader is nooit meegekomen naar school naar oudercontacten,nooit naar schoolfeesten,nooit uitstapjes gemaakt.En mijn moeder die moest zijn mening volgen.
Ik heb nooit hun hulp gevraagd,niet voor mijn kinderen,noch voor de dieren of financieel omdat ik weet dat ik op m'n kop kreeg.
Bij mijn kinderen heeft hij zich nooit laten zien op schoolfeesten,grootouderfeesten.
Daar had hij geen zin in.
Mijn broer kan alles aan hem vragen en daar gaat hij wel naar naar het schoolfeest van zijn zoontje of haalt hem van school af indien nodig.
Vroeg ik eens om hulp,brulde hij de keet bij elkaar.
Waarom,weet ik veel.Misschien is hij wel de oorzaak dat ik nooit of te nimmer aan iemand wat vraag.

Zo,dat lucht op dat dit eruit is.

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 20:41

Fearn schreef:
Migraine...

Dat ik een nacht vreselijke hoofdpijn heb gehad is nog daar aan toe, maar dan ook nog de hele dag duizelig, oververmoeid en overprikkeld zijn en niks qua licht/geluiden kunnen verdragen... dat hoefde er niet nog even bij :(

(Plus nu weer terugkerende hoofdpijn, ik hoop nu toch beter de nacht door te komen)

Ik zag op tiktok een filmpje, geen idee of het werkt, maar bij migraine schijnt het te helpen als je met je voeten in een bak zo heet mogelijk water gaan staan/ zitten :(:)