(ik heb het dus over de exen zonder daadwerkelijke diagnose

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tovaita schreef:Ik vind het vooral dom als iemand haar ex een narcist noemt of zijn ex een borderliner. Dan neem ik diegene al niet meer serieus, waarmee ik het leed zeker niet bagatelliseer. Ik vind het emotionele armoede om met die termen te gooien. Let op wat ik schrijf; “ik vind”.
En ik heb genoeg ervaring (ook zelf!) met wonden uit het verleden. Een moeilijke jeugd waar ook gedrag vertoond werd dat mij erg beschadigd heeft. Maar persoonlijkheidsstoornissen opplakken helpt mij geen steek verder, terwijl therapie en leren om naar mijn intuïtie te luisteren dat wel doet.
Maar hey, ieder z’n ding he!
capopjekop schreef:Dat is wel heel simpel gedacht. Als je uit een toxische relatie stapt begint het gezeik pas echt. Stalken, bedreigingen, spullen slopen etc.
Janine1990 schreef:Tovaita schreef:Ik vind het vooral dom als iemand haar ex een narcist noemt of zijn ex een borderliner. Dan neem ik diegene al niet meer serieus, waarmee ik het leed zeker niet bagatelliseer. Ik vind het emotionele armoede om met die termen te gooien. Let op wat ik schrijf; “ik vind”.
En ik heb genoeg ervaring (ook zelf!) met wonden uit het verleden. Een moeilijke jeugd waar ook gedrag vertoond werd dat mij erg beschadigd heeft. Maar persoonlijkheidsstoornissen opplakken helpt mij geen steek verder, terwijl therapie en leren om naar mijn intuïtie te luisteren dat wel doet.
Maar hey, ieder z’n ding he!
Akelig zinnetje dit...
Bepaalde mensen niet serieus nemen en vervolgens zo'n zinnetje er achteraan plakken. Ik weet even niet goed wat ik daarvan moet vinden in het licht van deze discussie.
Fly_high schreef:Noem je ex gewoon een banketstaaf
assie schreef:Wat jammer Dakota. Heb je tijdens het gesprek wel aangegeven dat je hier geen behoefte aan had? Sommige mannen hebben echt zo'n plaat voor hun kop.
Degenen die het gesprek beginnen met 'hey, ne*ken?', die blokkeer ik wel direct. Maar als er eerst een leuk gesprek was en ze zwaaien dan af, dan wil ik ze nog wel eens de kans geven en tot de orde roepen.
pien_2010 schreef:Het gegeven psychopathie, borderliner, narcisme daarover had ik graag eerder meer over geleerd. Daar zou ik in mijn werk veel aan gehad hebben.
Pas veel later, na mijn opleiding, kwamen dit soort begrippen op mijn weg. Ik vind het leerzaam voor iedereen.
En wees gerust voor mij is echt niet iedereen die banketstaaf doet een psychopaat, of narcist of een borderliner. Die diagnose kan ik helemaal niet stellen.
Wel herken ik dit soort gedrag veel eerder omdat ik nu weet dat dit bestaat. Wat ik jammer vind is, dat ik in dit topic waar mensen daten als tip geef, joh lees je eens in als het om dit onderwerp gaat. Wellicht herken je gedrag dat niet ok is en kun je daarop anticiperen.
Helaas is het nu ontaard in... "tegenwoordig is iedereen narcistisch, en ik ben het nooit tegengekomen etc etc.....terwijl het daar dus helemaal niet om gaat....".
Tevens door daar zo op in te gaan zullen mensen die echt met dit gegeven te maken hebben (gehad) in hun leven, verder wel hun mond houden. Want nodigt niet bepaald uit.
Ik ga er verder niets meer over zeggen.