Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tovaita

Re: Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 13:13

Dat zijn de extreme gevallen. De meeste ‘gediagnosticeerde narcisten’ door ‘de kenners van de koude grond’ doen dit niet.

(ik heb het dus over de exen zonder daadwerkelijke diagnose :) )

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 13:18

Tovaita schreef:
Ik vind het vooral dom als iemand haar ex een narcist noemt of zijn ex een borderliner. Dan neem ik diegene al niet meer serieus, waarmee ik het leed zeker niet bagatelliseer. Ik vind het emotionele armoede om met die termen te gooien. Let op wat ik schrijf; “ik vind”.

En ik heb genoeg ervaring (ook zelf!) met wonden uit het verleden. Een moeilijke jeugd waar ook gedrag vertoond werd dat mij erg beschadigd heeft. Maar persoonlijkheidsstoornissen opplakken helpt mij geen steek verder, terwijl therapie en leren om naar mijn intuïtie te luisteren dat wel doet.
Maar hey, ieder z’n ding he!

Akelig zinnetje dit...

Bepaalde mensen niet serieus nemen en vervolgens zo'n zinnetje er achteraan plakken. Ik weet even niet goed wat ik daarvan moet vinden in het licht van deze discussie.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 13:22

capopjekop schreef:
Dat is wel heel simpel gedacht. Als je uit een toxische relatie stapt begint het gezeik pas echt. Stalken, bedreigingen, spullen slopen etc.

Precies tot en met in brand steken van nieuwe woning door opgestookte kind door de ex bv. Cliënt van mij meegemaakt. En daar kan een rechter dus niets mee want de ex met straat verbod was er niet bij. De jongen zijn leven was ook gelijk over met die daad. Het hele gezin ging naar de klote. En zo heb ik zakken aan voorbeelden vanuit mijn werkleven.

Het boek van Storms heeft mij in laten zien waar we eigenlijk mee te maken hadden. En ja, in mijn werk heb ik veel gezien hoe deze gasten het ook nog zo weten te draaien dat anderen er voor opdraaien cq niet geloofd worden. Dat hoort erbij. Hij had de kinderen toegewezen gekregen en zij was diegene "met de psychiatrische problemen waar niet mee te leven viel".
Dus haar leven was geruïneerd maar ook van die 3 kindjes. Vreselijk. Dus ja eer en een diagnose is ben je jaren verder als die al komt. Maar door dit gedrag te kennen en te herkennen kun je in elk geval herkennen, als je jezelf daar niet voor af sluit om iemand bij voorbaat al niet te geloven, wat daar gebeurd is en hoe het werkelijk zit.
Ik kan boeken schrijven en geloof zeer zeker dat er veel meer mensen zijn met psychopathie als dat wij denken!

Janine eens met je. Volmondig.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 13:38

capopjekop schreef:
Dat is wel heel simpel gedacht. Als je uit een toxische relatie stapt begint het gezeik pas echt. Stalken, bedreigingen, spullen slopen etc.

Precies en nog wel meer gekkigheid die een normaal mensen niet bedenkt.

Chickyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 13:46

Janine1990 schreef:
Tovaita schreef:
Ik vind het vooral dom als iemand haar ex een narcist noemt of zijn ex een borderliner. Dan neem ik diegene al niet meer serieus, waarmee ik het leed zeker niet bagatelliseer. Ik vind het emotionele armoede om met die termen te gooien. Let op wat ik schrijf; “ik vind”.

En ik heb genoeg ervaring (ook zelf!) met wonden uit het verleden. Een moeilijke jeugd waar ook gedrag vertoond werd dat mij erg beschadigd heeft. Maar persoonlijkheidsstoornissen opplakken helpt mij geen steek verder, terwijl therapie en leren om naar mijn intuïtie te luisteren dat wel doet.
Maar hey, ieder z’n ding he!

Akelig zinnetje dit...

Bepaalde mensen niet serieus nemen en vervolgens zo'n zinnetje er achteraan plakken. Ik weet even niet goed wat ik daarvan moet vinden in het licht van deze discussie.

_/-\o_

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 13:47

Hè, het was zo'n leuk topic -O-

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 13:51

Fly_high schreef:
Noem je ex gewoon een banketstaaf

In de praktijk zal dit ook wel vaak het geval zijn.

Ik heb mijn ex ook wel een narcist genoemd. Vind ook nog steeds dat hij echt wel trekjes heeft. Is het er 1? Nee. Eigenlijk niet. Tis gewoon een klootzak met teveel mooie praatjes waar ik blind in ben getrapt.

Heb er wel van geleerd dat ik rustig de kat uit de boom kijk. En daarmee wel heb geleerd ook dingen die in het verleden zijn voorgevallen niet mee te nemen in mijn relatie. Mijn vent is namelijk zo trouw als wat, goed in communiceren en vertrouw ik volledig. Simpelweg: een gezonde relatie vs uit een ongezonde relatie komen.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 13:54

Even los van de discussie over narcisme/stoornis etc dan maar...

Ik heb gisteren toch zo'n onwijs leuke date gehad <3 .
Bij aankomst al een bloemetje en een reep van mijn favoriete chocolade (staat als een grapje in mijn profiel, maar blijkbaar werkt het haha). Ik begin er bijna aan te wennen. Hij was zo aardig, galant en ook slim en grappig.
We waren zomaar ineens een uur verder met kletsen.

Het kleine achterdochtige stemmetje in mijn hoofd vraagt zich af wat er mis is met deze. Maarrrr... dat stemmetje prop ik gewoon achter gesloten deuren en ik ga me openstellen en zie waar dit toe leidt. Zaterdag zien we elkaar weer.

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 13:56

Misschien morgen avond een date via insta. Ik zeg misschien.. want als ik geen dates op de planning heb, dan heb ik er altijd zin in.. maar als het wel kan, dan wil ik vaak niet. :') Zo gaat het natuurlijk nooit lukken....

Trouwens via Happn ook aan het kletsen met een potentieel hele leuke kerel! Happn heeft mij al eerder iets heel moois gebracht (geen relatie, maar soort vriendschap wat mij al heel wat moois heeft gebracht) dus misschien ga ik daar nog eens ooit een betaalde versie van maken

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 13:59

Leuk Mir. Wat is het verschil tussen betaald en onbetaald bij Happen?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 14:06

Yes ontopic :D

Leuk assie. En goed dat je die stem weg stopt. Eerst maar eens zien hoe het loopt.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 14:37

Wat leuk assie!

Krtek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 15:18

Afgelopen week zo leuk zitten chatten met een kerel via Tinder. Dacht nog, ja hier zou ik wel mee op date willen. Tot dat hij iets wilde opbiechten en vertelde dat hij eenmalige iets met een man wilde en dit via grindr geregeld had. Op zich hoeft dit geen probleem te zijn maar hij begon uitgebreid te omschrijven hoe het zaakje daar beneden bij die man had uit gezien en of ik bepaalde dingen ook graag deed/ lekker vond. Aangezien dat ik het erg jammer vond dat het gesprek die kant op ging, terwijl het eerst zo leuk was. Uiteindelijk het gesprek geblokkeerd, zo jammer dit! Lees mijn profiel dan, dan weet je waar naar ik opzoek ben en wat niet 8)7 !

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 15:43

Wat jammer Dakota. Heb je tijdens het gesprek wel aangegeven dat je hier geen behoefte aan had? Sommige mannen hebben echt zo'n plaat voor hun kop.

Degenen die het gesprek beginnen met 'hey, ne*ken?', die blokkeer ik wel direct. Maar als er eerst een leuk gesprek was en ze zwaaien dan af, dan wil ik ze nog wel eens de kans geven en tot de orde roepen.

AbleToDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 16:00

Doet me denken aan die keer toen ik nog op de apps zat en ooit een 1e bericht binnen kreeg van een gast met enkel in 'Beer and S*ks?' Toen even terug gestuurd voor ik die geblokkeerd heb met 'How about Wine and F*ck off?'

Gelukkig hier al bijna een half jaar wel gelukkig met mijn vriend nu die echt een engel is, galant, meelevend, lief,... eentje uit de duizend die ik hoop te houden. Dus aan al wie nog op de markt zit, ze zijn er wel ergens te vinden hoor die goede matches ;)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 16:02

<3 Wat fijn dat je gelukkig bent met je match
...en mijn lach schalt door de kamer over wat te denken van "wine and f*ck off". Geweldig....

Krtek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 17:21

assie schreef:
Wat jammer Dakota. Heb je tijdens het gesprek wel aangegeven dat je hier geen behoefte aan had? Sommige mannen hebben echt zo'n plaat voor hun kop.

Degenen die het gesprek beginnen met 'hey, ne*ken?', die blokkeer ik wel direct. Maar als er eerst een leuk gesprek was en ze zwaaien dan af, dan wil ik ze nog wel eens de kans geven en tot de orde roepen.

Ja, toen hij vroeg of hij iets mocht vertellen, had ik al duidelijk gemaakt dat ik niet op foto’s en dergelijke zat te wachten. Toen hij later toch s** gerelateerde opmerkingen begon te maken duidelijk aangegeven dat ik dit gesprek zo niet verder wilde voeren omdat ik wel een serieuze relatie zoek. Hij heeft nog zijn excuses aangeboden maar voor mijn gevoel toch te laat. Dus iid gevalletje plaat voor de kop _-:(

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 19:08

Die nieuwe BOOS aflevering over Tinder. :\

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 22:16

assie schreef:
Leuk Mir. Wat is het verschil tussen betaald en onbetaald bij Happen?

Volgens mij kun je dan meteen zie wie jou allemaal leuk vindt.. verder weet ik het eigenlijk niet? Ik ben bang dat je dan aan een abbo vast zit waar je lastig vanaf komt..

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 17:18

pien_2010 schreef:
Het gegeven psychopathie, borderliner, narcisme daarover had ik graag eerder meer over geleerd. Daar zou ik in mijn werk veel aan gehad hebben.
Pas veel later, na mijn opleiding, kwamen dit soort begrippen op mijn weg. Ik vind het leerzaam voor iedereen.
En wees gerust voor mij is echt niet iedereen die banketstaaf doet een psychopaat, of narcist of een borderliner. Die diagnose kan ik helemaal niet stellen.
Wel herken ik dit soort gedrag veel eerder omdat ik nu weet dat dit bestaat. Wat ik jammer vind is, dat ik in dit topic waar mensen daten als tip geef, joh lees je eens in als het om dit onderwerp gaat. Wellicht herken je gedrag dat niet ok is en kun je daarop anticiperen.
Helaas is het nu ontaard in... "tegenwoordig is iedereen narcistisch, en ik ben het nooit tegengekomen etc etc.....terwijl het daar dus helemaal niet om gaat....".

Tevens door daar zo op in te gaan zullen mensen die echt met dit gegeven te maken hebben (gehad) in hun leven, verder wel hun mond houden. Want nodigt niet bepaald uit.
Ik ga er verder niets meer over zeggen.

Oh maar ik ben dit helemaal met je eens hoor Pien! Een mens wordt sowieso niet minder van wat verdieping. En het herkennen van een klootzak m/v zou iedereen helpen! :j

robinxfellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 12:49

Ìk dacht laat ik Breeze eens proberen, dus binnen paar uur een match. Maar ook binnen een dag 2x geannuleerd.. Het zit niet mee :')

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 13:40

Ik had daar ook geen succes. Mannen die allemaal annuleren of mannen die pas een maand later kunnen.

Krtek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 19:58

Ben al een paar dagen met een erg leuke man aan het appen. Nog niks concreets afgesproken maar denk dat dat wel gaat gebeuren.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 21:05

Wat leuk Dakota.

Mijn leuke date had idd een "maar". Hij is namelijk zó leuk dat anderen dat ook weten. Vooral zijn vrouw weet dat. |o
Zo jammer weer. Prima als je een open relatie hebt. Maar zeg dat dan gewoon vooraf. Dan weten we beiden waar we aan toe zijn. :roll:

Ah well.. aan de positieve kant: de eerste date was wel heel leuk, dus die hebben we dan maar in de pocket (je moet er toch iets positiefs uithalen he?) :=

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 21:21

Weet zijn vrouw ook dat hij er nog iets naast zoekt?
Ik zie nog maar weinig mannen die trouw zijn.. :(

Eigenlijk totaal geen zin om naar de date te gaan afgelopen weekend, had hij ook nog een vriend bij. (die was tijdelijk hier, dus dat snapte ik wel) Nou... ik heb echt een super leuke en gezellige avond gehad. :') Vond het heel jammer dat ik moest gaan. Nette, vriendelijke en leuke mannen! Kreeg nog bericht dat hun het ook gezellig vonden. :)