Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Loretta schreef:Een harde waarschuwing. Wordt waarschijnlijk weer niks mee gedaan.
https://www.hartvannederland.nl/nieuws/ ... e-scholen/
Over een maand zitten we diep in de penairrie
Coby schreef:Ik zou het een heel verstandige beslissing vinden. En denk ook dat alle bewegingen onder ouders van en naar school daar ook wel degelijk een rol in spelen.
Relaxed schreef:Nou bij ons wordt het echt enorm niet gesimuleerd.. Morgen werk ik wel thuis en moet bijna l*llen als brugman.. Ik wil dus wel meer thuis werken, maar op deze manier..
IMANDRA schreef:Loretta schreef:Een harde waarschuwing. Wordt waarschijnlijk weer niks mee gedaan.
https://www.hartvannederland.nl/nieuws/ ... e-scholen/
Over een maand zitten we diep in de penairrie
De vraag is echter of het door de scholen zelf komt, of door andere invloeden (toch nog elkaar opzoeken na school bijvoorbeeld). Als dat laatste namelijk het geval is, dan heeft scholen sluiten niet veel zin en kunnen de besmettingen alleen maar sterker oplopen.
Coby schreef:Hier een SBO school waar een deel gebracht en gehaald wordt door taxi’s en ouders. Ouders en chauffeurs staan dan hutje mutje te wachten. Daarbij dan ook ouders waar ook nog gesprekken mee gevoerd worden binnen de school, rondleidingen etc.
Loretta schreef:IMANDRA schreef:De vraag is echter of het door de scholen zelf komt, of door andere invloeden (toch nog elkaar opzoeken na school bijvoorbeeld). Als dat laatste namelijk het geval is, dan heeft scholen sluiten niet veel zin en kunnen de besmettingen alleen maar sterker oplopen.
Daar heb je gelijk aan ja. Buiten de school gebeurt er ook nog van alles.
IMANDRA schreef:Precies. En scholen sluiten heeft best wat impact, dus ik vind het alleen maar goed dat hier niet direct naar gegrepen wordt nu de besmettingen oplopen (uiteraard moet er wel íéts gebeuren, maar hopelijk wel iets met een goede onderbouwing).
Een vriendin van me is docent op de middelbare, en ze gaf al aan dat leerlingen echt een achterstand hebben gekregen van de periode digitaal onderwijs, dus is er een inhaalslag nodig, dus is er minder tijd voor de andere onderwerpen die er eigenlijk gepland waren. Ook duurde het ná de heropening weer even om de leerlingen 'onder de duim' te krijgen –zelfs de 'makkelijke' klassen–, omdat ze ten tijde van het digitaal onderwijs gewend waren om het werk te doen wanneer ze er zin in hadden: niet wanneer de docent het zei.
Loretta schreef:IMANDRA schreef:Precies. En scholen sluiten heeft best wat impact, dus ik vind het alleen maar goed dat hier niet direct naar gegrepen wordt nu de besmettingen oplopen (uiteraard moet er wel íéts gebeuren, maar hopelijk wel iets met een goede onderbouwing).
Een vriendin van me is docent op de middelbare, en ze gaf al aan dat leerlingen echt een achterstand hebben gekregen van de periode digitaal onderwijs, dus is er een inhaalslag nodig, dus is er minder tijd voor de andere onderwerpen die er eigenlijk gepland waren. Ook duurde het ná de heropening weer even om de leerlingen 'onder de duim' te krijgen –zelfs de 'makkelijke' klassen–, omdat ze ten tijde van het digitaal onderwijs gewend waren om het werk te doen wanneer ze er zin in hadden: niet wanneer de docent het zei.
Dat is natuurlijk de kant vanuit de optiek van de docent die ook gewogen moet worden. De viroloog kijkt uiteraard heel anders. Het blijft als balanceren boven de afgrond.
Sheran schreef:Ik hoop dat de scholen openblijven voor de leerlingen die er behoefte aan hebben, en dat leerlingen die niet willen en liever thuis werken dat moeten kunnen doen.
Sheran schreef:Ik hoop dat de scholen openblijven voor de leerlingen die er behoefte aan hebben, en dat leerlingen die niet willen en liever thuis werken dat moeten kunnen doen.
bigone schreef:Sheran schreef:Ik hoop dat de scholen openblijven voor de leerlingen die er behoefte aan hebben, en dat leerlingen die niet willen en liever thuis werken dat moeten kunnen doen.
En hoe moeten leraren dat doen ? Helft van je klas op school en de rest thuis op hetzelfde moment lesgeven? Kan niet altijd.
bigone schreef:Sheran schreef:Ik hoop dat de scholen openblijven voor de leerlingen die er behoefte aan hebben, en dat leerlingen die niet willen en liever thuis werken dat moeten kunnen doen.
En hoe moeten leraren dat doen ? Helft van je klas op school en de rest thuis op hetzelfde moment lesgeven? Kan niet altijd.
IMANDRA schreef:Natuurlijk. Ik bedoel ook te zeggen dat het sluiten van scholen geen maatregel is die je zonder consequenties kan invoeren. Dus imo moet er wel een duidelijke aanduiding zijn dat de besmetting op scholen plaatsvindt, niet buiten schooluren.