Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #5

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 15:35

Dat ik moet strijden om wakker te blijven. Een 3uur durend college over de verschillende soorten bijzinnen in het vroegmodern Nederlands helpt dan niet.

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 15:49

Dat ik mijn vrijwel nieuwe Samsung active 2 niet meer kan gebruiken icm m’n net gekochte iPhone. Kan wel janken ;(

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 15:55

Dat ik op een topic een te inhoudelijke vraag heb gesteld ( iemand zet zijn hele levensverhaal online) maar dat ik die vraag niet mag stellen omdat het te dichtbij komt.

Apart...

En voor de dubbele les is al opgelost ik spijbel nu nergens want ik sta nog op een andere les ingedeeld waar ik al aantal weken niet meer bij zit.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 15:57

Justme_Lisaa schreef:
Dat ik mijn vrijwel nieuwe Samsung active 2 niet meer kan gebruiken icm m’n net gekochte iPhone. Kan wel janken ;(

Super poedersuiker natuurlijk, maar het is toch over het algemeen wel bekend dat Apple alleen met Apple lekker werkt?

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 17:02

__Sannne schreef:
Justme_Lisaa schreef:

Super poedersuiker natuurlijk, maar het is toch over het algemeen wel bekend dat Apple alleen met Apple lekker werkt?

Het ligt ook niet aan de Apple want die connect steeds wel, maar het horloge laat het afweten ;)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 17:06

Samsung is ook niet vies van dingen alleen op eigen merk laten werken hoor. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 17:06

“Voor deze stage verwachten we dat je al relevante werkervaring hebt opgedaan.” 8)7

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 17:12

Mkango schreef:
“Voor deze stage verwachten we dat je al relevante werkervaring hebt opgedaan.” 8)7

Ik loop nu tegen junior functies aan met een vereiste van 5-7 jaar relevante werkervaring :x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 17:21

Hoe ik mij voel na m'n medicatie ik ben gestopt maar de bijwerkingen kunnen nog 7 dagen of langer aanhouden...

Ik heb gewoon nergens energie voor of zin in.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 17:22

Justme_Lisaa schreef:
__Sannne schreef:

Het ligt ook niet aan de Apple want die connect steeds wel, maar het horloge laat het afweten ;)

De andere kant op inderdaad net zo, potato potato helaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 17:37

Sky schreef:
Mkango schreef:

Ik loop nu tegen junior functies aan met een vereiste van 5-7 jaar relevante werkervaring :x
Ja, ook dat... Nu solliciteer ik wel hoofdzakelijk in het buitenland, want hier in Nederland is het echt om te janken met al die onrealistische eisen. Hier kom ik al helemaal nergens voor in aanmerking, maar bij vrijwel alle stages denk ik: hier ga ik niets meer van leren, want dit soort dingen héb ik allemaal al gedaan en met bijzonder goed gevolg. Ik heb nota bene al stage gelopen, op een ambassade, en een hele communicatiestrategie uitgewerkt voor een opleidingsblad. :roll: Ik ben echt wel meer dan geschikt voor een baan, of moet ik tot m'n 35ste stage blijven lopen of zo?

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 18:42

MarlindeRooz schreef:
Dat ik moet strijden om wakker te blijven. Een 3uur durend college over de verschillende soorten bijzinnen in het vroegmodern Nederlands helpt dan niet.

Ik had ook zulkencolleges en ik heb serieus geslapen. Het kon me gewoon niet zo veel interesseren dat een bepaald achtervoegsel ergens in 1200 is ontstaan, ik wil gewoon iets nuttigs doen :')

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 19:16

Mkango schreef:

:') Het word écht steeds gekker...

Ik word gek, net wat tranen gelaten van frustratie. Heb echt uren zitten leren deze week al. Net een oefenen reken examen gemaakt en had wederom een 4 -O-
Het zelfde als voordat ik al die uren leren erop had zitten. Waar doe ik het dan voor |o

Met na kijken zag ik met 3 vragen dat ik per ongeluk de vraag verkeerd of niet volledig had gelezen dus dat is zonde. Maar dan kom ik nog steeds niet aan een voldoende hoor dus tja...

Zaterdag heb ik het examen :=

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 19:25

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 19:51

Sky schreef:
Mkango schreef:

Gewoon op solliciteren, niet geschoten is altijd mis. En als ze geen sollicitaties willen beoordelen met "te weinig" werkervaring hadden ze m niet aan moeten bieden als junior functie.

Stages waarbij werkervaring wordt gevraagd, is gewoon verkapte arbeidsuitbuiting. Je ziet ook traineeships met daarna kans op vastcontract, wat eigenlijk betekend dat je tegen een heel laag salaris wordt ingewerkt.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 20:04

Nu geeft postnl aan dat m'n pakketje morgen komt, ik hoop het zo, al 2x een andere dag gehad en het kwam niet.

JackieT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 20:55

Dat mijn arts vanmiddag na 10 minuten naar mijn hart heeft geluisterd zei dat hij af en toe een ruisje hoort, maar het niet zeker weet. En dat ik het in de gaten moet houden. En ik nu alleen maar daar op aan het letten ben. Hou dan gewoon je mond als je het niet zeker weet.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 21:29

Dit domme mens bij married at first sight australia. Naïve muts :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 21:45

denisesilver schreef:
Gewoon op solliciteren, niet geschoten is altijd mis. En als ze geen sollicitaties willen beoordelen met "te weinig" werkervaring hadden ze m niet aan moeten bieden als junior functie.

Stages waarbij werkervaring wordt gevraagd, is gewoon verkapte arbeidsuitbuiting. Je ziet ook traineeships met daarna kans op vastcontract, wat eigenlijk betekend dat je tegen een heel laag salaris wordt ingewerkt.
Ik solliciteer idd ook gewoon als het een interessante functie is. Moet de HR-afdeling z'n werk maar goed doen. :=

En dat laatste is zeker waar. Zeker bij traineeships die maar een maand of 4 duren of zo - dat is in mijn ogen ook gewoon een stage; een traineeship is imo iets waar je minstens twee jaar mee bezig bent en waarin je een bepaald traject volgt waarmee je daarna dusdanig veel vaardigheden en certificaten hebt, dat je ook makkelijk aan de slag kunt als je geen vast contract krijgt.

Steffi4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 22:14

@lestrange wat vond je mama alvast van je cadeau? <3

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 22:23

MarlindeRooz schreef:
poes schreef:
Geloven mensen echt nog dat je Corona proof bij iemand op bezoek kunt - echt geen wonder dat het misloopt.

Er zijn gewoon mensen met dermate grote woonkamers dat dit prima kan hoor. Bij mijn ouders kunnen drie stellen op 1,5 meter uit elkaar zittent zonder moeite.
De twee stellen die te gast zijn kunnen zelf beide nog een eigen deur naar buiten claimen. :+

In een afgesloten ruimte voor langere tijd is dat onzin volgens mij (en volgens onze bedrijfsarts ook gezien de huidige quarantaine politiek). Of je moet de ramen de hele tijd open hebben. Ik vind het risico toch wel groot binnenshuis. Zie ook echt niet in dat mensen dan toch moeten afspreken.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 22:45

Ik moet zeggen dat ik wel bij mijn ouders op bezoek ga. Ik woon alleen en anders zie ik helemaal niemand. Zij komen bijna nergens en ik ook niet. Dus voor hen is het misschien niet nodig, voor mij wel :=

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 23:04

Dat ik net een soort tijgerbalsem op mijn elleboog heb gesmeerd, maar nu word die balsem zo warm dat t zeer doet :')

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 00:17

Aan die ellendige aangezichtspijn/zenuwpijn die aan blijft houden. Nu eindelijk tramadol gekregen maar echt werken doet het niet. Haalt misschien de scherpe randjes eraf... ik hoop dat het morgen minder is want het voelt alsof ik tegen een vrachtwagen ben geknald met de rechterkant van mijn gezicht.

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 01:23

Klanten... de eerste die ik belde begon al te schreeuwen... VOOR 9.00 uur en voor ik mijn eerste koffie op had. Geen best begin van de dag.... Gelukkig is het vrijdag!