Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
__Sannne schreef:Justme_Lisaa schreef:Dat ik mijn vrijwel nieuwe Samsung active 2 niet meer kan gebruiken icm m’n net gekochte iPhone. Kan wel janken
Super poedersuiker natuurlijk, maar het is toch over het algemeen wel bekend dat Apple alleen met Apple lekker werkt?
Justme_Lisaa schreef:__Sannne schreef:Super poedersuiker natuurlijk, maar het is toch over het algemeen wel bekend dat Apple alleen met Apple lekker werkt?
Het ligt ook niet aan de Apple want die connect steeds wel, maar het horloge laat het afweten
Sky schreef:Ja, ook dat... Nu solliciteer ik wel hoofdzakelijk in het buitenland, want hier in Nederland is het echt om te janken met al die onrealistische eisen. Hier kom ik al helemaal nergens voor in aanmerking, maar bij vrijwel alle stages denk ik: hier ga ik niets meer van leren, want dit soort dingen héb ik allemaal al gedaan en met bijzonder goed gevolg. Ik heb nota bene al stage gelopen, op een ambassade, en een hele communicatiestrategie uitgewerkt voor een opleidingsblad.Mkango schreef:“Voor deze stage verwachten we dat je al relevante werkervaring hebt opgedaan.”
Ik loop nu tegen junior functies aan met een vereiste van 5-7 jaar relevante werkervaring
MarlindeRooz schreef:Dat ik moet strijden om wakker te blijven. Een 3uur durend college over de verschillende soorten bijzinnen in het vroegmodern Nederlands helpt dan niet.
Mkango schreef:“Voor deze stage verwachten we dat je al relevante werkervaring hebt opgedaan.”
Sky schreef:Mkango schreef:“Voor deze stage verwachten we dat je al relevante werkervaring hebt opgedaan.”
Ik loop nu tegen junior functies aan met een vereiste van 5-7 jaar relevante werkervaring
denisesilver schreef:Ik solliciteer idd ook gewoon als het een interessante functie is. Moet de HR-afdeling z'n werk maar goed doen.Gewoon op solliciteren, niet geschoten is altijd mis. En als ze geen sollicitaties willen beoordelen met "te weinig" werkervaring hadden ze m niet aan moeten bieden als junior functie.
Stages waarbij werkervaring wordt gevraagd, is gewoon verkapte arbeidsuitbuiting. Je ziet ook traineeships met daarna kans op vastcontract, wat eigenlijk betekend dat je tegen een heel laag salaris wordt ingewerkt.
MarlindeRooz schreef:poes schreef:Geloven mensen echt nog dat je Corona proof bij iemand op bezoek kunt - echt geen wonder dat het misloopt.
Er zijn gewoon mensen met dermate grote woonkamers dat dit prima kan hoor. Bij mijn ouders kunnen drie stellen op 1,5 meter uit elkaar zittent zonder moeite.
De twee stellen die te gast zijn kunnen zelf beide nog een eigen deur naar buiten claimen.