Marcella schreef:Dan komen deze mensen zeer waarschijnlijk te zitten tussen alle egoïsten die het hele corona gebeuren flauwekul vinden.
Alleen toegang met een medisch attest.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Marcella schreef:Dan komen deze mensen zeer waarschijnlijk te zitten tussen alle egoïsten die het hele corona gebeuren flauwekul vinden.
Hier trouwens langzaam aan ook weer aan het werk. Baal alleen van collega's die moeite hebben met afstand houden en ook nog gewoon hand willen geven.
Zit er over na te denken om mijn OV chipkaart op te zeggen, maar twijfel hierover aangezien het wel weer makkelijk is voor enkele keer om naar de stad te gaan (wat ik dus alleen doen als ik ergens moet zijn UWV en in verband met betaald parkeren).
elnienjo schreef:_Penotti schreef:Ik kan me voorstellen als je al moeilijkheden hebt met zuurstof opnemen dit bemoeilijkt word door een kapje.
Ik heb geen problemen maar vind het al moeilijker ademhalen.
En dan reis je niet met OV, dat is wel heel simpel gedacht.
Niet iedereen heeft een auto ter beschikking of mag/kan daar in rijden.
Hoe ga je dan verder weg?
Hebben mensen dan geen zuurstofmasker als ze moeilijk adem kunnen halen?
Snap trouwens sowieso niet dat iemand met longproblemen bewust tussen de mensen wil gaan zitten en dan ook nog zonder bescherming. Lijkt me voor henzelf ook niet veilig.
MoniqueT schreef:Hier in Spanje kan je een medische verklaring bij de huisarts vragen als je vanwege ziekte geen mondkapje kan dragen. En ja, ik ken er ook die er misbruik van maken, maar dat hou je altijd. Hier zijn ze in alle dichte ruimtes (dus ook winkels) verplicht, dus je moet soms wel.
lenaa_tje schreef:Ook mensen die hun mondkapje bij wijze van 100x gebruiken zonder te wassen of te vervangen. Misbruik valt denk ik niet te controleren.
Oscar schreef:het is inderdaad zo dat als je een longprobleem hebt dat niet betekend dat je afgeschreven bent. Maar dat ligt er natuurlijk wel aan in welke mate je het hebt. Je bent alleen eerder moe, bevattelijk en je conditie is slechter door de mindere inhoud. Je kan gewoon sporten en werken maar je zult je zelf in acht moeten nemen en dus meer rust nodig hebben dan anderen.elnienjo schreef:Hebben mensen dan geen zuurstofmasker als ze moeilijk adem kunnen halen?
Snap trouwens sowieso niet dat iemand met longproblemen bewust tussen de mensen wil gaan zitten en dan ook nog zonder bescherming. Lijkt me voor henzelf ook niet veilig.
Niet iedereen met longproblemen heeft een zuurstofmasker, er zit ook nog een hele groep tussen die wel problemen heeft maar niet zo'n masker heeft (of kan hebben).
Het is ook niet zo dat als je longproblemen hebt dat je dan ineens niets meer hoeft en dat alles voor je gedaan wordt. Zo zul je in de meeste gevallen wel nog gewoon naar je werk moeten ofzo, het is niet zo dat de staat in jouw onderhoud voorziet omdat je een longprobleem hebt. En dan zul je ook weleens moeten reizen, misschien wel met het OV.
't Is allemaal niet zo simpel als het misschien lijkt.
tienus63 schreef:Het voelde ook wel goed om ongeremd je gal te spuien.
Merexa schreef:Aan die dame die echt héél dicht op mij kwam staan bij de kassa van de Kruidvat. Ook zonder Corona had ik mij ongemakkelijk gevoeld, bijna schouder aan schouder. Ik had net afgerekend en wilde mijn spulletjes pakken toen ze ook al bij het pinautomaat ging staan. En ook niet even een stapje terug doen toen ik ''Uhh, mevrouw..'' zei, nogal verbouwereerd en het kassameisje ook al aan gaf dat ze afstand moest bewaren. Zoveel ruimte was er gewoon niet en kon ze nou echt niet even 5 seconden wachten?
sureido schreef:De protest acties hebben niet geleid tot een snellere verspreiding. Gelukkig & misschien kan de regering ook met die informatie wat mbt anderhalve meter buiten.