Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xPabloBokt

Berichten: 9532
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 09:40

Isabonny schreef:
Een dochter die niet opstaat. Ik ben al van kwart voor 7 aan het roepen en ze is nog niet beneden. Heeft dus nu haar bus van 5 over 8 gemist.
Ik ben het ook zelf schuld. Ze vertrouwd er op dat ik blijf roepen.
Elke keer zeg ik dat ik het zat ben en dat ik het niet meer doe, maar dan toch blijf ik het doen. Je wilt toch eigenlijk ook niet dat ze te laat op school komt, maar dat is dus weer niet gelukt.

Heb al zo vaak gezegd dat ze de wekker op haar tel. moet aanzetten, maar dan is ze opeens heel onnozel en weet ze niet hoe dat werkt. Ze is verdorie 18 en weet altijd ales zo goed!

En dan ook nog een brutale mond opzetten als ik naar boven storm naar haar slaapkamer.
Ik ben er zoooo klaar mee!

Edit: ze is nu net beneden aangekomen. }:0

En om half 9 zonder woord meer te zeggen vertrokken om de volgende bus te halen.


Lekker stoppen met roepen. Als ze op school problemen krijgt leert ze het hopelijk vanzelf. Mijn broertje werd ook constant door mijn moeder uit bed geroepen en dat had ook weinig effect..

BeFunny

Berichten: 10964
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 10:30

Nou dat had ik anders opgelost.
Emmer koud water.
Zelf beddengoed laten ophangen en erbij vermelden dat het geen hotel is. Dat ze moet zorgen dat ze optijd uit bed komt en gewoon de wekker zet en dat ik haar niet meer zal roepen.

Cowboy55
Berichten: 8559
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 11:31

waxmeltsenzo schreef:
Nou dat had ik anders opgelost.
Emmer koud water.
Zelf beddengoed laten ophangen en erbij vermelden dat het geen hotel is. Dat ze moet zorgen dat ze optijd uit bed komt en gewoon de wekker zet en dat ik haar niet meer zal roepen.


En dat werkt bij jouw kind(eren)?

BeFunny

Berichten: 10964
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 11:41

Misschien heb ik daarom geen kinderen.

Maar zo werd het bij ons opgelost toen wij op de middelbare school zaten en wij kwamen op tijd.
En nog steeds. Zo dra de wekker gaat sta ik op.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 11:43

Gewoon een keertje niet roepen werkt beter dan een emmer geloof me ik ben 20 :+

Britta31

Berichten: 13213
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 11:44

Gewoon laten liggen.Ze krijgt vanzelf problemen op school.Of de stofzuiger aanzetten voor haar slaapkamerdeur.

BeFunny

Berichten: 10964
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 11:49

sureido schreef:
Gewoon een keertje niet roepen werkt beter dan een emmer geloof me ik ben 20 :+


Ik 35 en geloof me die emmer werkt en daarna gebeurd het niet weer.

Temeraire

Berichten: 3541
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 11:53

Ach nee het arme kind. Ik vermoed dat ze in de puberleeftijd zit, dan is opstaan en motivatie vinden soms erg lastig. Lekker blijven roepen, of afspreken dat ze een wekker gebruikt.

@PanamaD; balen zeg. Hopelijk is er nog wat mogelijk.

Maar goed, aangezien het een ergenissentopic is zelf ook maar even een ergernis:
Ik erger me vandaag aan mezelf en aan mijn werk. Zal blij zijn als het kerst is. Veel te druk nog deze week :\

Mand

Berichten: 3158
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 11:56

Ik ben zelf 17, nu kom ik meestal gewoon mijn bed uit en mijn moeder stopt gewoon met roepen.

Wat voor mij zou helpen is dat je gewoon zegt dat je niet meer gaat roepen, en zeggen dat ze zelf haar wekker moet zetten en het anders haar probleem is. Gaat misschien 2 keer fout en dan denkt ze poedersuiker :+

Steeph

Berichten: 4347
Geregistreerd: 02-02-15

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 12:28

Lekker niet roepen. Dat is toch zeker haar eigen verantwoordelijkheid op die leeftijd? :evaw:

Hier een ergernis dat ik vandaag maar 45 minuten naar school hoef. Van 16:30 tot 17:15...
Wie dat heeft bedacht {:)-:(

Dorus

Berichten: 13264
Geregistreerd: 06-04-04

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 13:27

Bij ons is er nooit geroepen :=
Vanaf dat wij op de middelbare school zaten hadden we onze eigen wekker en waren we zelf verantwoordelijk voor op tijd uit bed, in ons timeslot onder de douche en op tijd op school.
Ik ben van mening dat je dergelijk gedrag voed door juist iedere keer te blijven roepen. Laat ze hun neus maar een keer stoten.

wemkelover

Berichten: 4697
Geregistreerd: 30-09-04
Woonplaats: bolsward, friesland

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 14:05

Ik zou ook zeker gewoon niet meer roepen is haar eigen verantwoordelijkheid.
Misschien helpt het ook wel dat ik vanaf mijn 18e studiefinanciering kreeg, ik zelf de kosten moest dragen voor mijn opleiding (mijn ouders betaalde niks). En ik zelf een wekker moest zetten en alles zelf mijn eigen probleem was. Wordt je verantwoordelijk van dat wel.

Lau

Berichten: 16684
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 14:09

Ooh dit is herkenbaar ik kwam vroeger ook mijn bed niet uit. Mijn moeder bleef inderdaad ook roepen. Maar ze had er genoeg van en ineens zei ze je staat zelf maar op. En dat heeft ze ook vol gehouden. En de eerste week was drama, maar daarna kon ik het prima zelf.

BeFunny

Berichten: 10964
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 14:40

Ik werkte op mijn 16e fulltime. Te laat komen kon niet want dan kwamen er vast voor mij 10 anderen. Na de mentaliteit is veranderd.

marleen_usar

Berichten: 24696
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 15:37

Dat mijn dochter om 12 uur nog op bed lag en de hond er uit moest. ik haar 10 keer gebeld had maar geen reactie kreeg. Ik kan geen traplopen en ze is slechthorend. Na vaak met mijn kruk geklopt te hebben hoorde ik haar stem.

Zilfstar

Berichten: 7557
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Bij die Zwarte en die Bonte

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 15:40

**herkenbaar** met dochter die laat klaar is voor school..

geergert vandaag? Aan mezelf... ziek, snotterig, pijn in mijn rug, en mag van mezelf niet ziek zijn en moet door en erger me dus aan alles wat nu niet afkomt qua huishouden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 18:59

Dat ik zin heb in een kapsalon. Maar dat ik op het werk zit en tegen dat het geleverd is ik al €14 aan het betalen ben... Dat ik dus na het werk om 20.30 erachter wil, maar het dan op mijn mag blijft liggen. Pfff, sinds ik zwanger ben kan ik soms echt bijna sterven van de honger {:)-:(

nicole_floor

Berichten: 3327
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 19:40

Mijn moeder die totaal haar eigen weg legt. Totaal niet naar ons luisterd en als ze een idee heeft moet het acuut uitgevoerd worden..

Zilfstar

Berichten: 7557
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Bij die Zwarte en die Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 09:35

...aan het feit dat ik vorige week een pakketje naar de USA gestuurd heb... en dit sinds donderdag op "klaar voor verzending" staat en er verder NIKS gebeurd!!!

Heb contact gehad met PostNL en die zeggen: ja druk met kerstpost... maar vorig jaar heb ik op 22-12 een pakketje gestuurd naar hetzelfde adres en dat was er op 31e!!

"geen zorgen maken" zeggen ze... Ja HALLO?? Waar is mijn pakketje?? was een kerstkado voor iemand! en ik dacht toch echt op tijd te zijn. Gelukkig ook deels voor zijn verjaardag in januari dus hopen maar dat het nog voor die tijd boven water komt. Maar ik heb er inmiddels een slecht gevoel bij...

xPabloBokt

Berichten: 9532
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 10:33

Tsja, het is algemeen bekend dat PostNL in deze tijd twee keer zo veel pakketten te verwerken krijgt als normaal. Niet alleen met kerst maar ook met Sinterklaas. En dat ze te maken hebben met een personeelstekort.

Ze zijn hem in ieder geval niet kwijt. Het komt vanzelf wel op zijn plek terecht lijkt mij.

Zilfstar

Berichten: 7557
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Bij die Zwarte en die Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 10:36

xPabloBokt schreef:
Tsja, het is algemeen bekend dat PostNL in deze tijd twee keer zo veel pakketten te verwerken krijgt als normaal. Niet alleen met kerst maar ook met Sinterklaas. En dat ze te maken hebben met een personeelstekort.

Ze zijn hem in ieder geval niet kwijt. Het komt vanzelf wel op zijn plek terecht lijkt mij.



Ja vandaar nog een week eerder verstuurd dan vorig jaar. Ik hoop idd dat ze hem niet kwijt zijn... Afwachten maar weer..

Nynkefleur

Berichten: 388
Geregistreerd: 17-12-16
Woonplaats: Nieuwerkerk a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 10:36

Ik erger me momenteel aan een klasgenote die om de haverklap zit te snotteren en haar neus luidruchtig en langdurig snuit in de klas. Loop even aub naar buiten :o

Anoniem

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 11:30

Maar zoals je zegt: Om de haverklap. Als ze telkens naar buiten loopt gaat jou dat ook storen, niet?

Dorus

Berichten: 13264
Geregistreerd: 06-04-04

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 11:54

Die blije Secret Santa die ze hier op het werk doen.

Nynkefleur

Berichten: 388
Geregistreerd: 17-12-16
Woonplaats: Nieuwerkerk a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 12:13

DeMolenhoek schreef:
Maar zoals je zegt: Om de haverklap. Als ze telkens naar buiten loopt gaat jou dat ook storen, niet?


Misschien, maar in en uit de klas lopen gebeurd hier het hele uur lang. En 2 minuten lang je neus snuiten is echt wel een vreselijk geluid... dus dan liever naar buiten.