Bloggers/Vloggers op Bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 00:56

@Izabell: ik ben me nu dus aan het inlezen (lees: YT video over starten op YT en hoe je je kanaal kan promoten). Ik ben dus aan het uittesten. Ik heb eerst mijn FB pagina gemaakt en die tot 1000+ LIKES laten groeien, nu ben ik aan het focussen op de volgende sociale media en dat was mijn blog. Dat begint te lopen en nu is YT de volgende stap. Kennelijk is een goede tip om je twitter te laten groeien om je YT te promoten. :roll: Snap je het nog?

@Marit wat is je YT link?

Ik heb alvast 1 tip gevonden. Een "tiny URL" maakt van je lange YT url een korte en je kunt hem personaliseren. De mijne is nu http://tinyurl.com/YouTube-HippoLogic

Ik zou zelf graag de discussie over YT en bloggen gescheiden houden maar onze mod vond dat geen goed idee.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 01:04

HippoLogic schreef:
@Izabell: ik ben me nu dus aan het inlezen (lees: YT video over starten op YT en hoe je je kanaal kan promoten). Ik ben dus aan het uittesten. Ik heb eerst mijn FB pagina gemaakt en die tot 1000+ LIKES laten groeien, nu ben ik aan het focussen op de volgende sociale media en dat was mijn blog. Dat begint te lopen en nu is YT de volgende stap. Kennelijk is een goede tip om je twitter te laten groeien om je YT te promoten. :roll: Snap je het nog?

@Marit wat is je YT link?

Ik heb alvast 1 tip gevonden. Een "tiny URL" maakt van je lange YT url een korte en je kunt hem personaliseren. De mijne is nu http://tinyurl.com/YouTube-HippoLogic

Ik zou zelf graag de discussie over YT en bloggen gescheiden houden maar onze mod vond dat geen goed idee.

https://www.youtube.com/channel/UC2BYeS ... Ezjav3NTrg :)

Mizora

Re: Bloggers/Vloggers op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 09:28

Mij lijkt het scheiden ook wel handig, omdat het allebei een andere manier van werken is. Is het een mogelijkheid om er een pb aan te wagen en dan hier het deel Vloggers uit de titel te halen eventueel (ik weet niet wat je al via pb geprobeerd hebt)? Een dergelijk topic out of the blue wordt over het algemeen sowieso gesloten, terwijl er met overleg best het één en ander mogelijk is vaak.

Yvettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 10:03

Weer een nieuwe blogpost vanuit mijn kant!
Januari | Instagram

Ik vraag mij af wat jullie leuker vinden om te lezen. Persoonlijke post afgewisseld met informatieve. Of liever alleen informatieve?

dyonnerso

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 10:42

Wat gaan jullie hard zeg :o Hierbij heb ik mijn blog weer bijgewerkt, allemaal tips & tricks, wist je dat's ect! :) www.equetablog.tk

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 11:49

Yvettee schreef:
Weer een nieuwe blogpost vanuit mijn kant!
Januari | Instagram

Ik vraag mij af wat jullie leuker vinden om te lezen. Persoonlijke post afgewisseld met informatieve. Of liever alleen informatieve?

Ik hou van combi's. Persoonlijk vind ik vermakelijk en met informatief heb ik tenminste het idee dat ik er ook nog wat van opsteek :+

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 12:48

Het ligt aan de blog of een persoonlijk stukje iets toevoegt. Niet iedere blog leent zich ervoor.
Ik heb er ook over nagedacht maar ik heb, om verschillende redenen, besloten het niet te doen. Nog niet in ieder geval. Ik volg bijvoorbeeld Mascha van Beautygloss al behoorlijk wat jaar en haar persoonlijke vlogs/posts vind ik erg leuk.

Ik heb vandaag een Valentijns nailart online. Leuke beertjes.

BalouArera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 16:24

Heee meiden, ik heb weer een vraag (sorry!).
Ik zit eraan te denken om een domein te kopen omdat ik fiekefairy.nl gewoon veel mooier vind klinken dan fiekefairy.wordpress.com. Dus ik zat te kijken bij de 'winkel' en registreer een domeinnaam, toen ik www.fiekefairy.nl intypte stond er dat 'ie al in gebruik was, dat vond ik al raar. www.fiekefairy.com is ook al in gebruik en de rest, .net .org .be, alles is al in gebruik. Dat kan toch niet?
Doe ik iets fout of zijn ze echt allemaal al bezet? :(

sietje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 16:42

BalouArera schreef:
Ik zit eraan te denken om een domein te kopen omdat ik fiekefairy.nl gewoon veel mooier vind klinken dan fiekefairy.wordpress.com. Dus ik zat te kijken bij de 'winkel' en registreer een domeinnaam, toen ik http://www.fiekefairy.nl intypte stond er dat 'ie al in gebruik was, dat vond ik al raar. http://www.fiekefairy.com is ook al in gebruik en de rest, .net .org .be, alles is al in gebruik. Dat kan toch niet?

Ben bang dat ze dan al echt in gebruik zijn. Er zijn mensen die expres bepaalde adressen opkopen om er geld aan te verdienen. ze zoeken automatisch naar namen van blogs, bedrijven etc en kopen die adressen op. Dus die willen jou nu dwingen om veel geld te betalen voor dat adres.

BalouArera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 16:49

sietje22 schreef:
BalouArera schreef:
Ik zit eraan te denken om een domein te kopen omdat ik fiekefairy.nl gewoon veel mooier vind klinken dan fiekefairy.wordpress.com. Dus ik zat te kijken bij de 'winkel' en registreer een domeinnaam, toen ik http://www.fiekefairy.nl intypte stond er dat 'ie al in gebruik was, dat vond ik al raar. http://www.fiekefairy.com is ook al in gebruik en de rest, .net .org .be, alles is al in gebruik. Dat kan toch niet?

Ben bang dat ze dan al echt in gebruik zijn. Er zijn mensen die expres bepaalde adressen opkopen om er geld aan te verdienen. ze zoeken automatisch naar namen van blogs, bedrijven etc en kopen die adressen op. Dus die willen jou nu dwingen om veel geld te betalen voor dat adres.

Dat is echt balen... |o
Op welke manier kan ik wel een domeinnaam krijgen, door mijn blognaam te veranderen ofzo?

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 17:30

Dat is gewoon een heel flauwe business, maar helaas weinig aan te doen...
Je kunt een andere blognaam kiezen, die je dan eerst als domeinnaam claimt voordat je hem verder ergens registreert. Of je kunt een van de domeinnamen met je huidige blognaam proberen over te kopen, maar dan moet je kijken hoe duur dat gaat worden en of je dat het waard vindt.

BalouArera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 17:48

Hoe kan ik hem proberen over te kopen?

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 17:51

Je kunt via de provider van die persoon een berichtje naar hem/haar sturen en vragen of je de domeinnaam mag overnemen.

Via aanbieder kan ik http://www.fiekefairy.nl gewoon registreren hoor. Dus hij is vrij.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 17:57

BalouArera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 17:57

Gek, als ik via wordpress het wil doen is het fout, volgens mij doe ik iets fout. Ik maak even een screenshot.

BalouArera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 18:00

Afbeelding
Dit geeft 'ie aan als ik via de winkel klik op, voeg een domein toe: koop nu, registreer een nieuwe domeinnaam.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 18:01

Dan zou ik hem eventueel via een ander domeinwebsite aanschaffen. Ik heb goede ervaringen met mijndomein.nl . Met 40€/jaar niet bijzonder duur, en hij is eigenlijk altijd online.

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 18:03

Ik gebruik webreus, zo'n €15 per jaar

BalouArera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 18:04

Oh ik heb hier zo geen verstand van, kan ik dan nog steeds bloggen via wordpress?

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 18:07

Ja, maar hoe je je blog er naar toe kunt verplaatsen weet ik niet. Ik heb wordpress op m'n domein opnieuw geïnstalleerd.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 18:13

Daar ga ik wel vanuit (ik werk zelf met blogspot). Er staat namelijk onder: "Heb je deze domeinnaam al?"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 18:18

Als je bij bijvoorbeeld mijndomein fiekefairy.nl koopt, dan kan je bij mijn domein iets instellen zodat je automatisch op je wordpress komt via fiekefairy.nl dat noemen ze een redirect :)

BalouArera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 18:20

Oke, dankjulliewel! Ik ga het zo even allemaal uitzoeken! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 18:55

Of je installeert gewoon Wordpress op je eigen domein. Je werkwijze blijft dan hetzelfde maar je krijgt keuze uit veel (en dan ook veel) meer thema's en bijvoorbeeld plugins. Vind het wel de moeite waard om echt te verhuizen ipv alleen door te verwijzen naar je Wordpress blog. Zitten zo veel voordelen aan en qua kosten zou het je dan helemaal niks schelen...

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 19:31

Mizora schreef:
Mij lijkt het scheiden ook wel handig, omdat het allebei een andere manier van werken is. Is het een mogelijkheid om er een pb aan te wagen en dan hier het deel Vloggers uit de titel te halen eventueel (ik weet niet wat je al via pb geprobeerd hebt)? Een dergelijk topic out of the blue wordt over het algemeen sowieso gesloten, terwijl er met overleg best het één en ander mogelijk is vaak.

Ik heb je een pb gestuurd. Ik denk dat het ook overzichtelijker is om het te scheiden.