Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Polarize

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 16:08

Het is heerlijk weer en we kunnen de ramen niet eens open hebben, want de muziek en het gegil van de kermis is luid en duidelijk te horen

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 16:20

Aan de tarieven van dierenartsen

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 16:26

Dat een paar kleine nietszeggende boodschapjes al een klein fortuin kosten tegenwoordig >;)

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 16:27

Heb me geergerd vandaag aan de burgemeester die gister onze trouwceremonie deed.
Hij kwam aan op zijn sportschoentjes (zet even nette schoenen achterin je auto), hij las een gedicht voor dat nergens op sloeg, begon over het feit dat veel mensen trouwen vanwege juridische redenen. Wij niet, wij zijn al jaren fiscaal partner, hebben alles geregeld bij de notaris, wij willen met elkaar trouwrn uit romantiek. Omdat het goed voelt. Stom dat ie dat aanhaalt. En we kregen nog een (lege) fles met het logo van de gemeente erop met een zinnetje over twee druppels water. De ceremonie vloeide niet, het was niet leuk of aangenaam om naar te luisteren, geen grapjes, niet eens van die wettelijke dingen van 'zult gij in voor en tegenspoed..., neemt gij tot uw wettige echtgenoot...etc etc'.

Nee als ik er zo terug over nadenk dan denk ik..nee. Gemiste kans.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 16:31

Hutcherson schreef:
Heb me geergerd vandaag aan de burgemeester die gister onze trouwceremonie deed.
Hij kwam aan op zijn sportschoentjes (zet even nette schoenen achterin je auto), hij las een gedicht voor dat nergens op sloeg, begon over het feit dat veel mensen trouwen vanwege juridische redenen. Wij niet, wij zijn al jaren fiscaal partner, hebben alles geregeld bij de notaris, wij willen met elkaar trouwrn uit romantiek. Omdat het goed voelt. Stom dat ie dat aanhaalt. En we kregen nog een (lege) fles met het logo van de gemeente erop met een zinnetje over twee druppels water. De ceremonie vloeide niet, het was niet leuk of aangenaam om naar te luisteren, geen grapjes, niet eens van die wettelijke dingen van 'zult gij in voor en tegenspoed..., neemt gij tot uw wettige echtgenoot...etc etc'.

Vraag: gisteren heeft de burgemeester jullie getrouwd en vandaag heb je..... enz. sportschoentjes etc.
Was hij gisteren dan wel netjes in pak met ambtsketen?

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 16:39

CharleyT schreef:
Hutcherson schreef:

Vraag: gisteren heeft de burgemeester jullie getrouwd en vandaag heb je..... enz. sportschoentjes etc.
Was hij gisteren dan wel netjes in pak met ambtsketen?

Haha nee. Zoals er staat: heb ik me vandaag geërgerd aan hoe hij er gisteren bij stond. Gister niet echt tijd voor gehad om over na te denken. We hebben het er kort over gehad. Helaas dus niet in pak/ambtsketen maar in spijkerbroek (dat is nog het ergste niet) maar ook op tennisschoenen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 16:47

Nee joh. Dus de burgemeester trouwde jullie in spijkerbroek en sportschoenen? En hield nog een stomme ceremonie ook? Wat belachelijk.
Maar wordt zo’n ceremonie nooit voorbereid dan met een trouwambtenaar? Diegene moet jullie toch kennen om iets te kunnen zeggen?

Als het nou gratis op maandagochtend was dan kan ik er nog inkomen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 16:51

Wat raar zeg.
Maar inderdaad de trouwambtenaar en het bruidspaar komen toch eerst samen? Anders komt hij niet verder dan jullie namen.
Nemen vaak nog even contact op met eventuele broers en zussen voor wat leuke details.
Bijzonder zeg

jammer om hier nu zo op terug te kijken.

Hopelijk heb je voor de rest wel een mooie dag gehad :)

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 17:02

Nee dat is niet gebeurt. Was ook niet als optie. We moesten alle gegevens van de getuigen doorgeven, inclusief de roepnamen. En nog gebruikte hij de doopnamen (die van mijn moeder is totaal anders dan haar roepnaam).
Nee niemand heeft vooraf contact opgenomen met ons. Alleen gevraagd of we voor het ja-woord nog iets tegen elkaar wilde zeggen.

We hadden ook geen optie om te kiezen wie ons ging trouwen. Ergste was nog: we hadden gevraagd aan de dame die de huwelijken regelt: mogen wij trouwen bij het monument in onze voortuin. Leek ons heel leuk. (in BE zijn vaste locaties beschikbaar, is anders dan in NL). Mocht niet. Want geen officiele trouwlocatie. Zegt die burgemeester gister dat we het even hadden door moeten geven aan die vrouw (wat we dus hadden gedaan) en dat ie dan wel een uitzondering had kunnen maken. Grrrrr.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 17:07

Hutcherson schreef:
Nee dat is niet gebeurt. Was ook niet als optie. We moesten alle gegevens van de getuigen doorgeven, inclusief de roepnamen. En nog gebruikte hij de doopnamen (die van mijn moeder is totaal anders dan haar roepnaam).
Nee niemand heeft vooraf contact opgenomen met ons. Alleen gevraagd of we voor het ja-woord nog iets tegen elkaar wilde zeggen.

We hadden ook geen optie om te kiezen wie ons ging trouwen. Ergste was nog: we hadden gevraagd aan de dame die de huwelijken regelt: mogen wij trouwen bij het monument in onze voortuin. Leek ons heel leuk. (in BE zijn vaste locaties beschikbaar, is anders dan in NL). Mocht niet. Want geen officiele trouwlocatie. Zegt die burgemeester gister dat we het even hadden door moeten geven aan die vrouw (wat we dus hadden gedaan) en dat ie dan wel een uitzondering had kunnen maken. Grrrrr.

Nu begrijp ik je ergernis helemaal, een hork van een burgemeester in zijn functie als trouwambtenaar. Heb heel wat huwelijken meegemaakt, familie(groot) en de nodige vrienden maar eigenlijk altijd een betrokken ambtenaar keurig in pak/mantelpak met een persoonlijke toespraak en wat humor. Vind het echt heel jammer voor jullie.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 17:09

Nou wat een kluns zeg. Pfff. Gelukkig zat het weer wel mee.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 17:21

We hadden inderdaad fantastisch weer! En in de middag met de paarden naar mooi gebied in de buurt gegaan. Daar kwam een professionele fotograaf fotos van ons maken en van wat ik al even meekreeg van haar camera zijn dat echt plaatjes geworden! Ben heel benieuwd naar het eindresultaat. Dus dat ging iig goed. Niemand vanaf gevallen, niemand gewond. Paarden braaf. Hebben zich 1,5 uur goed gedragen.
En daarna heerlijk gegeten. Nu onderweg naar ons huwelijksdiner met vrienden, collega's en familie.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 17:30

Naja wat raar inderdaad zeg. Bij mijn broer was dat stukje heel leuk geregeld. Die ambtenaar had zelfs zijn gitaar mee en zong een persoonlijke tekst passend bij het bruidspaar.
Gelukkig dat de rest wel heel leuk was en zonder incidenten is verlopen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 19:01

Hutcherson schreef:
We hadden inderdaad fantastisch weer! En in de middag met de paarden naar mooi gebied in de buurt gegaan. Daar kwam een professionele fotograaf fotos van ons maken en van wat ik al even meekreeg van haar camera zijn dat echt plaatjes geworden! Ben heel benieuwd naar het eindresultaat. Dus dat ging iig goed. Niemand vanaf gevallen, niemand gewond. Paarden braaf. Hebben zich 1,5 uur goed gedragen.
En daarna heerlijk gegeten. Nu onderweg naar ons huwelijksdiner met vrienden, collega's en familie.

Leuk! Geniet er lekker van.

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 19:18

48 GB aan paardenfoto's op m'n telefoon. Nu is m'n opslag vol :') Ik moet echt leren foto's te verwijderen, maar ze zijn allemaal zo schattiggg ;(

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 19:19

Haha herkenbaar. Hier dan nog inclusief honden foto's.
Ja maar zijn oor is daar 2 mm anders. Die kan ik dan toch niet weggooien want dat is een andere foto. :P

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 19:39

Ja precies!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 19:44

Ik doe in albums ( privé) uploaden op facebook. Daarna gaan ze van mijn telefoon af. Alleen de leukste hou ik nog een tijdje op mijn telefoon

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 20:31

Paar jongens die het nodig vonden om naar me te roepen of ik met ze mee naar huis wilde. :roll:

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 21:06

De expert van de verzekeringen die deze week contact ging opnemen. Nee mevrouw, zeker weten, zonder fout hoort u iets van mij. We zijn vrijdagavond en denk dat die hork wat heeft laten weten -:(-

Dit sleept al weken aan door hem. Zowel de tegenpartij als ik willen het geregeld hebben maar ik wil het niet onderhands doen, enkel officieel. Hij moet gewoon bellen en zeggen 'ey, betaal ff' en dan is het klaar!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 22:22

Waarom vinden mensen het okay hun kinderen nu nog buiten te laten schreeuwen.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 22:38

Dat mn broer volgende week uit huis gaat, betekent niet dat ik ineens hoef te tolereren dat hij tegen mij loopt te zeggen dat ik de hele dag niks doe en lui ben, terwijl ik gewoon van 9-16 op school zit, en 's avonds rond de tijd dat iedereen op bed gaat een half uur lang de badkamer bezet houdt en niet eens een tandenborstel wilt aangeven zodat ik gewoon mijn tanden kan poetsen en naar bed kan.

Die opmerkingen over dat ik niks doe/lui ben zijn al JAREN zo, en vaak gepaard met opmerkingen over mijn autisme, en nog nooit hebben onze ouders er iets van gezegd. Alleen maar tegen mij dat ik het maar moet negeren en niet zo boos worden.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 22:58

Ik HAAAT hormonen.
Ben nog een beetje heartbroken en delulu over een hele leuke gast.
Vorige week: de pot op met hem.
Nu, net menstruatie: ik mis hemmm |( en heel m'n hoofd is onrustig en angstig om allerlei dingen. Echt heel heel fijn.

Raya11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 23:25

Ik woon naast een winkel en blijkbaar word deze vanaf maandag 1,5 week verbouwd.. Er staat ineens een enorme bouw container op de (gedeelde) oprit, je kan er amper nog langs met een auto en ik wist helemaal van niks.
Ik ben best veel weg de laatste tijd maar mijn god hoe moeilijk is het om even aan te bellen of anders een briefje in de bus te doen met buurvrouw de tent word verbouwd dus je zit in de herrie 1,5 week |o
Voor mij is dat niet meer dan normaal om zo iets even te melden, voor deze "alleen op de wereld" mensen blijkbaar niet.
En het word slecht weer volgende week dus ik kan ook niet zeggen ik pak een tas in en ga lekker in een park chillen..

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-24 00:01

_San87_ schreef:
Waarom vinden mensen het okay hun kinderen nu nog buiten te laten schreeuwen.

Fixed that for you