Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Hutcherson schreef:Heb me geergerd vandaag aan de burgemeester die gister onze trouwceremonie deed.
Hij kwam aan op zijn sportschoentjes (zet even nette schoenen achterin je auto), hij las een gedicht voor dat nergens op sloeg, begon over het feit dat veel mensen trouwen vanwege juridische redenen. Wij niet, wij zijn al jaren fiscaal partner, hebben alles geregeld bij de notaris, wij willen met elkaar trouwrn uit romantiek. Omdat het goed voelt. Stom dat ie dat aanhaalt. En we kregen nog een (lege) fles met het logo van de gemeente erop met een zinnetje over twee druppels water. De ceremonie vloeide niet, het was niet leuk of aangenaam om naar te luisteren, geen grapjes, niet eens van die wettelijke dingen van 'zult gij in voor en tegenspoed..., neemt gij tot uw wettige echtgenoot...etc etc'.
Nee als ik er zo terug over nadenk dan denk ik..nee. Gemiste kans.
CharleyT schreef:Hutcherson schreef:Heb me geergerd vandaag aan de burgemeester die gister onze trouwceremonie deed.
Hij kwam aan op zijn sportschoentjes (zet even nette schoenen achterin je auto), hij las een gedicht voor dat nergens op sloeg, begon over het feit dat veel mensen trouwen vanwege juridische redenen. Wij niet, wij zijn al jaren fiscaal partner, hebben alles geregeld bij de notaris, wij willen met elkaar trouwrn uit romantiek. Omdat het goed voelt. Stom dat ie dat aanhaalt. En we kregen nog een (lege) fles met het logo van de gemeente erop met een zinnetje over twee druppels water. De ceremonie vloeide niet, het was niet leuk of aangenaam om naar te luisteren, geen grapjes, niet eens van die wettelijke dingen van 'zult gij in voor en tegenspoed..., neemt gij tot uw wettige echtgenoot...etc etc'.
Nee als ik er zo terug over nadenk dan denk ik..nee. Gemiste kans.
Vraag: gisteren heeft de burgemeester jullie getrouwd en vandaag heb je..... enz. sportschoentjes etc.
Was hij gisteren dan wel netjes in pak met ambtsketen?
Hutcherson schreef:Nee dat is niet gebeurt. Was ook niet als optie. We moesten alle gegevens van de getuigen doorgeven, inclusief de roepnamen. En nog gebruikte hij de doopnamen (die van mijn moeder is totaal anders dan haar roepnaam).
Nee niemand heeft vooraf contact opgenomen met ons. Alleen gevraagd of we voor het ja-woord nog iets tegen elkaar wilde zeggen.
We hadden ook geen optie om te kiezen wie ons ging trouwen. Ergste was nog: we hadden gevraagd aan de dame die de huwelijken regelt: mogen wij trouwen bij het monument in onze voortuin. Leek ons heel leuk. (in BE zijn vaste locaties beschikbaar, is anders dan in NL). Mocht niet. Want geen officiele trouwlocatie. Zegt die burgemeester gister dat we het even hadden door moeten geven aan die vrouw (wat we dus hadden gedaan) en dat ie dan wel een uitzondering had kunnen maken. Grrrrr.
Hutcherson schreef:We hadden inderdaad fantastisch weer! En in de middag met de paarden naar mooi gebied in de buurt gegaan. Daar kwam een professionele fotograaf fotos van ons maken en van wat ik al even meekreeg van haar camera zijn dat echt plaatjes geworden! Ben heel benieuwd naar het eindresultaat. Dus dat ging iig goed. Niemand vanaf gevallen, niemand gewond. Paarden braaf. Hebben zich 1,5 uur goed gedragen.
En daarna heerlijk gegeten. Nu onderweg naar ons huwelijksdiner met vrienden, collega's en familie.