[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 11:17

Prairy schreef:
Oeh disco zwemmen met Moscato, kaas en chocolade pindas. I'm in :j

Fijn dat jullie het overleefd hebben.

Als er mangoballonnen zijn ga ik ook mee :j

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 12:18

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 12:42

Haha geniaal :')

LWDaisy

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 12:48

Hahahaha prachtig dit!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 13:24

"Dan hebben we straks gelijk iets voor de knip" _O- _O-

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 13:24

Ik zie de humor van het filmpje zeker wel in maar toch advocaat van de duivel ook: ik vind het wel shockerend hoe vaak de wil van vrouwen totáál opzij wordt gezet bij gynaecologische ingrepen. Maar dat zit voor mij meer op het metoo vlak dan iets anders. Knippen die worden gezet zonder toestemming, vrouwen die aan alle kanten zonder waarschuwing worden aangeraakt en ruw in posities geschoven. Sommige dingen zijn vanuit een oogpunt van veiligheid misschien te verdedigen, maar er wordt soms echt over vrouwen heen gewalst en vrouwen verliezen alle regie (vaak onder invloed van een mannelijke gynaecoloog) en dat vind ik niet kunnen.

(nogmaals, ik heb het niet over dingen die vanuit medisch oogpunt onvermijdelijk zijn. En ja, of zo'n zoutsteen nou nodig is bij een bevalling betwijfel ik ook ten zeerste. Maar laat die vrouw een beetje in haar waarde denk ik dan.)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 13:33

Klopt helemaal, en waarschijnlijk is dat een nog grotere reden voor mij om er nooit aan te beginnen dan de daadwerkelijke koter zelf :oo Heb er echt een gráfhekel aan als mensen mij aanraken. Ik schakel ook uit (lees: ik val flauw) als ik vast zit aan aan apparaat wat door iemand anders wordt bediend. Zoals in dat foto-apparaat bij de tandarts wat om je hoofd heen draait bij voorbeeld.

Tegelijkertijd is er natuurlijk ook wel nu een generatie op bevallingsleeftijd die zichzelf via internet over van alles en nog wat informeert en alles beter weet dan de gyneaoloog. Zoals dus een bevalbad en een bevallingsplan en etherische oliën enzo. Want wat weet zo'n gynaecoloogje er nou van :x

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 13:44

Maar soms gaat het echt te ver, naar een oud-collega van mij werd schijnbaar niet geluisterd bij het tweede kind.
Gevolg, kind is geboren, maar er zat geen leven in en is na een aantal ( ca 24 uur ? ) overleden.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 14:12

VuurVleugels schreef:
Ik zie de humor van het filmpje zeker wel in maar toch advocaat van de duivel ook: ik vind het wel shockerend hoe vaak de wil van vrouwen totáál opzij wordt gezet bij gynaecologische ingrepen. Maar dat zit voor mij meer op het metoo vlak dan iets anders. Knippen die worden gezet zonder toestemming, vrouwen die aan alle kanten zonder waarschuwing worden aangeraakt en ruw in posities geschoven. Sommige dingen zijn vanuit een oogpunt van veiligheid misschien te verdedigen, maar er wordt soms echt over vrouwen heen gewalst en vrouwen verliezen alle regie (vaak onder invloed van een mannelijke gynaecoloog) en dat vind ik niet kunnen.

(

Was ook mijn ervaring toen ik een abortus liet uitvoeren. Ik was geschokt hoe de zusters met mij omgingen. Fysiek werd ik ook zo aangeraakt zonder enige waarschuwing. Ze waren oprecht geïrriteerd. De mannelijke gynaecologen daarentegen bij de behandeling waren fantastisch (mag ook gezegd worden).

En ik was oké met de abortus. Redelijk. Maar zaten ook dames te wachten met een zwangere buik en hun partner, beide in tranen… lijkt me zeer heftig voor ze.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 14:25

VuurVleugels schreef:

(nogmaals, ik heb het niet over dingen die vanuit medisch oogpunt onvermijdelijk zijn. En ja, of zo'n zoutsteen nou nodig is bij een bevalling betwijfel ik ook ten zeerste. Maar laat die vrouw een beetje in haar waarde denk ik dan.)

Dit inderdaad.
Ik had er nooit bij stil gestaan, maar hier en daar bevallingsverhalen van vrienden en kennissen hebben me echt geschokt.
Het lijkt alsof het kind het enige is wat telt tijdens zo'n bevalling. Ik begrijp dat ze het kind zo snel mogelijk gezond op de wereld willen zetten, maar niet als dat ten koste gaat van de vrouw.
Vrouwen die zonder toestemming ingeknipt worden, waarbij de ruggenprik niet goed werkt en ze gewoon genegeerd worden, echt horror.
Er zijn zo belachelijk veel vrouwen die hun bevalling als traumatisch ervaren, dat zou toch niet moeten.
Zelfs al zou ik een kind willen, dan never nooit uit mijn lichaam.

Edit: raineri, wat naar om te lezen!
Imo moet je ALTIJD met respect behandeld worden, zeker als je zo'n dappere keuze maakt!

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 14:28

Hij is briljant. Ik heb hier echt zitten lachen. Maar met kanttekening dat ook ik de gedachtes van Vuurvleugel had. Het recht van de vrouw wordt hier wel aardig onderuit gehaald.

Ik heb 1 keer op de stoel/tafel van een gynaecoloog gelegen. Maar ik herken dat fysieke aanpakken echt niet. De goede man was zelfs erg onder de indruk van hoe sterk mijn bekkenbodemspieren waren (ja iets met paardrijden :D ) En hij was duidelijk met wat hij ging doen en dat het gebeurde. En nee ik heb nooit een kind gehad, ik ben ooit ei-donor geweest voor iemand. Ze hebben toen mijn eitjes geraapt :+

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 15:29

Ik lees net op een Duitse kindvrij groep dat iemand voor de tweede baarmoederhalskanker heeft gehad.
De eerste keer, rond haar 20e mocht ze geen hysterectomie "want stel dat je nog kinderen wil"
Vorig jaar, met 46(!) weer kanker, en wederom geen hysterectomie want "wie weet krijg je spijt"
Ohh wat maakt me dit pissig.
Zelfbeschikkingsrecht m'n reet -:(-

Om daarop door te breien: ik ben benieuwd of en hoe feministische organisaties dit stukje bizarre gebrek aan lichamelijke integriteit op hun agenda hebben staan.
Ik heb via een bewust kinderloze vriendin van mn moeder wat websites van stichtingen en organisaties doorgekregen. Overal staat het recht op abortus en anticonceptie, maar er word nergens met een woord gerept over sterilisatie.
Ik overweeg zelf in de pen te klimmen en hier vragen over te stellen want ik raak gefrustreerd van deze oliebol.
(overigens heb ik er ook wel eens aan gedacht om BOOS aan te schrijven, puur om het eens in de openheid te gooien, maar ik zit er zelf niet zo op te wachten om mezelf in de spotlights te zetten)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 22:26

Joh de medische wereld is zo vreemd.
Mijn medicatie is op het moment vrijwel niet leverbaar.
Maar ze importeren en bewaren het wel voor vrouwen die IVF trajecten ondergaan.

Maar vrouwen die het nodig hebben voor behandeling bij een borstkanker traject en extreme endometriose krijgen het nu niet...
Begrijp me niet verkeerd, ik gun iemand met een kinderwens echt een succesvol traject en hoop dat hun wens uit komt.
Maar dit voor laten gaan op vrouwen met soms een levensbedreigende ziekte voelt echt heel erg krom.

Ik ben het nu zelf via allerlei buitenlandse apotheken bij elkaar aan het sprokkelen :')
Want ik ga echt kapot zonder en kan helaas niet tegen andere hormonen en door de plekken waar bij mij de endometriose zit kan het ook organen afsluiten.

Dus als iemand nog een doos Orgametril op de kast heeft liggen hou ik mij aanbevolen :')
Als het ellende blijft met de levering ga ik serieus overwegen de rest van mijn eierstokken wat nog over is er uit te laten halen. Maar of ze daar dan weer mee akkoord gaan is een andere vraag :+

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 22:49

Ik ben echt in shock, dat is toch van de zotte. Waarom zouden zulke triviale zaken voor gaan op echte medische problemen. Het erge is nog dat ik denk dat veel van deze vrouwen het ook niet vrijwillig zouden afstaan

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 23:17

Hier gelukkig geen herkenning wbt gynaecologen, heb tot nu toe gelukkig altijd super vriendelijke artsen/aasisstentes meegemaakt.

De enige uitzondering was een inval gyn die me out of the blue vroeg hoe oud ik was en ‘wanneer er kindjes kwamen’ :r Die heb ik wel even fijntjes verteld hoe ik daarover dacht.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 23:43

Laurora, alsof ze op haar 46ste nog aan kinderen zou beginnen.
C_alsemgeest wat ellendig dat je geen medicatie kan krijgen. Je zou toch denken dat jij voor gaat.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 01:28

c_alsemgeest schreef:

Maar vrouwen die het nodig hebben voor behandeling bij een borstkanker traject en extreme endometriose krijgen het nu niet...
Begrijp me niet verkeerd, ik gun iemand met een kinderwens echt een succesvol traject en hoop dat hun wens uit komt.
Maar dit voor laten gaan op vrouwen met soms een levensbedreigende ziekte voelt echt heel erg krom.

Ik ben het nu zelf via allerlei buitenlandse apotheken bij elkaar aan het sprokkelen :')
Want ik ga echt kapot zonder en kan helaas niet tegen andere hormonen en door de plekken waar bij mij de endometriose zit kan het ook organen afsluiten.

Dus als iemand nog een doos Orgametril op de kast heeft liggen hou ik mij aanbevolen :')
Als het ellende blijft met de levering ga ik serieus overwegen de rest van mijn eierstokken wat nog over is er uit te laten halen. Maar of ze daar dan weer mee akkoord gaan is een andere vraag :+

Pfff dat is ook echt super banketstaaf.
Hoe naar ook, een onvervulde kinderwens is over het algemeen niet zo slecht voor je gezondheid als zoiets als kanker of endometriose.
Hoop dat het snel weer gewoon voor iedereen beschikbaar is :knuffel:

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 02:19

Amber_anne schreef:
Ik ben echt in shock, dat is toch van de zotte. Waarom zouden zulke triviale zaken voor gaan op echte medische problemen. Het erge is nog dat ik denk dat veel van deze vrouwen het ook niet vrijwillig zouden afstaan

Nou me too....
Schokkend dat het bestaan van iets dat er nog niet is blijkbaar belangrijker is dan de gezondheid, welzijn en genezing van een levend mens...

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 08:22

Cayenne schreef:
Is deze al gedeeld?
Echt fantastisch gewoon _O- _O-
https://www.instagram.com/reel/Cu7VbxmI ... BiNWFlZA==

"Ga je een vis baren ofzo?" :')

Ik heb hem doorgestuurd naar een zwangere vriendin :')

Maar het is echt gekkenwerk hoe volledig er over grenzen gegaan wordt en hoeveel vrouwen hierdoor een traumatische bevalling hebben (nog los van de heftigheid van een bevalling an sich)
En ik snap in sommige situaties wel dat je niet altijd de tijd hebt om dingen te overleggen. Maar dat is pas in het heetst van de strijd.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 11:11

Jakkie C_alsemgeest. Met zulke dingen hoop je altijd maar dat je het verkeerd ziet en dat de vork anders in de steel zit. Maar echt van de zotte en een groot onrecht ook wel. Hopelijk heb je snel alles bij elkaar, maar nog veel liever: krijgen de personen die echt afhankelijk hiervan zijn voorrang.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 11:44

c_alsemgeest schreef:

Dit is inderdaad wel heel erg krom.

Het zou me niet eens verbazen als er veel mensen zijn die met een IVF traject bezig zijn, zouden vinden dat de mensen zoals c_alsemgeest voorrang zouden moeten krijgen.
Laatst bijgewerkt door FrNo op 23-07-23 11:55, in het totaal 2 keer bewerkt

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 11:49

Wauw, idd zeg, wat idioot!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 14:08

c_alsemgeest :knuffel:

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 14:55

Jeetje C_alsemgeest wat heftig zeg :\

Wat de gynaecoloog betreft, ik moest vorige week voor de eerste keer daarheen. Vermoeden van Endometriose door de HA, dus hup daarheen. Gelukkig trof ik een hele lieve, begripvolle vrouw die alles wat ze deed uitlegde en aankondigde. En dan nog vond ik het echt wel heftig. Laat staan als je zo gebeuld wordt of in een situatie zit waar je er geen grip meer op hebt :\

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 16:13

Mijn gyneacoloog was ook "not amused" op zijn zachtst gezegd :+
Het is de apotheek die de regels bepaald waarschijnlijk ism de verzekeraars.
Maar zij ging nog wel contact opnemen met de hoofdapotheek waar ik dit nieuws te horen kreeg.
Mijn eigen apotheek kan er sowieso niet meer aan komen. Die hebben ook die IVF voorrang regel niet, maar het gaat nu vooral van het buitenland naar de hoofdapotheken.