Ervaring met vinted

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Nadia_

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 00:19

Ja maar in sommige gevallen krijg je als koper je geld niet terug als je t niet ophaalt. Tenminste dat heb ik nou al een paar keer gelezen op vinted facebook groepen.
Ik heb ook al een paar keer wat terug gehad waar ik wel voor betaald ben en wat dan weken later ineens op de deurmat ligt. Ga er van uit dat de koper dus geen geld terug gehad heeft. Snap wel dat ze dat risico niet wil lopen eigenlijk.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 08:50

Klopt, dat heb ik laatst ook als verkoper gehad :j

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 13:28

Dat maakt het iets begrijpelijker. Nu 6 euro kwijt aan retourkosten, maar het is niet anders.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 16:31

En jawel hoor. Ik had iemand gemeld die 7 accounts had en waarop dezelfde sieraden te zien zijn die gedragen worden aan dezelfde hand of oren en ook op dezelfde tafel of achtergrond.
Maar Vinted ziet geen aanleiding om te blokkeren. Ze voldoen aan de community voorwaarden.
Schiet mij maar lek 8)7

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 16:59

Wanneer de sieraden echt zijn klopt het, fake is moeilijk te bewijzen.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 22:46

BigOne schreef:
Wanneer de sieraden echt zijn klopt het, fake is moeilijk te bewijzen.

Ik betwijfel of ze echt zijn maar iemand die 6 accounts heeft klopt natuurlijk ook niet.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 22:47

Wie kan mij adviseren? Ik ben al regelmatig mooie truien tegengekomen van RL. Normaal gesproken draag ik van merken als 4funkyflavours, King Louie en S.Oliver een XL. Ik heb begrepen dat RL klein valt, maar als ik dan ga kijken naar XXL dan kom ik bijna alleen maar van die halve tenten tegen en zo dik ben ik nou ook weer niet. Zouden de niet aansluitende truien van RL in XL echt te klein zijn? Ik vind het eigenlijk te veel gedoe om het even te proberen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 23:40

Ligt aan de stoffen. Ik draag normaal s/m van truien. De katoenen kabeltrui pas ik ook in een S van RL. De wollen truien zitten in M strak aangesloten en in een L pas ik ze ook prima.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 07:47

Lijkt me een typisch geval van toch maar even vragen of ze willen meten :j

Dat met die sieraden vind ik ook wel vaag klinken. Ik dacht dat het sowieso niet de bedoeling was om hetzelfde artikel meerdere keren te koop te zetten? Maar meerdere accounts dat weet ik eigenlijk niet hoe ze daar over denken.

karelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 13:28

Ik heb mijn eerste koop gedaan op Vinted en helaas is dit niet goed gegaan. De verkoper heeft het pakketje snel verstuurd met Dhl. Dhl heeft mij een mail gestuurd met "pakket bezorgd in de brievenbus". Maar er zat geen vinted pakket in de brievenbus. Bij allen buren geweest, nergens is het pakketje. Terwijl de bezorger op dezelfde tijd wel een ander pakje bij ons in de bus heeft gedaan van een andere winkel. Ik heb dit gemeld bij Dhl en Vinted. Maar denk dat ik mijn geld kwijt ben of niet? Verkoper heeft t pakje verzonden en kan hier ook niks aan doen. Weet iemand hoe dit verder gaat?

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 14:29

Je hebt het gemeld bij vinted? Is de transactie gepauzeerd dan? Indien ja, veel kans dat je je centjes terug krijgt, maar nu gaan ze het onderzoeken en duurt even

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 14:35

Nog mensen die geen bevestiging krijgen dat een pakje verstuurd is via mondial?
Gisteren 3 mondial pakjes binnen gebracht. Niets tot 10.30u deze morgen, dan wel een mail gekregen dat ze verstuurd zijn, maar op vinted nog altijd niet als verstuurd. Ga straks mailen naar dan zetten ze ze ‘on gold’ en gaat al de rest een stuk minder vlot(moet de koper via bericht bevestigen dat hij het pakje kreeg enzo), dus als ik weet dat het bv na 24h vanzelf goed zou komen, wacht in nog even, maar eentje zat al op het randje van laat versturen, dus wil ook niet dat het geannuleerd wordt en ik geld en pakje kwijt ben… dus beetje dubio.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 15:07

tengeltje11 schreef:
Gisteren 3 mondial pakjes binnen gebracht. Niets tot 10.30u deze morgen, dan wel een mail gekregen dat ze verstuurd zijn, maar op vinted nog altijd niet als verstuurd. Ga straks mailen naar dan zetten ze ze ‘on gold’ en gaat al de rest een stuk minder vlot(moet de koper via bericht bevestigen dat hij het pakje kreeg enzo), dus als ik weet dat het bv na 24h vanzelf goed zou komen, wacht in nog even, maar eentje zat al op het randje van laat versturen, dus wil ook niet dat het geannuleerd wordt en ik geld en pakje kwijt ben… dus beetje dubio.

Hier hetzelfde, ik kon aanvinken dat ik het pakket wel verstuurd had.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 15:34

Grrr, heb duur boek te koop. Staat 16 keer op vinted maar ik zit al laagst qua prijs. Krijg ik boden voor de helft daarvan. Echt, tafel toch op! -O-

Als ik ooit opnieuw een profiel maak, is mijn ava "ikbengekkehenkieniet" :j

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 15:52

Afbeelding

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 16:54

Ik heb iets te koop staan wat best populair is en vaak favoriet word gemaakt. Bij de meeste kan ik dan een berichtje sturen met een nieuw bod maar bij sommige kan dat niet. Die knop staat er niet bovenaan. Kunnen die mensen het dan niet kopen?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 17:00

Siers83 schreef:
Ik heb iets te koop staan wat best populair is en vaak favoriet word gemaakt. Bij de meeste kan ik dan een berichtje sturen met een nieuw bod maar bij sommige kan dat niet. Die knop staat er niet bovenaan. Kunnen die mensen het dan niet kopen?

Misschien iets met verzend mogelijkheden te maken ?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 17:20

Dpd die weer eens status niet update. Gisteren pakketje ingeleverd bij afhaalpunt, is gescand met mijn telefoonnummer, geen enkele bevestiging gekregen en daarbij staat mijn pakketje nog steeds als niet verzonden. Dpd is gisteren langsgeweest en heeft alles ook opgehaald.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 21:21

Alja schreef:
[ [url=m/o8VJ0v.jpg]Afbeelding[/url] ]

Bedankt voor aanleveren passende profielfoto! :')

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 23:11

tengeltje11 schreef:

Dat had ik ook.
Gisteren wat weggebracht en vandaag kreeg ik een bericht van Vinted of mijn pakket al weggebracht was.
Dus toen ik op ja, is verzonden klikte kwam er een tracking van het pakket.
Maar op mijn mail had ik al wel de tracking gekregen dus verwachte wel dat het goed zou komen.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 11:50

Wat is toch de logica van te gaan bieden op iets dat net online staat, voor een paar euro minder? Denken die lui echt dat je vinger gaat uitglijden om met het eerste beste bod akkoord te gaan, terwijl de vraagprijs al laag is?

Populaire lange jurk met print in XL van Zara te koop, voor 15 euro want (onopvallende) vlek, binnen het uur 77 views, 16 likes en 2 man die 10 euro biedt en 2 man die 12 euro biedt + nog een paar die maten en details willen weten. Ik leun achterover tot iemand "koop nu" doet.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 11:51

Siers83 schreef:

Anders eens vragen? Ik zou het ook echt niet weten, nog niet gehad hier.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 11:54

Ik had ook een sloot jurkjes en rokken online gezet. Er kwamen echt véél meer biedingen op dan normaal. Van de minimale prijs tot 1 euro onder de vraagprijs. Allemaal leuk geprobeerd, maar er is dan vanzelf iemand die het gewoon koopt. Vervolgens krijg ik heel veel teleurgestelde reacties. Zou dit komen doordat je nu vaker kunt bieden? Ik moet bekennen dat ik sommige items iets hoger heb geprijsd dan ik anders zou doen, maar dat is omdat ik nog niet weet of ik het wel kwijt wil. Moet echt minderen, maar soms vind ik het kledingstuk nog heel leuk als ik het aantrek voor de foto. :') Wordt het gekocht voor de prijs, dan moest het zo zijn, anders blijft het.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 12:16

Dat heb ik ook wel met kleding voor die kleine :))

Soms dan ook dat ik het even later alsnog snel verberg omdat ik toch nog niet helemaal klaar ben voor het afscheid := Als ik teveel van iets heb / denk dat iets waarschijnlijk gaat blijven liggen, maar het wèl heel leuk vind, dan zet ik het er ook op. Voor een goede prijs. Met het idee dat iemand die het ècht graag wil, het dan wel koopt. En dat het dan goed terecht komt zeg maar.

Maar er zijn toch best veel mensen die die insteek niet snappen en vinden dat je het te duur aanbiedt :=

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 12:22

pmarena schreef:
Als ik teveel van iets heb / denk dat iets waarschijnlijk gaat blijven liggen, maar het wèl heel leuk vind, dan zet ik het er ook op. Voor een goede prijs. Met het idee dat iemand die het ècht graag wil, het dan wel koopt. En dat het dan goed terecht komt zeg maar.

Ik deel je mening compleet: je wil iemand iets gunnen, dus je zet het te koop, maar wel voor een prijs dat je zeker bent die de koper het gaat waarderen en dragen. Als mensen hun kledingberg gedachtenloos willen ophogen, moeten ze maar naar de primark.