Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 12:45

996981 schreef:
DuoPenotti schreef:
Klopt shae dat zei je niet, maar vond het mooi om er over door te borduren, want was een beetje klaar met al pagina's hetzelfde onder werp :D

Jammer dat je niet wil discussiëren over een onderwerp, waarmee je met jouw mening een hele grote groep mensen persoonlijk raakt én de algemene lichamelijke integriteit

niet willen discusieren...want doen we al tig pagina's?

en jou manier van discussiëren is sowieso nooit de mijne.....
Met wat je nu zegt als voorbeeld :+

Dus ja ik ga weer verder.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 12:55

MarlindeRooz schreef:
Eens, het zijn altijd de moeders die “er tegen zijn”. :=

Uiteraard. Wat zou jouw optie zijn, na de scheiding m'n kinderen naar een weeshuis omdat ik ze niet meer kan betalen? (En wie betaalt dat dan?) Op straat gooien en ze zoeken het maar uit? Of gewoon maar afspuiten?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 13:30

Urielle schreef:
MarlindeRooz schreef:

Uiteraard. Wat zou jouw optie zijn, na de scheiding m'n kinderen naar een weeshuis omdat ik ze niet meer kan betalen? (En wie betaalt dat dan?) Op straat gooien en ze zoeken het maar uit? Of gewoon maar afspuiten?

De vader betaalt naast alimentantie, ook kinderalimentatie, toch?

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 13:37

MarlindeRooz schreef:

Uiteraard. Wat zou jouw optie zijn, na de scheiding m'n kinderen naar een weeshuis omdat ik ze niet meer kan betalen? (En wie betaalt dat dan?) Op straat gooien en ze zoeken het maar uit? Of gewoon maar afspuiten?[/quote]
De vader betaalt naast alimentantie, ook kinderalimentatie, toch?[/quote]

In heel veel gevallen niet. Een goede advocaat doet al wonderen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 13:40

Overigens hoeft 't van mij niet afgeschaft, maar mag het wel inkomensafhankelijk worden. Net als zorg- en huurtoeslag.

flooooo schreef:

Kinderalimentatie is verplicht, hoe kan het dan dat dat niet betaald wordt? Tenzij de vader in kwestie niks heeft of verdwenen is, kan ik niet bedenken waarom een man zijn kinderen niet wil onderhouden.

poes

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 13:42

Ik ken veel gevallen waarin niet betaald wordt helaas. Er is ook echt niets leuk aan om de deurwaarder te moeten sturen naar de vader van je kinderen.
Ook bij ons is er echt niet eerlijk verdeeld qua kosten onder mijn ouders. Mensen zijn echt gewetenloos soms. Of dom. Of beide als je echt chance hebt :D

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 13:43

_San87_ schreef:
Overigens hoeft 't van mij niet afgeschaft, maar mag het wel inkomensafhankelijk worden. Net als zorg- en huurtoeslag.

flooooo schreef:

Kinderalimentatie is verplicht, hoe kan het dan dat dat niet betaald wordt? Tenzij de vader in kwestie niks heeft of verdwenen is, kan ik niet bedenken waarom een man zijn kinderen niet wil onderhouden.

Ik had het over partner alimentatie maar ook daar geldt dat het vinden van de mazen helpend kan zijn. En dat willen onderhouden hangt natuurlijk ook van de constructie die je als ouders treft af/financieel vermogen. Het is niet bepaald zwart-wit geregeld.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 13:45

poes schreef:
Ik ken veel gevallen waarin niet betaald wordt helaas. Er is ook echt niets leuk aan om de deurwaarder te moeten sturen naar de vader van je kinderen.
Ook bij ons is er echt niet eerlijk verdeeld qua kosten onder mijn ouders. Mensen zijn echt gewetenloos soms. Of dom. Of beide als je echt chance hebt :D

Droevig :. Het is wel waar, ja, mensen kunnen gewetenloos zijn als het om geld gaat.

flooooo schreef:
_San87_ schreef:

Ik had het over partner alimentatie maar ook daar geldt dat het vinden van de mazen helpend kan zijn. En dat willen onderhouden hangt natuurlijk ook van de constructie die je als ouders treft af/financieel vermogen. Het is niet bepaald zwart-wit geregeld.

Ah okay, ja, van partneralimentatie weet ik dat t vaak niet betaald wordt, ook als het moet.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 14:05

_San87_ schreef:

Alleen kinderalimentatie, maar daar hoef je jezelf niet rijk van te rekenen. De meeste moeders waarmee ik het besproken heb zitten rond de 100-150 euro per kind per maand terwijl ze wel vrijwel de volledige zorg dragen. Zeker nu met huren die de pan uitrijzen, verdriedubbelde energiekosten, de hoge brandstofprijzen en de prijsstijgingen in de supermarkt is het lastig om uit de schulden te blijven.

Daarnaast is het gewoon rot om van je ex afhankelijk te zijn. Mijn ex is gelukkig een fatsoenlijke kerel, maar genoeg kennissen, vriendinnen, collega's, waarbij de ex doodleuk niet of wisselvallig betaalt. Zeker wanneer er een nieuwe vriendin komt al dan niet met een tweede leg hebben de eerdere kinderen vaak het nakijken.

Ik ben zelf in elk geval elke keer weer blij met de toeslagen voor de kinderen, de luxe dat het op de spaarrekening van de kinderen kon ligt ver achter me.

Partneralimentatie was bij ons niet van toepassing maar wordt sowieso steeds minder vaak toegekend.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 14:09

_San87_ schreef:

Bij niet betalen van kinderalimentatie kan er uiteindelijk bij vader loonbeslag gelegd worden, maar daar gaat flink wat tijd overheen.

Daarnaast is de minimale kinderalimentatie 25 euro per maand dus als je het daar van moet hebben kom je niet ver.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 14:10

Urielle schreef:
_San87_ schreef:

Alleen kinderalimentatie, maar daar hoef je jezelf niet rijk van te rekenen. De meeste moeders waarmee ik het besproken heb zitten rond de 100-150 euro per kind per maand terwijl ze wel vrijwel de volledige zorg dragen. Zeker nu met huren die de pan uitrijzen, verdriedubbelde energiekosten, de hoge brandstofprijzen en de prijsstijgingen in de supermarkt is het lastig om uit de schulden te blijven.

Daarnaast is het gewoon rot om van je ex afhankelijk te zijn. Mijn ex is gelukkig een fatsoenlijke kerel, maar genoeg kennissen, vriendinnen, collega's, waarbij de ex doodleuk niet of wisselvallig betaalt. Zeker wanneer er een nieuwe vriendin komt al dan niet met een tweede leg hebben de eerdere kinderen vaak het nakijken.

Ik ben zelf in elk geval elke keer weer blij met de toeslagen voor de kinderen, de luxe dat het op de spaarrekening van de kinderen kon ligt ver achter me.

Partneralimentatie was bij ons niet van toepassing maar wordt sowieso steeds minder vaak toegekend.

Ik heb geen idee hoe hoog het allemaal is, ergens gelukkig maar, denk ik zo. 100 tot 150 euro klinkt karig, met een tiener ben je dat per twee weken kwijt, denk ik?

Ik snap dat het als alleenstaande moeder een hele welkome toevoeging is, helemaal nu :j.

Urielle schreef:
_San87_ schreef:

Bij niet betalen van kinderalimentatie kan er uiteindelijk bij vader loonbeslag gelegd worden, maar daar gaat flink wat tijd overheen.

Daarnaast is de minimale kinderalimentatie 25 euro per maand dus als je het daar van moet hebben kom je niet ver.

Oh jezus :').

Stelt geen fluit voor dus, die verplichting :\.

Urielle

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 14:23

Voor mezelf wil ik echt niet klagen. Ik heb een huisje van de sociale woningbouw, klein en oud en een kamer tekort maar het is voor ons en ik betaal geen particuliere huur a 1200 euro per maand, dus ik ben blij. Er zijn weken van spaghetti en pannekoeken maar ik heb geen schulden. Het is financieel veel zwaarder dan voor ik het alleen deed maar ik doe het toch maar mooi. Ik heb een fatsoenlijke ex die stipt en op tijd betaalt. Maar gezien ik fulltime werk met 2 HBO opleidingen achter de rug, probeer bij te verdienen met mijn nagelsalon én een ex heb die betaalt en alsnog gewoon net quite speel denk ik jee hou die toeslagen en kinderbijslag alsjeblieft intact, want hoe moet het zijn voor de vrouwen die geen alimentatie krijgen, een lager inkomen hebben en misschien ook nog medische kosten hebben? Die leven echt wel (drie)maandelijks naar dat geld toe.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 15:19

DP: ik vroeg me nog af; in een ander topic vertelde je geen bijstand te krijgen, omdat je samenwoont en je partner teveel verdient. Dat vind je niet eerlijk.

Hier stel je dat mensen met kinderen geen recht zouden moeten hebben op bijslag, want kinderen zijn eigen keuze.

De keuze om samen te wonen, is toch ook een keuze? :) hoe zie jij dat?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 15:26

Ik heb het nooit gehad over dat ik het niet eerlijk vind geen bijstand te krijgen. Bijstand is iets heel anders.
Ik heb het gehad over een langdurige uitkering bij ziekte. Je weet wel na 25 jaar werken en het niet meer gaat. Dat daar dus mensen tussen wal en schip vallen. En niet ik alleen.
En normaal gesproken word daar niet gekeken naar wat een partner voor inkomen heeft.
En ziek worden is ook geen keuze. Kinderen maken als je er al slecht bij zit wel. Dan is 1 ook wel voldoende.
Daar had ik het over, niet over mensen die daarna er slecht bij kwamen te zitten.
Citaat:
En ja onvoorziene omstandigheden kan altijd.
Maar ik heb het dus over meerdere kinderen krijgen in al zulke situatie.

Andere topcs erbij halen is overigens ook niet de fatsoensnorm op bokt.
Dus voordat je er stellingen in gooit, even verder lezen dan je neus lang is. Meerdere malen slecht lezen dus....

En daarom is dus jou manier van discussiëren niet de mijne.
Je leest niet, word persoonlijk. Dus gaat nu op de foei....
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 02-04-22 15:30, in het totaal 1 keer bewerkt

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 15:28

996981 schreef:
DP: ik vroeg me nog af; in een ander topic vertelde je geen bijstand te krijgen, omdat je samenwoont en je partner teveel verdient. Dat vind je niet eerlijk.

Hier stel je dat mensen met kinderen geen recht zouden moeten hebben op bijslag, want kinderen zijn eigen keuze.

Dit is een nare manier van proberen je gelijk tóch te halen :n

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 15:30

DuoPenotti schreef:
Ik heb het nooit gehad over dat ik het niet eerlijk vind geen bijstand te krijgen. Bijstand is iets heel anders.
Ik heb het gehad over een langdurige uitkering bij ziekte. Je weet wel na 25 jaar werken en het niet meer gaat. Dat daar dus mensen tussen wal en schip vallen. En niet ik alleen.
En normaal gesproken word daar niet gekeken naar wat een partner voor inkomen heeft.
En ziek worden is ook geen keuze. Kinderen maken als je er al slecht bij zit wel. Dan is 1 ook wel voldoende.
Daar had ik het over, niet over mensen die daarna er slecht bij kwamen te zitten.

Andere topcs erbij halen is overigens ook niet de fatsoensnorm op bokt.
Dus voordat je er stellingen in gooit, even verder lezen dan je neus lang is. Meerdere malen slecht lezen dus....

En daarom is dus jou manier van discussiëren niet de mijne.
Je leest niet, word persoonlijk. Dus gaat nu op de foei....

Dat komt volgens mij toch uiteindelijk op hetzelfde neer? Als je geen recht hebt op een ziektewetuitkering kun je normaal gesproken bijstand krijgen als je aan de eisen voldoet.

Bij ziektewetuitkering wordt gekeken naar resterend verdiencapaciteit (wat overigens in veel gevallen krom is).

Daarin zijn zeker verbeteringen/veranderingen mogelijk en is was benieuwd naar jouw mening daarover, gezien je over andere toeslagen/uitkeringen een nogal sterke mening hebt

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 15:32

chanicha schreef:
996981 schreef:

Dit is een nare manier van proberen je gelijk tóch te halen :n

Hoezo? Welk gelijk? Discussie voer je toch juist om van elkaars zienswijze te leren? Ik ben oprecht benieuwd hoe anderen het ziektewetstelsel en andere uitkeringstelsels in zouden richten :)

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 15:42

Als het gaat over uitkeringen en eigen keuze zouden dan overigens veel meer uitkeringen niet uitbetaald moeten worden, omdat iets een eigen keuze was.

Mentale klachten als een bunt-out bijvoorbeeld, is vaak het resultaat van disbalans als gevolg van werk/privé keuzes. Er is dan gelukkig niemand die zegt; je hebt geen recht op geld, want je hebt zelf de keuze gemaakt om vijf keer per week te gaan sporten, je vriendinnen ieder weekend te zien en je huis iedere week schoon te maken naast je 40-urige werkweek

Maargoed, tijd voor een andere UO denk ik.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 16:31

996981 schreef:
Als het gaat over uitkeringen en eigen keuze zouden dan overigens veel meer uitkeringen niet uitbetaald moeten worden, omdat iets een eigen keuze was.

Mentale klachten als een bunt-out bijvoorbeeld, is vaak het resultaat van disbalans als gevolg van werk/privé keuzes. Er is dan gelukkig niemand die zegt; je hebt geen recht op geld, want je hebt zelf de keuze gemaakt om vijf keer per week te gaan sporten, je vriendinnen ieder weekend te zien en je huis iedere week schoon te maken naast je 40-urige werkweek

Zo dan... Dat zijn veel aannames in zo'n kort stukje tekst. Wel heel erg passend in dit topic, hoop ik dan maar.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 17:02

_San87_ schreef:
Urielle schreef:

Oh jezus :').

Stelt geen fluit voor dus, die verplichting :.

Verstandige mensen hebben nog een optie: in een keer de alimentatie afkopen.

Als je twijfels hebt over het nakomen van verplichtingen, is dat een optie. Het levert niet de laatste euro op maar je hebt er ook geen gezeik (meer) van.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 17:21

996981 ik ga niet op jou in, je bent zo overtuigd dat jij het allemaal weet :))

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 17:24

Wijslander schreef:
996981 schreef:

Zo dan... Dat zijn veel aannames in zo'n kort stukje tekst. Wel heel erg passend in dit topic, hoop ik dan maar.

Nou dit inderdaad. Ik sta met mn mond vol tanden, wat een kortzichtigheid. Inspraak zonder inzicht is uitspraak zonder uitzicht..

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 17:28

Even van onderwerp veranderen door een andere UO.

Ik kan er echt niet tegen als iemand aan zichzelf refereert als mama als het om katten of honden gaat (en dan ook nog zogenaamd als dat dier gaat praten %))

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 17:43

chanicha schreef:
996981 ik ga niet op jou in, je bent zo overtuigd dat jij het allemaal weet :))

Nee hoor. Juist niet. Daarom vraag ik me juist af hoe mensen zaken die ze nu als niet juist ziet wel zouden insteken :)

Roepen dat je het ergens niet mee eens bent is 1 ding. Met een goede oplossing komen een 2e

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 17:43

Urielle schreef:
Even van onderwerp veranderen door een andere UO.

Ik kan er echt niet tegen als iemand aan zichzelf refereert als mama als het om katten of honden gaat (en dan ook nog zogenaamd als dat dier gaat praten %))

Ohhhhh ja heel erg inderdaad :=