tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LaScar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 20:41

Wauw denies wat superleuk om te horen!! En wat fijn dat het een positieve ervaring is, kan me zó voorstellen hoe confronterend het kan zijn als je ineens merkt waar je bang voor bent of hoe je reageert op bepaalde dingen. Hoop echt voor je dat het fijn uitpakt zoals jij het wil :)

Ik had laatst toevallig even een paar dagen contact met een heel nieuw iemand, niet per se met intenties maar het was wel gezellig (ik wist wel gelijk dat ik totaal nog niet klaar ben of open sta voor iemand anders), nou die heeft me ook volledig ge-ghost :') mijn ex deed vanaf het begin écht zijn best voor mij en liet meteen helemaal merken hoe leuk hij me vond, liet me nooit daaraan twijfelen (ironisch als je ziet hoe erg dat omdraaide aan het einde). Ben soms bang dat ik dat niet nog een keer ga vinden, of juist dat dat helemaal niet zo normaal is, en ik nu geen genoegen kan nemen met als het langzaam en geleidelijk gaat…

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 13:10

Ah Denies wat heerlijk, geniet van de ontdekkingstocht <3

@ LaScar Ghosten is tegenwoordig wel normaal lijkt het. Echt wel onbeschoft. Ik zou proberen niet teveel bezig te zijn met die twijfels. Als je iemand ontmoet, voel je vanzelf wel of dat goed voelt of niet. Geef jezelf tijd, en volg je gevoel…

Ik ben inmiddels (voor het eerst) verliefd op een date. Oeps. Ineens is daten dan ook vreselijk eng, want gevoelens, en die kunnen dan ook weer gebroken worden en ik wil niet weer hartenpijn…

En vannacht droomde ik ineens weer over mijn ex (voor het eerst in maanden!!). Droomde dat we uit elkaar gingen, maar met ruzie. En met ghosten en alles. En het was echt vreselijk naar. Met een knoop in m’n maag wakker geworden.

Het is hier bijna een jaar geleden dat hij er een punt achter zette. Misschien houdt het me daarom bezig.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 07:53

Denies, geniet van deze ontdekkingstocht. En wie weet waar het schip strand :D

Leeslampje, daten is ook gewoon verschrikkelijk eng. Iemand die je niet kent leren kennen, jezelf langzaam openstellen, hopen dat de klik er is etc. En het gevaar van een gebroken hart, gekwetste gevoelens. Ik begrijp je helemaal. :')
Maar het heeft ook wel weer iets spannends/leuks.
Onbewust blijf je met bepaalde datums langer bezig, ook al wil je dat zelf niet.

Hier zijn we onverwachts ook aan het daten. Dit was dus niet de bedoeling. Ik heb de hele tijd geroepen dat ik na de laatste gestoorde ex, minimaal een jaar vrijgezel ging blijven. Maar onverwachts kwam deze Brabander op mijn pad en het verbaasd mij hoe ik mij bij hem op het gemak voel. Mijn muur is enorm hoog en ik laat niemand zomaar binnen. Maar bij hem voelt het heel anders. Zo gek.
Dus ik ga maar zien waar het schip strand. Ik heb geen verwachtingen niks.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 08:11

Wat leuk dames! Het is jullie gegund. Hopelijk geeft het weer een beetje vertrouwen.

Het is idd onwijs lastig om je weer open te stellen. Maar het wordt makkelijker als je weer wat positieve ervaringen hebt opgedaan is mijn ervaring.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 11:20

Nou dat gevoel druppelt bij mij dus inderdaad langzaam binnen. Het een beetje afhouden, het lastig vinden. Het is heel gek om ineens met iemand in contact te zijn die helemaal hoteldebotel van je is en je veel wilt zien en dat ook gewoon uitspreekt. Enige jammere is even dat ie nog niet zo goed kan begrijpen dat als ik zeg, 'het lukt me nu niet', dat het ook gewoon echt niet gebeurd. Vooral omdat ik alles al op tafel heb gegooid hoe ik lichamelijk in elkaar zit :')

Maar het is leuk, het is wennen, ik klaag niet maar ik merk wel dat ik me wat afstandelijk hou omdat ik inderdaad precies weer bang ben voor hartpijn.
Het is ook wel even een hele ommekeer om nu een keer iemand te hebben die gewoon echt eerlijk is over wat ik bij degene los maak. In plaats van dat je krijgt, 'weet ik niet', 'heb ik geen antwoord op'. |o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 16:01

Och ja 'weet ik niet'. die hoorde ik ook zo vaak :roll:

Denies spannend en ook leuk!

Mijn ex zijn dochter appte me vannacht, vroeg hoe het ging, lieverd.. kan mijn ex een voorbeeld aan nemen <3

wabisabi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 23:40

Wauw @xDenies! Grappig hè, zoals ik al eerder in dit topic had aangegeven… het zal onverwachts op je ;( pad komen. En natuurlijk is het lastig en goed dat je daar eerlijk bent. Het is je gegund :j

Ik had vandaag even een soort mentale breakdown. Ben heel erg blij met mijn huidige vriend. Echt! Maar, af en toe komt er dan toch weer verdriet naar boven. (Voor degenen die het nog herinneren, zomer 2022 heeft ex mij bedrogen met een andere vrouw. Mijn wereld spatte in duizend stukjes. We zijn directe collega’s dus dat maakt het af en toe nog lastig)
En dan vooral de vraag waarom ik niet goed genoeg was. Of wat er mis met mij was.
Totaal irreële vragen en totaal niet belangrijk, maar er is een stukje onzekerheid blijven hangen waar ik toch wel last van heb. ;( Ik heb me zo afgedankt gevoelt.

Dus ja…. Ook al gaat het goed, af en toe word ik ook nog wel eens overvallen door verdriet.

xDenies

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 23:43

Zo onverwachts als t kwam, zo onverwachts is t ook weer verdwenen :') In wat voor fcked up wereld leven we toch.

Sterkte voor jou, ik hoop dat je al dit verdriet en pijn ooit een echt plekje kan geven!

wabisabi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 23:53

xDenies schreef:
Zo onverwachts als t kwam, zo onverwachts is t ook weer verdwenen :') In wat voor fcked up wereld leven we toch.

Sterkte voor jou, ik hoop dat je al dit verdriet en pijn ooit een echt plekje kan geven!

Huh! Hoe kan dat?! Ben er helemaal verbaasd van!

Het is bij mij vooral dat stukje onzekerheid wat lang duurt voordat het hersteld is. Zo af en toe slaat het genadeloos om m’n oren.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 08:46

Tsja ik ook :Y) Kan via PB wel een soort uitleg geven, maar het is bijzonder.

En dat begrijp ik. Ik hoop toch alleen wel dat de juiste persoon dit een keer bij je weg kan nemen :) Hoe kort en bondig mijn laatste date dan ook was, door de dingen die hij zei en aangaf werd het overthinking direct getemperd, en god dat is best een heel fijn gevoel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 09:02

Wabisabi, wat vervelend dat het je af en toe nog zo overvalt! Ook wel begrijpelijk, het is gewoon een enorme dreun geweest, maar toch.. :(:)

Denies, wat jammer! :(:)

Ik ben ook zo benieuwd hoe het daten bij mij straks weer gaat, ben best bang dat ik ook wat dingen eraan over heb gehouden :o Maar ben er nog niet aan toe :n

LaScar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 12:17

Wabisabi wat vervelend (maar compleet logisch) dat dat nu nog zo’n invloed heeft op hoe je je over jezelf voelt.. Ik hoop dat je huidige vriend je daar ook goed doorheen kan helpen wanneer het je zelf even niet goed meer lukt!

Nee joh Denies wat gek! Het klonk zo positief, wat een ommekeer ineens -O- Het is je in ieder geval zo gegund, die vervelende ‘weet ik niet’ en ‘misschien’ opmerkingen herken ik maar al te goed, dat is niet wat je verdient.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 12:19

xDenies schreef:

Hier precies hetzelfde.
Ik snap niet dat mensen je kunnen overspoelen met hoe leuk je bent en elke dag willen afspreken, continu appen en van het ene op het andere moment: het is weg klaar doei.........

Ik kan mensen zo niet behandelen en op het verkeerde been brengen. Hoofd op hol brengen en dan daaaaaag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 12:22

Echt mensen, lees Liefdesbang, enorm verhelderend! *\o/*

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 12:31

Als mensen in het begin zo love bomben dan ben ik wel altijd argwanend. Maar goed ik ben nog steeds de middenweg aan het zoeken qua rode vlaggen spotten :')

Ik had vorige week leuk contact met een jongere man. Tijdens het appen en bellen voelde ik wel een klik die ik sinds m'n ex eigenlijk niet meer gevoeld heb. Normaal ben ik snel uitgekeken op de gesprekken of ze beginnen alleen nog maar over sex te praten. Dus ik had veel zin in deze date. Totdat hij een bepaalde grap maakte die bij mij dusdanig triggerde dat ik met een paniekaanval op de bank zat. Hele goeie gevoel weg.

Daar baalde ik wel van. Niet zozeer vanwege de date, maar ik had het gevoel dat ik alles wel een plekje had gegeven. Dan is er toch het besef dat sommige dingen mss nooit meer helemaal weg gaan.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 12:34

Ik normaal ook maar als je iemand IRL tegenkomt en de omgeving het positief aanmoedigt dan sta je daar wat opener in denk ik.

Ik heb dit wel vaker gehad.....ik dan van uhhhh uhhhh doe ff normaal uhhh oh ja hij zal het wel menen, uhhh ik stel me open, hij: uhhh onttrekkingsbewegingen maken en roepen ik kan je niks bieden of van die shizzle en dan doeiiii :+ en soms ook zo dat ze het niet afkappen en half open laten maar niet links en niet rechts gaan.

@relaxed: Ik zal em straks via bol eens bestellen kan ik dat in de jacuzzi lezen :+ ;)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 12:36

Dat helpt dan idd niet.

Verslaafd aan liefde vond ik ook een goed boek

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 12:37

Als het een tinderdate was had ik het meteen afgekapt, nu probeerde ik het positief te zien :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 12:42

Heftig capopjekop, enig idee wat je zo triggerde? En kon je er uiteindelijk iets mee?

Ik was laatst aan het appen met een scharrel van 4 jaar geleden en die zat maar te pushen en te doen om weer af te spreken. Die negeerde ik dus op een gegeven moment ook ff. Vroeg ie of ie iets verkeerd had gedaan, dus ik zei dat ik zijn gepush niet trok (hij weet van mijn breakup). "Oh sorry bedoelde ik niet zo, krijg ik nog een herkansing?" Nee e%kel want je pusht nu meteen weer met die opmerking.. -O-

LaScar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 12:47

Inderdaad balen Capopjekop & Zonnetje.. En gewoon erg verwarrend ook.

Moet wel zeggen dat mijn relatie eigenlijk ook wel begonnen is met een soort ‘love bombing’, hij was al snel echt helemaal weg van mij en wond er geen doekjes om. Maargoed dat eindigde dus wel ik een relatie en niet in een paar maanden later ghosten. Dus hoe normaal/abnormaal het is kan ik voor mijn gevoel niet goed inschatten, het leek in ieder geval wel oprecht maar zegt helaas niks over de toekomst, daar ben ik wel achter :(

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 12:52

@ relaxed: Het was iets wat m'n ex ook ooit gezegd heeft, alleen die heeft nadat ik het uitmaakte echt geprobeerd me het leven zuur te maken. Dus het gevoel uit die tijd kwam weer in volle snelheid terug.

Na 20 minuten en een jankbui was ik wel weer rustig. Maar het gevoel was niet meer goed. Hij had er ook niet echt begrip voor en ging een hele lap tekst sturen. Dus toen heb ik hem geblokt.

En wat een stomme scharrel zeg. Ik krijg bij dit soort verhalen altijd het idee dat zulke mannen niet kunnen luisteren/lezen. Hij snapt er iig niks van blijkt uit z'n vervolgvraag

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 12:59

Mijn ex zei binnen 2 weken al dat ie van me hield, gaf me binnen 2 weken al zijn huissleutel, 3 weken ontmoette ik zijn dochter en binnen een maand zei hij dat ie een kantoor voor me ging maken zodat ik daar kon werken en wonen.. Bij dat samenwonen dacht ik hoooo even en ook het houden van heb ik veel langer mee gewacht om dat te zeggen. Ik weet nu iig dat het allemaal veelste snel en te gek ging en dat is niet goed, valt zeker onder lovebombing :j
Ik kan ook wel zeggen dat mijn ex zich te goed heeft voorgedaan in het begin, alle aandacht, tijd, cadeautjes, nachtjes weg.. Na 3 maanden kwam de muur en was ie vaak druk, had ie geen tijd en geld, wou die niet meer bij mij slapen, want dat koste hem teveel tijd (10 minuten woonden we van elkaar :') ) en zo nog een hele rits bindingsangst gevallen.. En ik met mijn verlatingsangst klampte me harder en harder aan hem vast, zocht steeds meer bevestiging en aandacht.
Kregen we ruzie en stond ik op het punt om te vertrekken (met of zonder spullen) dan kwam bij hem de verlatingsangst en zei hij precies wat ik horen wou zodat ik bleef. En dat is de hele dynamiek met bindings- en verlatingsangst en dat is ook wat je in elkaar aantrekt. Vreselijk vermoeiend en van beide kanten niet goed.. :n

Dat kantoor is ie overigens nooit aan begonnen :')
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-01-24 13:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 13:01

capopjekop schreef:
@ relaxed: Het was iets wat m'n ex ook ooit gezegd heeft, alleen die heeft nadat ik het uitmaakte echt geprobeerd me het leven zuur te maken. Dus het gevoel uit die tijd kwam weer in volle snelheid terug.

Na 20 minuten en een jankbui was ik wel weer rustig. Maar het gevoel was niet meer goed. Hij had er ook niet echt begrip voor en ging een hele lap tekst sturen. Dus toen heb ik hem geblokt.

En wat een stomme scharrel zeg. Ik krijg bij dit soort verhalen altijd het idee dat zulke mannen niet kunnen luisteren/lezen. Hij snapt er iig niks van blijkt uit z'n vervolgvraag

Ah ja, een hele duidelijke trigger dus idd, kan hij idd niks aan doen, maar een beetje begrip zou fijn zijn. Als dat er niet is houdt het ook op.. Zonde!

LaScar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 13:34

Herkenbaar Relaxed!
In het begin had ik nooit van hem verwacht dat er bindingsangst zou zijn, hij ging 100% voor mij en ik was juist degene die er een beetje voorzichtig in mee ging. Uiteindelijk na een aantal jaar is dit ook helemaal omgedraaid: hij met alle uitingen van bindingsangst, en ik die met verlatingsangst aan hem vast probeerde te klampen.. Vreselijk vermoeiend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 13:48

Oh (H)echt niet is wat dat betreft ook een fijn boek, gaat vooral over de bindingsangst en ook wel een stuk narcisme (oa lovebombing)