Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Varekaj schreef:Ik ben afgelopen weekend een pony gaan testen voor de dochter van een collega. Meisje heeft alleen manège-ervaring en had die pony al 1,5 maand in halfpension. Nu kwam die te koop, maar de prijs werd systematisch opgedreven en daar hadden haar ouders toch vragen bij. Verder weten ze ook niks van paarden af, laat staan van kopen/verkopen.
Goed, leuk dier met leuk karakter, daar niet van, maar jeetje... rijtechnisch goed als hobbelpony in het bos, en dat is het. Zat ook NIETS van tuig bij, over papieren was nog nooit gesproken (dus of pony gechipt is of paspoort heeft?) en over vaccinaties ook niet. Hadden ze naar gevraagd maar die vragen werden genegeerd. Vond ik dus al heel bizar. Pony was zogenaamd 10 jaar en laatste 2 jaar met regelmaat van eigenaar gewisseld, maar waarom? Wilde ze er zo even €2000 voor. Gelijk gemeld dat ze voor dat geld toch echt wel wat beters konden vinden, en zeker met kleine extra opleg van hun budget.
Iemand vroeg een foto van mijn vzh die te koop staat, of ik een foto had op een paard. Foto gestuurd, krijg ik mail terug "dat zadel mag u houden, maar voor €1000 kom ik die knol wel oppikken en maak ik er wat deftigs van".
Heb niet eens de moeite genomen om terug te mailen... (Paard heeft mooi papier, bomproof, super karakter als hengst, goeie maat, kerngezond, met alles in orde qua paspoort, prikjes, smid...)
Janine1990 schreef:Ik begrijp überhaupt niet dat er mensen zijn die lang wachten met het verzenden van iets dat ze hebben verkocht. Ik voel me al bezwaard als ik een dag later pas kan ivm werk.![]()
Je moet gewoon niet verkopen als je niet meteen actie kan ondernemen...
Romy1234 schreef:Janine1990 schreef:Ik begrijp überhaupt niet dat er mensen zijn die lang wachten met het verzenden van iets dat ze hebben verkocht. Ik voel me al bezwaard als ik een dag later pas kan ivm werk.![]()
Je moet gewoon niet verkopen als je niet meteen actie kan ondernemen...
Dat ben ik niet met je eens, soms staat het bij mij wel weken op mp, en ik heb echt wel meer te doen als de hele dag zitten te wachten tot iemand het wil kopen.
Is mij ook wel eens overkomen, probeer zo snel mogelijk het pakketje op de post te doen maar soms komt er wel eens wat tussen maar dan mail ik altijd even naar diegene dat het iets later word.
Kleine moeite even een berichtje te doen, mail heb ik op mijn mobiel staan denk ik dan.
Dott schreef:Ik kreeg gister ook keurig een berichtje dat t niet was gelukt het pakket te verzenden en dat het vandaag zou worden.
Als ik maar gewoon een berichtje krijg maakt me dat niet zo veel uit.
En ik denk wel meer met mij.
AcrylicMess schreef:Ook sloot ze telkens netjes af met haar naam (de voorletter komt overeen met de voorletter van de betaal rekening).
Janine1990 schreef:Lous schreef:Ik heb de laatste weken mijn Haflinger proberen te verkopen. Zaterdag gaat ze naar haar nieuwe eigenaren, die nu al niet meer kunnen wachten. Voelde van beiden kanten goed.
- Ik kan niet zo veel betalen, maar wel een zeer goed huis bieden ( bijstandsmoeder)
Echt he.... wat een mafkezen lopen er toch rond...
Ik had een flinke preek gegeven over het feit dat ze wel een dier wil aanschaffen voor weinig geld, maar niet weet wat het onderhoud kost. En of ze bereid was haar kinderen een week te laten vasten wanneer er onverhoopt een veearts langs zou komen.
Wolkje schreef:AcrylicMess schreef:Ook sloot ze telkens netjes af met haar naam (de voorletter komt overeen met de voorletter van de betaal rekening).
Wat is dit nou voor criterium?
De voorletter van mijn naam komt ook niet overeen met de voorletter van mijn betaalrekening.
Terwijl het toch echt mijn rekening is.
Als het niet overeenkomt, is iemand echt niet meteen een oplichter.
Kirsha schreef:VickyS schreef:Mijn laarzen zijn aangekomen.
MAAR het zijn geen lederen maar zeer stugge synthetische en het stiksel van de rits aan de achterkant van de voet is bij één laars over de lengte van 5cm volledig los.
Goed voor de vuilbak eigenlijk.
Wat een smerige actie. Heb je haar persoonlijke gegevens?
Pearlx schreef:Hier een bod, en vervolgens "of ik het een maand voor haar vast kan houden". *zucht*
bridgetF schreef:ik heb voor drie maanden geleden een kinder bedje verkocht, ze vroegen of het nog even mocht blijven staan tot 1 maart. Geen probleem, kan mijn dochertje langzaam aan het idee wennen. Bovendien betaalden ze hem helemaal. Maar voor 1 maart werd het niet, dus de vraag of het nog even mocht blijven staan. Gezegd dat het tot 1 april mocht blijven staan. AL om al is het bijna 1 april en ik heb nog niks gehoord. Ik wil verkopen om juist op te ruimen. Ik zal ze maar weer eens dit weekend een mailtje sturen.