Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

AcrylicMess

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 10:27

Ik heb woensdag nog een berichtje gestuurd met of het pakketje al op de bus was of dat ze wist wanneer die op de bus ging. Ik kan inderdaad niet veel meer doen dan afwachten helaas. Ik hoop gewoon dat ze mij alsnog een berichtje doet met wanneer ze het gaat verzenden. Zoals ik al zeg: ik vind het echt niet erg dat het later verzonden word omdat ze misschien druk bent maar ik zou het op prijs stellen als dat even werd gemeld.

Janine1990

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 12:43

Ik begrijp überhaupt niet dat er mensen zijn die lang wachten met het verzenden van iets dat ze hebben verkocht. Ik voel me al bezwaard als ik een dag later pas kan ivm werk. :+
Je moet gewoon niet verkopen als je niet meteen actie kan ondernemen...

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 12:47

Varekaj schreef:
Ik ben afgelopen weekend een pony gaan testen voor de dochter van een collega. Meisje heeft alleen manège-ervaring en had die pony al 1,5 maand in halfpension. Nu kwam die te koop, maar de prijs werd systematisch opgedreven en daar hadden haar ouders toch vragen bij. Verder weten ze ook niks van paarden af, laat staan van kopen/verkopen.

Goed, leuk dier met leuk karakter, daar niet van, maar jeetje... rijtechnisch goed als hobbelpony in het bos, en dat is het. Zat ook NIETS van tuig bij, over papieren was nog nooit gesproken (dus of pony gechipt is of paspoort heeft?) en over vaccinaties ook niet. Hadden ze naar gevraagd maar die vragen werden genegeerd. Vond ik dus al heel bizar. Pony was zogenaamd 10 jaar en laatste 2 jaar met regelmaat van eigenaar gewisseld, maar waarom? Wilde ze er zo even €2000 voor. Gelijk gemeld dat ze voor dat geld toch echt wel wat beters konden vinden, en zeker met kleine extra opleg van hun budget.

Iemand vroeg een foto van mijn vzh die te koop staat, of ik een foto had op een paard. Foto gestuurd, krijg ik mail terug "dat zadel mag u houden, maar voor €1000 kom ik die knol wel oppikken en maak ik er wat deftigs van".
Heb niet eens de moeite genomen om terug te mailen... (Paard heeft mooi papier, bomproof, super karakter als hengst, goeie maat, kerngezond, met alles in orde qua paspoort, prikjes, smid...)

:') Het ego.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 12:53

Janine1990 schreef:
Ik begrijp überhaupt niet dat er mensen zijn die lang wachten met het verzenden van iets dat ze hebben verkocht. Ik voel me al bezwaard als ik een dag later pas kan ivm werk. :+

Dat ben ik niet met je eens, soms staat het bij mij wel weken op mp, en ik heb echt wel meer te doen als de hele dag zitten te wachten tot iemand het wil kopen.
Is mij ook wel eens overkomen, probeer zo snel mogelijk het pakketje op de post te doen maar soms komt er wel eens wat tussen maar dan mail ik altijd even naar diegene dat het iets later word.
Kleine moeite even een berichtje te doen, mail heb ik op mijn mobiel staan denk ik dan.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 13:01

Romy1234 schreef:
Janine1990 schreef:

Dat ben ik niet met je eens, soms staat het bij mij wel weken op mp, en ik heb echt wel meer te doen als de hele dag zitten te wachten tot iemand het wil kopen.
Is mij ook wel eens overkomen, probeer zo snel mogelijk het pakketje op de post te doen maar soms komt er wel eens wat tussen maar dan mail ik altijd even naar diegene dat het iets later word.
Kleine moeite even een berichtje te doen, mail heb ik op mijn mobiel staan denk ik dan.

Natuurlijk, ik werk ook gewoon en ben zelf ook maar weinig thuis.
Maar ik probeer zo snel mogelijk te handelen. Maar als iemand op mijn werkdag 's middags geld overmaakt en ik zie om vijf uur dat het er is, lukt het me niet om het pakketje voor half zes te posten. Daar baal ik dan wel eens van. Inderdaad een berichtje stuur ik dan altijd.

Maar als je dagen geen teken van leven geeft en wel dingen verkoopt op een eerlijke manier, dan denk ik: Ga lekker op de rommelmarkt staan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 13:12

Haha ow zo, ja dat is ook zo.
Maar helaas is het fatsoen ver te zoeken bij sommige mensen, maar gelukkig kan het ook heel positief gaan.
Moet ook maar weer eens wat op Mp en de bokt markt zetten, heb aardig wat spul liggen wat maar een beetje ligt hier :)

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 13:18

Ik kreeg gister ook keurig een berichtje dat t niet was gelukt het pakket te verzenden en dat het vandaag zou worden.
Als ik maar gewoon een berichtje krijg maakt me dat niet zo veel uit.
En ik denk wel meer met mij.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 13:25

Dott schreef:
Ik kreeg gister ook keurig een berichtje dat t niet was gelukt het pakket te verzenden en dat het vandaag zou worden.
Als ik maar gewoon een berichtje krijg maakt me dat niet zo veel uit.
En ik denk wel meer met mij.

Precies, maar zelfs een berichtje is kennelijk (als ik hier zo regelmatig lees) te veel moeite... Ik koop zelf eigenlijk nooit iets via MP.

Zelfde met een frontriem die ik heb besteld en op 4 maart betaald... Nog niets gekregen. Dus ik wil bellen, is het nummer na vier uur buiten gebruik en op vrijdag niet in gebruik. Maar reageren op mijn mail doen ze ook niet... Grote ergernis...

En het bleek ook toen ik afgelopen week een studieboek verkocht en die jongen zo content was met de staat van het boek (zo goed als nieuw), de kaart (inlog voor een of andere site) en de snelheid van het verzenden (ik was vrij toen hij het geld overmaakte en heb het gewoon meteen verzonden. Dat dat allemaal speciaal in een mailtje benadrukt wordt. En hij was niet de eerste die zo'n blij mailtje stuurde...

Ik blij, want ik hou er van om mensen blij te maken. :Y)
Maar traag of niet reageren (en dan bedoel ik echt niet dat je binnen een half uur moet reageren) vind ik zo stom. Het is niet zo dat je slapend rijk kan worden, maar ik geloof niet dat iedereen daarvan op de hoogte is.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:03

Idd, ik probeer het ook altijd dezelfde dag nog te verzenden als dat lukt.
Tot nu toe ook altijd nog goed gegaan.
Vind het persoonlijk ook fijn om even te horen of t goed is aangekomen, maar goed.. niet iedereen doet dat. Dus dat moeten ze dan ook zelf weten :P
Ik doe het altijd wel even :) evenals bedanken voor snelle afhandeling ed.
Als alles in 1 dag geregeld kan worden, met nette mails, dan vind ik dat prettig, dus dat benadruk ik dan ook rustig :)

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:08

Hier eergisteren een megasnelle verkoop via Bok: 's ochtends PB of het nog beschikbaar was, na reactie werd vrij snel de vraagprijs overgemaakt, stond er ook direct op bij mij, en ik heb het op weg naar stal tegen vijven afgeleverd bij het DHL punt. Zo mogen er meer kopers zijn, steeds snel (nette) reactie en geen gezeur +:)+ Fijn!

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:11

Hier had ik geboden op iets via Marktplaats, vlugge reactie van de verkoper of we het verschil konden delen. Een tijd afgesproken om het te komen halen etc. Krijg ik 1 uur voor tijd dat hij de afspraak af moet zeggen, maar wel hoopt dat ik nog interesse heb en een andere dag wil komen. Ja natuurlijk. Intussen al 2 dagen niets meer gehoord :S

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:13

Tja, mensen zijn daar verschillend in.
Ikzelf vind ff een mail sturen met hoe en wat en wanneer wel zo netjes en vertrouwt tov koper over komen :)!
Maar had afgelopen week met iets kopen ook weer iemand, die niets liet horen nadat ik betaald had...
Ik kan daar zelf niet eens meer moeite voor nemen om te vragen of geld ontvangen is etc. Wacht gewoon week af en in dit geval is het goed fekomen. Mocht dat binnen week niet gebeurd zijn, dan ga ik pas spammen!
Maar ik neem nu niet de moeite om te mailen dat het ontvangen is ;)
Actie = reactie

Wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 15:07

AcrylicMess schreef:
Ook sloot ze telkens netjes af met haar naam (de voorletter komt overeen met de voorletter van de betaal rekening).

Wat is dit nou voor criterium?
De voorletter van mijn naam komt ook niet overeen met de voorletter van mijn betaalrekening.
Terwijl het toch echt mijn rekening is.

Als het niet overeenkomt, is iemand echt niet meteen een oplichter.

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 16:12

De letter van mijn (roep)naam komt ook niet overeen met de letters die op mijn rekening staan

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 16:15

Mijn laarzen zijn aangekomen.
MAAR het zijn geen lederen maar zeer stugge synthetische en het stiksel van de rits aan de achterkant van de voet is bij één laars over de lengte van 5cm volledig los.
Goed voor de vuilbak eigenlijk.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 16:19

Janine1990 schreef:
Lous schreef:
Ik heb de laatste weken mijn Haflinger proberen te verkopen. Zaterdag gaat ze naar haar nieuwe eigenaren, die nu al niet meer kunnen wachten. Voelde van beiden kanten goed.

- Ik kan niet zo veel betalen, maar wel een zeer goed huis bieden ( bijstandsmoeder)

Echt he.... wat een mafkezen lopen er toch rond...
Ik had een flinke preek gegeven over het feit dat ze wel een dier wil aanschaffen voor weinig geld, maar niet weet wat het onderhoud kost. En of ze bereid was haar kinderen een week te laten vasten wanneer er onverhoopt een veearts langs zou komen.

Ik ben bij deze eigenlijk nog heel aardig gebleven, maar in gedachten had ik echt zoiets van hoe kom je er in vredesnaam op :roll: , ik heb het volgende terug gestuurd:

Een goed nieuw thuis is belangrijk, maar ze gaat helaas niet weg voor een spotprijsje. Ik ken de situatie waarin je zit, maar ik wil ook zeker weten dat haar nieuwe thuis haar alle medische zorg kan geven die ze nodig heeft mocht er iets met haar gebeuren.
Op dit moment is er voldoende interesse in haar, en schat ik de kans hoog in dat ik zeker voor 1 april een goed nieuw thuis voor haar heb gevonden.

Ik hoop van harte dat je alsnog een manier kan vinden om de paardensport weer op te pakken. Het blijft zeker een geweldige sport.

Met vriendelijke groet,

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 16:33

VickyS schreef:
MAAR het zijn geen lederen maar zeer stugge synthetische en het stiksel van de rits aan de achterkant van de voet is bij één laars over de lengte van 5cm volledig los.

Wat een smerige actie. Heb je haar persoonlijke gegevens?

AcrylicMess

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 16:51

Wolkje schreef:
AcrylicMess schreef:
Ook sloot ze telkens netjes af met haar naam (de voorletter komt overeen met de voorletter van de betaal rekening).

Wat is dit nou voor criterium?
De voorletter van mijn naam komt ook niet overeen met de voorletter van mijn betaalrekening.
Terwijl het toch echt mijn rekening is.

Als het niet overeenkomt, is iemand echt niet meteen een oplichter.

Ik zeg volgens mij niet dat iemand een oplichtster is als dat niet overeenkomt? Ik gaf alleen aan dat het overeenkwam en dat ik haar dus zo makkelijk via facebook kon opsporen. Ik kwam er trouwens ook achter dat ze volgens mij Bokt heeft dus mocht ik maandag nog niks horen dan stuur ik haar op facebook en op bokt een mailtje denk ik.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 16:57

Kirsha schreef:
VickyS schreef:

Wat een smerige actie. Heb je haar persoonlijke gegevens?

In dat geval zou ik een ingebreke stelling sturen per brief... dan piesen ze wel ff in hun broek.

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 17:12

Hier een bod, en vervolgens "of ik het een maand voor haar vast kan houden". *zucht*

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 17:13

Pearlx schreef:
Hier een bod, en vervolgens "of ik het een maand voor haar vast kan houden". *zucht*

Ik heb eens een dekje verkocht, iemand vroeg inderdaad of ik het vast wilde houden voor een week.
Heb gezegd dat ik het niet vast wilde houden, maar dat bij serieuze interesse door iemand anders ik wel een mailtje wilde sturen. Zo gezegd, zo gedaan...
Meisje heeft 'm uiteindelijk keurig betaald en gekregen.

Lous, netjes gedaan zeg! Respect...

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 17:28

ik heb voor drie maanden geleden een kinder bedje verkocht, ze vroegen of het nog even mocht blijven staan tot 1 maart. Geen probleem, kan mijn dochertje langzaam aan het idee wennen. Bovendien betaalden ze hem helemaal. Maar voor 1 maart werd het niet, dus de vraag of het nog even mocht blijven staan. Gezegd dat het tot 1 april mocht blijven staan. AL om al is het bijna 1 april en ik heb nog niks gehoord. Ik wil verkopen om juist op te ruimen. Ik zal ze maar weer eens dit weekend een mailtje sturen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 17:30

bridgetF schreef:
ik heb voor drie maanden geleden een kinder bedje verkocht, ze vroegen of het nog even mocht blijven staan tot 1 maart. Geen probleem, kan mijn dochertje langzaam aan het idee wennen. Bovendien betaalden ze hem helemaal. Maar voor 1 maart werd het niet, dus de vraag of het nog even mocht blijven staan. Gezegd dat het tot 1 april mocht blijven staan. AL om al is het bijna 1 april en ik heb nog niks gehoord. Ik wil verkopen om juist op te ruimen. Ik zal ze maar weer eens dit weekend een mailtje sturen.

Als ze niet op tijd iets laten horen gewoon nog een mailtje dat je hun geld binnen 24 uur terugstort en dat je het bed weer te koop zet.
Of werd het geld gebracht?

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 17:34

ze zijn hier wezen kijken en hebben het contant gegeven

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 17:40

Haha echt? Dan kun je het imo ook niet aan een ander verkopen.