Rare mensen op marktplaats deel 5!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chimello

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 19:50

Bah, dat kan ik ook echt niet hebben! Zo hebben we al vaak bij de paarden gewacht op mensen die dolgraag een paard wilde komen bezichtigen en na weken correspondentie ineens nooit meer iets laten horen. Heb je gelijk dat ze dan toch nog gekomen zijn maar stijl is het niet.

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 20:36

Ze zijn uiteindelijk nog geweest. Met enig leedvermaak heb ik kunnen zien hoe ze het niet in 1 keer meekrijgen. Ze moeten nog eens terugkomen om de andere helft op te halen. Mensen komen van redelijk ver. Wel al volledig betaald.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 21:45

Pfff het lijkt wel of we nu alleen maar super koopjes jagers hebben....
Ik zet altijd in de advertentie, bieden excl. verzenden zodat er hier geen verwarring over kan ontstaan.
Hoogste bod is € 22.- stuurt er iemand een mail, voor € 25.- incl wil ik het wel overnemen.....Dat is minder dan het hoogste bod.

Of er word 85% lager dan de vraagprijs geboden -O-

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 00:24

Dat gebeurt altijd, snap dat mensen willen proberen maar het kan ook wat minder...

margreet4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 06:19

Als het goed is weer wat verkocht! Heeft heel lang geduurd. Wel reacties op gehad maar dan kreeg ik nooit geen antwoord meer terug ook al ging ik akkoord.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 08:58

kiki1976 schreef:
Hoogste bod is € 22.- stuurt er iemand een mail, voor € 25.- incl wil ik het wel overnemen.....Dat is minder dan het hoogste bod.

Een bod zegt niets. Heel veel mensen doen een bod en laten vervolgens niets meer van zich horen. Om die reden stuur ik ook altijd een mail met de prijs die ik wil betalen ook al is het lager dan het hoogste bod. Ik laat dan weten direct zaken te willen doen. Dit heeft mij vaak genoeg het product opgeleverd. Maar ook reacties zoals jij die geeft. Kortom, ik probeer het altijd want ik heb er vaak genoeg wel succes mee gehad :)

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 09:07

Kitty1985 schreef:
Zo irritant hé.

Ik heb 2 accounts op marktplaats(voor overzicht)

1 met boeken/dvd's
1 met hondenspullen.

Krijg op beide aardig wat reacties.

De mensen die op de boeken reageren, die reageren heel vlot en betalen ook snel.

De mensen die op hondenspullen reageren, daar hoor ik niets meer van.

En om veel geld gaat het niet bij de boeken. Maar alles is welkom.

Wasmachine is overleden, en hier in de buurt staat niks 2e hands. Zelfs geen centrifuges ;(

Even Googlen naar 'Tweedehands Witgoed' Er zijn bedrijven die daar in handelen en ook gewoon garantie geven op tweedehands wasmachines en drogers. Heb onlangs daarbij gekocht voor onze dochter en ze kwamen het keurig thuisbezorgen voor een heel nette prijs.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 10:04

x_spekkie_x schreef:
kiki1976 schreef:

Een bod zegt niets. Heel veel mensen doen een bod en laten vervolgens niets meer van zich horen. Om die reden stuur ik ook altijd een mail met de prijs die ik wil betalen ook al is het lager dan het hoogste bod. Ik laat dan weten direct zaken te willen doen. Dit heeft mij vaak genoeg het product opgeleverd. Maar ook reacties zoals jij die geeft. Kortom, ik probeer het altijd want ik heb er vaak genoeg wel succes mee gehad :)

Doe je dat ook als je ziet dat er die dag al meerdere biedingen op die advertentie zijn gedaan?

paardKed

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 10:09

Ik ben ook begonnen met het verkopen op marktplaats. Ik merk ook dat veel mensen ineens niet meer reageren. Ook heb ik een potentiële koper waarbij de betaling al drie keer gebeurd zou zijn, maar als ik haar hierop aanspreek blijkt er ineens van alles mis te zijn gegaan.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 11:03

Bah ik ben al een tijd op zoek een bepaald soort zadel.
Bokker zou mij laten weten als hij te koop stond ..
Overeen gekomen. Nu nog een tijd af spreken om t op te halen...

Nu heeft ze m waarschijnlijk al verkocht aan iemand anders.
Vind dat echt niet netjes :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 11:05

x_spekkie_x schreef:
kiki1976 schreef:

Doe je dat ook als je ziet dat er die dag al meerdere biedingen op die advertentie zijn gedaan?[/quote]

ik wel.
ik maak altijd persoonlijk contact, ik bied nóoit.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 11:07

Hahha zou niet in mij opkomen om iemand met een lager bod iemand te gaan mailen terwijl er die dag al hogere biedingen gedaan zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 11:10

tsja als ik iets wil hebben maak ik contact met een verkoper.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 11:11

Als ik ook echt iets wil hebben dan mail ik ook de verkoper, maar dan met de vraag wat ze ervoor in gedachten hebben.
Maar niet met een lager bod haha

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 12:09

ik heb een kast te koop, hartstikke mooi ding, nieuw uit mijn hoofd iets van 2100 euro voor betaald, in de advertentie nieuwprijs van destijds verteld. Krijg ik een bod van 15 euro en een mail wat eigenlijk mijn vraagprijs is. Ik dacht iets van 350 euro of doe een tegen voorstel. Krijg ik een mail terug, ik geef er maar 15 euro voor anders veel succes.....Hahaha, grapjas voor 15 euro heb je niet eens iets afkomstig uit de Ikea of leenbakker. Niet dat daar wat mee mis is, maar dit meubelstuk is toch van een ander kaliber.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 12:12

Nou voor tien euro heeft ze nu bij mij wel een kast. Heb meubels van een oud tante erop gezet die overleden is maar ben bang dat het op een weg geef hoek komt te staan ;)

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 12:19

Had anders hele mooie ikea kasten op mp voor 15 euro.
Net ook van alles op mp gezet,ben benieuwd..

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 12:24

Wat heeft DHL een vage site??
Iemand enig idee wat het kost op een pakketje (laarzen, dus niet zo zwaar, geen brievenbuspost) te verzenden binnen NL?

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 12:30

Wel zien dat je www.dhlforyou.nl neemt, anders zit je bij de site voor bedrijven

Als je online betaalt en zelf je label print is het 5,5 euro dacht ik

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 12:30

€4,00 naar DHL punt en €5,50 naar thuis adres.

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 12:32

Thanks!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 12:41

dhl is allesbehalve vaag :)

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 13:57

Tyrcanol schreef:
Bah ik ben al een tijd op zoek een bepaald soort zadel.
Bokker zou mij laten weten als hij te koop stond ..
Overeen gekomen. Nu nog een tijd af spreken om t op te halen...

Nu heeft ze m waarschijnlijk al verkocht aan iemand anders.
Vind dat echt niet netjes :n

Heb ik ook gehad, wat heen en weer gemaild, ik zou overleggen en ze zou me informeren als er nog een andere bieder was, zodat ik als ik hem echt wou (ik had veel interesse) er evt. over heen kon bieden, had ze hem gewoon verkocht :(

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 14:03

kiki1976 schreef:
Als ik ook echt iets wil hebben dan mail ik ook de verkoper, maar dan met de vraag wat ze ervoor in gedachten hebben.
Maar niet met een lager bod haha

9 vd 10 x hoor je niks meer van bieders.

Als ik iets wil hebben mail ik de aabieder met de prijs dieik wil betalen. Ook als dat lager is dan het meest recente bod. Ik ga mezelf niet niet ' in de vingers snijden' vanwege een hoger bod. Veelal wil de aanbieder dan toch wel verkopen omdat ook die de zelfde ervaringen hebben met "slechts" bieders..

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 15:11

Ja, zo wacht ik nog steeds op mn geld terug van iemand van wie ik wat had verkocht maar die het binnen de 3 dagen dat mijn geld op haar rekening stond al aan iemand anders had verkocht...