Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 10:19

Beter van niet. Iemand heeft het met de beste bedoelingen gedaan en om daar nu ruzie over te maken. Je kunt beter blij zijn voor je kind dat het al zo'n grote stap heeft mogen maken. Ze was er schijnbaar eerder aan toe dan gedacht.

Aanvulling: ik heb ook niet alle eerste mijlpijlen meegemaakt. Dat is het "risico" als je een oppas hebt. Daarnaast gunde ik het de oppas ook en hoop ik dat mijn tijd komt als ik ooit oma wordt.

MyWishMax

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 10:23

Je hoeft toch geen ruzie te maken? Gewoon aangeven dat je het liever zelf had gedaan en of er volgende keer bij zoiets even overlegd kan worden hoeft toch geen ruzie te geven.

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 10:34

Mijn stagiair die net aan kwam lopen met zijn scriptie. Of ik die wilde nakijken, want hij moet hem volgende week inleveren. En nu blijkt dat die scriptie bagger slecht geschreven is. En nu zit ik te twijfelen of ik wel wil gaan rennen en vliegen om hem aan een voldoende te helpen, omdat zijn instelling behoorlijk slecht is. Hij heeft een jaar de tijd gehad voor het schrijven van zijn scriptie, en het slaat echt helemaal nergens op. Hij heeft niet eens bronnen gebruikt. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 10:38

Shenavallie schreef:
Beter van niet. Iemand heeft het met de beste bedoelingen gedaan en om daar nu ruzie over te maken. Je kunt beter blij zijn voor je kind dat het al zo'n grote stap heeft mogen maken. Ze was er schijnbaar eerder aan toe dan gedacht.

Aanvulling: ik heb ook niet alle eerste mijlpijlen meegemaakt. Dat is het "risico" als je een oppas hebt. Daarnaast gunde ik het de oppas ook en hoop ik dat mijn tijd komt als ik ooit oma wordt.

We hebben juist bewust geen oppas en brengen haar zelden weg. Nu was ze ziek. Anders is ze altijd thuis. Ze was er niet eerder aan toe dan gedacht. Zoals je kon lezen hadden wij het ook al gezien en waren we aan het zoeken achter een geschikte fiets voor als we binnen 2 of 3 weken samen als gezin vakantie hadden :) Dat is toch fijner dan: Oh, nu is ze er klaar voor, snel, zet ze op een fietsje, ook al is het wat te klein en juh gaan! Ik snap ook niet waarom ik ruzie zou gaan maken? Er zijn toch zat mogelijkheden tussen iets aangeven en ruzie maken?

Ik hoop oprecht als je ooit oma wordt je zo dingen dus wel even overlegd en niet zo maar doet want je moet de oppas ook wat gunnen. Ze hadden prima kunnen vragen of wij dat dan bij hun wouden doen of dergelijke.

Edit: Ik ben ervan overtuigd dat het niet expres is gegaan en ze er gewoon niet over hebben nagedacht. Daarom ben ik ook niet boos maar wel verdrietig :) Ik ga het gesprek dus ook niet boos aan gaan maar wil wel even melden dat dergelijke mijlpalen gewoon even in overleg moeten.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 11:09

Dikke vette niesbui en dan ben ik doodsbang dat m’n lenzen eruit schieten. Ben ik de enige? :=

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 11:10

MarlindeRooz schreef:
Dikke vette niesbui en dan ben ik doodsbang dat m’n lenzen eruit schieten. Ben ik de enige? :=

Je hebt je ogen dicht als je niest?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 11:11

Nee niet altijd? :=

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 11:12

MarlindeRooz schreef:
Nee niet altijd? :=

Volgens mij is dat een automatische reflex van het lichaam :=.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 11:14

Niet bij mij. Ik heb sowieso een hoop reflexen en signalen die anders werken dan bij anderen. :+

kampioen2be

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 11:14

Lau07 schreef:
Mijn stagiair die net aan kwam lopen met zijn scriptie. Of ik die wilde nakijken, want hij moet hem volgende week inleveren. En nu blijkt dat die scriptie bagger slecht geschreven is. En nu zit ik te twijfelen of ik wel wil gaan rennen en vliegen om hem aan een voldoende te helpen, omdat zijn instelling behoorlijk slecht is. Hij heeft een jaar de tijd gehad voor het schrijven van zijn scriptie, en het slaat echt helemaal nergens op. Hij heeft niet eens bronnen gebruikt. :')

Nope - zou hem in dit geval algemene feedback geven over deze grote punten. Je bent geen spellingscheck, je zou inhoudelijk wat punten kunnen geven. En verder aangeven dat er bronnen missen en dat het niet goed geschreven is, en dat hij daar naar moet kijken. Als jij nu alles gaat verbeteren, komt hij er nogal makkelijk vanaf.
Heeft hij zijn scriptie niet tussentijds moeten inleveren bij zijn studie? Kan niet geloven dat hij niet eerder is aangesproken op deze punten... Maar dat is niet jou probleem

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 11:20

Moestuin schreef:
Iemand heeft ons dochter leren fietsen zonder zijwieltjes zonder dit even te overleggen. Mijn man en ik waren er al even over bezig dat ze er wel klaar voor leek en waren aan het rondkijken voor een grotere fiets, want de huidige was net iets te klein. En nu heeft iemand anders die op haar paste het haar geleerd. Kreeg opeens een hoop filmpjes: Kijk, ze fiets zonder wieltjes!

Langs de ene kant ben ik blij natuurlijk, maar het maakt mij ook verdrietig. Ik heb maar 1 kind en het voelt toch alsof ze mij een moment hebben afgenomen. Alsof je de eerste stapjes zou missen ofzo. Vind het best wel een mijlpaal waar we zelf naar toe aan het werken waren.

Toen ik zonder zijwieltjes wou
Ben ik met mijn fiets naar opa gegaan om ze eraf te laten halen _O-
Papa had geen tijd.. En ik was van mening ik kan dat wel.

Paar x om gevallen... Maar ik was dus iets eigenwijs

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 11:30

Lau07 schreef:

Ik zou gewoon zeggen: Je kunt hem inleveren zonder bronnen, maar ik zou verwachten dat je dan geen voldoende haalt. Good luck met bronnen zoeken, dan wil ik er eventueel wel naar kijken voor je (iets met, met dit soort stagiaires snap ik de afkeer binnen sommige bedrijven tegen stagiaires wel. Ben zelf stagiair maar ik doe wel mijn best goed werk af te leveren).

kampioen2be

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 11:39

Zat al weer een tijdje onder de meelees steen 8)7

Maar irriteer mij er vooral aan dat de vereniging waarvoor ik mij aangemeld heb, nu al bijna twee weken niks laat horen. Ik snap echt dat het vrijwilligers zijn en dat niet iedere dag de mail gelezen wordt, maar ik wil gewoon graag inschrijven voor wedstrijden :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 11:55

Lau07 schreef:
Lekker op z’n bek laten gaan. Je kunt hem wat algemene feedback geven, maar zeker niet gaan rennen en vliegen om hem te redden. Dan leert ‘ie het nooit.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 11:58

MarlindeRooz schreef:

Ik ga hier echt stuk om _O- :')

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 12:04

kampioen2be schreef:
Zat al weer een tijdje onder de meelees steen 8)7

Maar irriteer mij er vooral aan dat de vereniging waarvoor ik mij aangemeld heb, nu al bijna twee weken niks laat horen. Ik snap echt dat het vrijwilligers zijn en dat niet iedere dag de mail gelezen wordt, maar ik wil gewoon graag inschrijven voor wedstrijden :(

Even opnieuw een mailtje sturen of alles goed is gegaan?

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 12:12

Bedankt voor de tips over de dramatische scriptie van mijn stagiair!
We hebben vanmiddag een gesprek met zijn HBO docenten. Ik vroeg namelijk aan hem of zijn begeleider veel feedback heeft gegeven, en mijn stagiair zei dat hij deze persoon elke week sprak en dat alles was goedgekeurd. Dat kan ik me, gezien de staat van de scriptie, totaal niet voorstellen. Ik heb zojuist zijn docent gebeld voor een meeting. Dus we zullen vanmiddag zien of de stagiair de waarheid spreekt. :o
Verder heb ik hem wat algemene feedback gegeven en ik heb eerlijk gezegd dat ik dit stuk nog niet eens een 4 zou geven, en daar leek hij behoorlijk van te schrikken.

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 12:21

Dat mijn LP die ik heb besteld zo lang duurt om bezorgd te worden, comeee on ik wil hem gewoon hebben!! -O- -O-

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 12:26

Niobe schreef:
We komen er niet uit met de nieuwe kittennamen. Ik wil Dolly en Ozzy en Stefan wil Missy en Lalo.
Kan ik hier een poll beginnen?

Het is toch Dolly en Ozzy geworden!

Foto in spoiler voor mensen die niet van ongevraagde babyfoto’s houden.

Spoiler:
Afbeelding

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 12:27

Lau07 schreef:
Bedankt voor de tips over de dramatische scriptie van mijn stagiair!
We hebben vanmiddag een gesprek met zijn HBO docenten. Ik vroeg namelijk aan hem of zijn begeleider veel feedback heeft gegeven, en mijn stagiair zei dat hij deze persoon elke week sprak en dat alles was goedgekeurd. Dat kan ik me, gezien de staat van de scriptie, totaal niet voorstellen. Ik heb zojuist zijn docent gebeld voor een meeting. Dus we zullen vanmiddag zien of de stagiair de waarheid spreekt. :o
Verder heb ik hem wat algemene feedback gegeven en ik heb eerlijk gezegd dat ik dit stuk nog niet eens een 4 zou geven, en daar leek hij behoorlijk van te schrikken.

Oef, ik ben benieuwd hoe dit af gaat lopen met het gesprek. Ik wil er wel aan toevoegen dat het niveau van onderwijs keihard achteruit gaat. Mijn zusje (nu 22, aan het einde van haar HBO studie) zegt soms ook geregeld dat ze verslagen goedgekeurd terugkrijgt terwijl ze zichzelf er niet eens een voldoende voor zou geven _O-. Dan levert ze het in ter feedback om het dan later te kunnen herkansen maar dan keuren ze het gewoon goed >;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 12:34

Niobe schreef:
Niobe schreef:
We komen er niet uit met de nieuwe kittennamen. Ik wil Dolly en Ozzy en Stefan wil Missy en Lalo.

Spoiler:
[ [url=m/yhVW81.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hoe kan iemand nou niet van dit soort foto's houden <3 <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 12:34

Niobe schreef:
Niobe schreef:

Spoiler:

<3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 12:40

AyDeeDee schreef:
Niobe schreef:

Spoiler:

Hoe kan iemand nou niet van dit soort foto's houden <3 <3
Visioenen van kattenkonten die over de eettafel schuiven of nagels die in je wollen trui blijven hangen en je bent snel genezen. :')

Ze kijken echt heel evil, Lon. _O-

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 12:42

Oh die baby foto’s
Gaan mijn eierstokken toch weer rammelen :+

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 13:01

Ik dacht eventjes dat het kindervrij topic was ineens :=

Ik heb zoooooooooo geen zin om te werken :')