Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 13:37

Sommige dan ;)

Wat ik las mondkapjes weer terug, 1,5 m weer terug. Horeca dicht om 18:00 en geen supporters bij sportevenementen. Kan even niet de link vinden omdat het toch nogaar geruchten zijn. :+

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 13:38

Nou, ik heb kennissen die zeker weten dat de aarde plat is..
Dat is geen gevoel, dat is kennis die niet juist is..

Sommige dingen zijn geen 'gevoel', sommige dingen zijn zoals ze zijn.
Wie veroordeelt wie op gevoel eigenlijk?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 13:39

Daks schreef:
Sommige dan ;)
Wat ik las mondkapjes weer terug, 1,5 m weer terug. Horeca dicht om 18:00 en geen supporters bij sportevenementen. Kan even niet de link vinden omdat het toch nogaar geruchten zijn. :+

Horeca dicht om 18.00 -O- Ik hoop dat die niet waar gaat zijn..

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 13:39

Woon jij niet aan de rand van die pannekoek dan :')

En nee ik hoop het ook niet voor de horeca die is al genoeg dwars gezeten.

Ohh er stond oon nog max 4 mensen in huis buiten famile om.
Laatst bijgewerkt door Daks op 01-11-21 13:40, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 13:40

Daks schreef:
Sommige dan ;)

Nou als ik zag hoe dat ging bij de voetbal.... hingen ze ook in elkaars nek.

Needje

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 13:41

Als de horeca nu weer de dupe wordt zou ik wel erg vinden.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 13:41

Needje schreef:
Als iemand banger is voor het vaccin dan om Corona te krijgen wordt dat ook niet geaccepteerd. Dat ‘jullie’ dat niet hebben of een andere mening of gevoel hebben wil niet zeggen dat hat gevoel van de ander niet ok is. En het een wappie is. Dat stoort me echt mega.
Persoonlijk kan ik wel begrip hebben als mensen met serieuze naaldenangst of grote angst voor bijwerkingen zich om die reden niet willen laten vaccineren. Mits ze zich aan andere maatregelen nemen zoals testen en afstand houden. En mits ze niet aantrappen tegen het vaccinatiebeleid of vaccineren in het algemeen.

Ik lees hier weinig dat mensen met vaccinatie-angst of twijfel meteen wappies worden genoemd. De term wappies verwijst naar mensen die niet vaccineren omdat ze er rare complotideeën aangaande het coronavaccin op nahouden, die daar voortdurend over rondtoeteren op de socials en met wie over dit onderwerp geen enkel zinnig gesprek te voeren valt (wie de schoen past ...)

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 13:43

Cer schreef:

En toch doen die mensen niks strafbaars. Er zijn ook mensen die zeker denken te weten dat er een God bestaat. Voor mij persoonlijk valt dat in de zelfde categorie als denken dat de aarde plat is. Maar dat is het punt. Het gaat er niet om wat ik ervan vindt. Diegene moet met zichzelf leven :)

Jij zegt zelf ook dat je het oké vindt als iemand zich niet laat vaccineren met een goede reden. Wat is een goede reden? Wie zijn wij om voor anderen te bepalen of iets een goede reden is? Of zijn gevoel wel of niet klopt?

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 13:46

Als iedereen alles op gevoel beslist is het einde zoek. Een van de grote problemen van dit moment is dat mensen doorslaan in hun gevoel ten koste van het gezond verstand.
En ja, daar mag je wat van vinden als dat grote maatschappelijke consequenties heeft. Dat is heel iets anders dan strafbaar stellen. De tenen zijn bij sommige van die gevoelsmensen echt onvoorstelbaar lang.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 13:46

Daks schreef:
Woon jij niet aan de rand van die pannekoek dan :')

Ik heb geen flauw idee :')
En ik weet dan ook niet of het wel of niet met een schildpad is, dat heb ik wel eens gevraagd maar dat wisten ze dan weer niet

maar ik kan ook echt niks met die informatie.. Ergens ook omdat ik het nog nooit zelf gezien heb, dus dan zeggen ze 'zie je, jij weet het ook niet!!'.. Euhm.. ja :+

Citaat:
Wat is een goede reden? Wie zijn wij om voor anderen te bepalen of iets een goede reden is? Of zijn gevoel wel of niet klopt?

Nou, of het 'gevoel' is of 'feit'.. dat lijkt mij dan logisch..

En inderdaad, met een platte aarde doet niemand iemand kwaad.
En nu de ongevaccineerden op de IC.. is in principe eigen keus (mits geen andere aandoeningen waardoor een vaccin niet mogelijk is, etc etc, dus díe mensen uitgezonderd) doen eigenlijk alleen zichzelf kwaad.. of toch niet..?

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 13:48

Alleen jammer van de overbelaste zorg.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 13:52

Cer schreef:

Daar is een meme van. Als de aarde plat zou zijn dan zouden katten al lang alles eraf gegooid hebben.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 13:53

:j

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 13:53

Tiggs schreef:
Daar is een meme van. Als de aarde plat zou zijn dan zouden katten al lang alles eraf gegooid hebben.

Ik weet niet zo goed of ik daar nu wel of niet om mag lachen.. :')

_O- ik vind t hilarisch

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 13:55

Lachen is goed voor je. Dus doe dat maar :D

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 13:56

Askja schreef:
Als iedereen alles op gevoel beslist is het einde zoek. Een van de grote problemen van dit moment is dat mensen doorslaan in hun gevoel ten koste van het gezond verstand.
En ja, daar mag je wat van vinden als dat grote maatschappelijke consequenties heeft. Dat is heel iets anders dan strafbaar stellen. De tenen zijn bij sommige van die gevoelsmensen echt onvoorstelbaar lang.

Je mag overal wat van vinden :) je bent alleen niet de enige die overal wat van mag vinden. En dat jij iets vindt betekent niet dat datgene wat jij vindt de waarheid is

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 13:57

Maar wat als die ongevaccineerde er alles aan gedaan heeft om besmettingen te voorkomen maar door boodschappen te doen besmet is door een gevaccineerde die niet getest heeft terwijl ze wel klachten hadden. Of zoals dat gezin dat bewust positief op vakantie ging

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 13:59

Ja dan nog is het de schuld van de niet gevaccineerde omdat die uiteraard nooooit ziek was geworden als die gevaccineerd was.

:roll:

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 14:00

Tiggs schreef:
Cer schreef:

Kloptttt :')

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 14:00

Cer schreef:
En nu de ongevaccineerden op de IC.. is in principe eigen keus (mits geen andere aandoeningen waardoor een vaccin niet mogelijk is, etc etc, dus díe mensen uitgezonderd) doen eigenlijk alleen zichzelf kwaad.. of toch niet..?

en bijvoorbeeld de overgewichtigen/rokers (wel/niet voor Covid19) op IC´s? doen die eigenlijk alleen zichzelf kwaad.. of toch niet..?
Waarom continue aleen maar vingerwijzen naar de ongevaccineerden?!

Ter volledigheid voor slechte lezers; ik ben NIET tegen vaccineren. Wel tegen alleen vaccineren zien als oplossing.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 14:04

Needje schreef:
Ja dan nog is het de schuld van de niet gevaccineerde omdat die uiteraard nooooit ziek was geworden als die gevaccineerd was.

:roll:

Nouja. Statistisch gezien is er een grote kans dat de persoon ondanks het contact met de besmettelijke gevaccineerde niet geïnfecteerd zou zijn dankzij het vaccin. En een zeer grote kans gezien de statistieken en cijfers dat, zelfs al is diegene geïnfecteerd, diegene niet in het ziekenhuis terecht zou zijn gekomen. En dat helpt de zorg dus wél.

Dus is het 100% eigen schuld? Nee. Maar de keuze die de ongevaccineerde heeft gemaakt draagt voor een heel groot deel wel bij aan de gevolgen van die keuze.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 14:14

Daks schreef:
Sommige dan ;)

Weet je toevallig nog ongeveer waar je dit gevonden hebt? Ik krijg er namelijk meteen intense stress van := Gelukkig vind ik online dat horeca iig niet sluit, maar misschien kan iemand hier beter googelen dan ik? Dan weet ik of ik mezelf weer moet voorbereiden op meer eenzaamheid of niet :Y)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 14:26

Daks schreef:

Paniekzaaierij heet dat: Druk op de ketel van (her)vaccineren *\%/*

Het (dubbel) goéde nieuws is dat besmette gevaccineerden er niet aan dood gaan en geen hervaccinatie meer nodig hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 14:27

Volgensmij is dat onzin ze hebben nog niet eens knopen doorgehakt.. maar het ging meer om thuiswerkadvies terug , advies op 1,5 meter afstand en uitbreidingen van de plekken waar je QR tonen moet.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 14:28

Daks schreef:
Sommige dan ;)

Waar komen die geruchten dan vandaan?

Want 1.5 meter terug kan alleen maar als advies ivm wettelijke basis toch? En de rest geloof ik eigenlijk ook niet echt zo, behalve die mondkapjes dan misschien.

Edit: Lijkt me ook raar als je de troef vaste zitplaatsen hebt, om dan eerst om 6 alles te sluiten.

Maar goed, ik denk dat dit soort geruchten niet handig zijn nu hier zo te vertellen zonder bron en er is nog helemaal niks naar buiten gebracht.