Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 12:52

Ik begrijp gewoon echt niet waarom ze in NL niet voor de speekseltest kiezen voor scholen.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 12:58

Sizzle schreef:
Ik begrijp gewoon echt niet waarom ze in NL niet voor de speekseltest kiezen voor scholen.

Ook dat. Daar zou ik geen problemen mee hebben. Maar ik hoor van mensen die zelf getest hebben, dat dat echt best vervelend voelt. Ik vind die testen voor kinderen te invasief.

De cijfers dalen enorm mooi, het ziet er echt goed uit. Steeds meer mensen zijn al gevaccineerd. Zorg dan gewoon dat je je kinderen nog heel even niet in aanraking laat komen met kwetsbaren die niet gevaccineerd zijn. En kwetsbaren zorgen vaak zelf ook gewoon dat ze hun contacten erg beperken.

Mijn kinderen komen niet met kwetsbaren in aanraking en ook niet met mensen waarvan we weten dat zij veel in contact komen met kwetsbaren. Als ze klachten hebben of een nauw contact van een besmet iemand nemen we onze verantwoordelijkheid. En dat vind ik genoeg. Dat stomme testen willen we gewoon echt niet aan meedoen zolang het gewoon vervelende testen blijven.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 13:00

Misschien ben jijzelf of je man wel kwetsbaarder dan je denkt. Dat is momenteel wel het punt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 13:00

Vayo, het word dringend geadviseerd en niet verplicht. En anders vraag je op school of ze de zelftest mee naar huis mag zodat ze zich daar kan testen.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 13:03

DuoPenotti schreef:
Misschien ben jijzelf of je man wel kwetsbaarder dan je denkt. Dat is momenteel wel het punt.

Daar geloof ik niet zo in. Die kans is verwaarloosbaar. Daarbij ben ik al gevaccineerd en veel om me heen ook.

Ik hoop het Bigone dat het vrijwillig blijft en het geen gevolgen heeft voor de kinderen als ze niet willen testen. Ook hoop ik idd dat ze die testen meekrijgen naar huis om thuis te testen. Dan heb je het zelf in de hand.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 14:33

Die zelf testen zijn best onbetrouwbaar hoor.
Mijn moeder is onlangs kort na haar eerste vaccinatie heel erg ziek geweest. Zwaar snot en hevige keelpijn. Lag met kruik op bed. Zelftest was negatief.
Ze heeft het thuis uit geziekt en nu 3 weken later nog geen wijntje gedronken want haar smaak is weg
Ik weet zeker dat ze gewoon Covid 19 had

Oh en voor jullie gaan beginnen over waarom niet testen bij de GGD, zij is 76, vreselijk eigenwijs (van de oude stempel en wil anderen niet tot last zijn..) en kon met haar zieke lijf niet naar een GGD testraat buiten het dorp fietsen.
Ik hoorde het pas later toen ze aan de beterende hand was van haar.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 15:58

Is toch algemeen bekend dat de zelftesten minder betrouwbaar zijn? Dacht dat dat wel bekend was. PRC en zelftest zit een verschil van 20 % tussen geloof ik. Dus van de honderd krijgt 20% de verkeerde uitslag. En van de griep kun je ook tijdelijk geen smaak hebben.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 18:01

Mijn moeder is serieus nooit ziek en griep was er toch niet meer!?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 18:24

Popstra schreef:
Mijn moeder is serieus nooit ziek en griep was er toch niet meer!?

Huh? Griep is er nog gewoon, en daarnaast nog zo’n 300 andere virussen die dezelfde klachten kunnen veroorzaken.
En het zou idd kunnen dat ze een vals negatieve test had.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 18:38

Begreep dat griep dit afgelopen jaar volkomen verdwenen was. Bron RIVM en hebben het hier in het topic ook over gehad destijds. Maar enyway wat jullie willen joh. Het was maar een griepje..

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 18:40

Er was geen griep epidemie omdat iedereen afstand houdt. Dus gaat griep minder rond. Het is niet opeens uitgestorven, het is minder.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 18:41

Niemand zegt toch dat jouw moeder geen covid kan hebben gehad?
Het is heel goed mogelijk dat de test vals negatief was zeg ik juist.
En de griep was zeker niet verdwenen, maar er zijn wel bijzonder weinig mensen met de griep in het zkh terecht gekomen dit jaar en dat is logisch.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 18:51

bigone schreef:
Is toch algemeen bekend dat de zelftesten minder betrouwbaar zijn? Dacht dat dat wel bekend was. PRC en zelftest zit een verschil van 20 % tussen geloof ik. Dus van de honderd krijgt 20% de verkeerde uitslag. En van de griep kun je ook tijdelijk geen smaak hebben.

80/20; is goed genoeg voor dit gebruik :)*

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 18:51

Net even het besef dat mijn leeftijd over 3 weken al uitgenodigd zal gaan worden. Blij ei!!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 19:04

Popstra schreef:
Begreep dat griep dit afgelopen jaar volkomen verdwenen was. Bron RIVM en hebben het hier in het topic ook over gehad destijds. Maar enyway wat jullie willen joh. Het was maar een griepje..

Er waren geen officieel geregistreerde griep gevallen. Dat betekend niet dat er geen griep was ;)

En hier vorig weekend ook iemand gehad die negatief was op een zelftest en de dag erna positief bij de GGD

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 19:42

Maar goed; hier (vingers dubbel gekruisd) lijkt het op herstel van socialer leven met eigenlijk ook een stel voordelen; minder druk, meer persoonlijke ruimte, meer hygiene zijn er drie.
Na de nachtelijke tocht (om 02.00 naar huis) voor het eerst sinds een JAAR!! vandaag weer op pad; nu landelijk toerisme naar een 9de eeuwse Mozarabe ´moskee´. Wederom haast niemand op de weg, parkeerplaats te over en een handvol bezoekers. Dat op een zondagmiddag _/-\o_

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 20:30

Dat houdt vast niet lang stand
Bij ons staat gewoon alweer klassiek file voor de shopping malls op zaterdag en de binnensteden zijn ramvol.

Morgen zal het vast ook weer idioterie zijn bij die paar winkels die open zijn met Pinksteren :')

Ik ben een beetje ontdaan vanwege dat ongeluk in Italie. Ik kan me er helemaal een voorstelling van maken dat die families helemaal blij na de lange lockdown weer eens een uitstapje gingen doen, al dan niet vers ingeent of gestest, dus ‚veilig‘. En dan gebeurd dit. Dan lig je daar als 5 jarig kindje in het ziekenhuis terwijl iedereen dood is |(

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 22:15

Ik heb vandaag iemsnd die ik al heel lang niet gezien had een hand gegeven. En het voelde heel normaal.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 09:20

Ik ben zaterdag wezen winkelen en viel mij op hoeveel mensen zich niet meer aan de corona regels houden.
Aan de ene kant snap ik het wel want iedereen in risco groep heeft ondertussen al de gelegenheid gehad om zich te enten. Dus waar doe je dan nog voor? Alleen voor mensen die tegen enten zijn of voor mensen voor wie geen risico is.

Aan de ander kant vind ik wel weer raar dat we in land leven waar zoveel gedoogd wordt/niet gehandhaafd.

Ik ben echt heel benieuwd wanneer van mondkapjes af mogen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 09:38

Het is maar de vraag wie in het geval van Corona “ risico “ loopt. Dat is namelijk de loterij van Corona , ook jong, gezond en superfit kan er flinke beperkingen aan over houden. Er word gewezen naar de risicogroep die er dood aan kan gaan maar ik vind de groep die er zeer ernstig ziek van kan worden net zo belangrijk.
Helaas denken nog te veel mensen dat het wel losloopt.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 09:42

bigone schreef:
Het is maar de vraag wie in het geval van Corona “ risico “ loopt. Dat is namelijk de loterij van Corona , ook jong, gezond en superfit kan er flinke beperkingen aan over houden. Er word gewezen naar de risicogroep die er dood aan kan gaan maar ik vind de groep die er zeer ernstig ziek van kan worden net zo belangrijk.

Ja dit. Ik ben geen risicogroep maar ik zie het totaal niet zitten om door de laksheid van anderen in het staartje nog even corona op te lopen. Waarschijnlijk gaat het goed, maar ik ken ook erg jonge mensen (18-) die er al maanden last van hebben.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 09:45

Blussem schreef:
Ik ben zaterdag wezen winkelen en viel mij op hoeveel mensen zich niet meer aan de corona regels houden.

Hier opvallend respectvol.
Zelfs buíten, in de bergen, handvol mensen binnen de horizon; op 20 of meer meters deed iedereen marker op.

Op de feria minstens zo strikt want iedereen is zich er bewust van dat laks gedrag mógelijk tot toename leidt en er wéér een zomer naar de galemiezen is.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 09:48

In ons eigen winkelcentrum vlak bij huis gaat het keurig. In het centrum iets uhm...minder.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 09:54

Huertecilla schreef:
Blussem schreef:

Hier opvallend respectvol.
Zelfs buíten, in de bergen, handvol mensen binnen de horizon; op 20 of meer meters deed iedereen marker op.

Op de feria minstens zo strikt want iedereen is zich er bewust van dat laks gedrag mógelijk tot toename leidt en er wéér een zomer naar de galemiezen is.

Het is voor de zuidelijke landen te hopen dat de toeristen zich ook gedragen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 09:59

bigone schreef:

Precies.
Het gaat niet alleen om de ziekenhuisopnames, al liggen daar nu mensen van 40 tot 60 .
Maar het gaat ook om de mensen die een half jaar later nog fysio hebben en nog helemaal geen uitzicht hebben in beter te worden. Als ze dat al ooit worden.
Gewoon jonge mensen. Die nooit in het ziekenhuis zijn geweest. Geen onderliggend lijden hadden of welke ziekte dan ook.

Ik denk dan ook, doe niet zo ongeduldig, die paar maanden kan ook nog wel.