Ervaring met vinted

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Lorette_

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 16:13

De verkoper is blijkbaar akkoord gegaan met retour sturen op jouw kosten. Je betaalt inderdaad zelf de verzendkosten. Ik denk niet dat je iets anders kunt kiezen.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 18:40

Idd, de verkoper kiest of zij of jij de retourkosten betaalt, en als ze haar fout niet toegeeft, ben je sowieso de pineut en mag je zelf betalen…
Dus op terugsturen klikken en een verzendoptie kiezen.

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 21:59

Bedankt voor de reacties

Fout heeft ze toegegeven, ze zegt dat ze verkeerde broek erin heeft gedaan. We hadden afgesproken dat ze mij helft terug zou betalen en ik de broek hield, maar ze kan niet naar mij overmaken (van België naar nl). Vind dat beetje apart, maar ok. Hier zijn we dag mee bezig geweest, toen was ik er klaar mee.

Kan ik wel op de knop terugsturen kiezen en dan zien of zij of ik moet betalen?
Ik vind eigenlijk dat zij moet betalen hiervoor, is niet mijn fout. Nu moet ik weer naar pakkerpunt en kost het me ook nog geld.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 00:04

Tiahastrona schreef:
Bedankt voor de reacties

Fout heeft ze toegegeven, ze zegt dat ze verkeerde broek erin heeft gedaan. We hadden afgesproken dat ze mij helft terug zou betalen en ik de broek hield, maar ze kan niet naar mij overmaken (van België naar nl). Vind dat beetje apart, maar ok. Hier zijn we dag mee bezig geweest, toen was ik er klaar mee.

Ik vind eigenlijk dat zij moet betalen hiervoor, is niet mijn fout. Nu moet ik weer naar pakkerpunt en kost het me ook nog geld.

Je kan er gewoon op klikken en dan kan je het zien. Ik heb toevallig gister ook zoiets gehad en moet het helaas op eigen kosten terug sturen..

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 01:26

Ik was weer op zoek naar een leuk setje sieraden en kwam uit bij het merk Victoria.
Kom ik gewoon al 6 accounts tegen van dezelfde persoon. Foto's zijn allemaal anders maar wel dezelfde handen en dezelfde oren op de foto. En dezelfde tafel of vloertegels. :+
Ik ben geen gekke Gerritje dus blijf ook bij deze Victoria sieraden weg.

Ik kom vaker dubbele accounts tegen of namaakartikelen en rapporteer ze bij Vinted maar zij doen er niks mee.
Ik krijg steeds te horen dat er geen aanleiding is om ze te verwijderen en dat ik ze zelf kan blokkeren.
Vinted is behoorlijk fout bezig.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 09:27

Tiahastrona schreef:
Bedankt voor de reacties

Begrijpelijk dat je dat vindt, maar helaas is dit hoe Vinted het doet en waar je ook mee akkoord gaat. Het mag terug als het niet goed is, maar dit kost je wel zelf de retourkosten (tenzij de verkoper zelf anders besluit). Ze staat helaas volledig in haar recht.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 09:31

Ik vind het fijn om te horen dat je binnenkort een deel van je bundel kan retourneren :j

Wat mij betreft is de volgende verbetering dat de verkoper de retourkosten moet betalen als die iets opstuurt dat niet conform de advertentie is. Want nu is het gewoon niet eerlijk geregeld en is er weinig stimulans voor verkopers om goed op te letten.

Ontvang je als koper iets dat kapot blijkt, totaal iets anders is of een hele andere maat (zie label) oid dan geadverteerd, dan moet de verkoper dat gewoon terugnemen zonder kosten voor de koper. Koper kan er immers niets aan doen, de verkoper wèl dus die moet het meeste last er van hebben.

Voor koper is het al vervelend genoeg om artikel weer terug te moeten inpakken, afgeven, en met lege handen achter te blijven. Het is echt te idioot voor woorden dat die dan óók nog de verzendkosten moet betalen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 09:38

Maar dan moet de koper wel realistische verwachtingen hebben. De 2 broeken die zogenaamd niet volgens advertentie waren bij mij en die ik retour kreeg zijn weer verkocht en deze koper vond ze perfect volgens advertentie.

Ging om 1 wit vlekje wat er volgens mij altijd op heeft gezeten (spijkerbroek met sowieso lichtere plekken zoals veel spijkerbroeken hebben) en ook te zien was op de foto's. En de andere had een klein haaltje wat ik idd niet gezien had, maar binnen 1 minuut eruit had. Dat haaltje was mijn fout, maar deze koper wilde eigenlijk volledig nieuwe broeken, maar kocht geen nieuw met of zonder prijskaartje.

Daar heb ik de koper de retourkosten laten betalen, vooral ook omdat ik alleen maar konnkiezen om het thuis te laten bezorgen als ik zou betalen en dat was duurder als de artikelen... en ik dus van mening was dat zij ook gewoon verkeerde verwachtingen had en de foto's niet goed had bekeken. Helemaal niet voor de staat waarin ze te koop stonden en de prijzen.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 09:45

Hier een koper gehad die van ons een werkend product heeft ontvangen; hier wordt altijd alles vooraf nog eens getest en er worden foto’s gemaakt.
Heel netjes verpakt, wat hij zelf ook aangaf aan de hand van de foto’s die we altijd maken van een pakket voor het weggaat.

Komt het pakket aan en koper geeft aan dat er een probleem is met het product. Wij vragen om foto’s en krijgen dan hele rare halve foto’s dat het product niet werkt. Product maar half in beeld gebracht, wazige fotos, konden er niet echt iets van maken eerlijk gezegd.

We geven aan dat vervelend te vinden, maar dat het wel degelijk werkte voordat het op de post ging en we vroegen of de verpakking wellicht beschadigd was. Misschien was de pakketdienst er onvoorzichtig mee geweest en zou het daarom kapot zijn gegaan.. Krijgen we geen reactie op. Vervolgens nog wat vragen gesteld over het product waar hij ook gewoon niet op reageert.

Hij geeft alleen aan het niet te willen kopen en het terug te willen sturen. Wij geven aan prima, maar we gaan wel echt goed checken of we inderdaad terug krijgen wat we hebben verkocht.
Vervolgens gaat de tijd voor de koper lopen om een melding te maken, doet dit vervolgens niet en het geld komt vrij.
Nu een slechte review gekregen van 1 ster (na 223 5 sterren reviews). :+
Hij heeft ook een 1 ster review gekregen met als reactie ‘Poor communication’.

Dit snap ik dan weer niet van kopers, hè..
Je geeft aan in een chat bericht dat het niet goed is en dat je het terug wilt sturen, maar maakt vervolgens geen melding bij Vinted zelf? Hij heeft voldoende reviews op zijn account dat ik me niet kan voorstellen dat hij niet weet hoe t werkt en daarnaast staat het ook gewoon letterlijk in de chat. ‘Alles is OK’ en ‘ik heb een probleem’
Jammer voor hem nu hoor, maar het geld blijft nu bij ons en hij mag het zogenaamd ‘kapotte’ product houden.. Hij heeft voldoende tijd gehad om hier actie op te ondernemen.

Altijd jammer als er tussen al die goede transacties weer een keer zo’n rotte appel tussen moet zitten. Maar goed, het houdt ons scherp :)

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 09:56

Ik word zo moe van al die ‘nieuw zonder prijskaartje’ advertenties. Ik had een paar Ariat fatbaby’s gevonden, staan als nieuw geadverteerd. Vraag ik meer foto’s, zijn ze gewoon flink gedragen. En dan nog 130 euro vragen :=

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 10:34

Vind er wel verschil tussen zitten waarom iets terug gaat. Als fout bij verkoper ligt vind ik dat kosten bij diegene moeten liggen. Die kan ook aanklikken dat ze betalen voor terugsturen, dat heeft diegene bij mij helaas niet gedaan.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 10:49

Nee en dat is wel het kromme idd.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 12:05

Ik heb drie maal iets geretourneerd, allemaal op kosten verkoper aangezien het artikel echt niet volgens de advertentie was. Eén keer verkoper van cashmere trui, niet zo duur maar wel vlekjes op ellebogen, die zei meteen, houdt maar, mijn fout .

KB12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 14:19

Ik vind vinted wel steeds ingewikkelder worden met het verkopen van designeritems. Al mijn items zijn enkel origineel en aangeschaft bij de officiële verkooppunten, en steeds vaker wijzen ze advertenties af of moeten ze bewerkt worden. Dit terwijl als ik op vinted scroll het stikt van de neppe designeritems die als origineel verkocht worden. Als je hier een melding van maakt dan zeggen ze dat hun het beoordeeld hebben als zijnde origineel. Ze zijn dan toch helemaal niet in staat om dit correct te beoordelen? :?

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 21:26

Ik loop er ook steeds meer tegenaan. Vinted laat de notoire oplichters gewoon hun gang gaan en pakt alleen de kleine particuliere verkoper vaak onterecht aan.
Ik denk dat het niet lang meer duurt of Vinted gaat hier op aangepakt worden. Misschien moeten we met zijn allen het programma Radar of Kassa hier eens op attenderen.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 22:37

Ik heb ook weer bericht met weer 5 dagen langer wachten op antwoord... pff hoe moeilijk kan t zijn..

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 12:31

Nou vanochtend toch reactie, de koper krijgt geld terug en ik een vergoeding vanuit de post, sturen ze wel in een bericht naar mij alsof ik de koper ben :+ Ben benieuwd!

KB12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 14:58

HorsePassion schreef:
Ik loop er ook steeds meer tegenaan. Vinted laat de notoire oplichters gewoon hun gang gaan en pakt alleen de kleine particuliere verkoper vaak onterecht aan.
Ik denk dat het niet lang meer duurt of Vinted gaat hier op aangepakt worden. Misschien moeten we met zijn allen het programma Radar of Kassa hier eens op attenderen.

Ja ik vind het echt niet correct. Er valt ook gewoon niet over te berichten met ze.

Hier stopt het ene na het andere homerrpunt ermee. Het dichtstbijzijnde punt is nu al 25 minuten enkele autorit. En als ik een homerr pakket in combinatie met bijvoorbeeld mondial relay of dhl moet combineren dan is het meer dan 40min. Nu hoorde ik dat het pakketpunt dat op 25 minuten ligt er ook mee wil stoppen omdat ze de druk niet meer aankunnen. Is dit bij jullie ook zo met homerr?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 15:04

Homerr is gewoon k*t.

Heel af en toe begint er iemand. Maar ze stoppen ook weer snel. Er zitten hier op 10km wel wat thuispunten maar die gaan pas eind van de middag open en zijn in het weekend ook gesloten geloof ik. En misschien zijn ze maar 2x weg op een jaar onder sluitingstijd hoor. Maar altijd als ik toch weer eens een poging waag -O-

Er is gelukkig nog wel een kledingzaak op 10 km waar je 90% van de tijd goed terecht kan, aardige lui +:)+ Maar je moet er toch speciaal in, midden in winkelstraat, geen parkeergelegenheid voor de deur.... best een gedoe dus. Ik heb nu net ook weer een wollen vestje verkocht dat bij Homerr afgedropt moet worden -O- Maar duimen dat ze niet op vakantie zijn....

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 15:25

Gelukkig hebben wij twee Homer punten. Wanneer die er mee stoppen en alles bvb via dhl moet kap ik ermee.

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 15:26

Hier zit Mondial, Hommerr en Dhl in hetzelfde punt in onze wijk. Ze zijn alleen gestopt met DPD. Daarvoor moet ik nu naar een ander deel van de stad. Telkens als er iets afgeleverd wordt staat het direct op ontvangen en moet ik dus een probleem melden dat ik het nog niet heb. Anders krijgt de verkoper al geld zonder dat ik iets heb gezien. Heel irritant.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 15:32

Eurgh, zondagavond, de lading verveelden die wat op Vinted willen ritselen zijn er weer.
Gloednieuw paar Adidas heren sneakers m 41: ik vraag 25, krijg bod van 16.
Koffietafelboek Chanel (loeidik, vol kleurenfoto' s): ik vraag 45, krijg ik een bericht "ik wil het kopen voor 20 euro" - ik heb droog terug gestuurd "ik wil het verkopen voor 40 euro"

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 17:06

Ja t is weer paytime, merk t ook gelijk aan m'n wishlist die weer vlot leegverkoopt. :+ Scheelt mij weer geld :Y)

Hier nu wel vlot het kapotte item uitbetaald gelukkig.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 22:31

Ik heb megagrote letters op Vinted. Ik heb niet het idee dat ik iets verkeerd heb ingesteld want alle andere sites doen normaal.
Maar er is niet naar te kijken, zo groot. Ik kijk op mijn laptop.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 23:34

Ik ben ongewild de vervelende verkoper.. Bij het verzenden heeft homerr de stickers omgewisseld waardoor twee pakketten omgewisseld zijn. Toen een koper het pakket ophaalde en liet weten dat ze het verkeerde product had ontvangen heb ik de andere koper meteen een bericht gestuurd met de vraag om haar pakket niet op te halen maar naar mij terug te laten sturen omdat dat minder gedoe oplevert dan het wel ophalen..

Heeft ze het pakket toch opgehaald. Ik baal er wel van, nu moet ik twee keer verzendkosten terug dokken.. :(