Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Echwel

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 12:19

Maar ook door bv in de stad mensen die in en huurhuis wonen en koopwoning verhuren..
Die ze zelfs met subsidie hebben kunnen kopen..

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 12:30

Echwel schreef:
Maar ook door bv in de stad mensen die in en huurhuis wonen en koopwoning verhuren..
Die ze zelfs met subsidie hebben kunnen kopen..

De hele woningmarkt is volledig scheef. daar kun je coorna geen schuld van geven. Starters kunnen geen woning krijgen, huizenprijzen rijzen de pan uit. En aan sociale huurwoningen is een nijpend tekort. Allemaal door beleidskeuzes en een kabinet die weigert om het probleem aan te pakken.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 12:31

Ook door mensen die met hogere salarissen niet een sociale huurwoning verlaten...

Hoe vol moet je het land dan bouwen als mensen er misbruik van blijven maken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 12:34

Ik zou in november geopereerd worden, maar werd net al afgebeld, kan wel na de winter worden. Dat is toch wel een drama voor de zorg hoor, al die uitgestelde operaties en zorg.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 12:36

Relaxed schreef:
Ik zou in november geopereerd worden, maar werd net al afgebeld, kan wel na de winter worden. Dat is toch wel een drama voor de zorg hoor, al die uitgestelde operaties en zorg.

:knuffel: jeetje dat is k.t

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 12:37

Echwel schreef:
Ook door mensen die met hogere salarissen niet een sociale huurwoning verlaten...

Maar ook dat is lastig. Ik zat met ex in sociale huurwoning, terwijl we te veel verdienden. Maar we konden geen hypotheek krijgen of een particuliere huurwoning want daarvoor was het te weinig, veel te weinig.

Nu zit ik nog in die woning, eensgezinswoning in mijn eentje, maar een kleinere woning is veel duurder :=

Relaxed, dat is echt naar, ja. Ik wil niet eens de huisarts lastig vallen terwijl ik eigenlijk weer naar het ziekenhuis zzou moeten voor verder onderzoek. Maar ik kan dat makkelijker uitstellen, operatie is toch lastiger opnieuw te plannen. Ook qua herstel enzo lijkt me.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 12:40

Nou ik ben idd al bij de anesthesist geweest en er is CT scan gemaakt al, ben bang dat dat straks ook allemaal opnieuw moet.
Maar mijn operatie is totaal geen spoed, dus ik heb er alle begrip voor. Liever dat spoed doorgaat :j

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 12:47

Beroerd dat nu langzaam de gewone zorg uitgesteld wordt, al is het ook wel begrijpelijk een beetje als het kan wachten.

Afgelopen dagen weer de grilligheid van het virus van dichterbij gezien. Het lijkt een complete loterij wie wel wie niet en wie erg en wie mild. Drie mannen positief een begin 30, een begin 40 en een begin 60. De begin 30 rookt niet, eet redelijk gezond, drinkt wel maar matig, sport ook. Die is snot verkouden maar dat is het. De begin 40 rookt niet drinkt niet, eet gezond sport veel maar is compleet gevloerd in het ziekenhuis met zuurstof ab en echt goed ziek. De begin 60 rookt en drinkt flink, eet erg ongezond en die heeft gewoon geen klachten. Niet eens een niesje. Terwijl hij juist gezien zijn levensstijl extra risico zou lopen en de gezonde 40 juist weer niet.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 12:50

Wat is die Diederik Gommers toch een topper
Vanmiddag live op instagram om jongeren te helpen en vragen te beantwoorden.

Topvent

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 12:51

MarlindeRooz schreef:
Pabie schreef:
Enige waar ik voornamelijk mee zit is de economische gevolgen de kosten van de maatregelen zullen betaald moeten worden... En dat is niet leuk als vooruitzicht als je nog moet beginnen en de huizenmarkt nou ook niet perse vriendelijk is...

Het binnen zitten, ja poedersuiker en klote maar wel een offer dat ik graag over heb voor de gezondheid van het land.

Ja ik begin alvast met huilen. Ben over 2,5 jaar afgestudeerd en kan dan werk proberen te vinden. :=

Haha ja voor mij is het ook zoiets (of een jaartje korter ergens daar tussen). Nu heb ik het geluk dat in "mijn" sector er waarschijnlijk nog wel banen zullen zijn. Maar ja maak me wel zorgen om ons als generatie.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 12:52

Echwel schreef:

Als een land steeds meer inwoners krijgt zul je dus ook voor huisvesting moeten zorgen. Feit is dat het inwoneraantal can Nederland blijft stijgen.

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 12:52

Loretta schreef:
Pabie schreef:
Enige waar ik voornamelijk mee zit is de economische gevolgen de kosten van de maatregelen zullen betaald moeten worden... En dat is niet leuk als vooruitzicht als je nog moet beginnen en de huizenmarkt nou ook niet perse vriendelijk is...

Het binnen zitten, ja poedersuiker en klote maar wel een offer dat ik graag over heb voor de gezondheid van het land.

Probleem van de huizenmarkt speelde al voor de coronacrisis. Er is rustig te zeggen sprake van een enorme woningnood. een probleem dat het kabinet al jaren niet heeft willen aanpakken.

klopt maar door zo'n crisis gaat dat ook niet beter worden..
Wel blij dat die belasting omhoog gaat zodat het minder aantrekkelijk wordt om huizen op te kopen

Maar was meer dat generatie met weer moeite met baan vinden het kwa huisvestiging niet beter gaat worden.. vooral omdat degene die nu afstuderen ook een steeds hogere studie lening hebben

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 12:54

En wat aan al die illegale verhuur en airBNB's doen. Maar dit is een hele andere discussie.

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 12:55

MyWishMax schreef:
Echwel schreef:

Maar ook dat is lastig. Ik zat met ex in sociale huurwoning, terwijl we te veel verdienden. Maar we konden geen hypotheek krijgen of een particuliere huurwoning want daarvoor was het te weinig, veel te weinig.

Nu zit ik nog in die woning, eensgezinswoning in mijn eentje, maar een kleinere woning is veel duurder :=

Relaxed, dat is echt naar, ja. Ik wil niet eens de huisarts lastig vallen terwijl ik eigenlijk weer naar het ziekenhuis zzou moeten voor verder onderzoek. Maar ik kan dat makkelijker uitstellen, operatie is toch lastiger opnieuw te plannen. Ook qua herstel enzo lijkt me.

Vooral wel je huisarts lastig vallen hoor, het is aan hen om te beoordelen of het wel of niet acuut genoeg is om nu naar te kijken. Zorg goed voor je zelf :(:)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 12:58

Echwel schreef:

Topvent

Jaaa dat is in samenwerking met de nwa toch?

Loretta

MyWishMax schreef:
Echwel schreef:

Dat is inderdaad het probleem de doorstroming zit muurvast. Er is een enorm gat tussen sociale huurwoningen en starters hypotheken. Ook als je op zoek bent naar een sociale huurwoning is het een drama. Wachtlijsten rijzen de pan uit. De sleutel voor de oplossing voor sociale huurwoningen ligt in de afschaffing van de verhuurdersheffing. Maar dit kabinet die nota bene zelf dit probleem heeft ingevoerd weigert het terug te draaien. Nu is er wel sprake van een verlaging maar nog steeds veel en veel te weinig om het probleem op te lossen.

Het gekke is dat er wel altijd geld is voor belastingvoordeeltjes voor multinationals.

Pabie

Echwel schreef:

Topvent

De intensivisten hadden zich echt geen betere vertegenwoordiger kunnen wensen. Wat een ontzettend vriendelijke en sympathieke man is het toch.
En ook elke keer als ie om zwaardere maatregelen vraagt wel benadrukken hoe zwaar het voor iedereen is en dat ie dat ook begrijpt. En ook echt tegen de polarisatie willen werken door groepen niet te demoniseren, maar juist te vragen waarom.

Maar hoe hij zulke lange dagen in t ziekenhuis kan werkenen dan nog bij jinek of weet ik veel wat kan aanschuiven, maar ook advieze geven en andere interviews en nu dus nog zo'n instagram live, jezus man respect.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 13:04

Afbeelding

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 13:05

Relaxed schreef:

Vervelend zeg!!

Ik moest voor m'n knie van de zomer. Werd gebeld of ik twee dagen later tijd had voor de operatie. Direct gedaan, anders zou het oktober worden. Blij dat ik het heb gedaan, want nu ligt idd weer veel op z'n gat... Super rot dst die van jou niet doorgaat :(:)

Hier wordt de verjaardag van een kind gewoon op de manier gevierd: ochtend zijn wij uitgenodigd als gezin (als iedereen komt is dat +10 (waarvan paar kids) en middags laten ze anderen komen. Ik kom dus niet.

Ben een beetje bang dat ik ook straks met feestdagen de enige ben die dit niet wilt en de rest van de familie wel. En dat ik er dus vooral mijzelf mee heb... Maar de maatregelen zijn er niet voor niets en als iedereen dit blijft doen zijn we er enog lang niet vanaf of naar strengere maatregelen. Ik wil daar niet aan meewerken. Maar dit zorgt wel voor nog meer eenzaam gevoel zo. Familie lekker gezellig bij elkaar, en omdat ik principes heb blijf ik alleen achter. Ik word hier zo verdrietig van.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 13:07

Pabie schreef:
MyWishMax schreef:

Vooral wel je huisarts lastig vallen hoor, het is aan hen om te beoordelen of het wel of niet acuut genoeg is om nu naar te kijken. Zorg goed voor je zelf :(:)

Oh, dit is niet acuut hoor! Iets waar we al 10 jaar oid mee bezig zijn,maar door andere arts nu wat punten die onderzocht moeten worden. Verandert voor mij niks, behalve duidelijkheid over erfelijkheid. Dus echt niet nodig nu. Het voelt dan echt onnodig om nu met huisarts te gaan overleggen en verwijzingen te gaan regelen, terwijl er mensen zijn die wel zorg nodig hebben.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 13:08

Echwel schreef:
[ [url=m/68EwJp.jpg]Afbeelding[/url] ]

Diederik Gommers hebben wel heel veel aan tijdens deze crisis.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 13:11

Afbeelding

121 IC opnames...

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 13:25

Ik lees op NOS dat er 32 nieuwe patiënten zijn opgenomen op de IC.... Bijna allemaal mensen die zijn doorgestroomd vanaf de verpleegafdeling.

En 252 nieuwe corona patiënten opnemen op de verpleegafdelingen in het ziekenhuis

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 13:32

Ik ben benieuwd naar de dagcijfers

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 13:33

Collega van mij is nu op de IC
Aantal besmettingen op het werk loopt ook op.
Inmiddels ook al bewoner overleden
Het voelt alles behalve fijn.
Vechten tegen een onzichtbare vijand.
Heb er vandaag echt een slechte dag van.