Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 18:26

MarlindeRooz schreef:
Ja want als je jong bent maak je geen nare dingen mee natuurlijk. Vind dat zo kinderachtig wanneer mensen zeggen “ja maar die en die hebben het pas zwaar”.

Ik heb het ook zwaar omdat ik niet naar colleges mag. Ik baal ook. Ik mag dat net zo goed voelen en over klagen. Want het kan áltijd erger.

Maar als je een flinke rugzak hebt als jongere ga je niet zeggen dat er 5 jaar van je leven verpest is.
Dat je zegt dat je baalt, uiteraard, maar dan breng je wel enige nuance aan.
Want dan weet je dat er veel ergere dingen bestaan.

Maar goed ik begreep dat het onhandig geformuleerd was en meer niet.
En dat kan natuurlijk ook best hier met tekst.
Dus laten we dat verder maar voor wat het is :)

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 18:29

rien10 schreef:
Popstra schreef:
Maar is dat niet een beetje leeftijds gebonden waar je over kan klagen?
Ik bedoel als je wat ouder bent heb je wat meer levens ervaring en weet je wat echt ellendig kan zijn.

Tja. Zeg het maar niet, iets met generatiekloof.

Dat vind ik wel erg kort door de bocht hoor.
De discussie of het terecht of niet terecht is dat de verpleeghuizen gesloten was is al vaker gevoerd. Voor de oudere mensen thuis was het ‘makkelijker’ en dan tussen haakjes makkelijk.
De oude overbuurman van m’n vader was nog steeds in zijn moestuin en aan het biljarten met z’n broer die aan de overkant van de straat woont. Normaal neemt m’n vader hem mee boodschappen doen maar dat vond m’n vader niet veilig maar hij heeft wel de boodschappen voor de deur gezet. Alles op 1,5 meter natuurlijk maar als die man hulp nodig heeft dan krijgt hij die hulp natuurlijk.
Ook genoeg oudere mensen die ik ken die aangeven alles wel gedaan te hebben in het leven. Nu tijd voor de jongeren. Ja geen idee? Ik weet het niet, zo oud ben ik niet.

Ik vind de discussie over voor wie het erger is echt nutteloos. Jullie kunnen van achter een computer niet zien wat dit met iemand zijn psyche doet.
Wat vast staat (voor deze crisis) is dat eenzaamheid maar ook depressie onder jongeren een enorm probleem is. Zelfs al op middelbare scholen. En dat uit zich helaas ook in een stijgend aantal zelfdodingen.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 18:31

Ik heb al zoveel getypt maar ik verwijder het en ga me niet eens meer verantwoorden, ik heb meer dan genoeg meegemaakt in mijn leven, wie denk je dat je bent om daarover te oordelen. En ook over wat dit doet met mijn leven, knap dat jij je zo goed staande houdt, je verdient nu echt een applaus. Maar dat geld niet voor iedereen.

En nog steeds is mijn studententijd wel verpest als dit nog 5 jaar duurt, hoe je het ook went of keert. Want ik ga op mijn 30e echt niet meer naar de vereniging en ook niet meer op exchange. Verplaats je eens in een ander in plaats van klakkeloos te oordelen.

Maar dat zal wel een generatie kloof zijn, je kunnen verplaatsen in anderen.

neetoch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 18:32

Ja en zo kunnen ook juist sommige jonge mensen al veel te veel hebben meegemaakt en de bepaalde ouderen nog steeds niet van de hoed en de rand weten in het leven. Zegt allemaal helemaal niets. Ik denk wel dat het een groot verschil is in het kunnen volhouden of je alleen staat in het leven of niet. En zelfs dat is nog afhankelijk van hoe goed je aan dat alleen zijn gewend bent.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 18:49

neetoch schreef:
Ja en zo kunnen ook juist sommige jonge mensen al veel te veel hebben meegemaakt en de bepaalde ouderen nog steeds niet van de hoed en de rand weten in het leven. Zegt allemaal helemaal niets. Ik denk wel dat het een groot verschil is in het kunnen volhouden of je alleen staat in het leven of niet. En zelfs dat is nog afhankelijk van hoe goed je aan dat alleen zijn gewend bent.

Dat is waar. Op beide punten.

nynke55

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 18:57

Tja, zo is mijn oude schoonmoeder echt niet gewend aan het alleen zijn. Zij ging dagelijks koffiedrinken, bingo spelen, eten in de grote zaal en op stap. Toen zij jaren geleden een poosje naar een zorghotel moest, waar bijna niet naar haar omgekeken werd ging ze er bijna onderdoor. Maar nu past ze zich wonderwel aan, is hele dagen in haar aanleunwoning, maar is nog steeds opgewekt.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 19:03

nynke55 schreef:
Tja, zo is mijn oude schoonmoeder echt niet gewend aan het alleen zijn. Zij ging dagelijks koffiedrinken, bingo spelen, eten in de grote zaal en op stap. Toen zij jaren geleden een poosje naar een zorghotel moest, waar bijna niet naar haar omgekeken werd ging ze er bijna onderdoor. Maar nu past ze zich wonderwel aan, is hele dagen in haar aanleunwoning, maar is nog steeds opgewekt.

Nou ja dit bedoel ik. Dit kan je voor niemand invullen. Dus iemand van 45 kan ook niet invullen dat het helemaal niet zo verschrikkelijk is voor iemand van 22. We moeten juist in deze tijd een beetje aardig zijn tegen elkaar en je proberen in te leven in de situatie van een ander.

daphne_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 19:12

sureido schreef:
Wat erg dat het hier 3 pagina's gaat over een opmerking van mij, die echt niet zo letterlijk bedoelt is als daar staat maar ik mag hier toch wel gewoon goed van balen dat nu gewoon een paar hele grote onderdelen van mijn leven wegvallen? En hoezo heeft iedereen het over dat alleen dat biertje wegvalt? Ik mag tot februari minstens nog niet naar de universiteit, wat ik misschien nog erger vind. Je gaat toch niet tegen iemand die borstkanker heeft en zeurt daarover zeggen, oh nee ja maar er zijn ook mensen die een hersentumor hebben en die het nog VEEL erger hebben, dus hou nu je mond gewoon, niet zeuren en ga door met leven. Zo komt het namelijk op mij nu wel over, omdat er mensen zijn die het nog zwaarder hebben, mag ik niet klagen.

Iedereen heeft hier klaag momenten gehad en ik dacht dat we wel voorbij de fase van elk woord uitkleden waren, maar schijnbaar heeft nog steeds een deel hier niks te doen. Sorry, maar ik word hier echt kwaad en ook een beetje verdrietig van.

Ik begrijp je heel goed. Je mag hier zeker over balen, doe ik ook als student. Helaas zit iedereen in dit schuitje soms erger en soms minder erg maar wij zitten er allemaal in helaas.
Ik schrok van de zin dat je hele jeugd/studententijd is verpest. Er is namelijk zoveel wat dit leven en ook de studententijd mooi kan maken.
Ik mag helaas niet naar mijn hogeschool komen terwijl ik nu een hoop studenten naar school zie gaan.
Al mijn klasgenoten zitten op stage en ik zit volledig thuis, helaas.
Gelukkig is sinds deze week mijn werk weer een beetje opgestart en mag ik 1 middag in de week werken. Daar kijk ik dan ook elke week weer naar uit!
Helaas gaat mijn buitenlandse stage ook niet door.... Waar ik heel erg naar uitkeek.... Mijn zendingswerk ook niet... Het is allemaal prut maar erbij neerzitten gaat mij niet helpen. Elke dag zoek ik naar een lichtpuntje om het weer door te komen

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 19:15

sureido schreef:
Ik heb al zoveel getypt maar ik verwijder het en ga me niet eens meer verantwoorden, ik heb meer dan genoeg meegemaakt in mijn leven, wie denk je dat je bent om daarover te oordelen. En ook over wat dit doet met mijn leven, knap dat jij je zo goed staande houdt, je verdient nu echt een applaus. Maar dat geld niet voor iedereen.

En nog steeds is mijn studententijd wel verpest als dit nog 5 jaar duurt, hoe je het ook went of keert. Want ik ga op mijn 30e echt niet meer naar de vereniging en ook niet meer op exchange. Verplaats je eens in een ander in plaats van klakkeloos te oordelen.

Maar dat zal wel een generatie kloof zijn, je kunnen verplaatsen in anderen.

Ik vind dat je groot gelijk hebt. Je mag er even over klagen.

Ik vind dit jaar absoluut een verkloot jaar. Als het op deze manier nog 5 jaar moet vind ik dat ook meer dan oliebol.

En dan kan ik me best voorstellen dat als je het vooruitzicht hebt dat een periode waar je je enorm op verheugd hebt er mogelijk anders uit gaat zien dan je gedacht had gewoon niet leuk is.

Een vakantie kan je verplaatsen naar een later tijdstip....je studie niet.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 19:25

Het gaat bij mij ook op en af. Die quote is volgens mij al van een aantal dagen oud en werd opeens weer tevoorschijn getoverd en ik voel me de ene dag gewoon goed en de andere dag baal ik. Nu gaat het hier al een aantal pagina’s over terwijl het echt niet zó’n groot ding is in mijn leven. Ik ben echt niet alleen maar negatief hoor! Maar vind het wel gewoon echt jammer als dit mijn gehele komende studententijd nog duurt. Dat mag toch wel!? Oké, nu verantwoord ik me toch weer. :+ maar wel fijn dat sommigen me wel snappen!

Ik ben nu lekker uiteten, fijne avond allemaal nog!

daphne_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 19:38

sureido schreef:
Het gaat bij mij ook op en af. Die quote is volgens mij al van een aantal dagen oud en werd opeens weer tevoorschijn getoverd en ik voel me de ene dag gewoon goed en de andere dag baal ik. Nu gaat het hier al een aantal pagina’s over terwijl het echt niet zó’n groot ding is in mijn leven. Ik ben echt niet alleen maar negatief hoor! Maar vind het wel gewoon echt jammer als dit mijn gehele komende studententijd nog duurt. Dat mag toch wel!? Oké, nu verantwoord ik me toch weer. :+ maar wel fijn dat sommigen me wel snappen!

Ik ben nu lekker uiteten, fijne avond allemaal nog!

Ik denk dat ik je nu ook beter begrijp ja. Ik heb inderdaad ook mindere en betere dagen, en inderdaad ook wel eens een dag die wil vermoorden :+

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 20:33

Je mag er echt van balen, zeker als dit nog 5 jaar duurt. Heel mijn midlife crisis wordt dan ook verpest. :))
De een heeft het zwaarder dan de ander en we hebben allemaal terecht onze baaldagen, en dat moet je mogen uiten. :j

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 20:58

Oh ik baal er ook van. Ik had er best wat rust in. En wel lekker rustig zo niets mogen en dus ook niets moeten... Maar het is echt lastiger aan het worden, en echt wel baaldagen. Het is verdorie al juni en in maart ging het roer om. Waar is mei gebleven?? Bizar. En elke week lijkt hetzelfde :=

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 21:03

Tancreda4 schreef:
Oh ik baal er ook van. Ik had er best wat rust in. En wel lekker rustig zo niets mogen en dus ook niets moeten... Maar het is echt lastiger aan het worden, en echt wel baaldagen. Het is verdorie al juni en in maart ging het roer om. Waar is mei gebleven?? Bizar. En elke week lijkt hetzelfde :=

Wij werken eigenlijk best wel hard. Zowel in de gîte als thuis. Daardoor hebben we er minder last van en natuurlijk is het leven leuker zonder covid. Maar het gaat wel weer voorbij zolang we niet ziek worden, denk ik dan maar.
Ik heb zelfs tijd gehad om de voegen vd gîte terras te doen. Pittig werk, erg pittig, maar het moest wel een keer gebeuren.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 21:08

Ik moet zeggen dat bij ons thuis alles weer is zoals het was, merk er niets meer van.
Kind is weer naar school, speelt met vriendjes. Wij gaan weer naar ons werk en doen een uitstapje in het weekend. Ik heb ook al weer een biertje gedaan en binnenkort komen mijn ouders weer langs.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 21:12

Nou hier is het leven nog steeds raar. Ik ga 1 X per week naar kantoor, de rest thuis. Mijn dochter gaat om de dag naar school en de rest thuis. Turnen ligt al maanden stil op 2 X in de week wat buiten workouts doen na. Winkelen is nog steeds spastisch met allerlei looproutes en plastic schermen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 21:24

De voltige is hier inmiddels ook weer gestart, zwemles is weer geboekt. De winkels hadden in ons dorp sowieso al nooit looproutes of andere regels behalve een max aantal mensen maar blijkbaar komen ze daar nooit aan _O-
De kabelbanen mogen ook weer en naar het buitenland is ook geen probleem meer dus kan ik volgende week ook weer naar de tandarts (in Duitsland).

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 22:02

Hier is het nog steeds een compleet andere wereld. man en ik werken thuis, kind mag 1x per week naar school. z'n sport is musical ( dans, zang , theater ) en kan dus ook nog maar heel beperkt . En het hele theater seizoen is weg dus alle voorstellingen zijn uitgesteld naar volgende jaar.
Andere kind is aan het afstuderen en woont sinds Covid weer thuis ipv op kamers aan de andere kant van het land. Paard mag allen op afspraak bezocht worden op dit moment ( staat op een prachtig pensioen stal op de veluwe ) . Maar er zijn een heleboel lichtpuntjes. lekker op de gravelbike in het bos in het weekend. Meer samen gamen, en veel meer contact met elkaar.
Ik zou het een nachtmerrie vinden om al maanden geen knuffels meer te hebben gekregen dus alle begrip voor iedereen die super baalt en zich echt rot voelt.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 22:21

Enige wat bij ons echt anders is prive is dat mijn man de meeste dagen thuis werkt. En dat ik niet het schoolplein op mag, laat staan de school binnen gaan. Werken vind ik wel extra energie kosten, ivm onrust onder clienten pittige tijd gehad. Gelukkig komt daar nu meer rust in. Boodschappen doen vind ik nog steeds geen pretje. Kost veel energie.

Wat ik wel leuk vind, dochter mag toch op zomerkamp met scouting. Wel met aanpassingen en 3 dagen korter dan normaal gesproken. Maar leuk voor haar om naar uit te kijken. Nu hopen dat zich 10 kinderen of meer aanmelden, anders gaat het alsnog niet door. Moet toch lukken met een groep van 24 kinderen zou je zeggen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 22:23

Dat ouders niet meer de kinderen in de klas mogen brengen vind ik een van de beste regels die ze ooit bedacht hebben. Hoop dat dat erin blijft. Veel makkelijker voor de kinderen en het lijkt me ook makkelijker voor de juffen dat je geen ouders meer hebt die nog vanalles willen bespreken voor schooltijd en je niet uit de klas krijgt.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 22:29

verootjoo schreef:
Dat ouders niet meer de kinderen in de klas mogen brengen vind ik een van de beste regels die ze ooit bedacht hebben. Hoop dat dat erin blijft. Veel makkelijker voor de kinderen en het lijkt me ook makkelijker voor de juffen dat je geen ouders meer hebt die nog vanalles willen bespreken voor schooltijd en je niet uit de klas krijgt.

Gebeurde dat eerst wel dan? Tot het hek van het schoolplein lijkt mij, daarna zijn ze voor de leraar tot ze weer naar buiten komen door datzelfde hek.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 22:30

Waarom krijg ik bij geen kinderen in de klas brengen het beeld van de luizenmoeder...

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 22:32

purny schreef:
Waarom krijg ik bij geen kinderen in de klas brengen het beeld van de luizenmoeder...

Niet meer zwaaien!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 22:33

purny schreef:

Die serie is ergens op gebaseerd he, is niet verzonnen (helaas)

oomens schreef:
verootjoo schreef:

Gebeurde dat eerst wel dan? Tot het hek van het schoolplein lijkt mij, daarna zijn ze voor de leraar tot ze weer naar buiten komen door datzelfde hek.

Jep. En het scheelt je zoooveel tijd. Want het was eerst echt banketstaaf als je als ouder dan als eerste wegging dus bleef je ook maar even. Maar nu geef je ze idd af en zeg je doei.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 22:50

In mijn kindertijd ging je vanaf 6 jaar met de fiets of te voet naar school en dan ging je als de bel ging netjes op alfabetische volgorde in de rij staan van je klas en de juf/meester kwam dan de klas halen en dan liepen we 2 aan 2 naar binnen. Vind het best raar dat ze anno nu door de ouders gebracht worden tot in de klas aan toe. In mijn tijd werkten de moeders doorgaans niet, dus zou daar meer tijd voor zijn geweest dan nu met de tweeverdieners. Het lijkt me er veel rommeliger en chaotischer op zijn geworden (zeker als je naar de luizenmoeder kijkt)