[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 11:13

Ok ik heb het even opgezocht.. Een kind tot 12 jaar kan sowieso niet beboet of vervolgd worden.
Daarnaast is een fiets een fiets, tenzij een kind onder de 12 er spelend gebruik van maakt en dus niet gebruikt als vervoermiddel. Voor het huis heen en weer crossen op je driewieler moet dus op de stoep.

Kan niks specifiek vinden over zebrapaden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 11:16

Vanochtend had ik wel even zin om zo een parkeerouder de stuipen op het lijf te jagen.

Hij parkeert de auto voor onze garagepoort, ziet dat wij het zien, haalt de kinderen eruit en stapt met hen weg naar de school om de hoek. Hij liet de motor van de auto echter lopen... Het kriebelde enorm om in te stappen en de auto 100m verder op vrije (!!!) parkeervakken te plaatsen. Maar ik mocht niet van mijn vriend -O-

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 11:22

Sintara schreef:
Ok ik heb het even opgezocht.. Een kind tot 12 jaar kan sowieso niet beboet of vervolgd worden.
Daarnaast is een fiets een fiets, tenzij een kind onder de 12 er spelend gebruik van maakt en dus niet gebruikt als vervoermiddel. Voor het huis heen en weer crossen op je driewieler moet dus op de stoep.

Kan niks specifiek vinden over zebrapaden

Nee, ik ook niet. Maar zou ik ook raar vinden, want wanneer weet ik dan of ik wel of niet voorrang moet geven? Ik ga niet uitstappen naar de leeftijd vragen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 11:44

Met een schooltasje op de rug is niet spelenderwijs, maar echt deelnemend aan het verkeer. En dat mag van mij hoor. Het is alleen wel zo fijn dat als je ze alleen op pad stuurt, dat ze dan goed kunnen remmen én ook veilig heen en weer geraken. Ik bedoel, ik wil gewoon niemand scheppen of doodrijden met mijn auto. Of dat nu een kind van 6 is of een opa van 93...

En ik zou het toch echt vreselijk vinden als zoiets gebeurd met een kind omdat ze zonder kijken of remmen gewoon knal voor een auto vanaf de stoep de straat over vliegen.

Britta31

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 11:46

6 is wel erg jong om alleen te fietsen vind ik.Ook om de enge mannen onderweg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 11:59

De kans dat ze zo iemand tegenkomt is heel erg klein, daarvoor is die route dan weer te druk en is er teveel sociaal toezicht in dit dorp.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 12:20

Varekaj schreef:
Vanochtend had ik wel even zin om zo een parkeerouder de stuipen op het lijf te jagen.

Hij parkeert de auto voor onze garagepoort, ziet dat wij het zien, haalt de kinderen eruit en stapt met hen weg naar de school om de hoek. Hij liet de motor van de auto echter lopen... Het kriebelde enorm om in te stappen en de auto 100m verder op vrije (!!!) parkeervakken te plaatsen. Maar ik mocht niet van mijn vriend -O-

Sleutel eruit halen en mee naar binnen nemen, en dan kijken wat er gebeurt.

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 13:26

}:) Hahahaha!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 13:57

Ik had het gedaan.. of idd sleutel eruit en meenemen. Onder het mom: straks jat iemand nog je auto, dat willen we toch niet. En vooral het 1e uur de deur voor niemand open doen onder het mom: belangrijke vergadering. Laat maar even zweten.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 16:08

Sintara schreef:
Oh echt :oo dat wist ik niet

Ze hebben ook geen voorrang, maar als je ze aanrijdt is het wel jouw schuld zeg maar...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 09:58

Gisteren de geboortelijst zitten bekijken. God wat is alles duur zeg! Een kinderwagen is gemiddeld €950 :wow:
Als je alles bij elkaar telt om te starten (kinderkamer, park, Matrasbeschermers, kinderwagen, fopspeentjes, zakken voor de luieremmer etc etc) zit je zo maar even rond €4000 volgens mij.
Vriend en ik zijn bijna 10 jaar samen, zouden we de mensen ook zo gek kunnen krijgen om donaties te doen van zulke bedragen :P

Hij vertelde ook dat ze een beer willen kopen (stond niet op de lijst) die mee kan kruipen, rechtstaan en stappen. Dat speelgoed zou blijkbaar kinderen stimuleren/leren hoe ze moeten kruipen en stappen.
Ten eerste bedacht ik, een kind doet dat toch instinctief, zo'n dingen proberen? Vanuit imitatie van mama/papa?
En ten tweede kreeg ik gelijk ook Chuckie-visioenen :+ om over Pennywise nog maar te zwijgen. Heb veto gesteld bij vriend, zo'n beer komt er hier nooit in :))

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 10:00

Weer een BN-er / influencer die een kind heeft uitgepoept met zo'n walgelijke naam waar geen enkele volwassen man ooit mee aangesproken wil worden later. :')

Waarom doen ze dat. :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 10:09

Linkje? :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 10:10

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 10:37

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 11:12

MarlindeRooz schreef:
https://www.rtlboulevard.nl/entertainme ... ede-kindje

Ze is sowieso een wappie dus sindsdien nam ik haar al helemaal niet meer serieus.
Hahahaha, nog zonder die URL gezien te hebben of te weten dat ze zwanger was, had ik al een vermoeden dat het over Nienke Plas zou gaan. _O-

Ach, weer minder concurrentie op de arbeidsmarkt, denk ik dan. O:)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 11:12

Ik heb nog nooit van haar gehoord.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 11:15

_San87_ schreef:

Idem hier. Niet veel aan gemist dus ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 11:16

oomens schreef:
_San87_ schreef:

Idem hier. Niet veel aan gemist dus ook.
Nee. :+

Ik weet wie het is - ze is ook weleens bij Vier handen op één buik geweest -, maar ik vind haar vooral heel irritant.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 11:25

Ik ken de meeste 'bekende' mensen niet. Ik denk dat ik bij 95% van de BN-ers geen idee zou hebben wie het zouden zijn.

Post van de [***] op FB: het is de wereld milieu-dag vandaag. "Wat doe jij voor het milieu?" Ik wil zo graag reageren: mijn anticonceptie slikken zodat er niet nog meer vervuilers bij komen. Maar ik [***] bij de [***] dus lijkt me niet verstandig. Maar heb wel zin in een discussie eigenlijk.. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 11:30

Och zij.. Ja helemaal wappie idd en zoooo druk! %)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 11:35

Wappie vlogster, zegt mij ook niks.

Volgde vroeger wel wat YT vloggers die beauty/lifestyle dingen deden maar zodra ze zwanger raken haak ik meteen af. Dan gaat t alleen nog maar over zwangerschap en koters.
Oh ja, en ze gaan allemaal ineens een boek schrijven want na een koter uitkakken zijn ze meteen expert rondom zwanger zijn en jongen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 11:42

Waarom zou dat niet kunnen Captain? Je mag toch ook je mening uiten?

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 11:47

Mars schreef:
Wappie vlogster, zegt mij ook niks.

Volgde vroeger wel wat YT vloggers die beauty/lifestyle dingen deden maar zodra ze zwanger raken haak ik meteen af. Dan gaat t alleen nog maar over zwangerschap en koters.
Oh ja, en ze gaan allemaal ineens een boek schrijven want na een koter uitkakken zijn ze meteen expert rondom zwanger zijn en jongen.

Ik ontvolg ook iedereen die zwanger raakt. Op wat uitzonderingen na.
Eva Koreman van 3FM is nou ook zwanger, maar ik vond de middagshow nou net zo leuk -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 12:10

Ik heb dat pas wel ergens gezegd.. waar iemand zei dat het voor de wereld beter zou zijn als we allemaal vegan zouden eten. Dus ik zei iets in de trant van: nog beter is om je gewoon niet voort te planten. Verbazingwekkend vonden veel mensen dat een goed opmerking en niemand die boos reageerde _O-

Varekaj, ik vind zulke lijsten echt zo brutaal. Ik verzin zelf wel een cadeautje, ipv een lijst (met veel te dure spullen) af te helpen vinken.

Vrienden van ons hebben een verstop-Nijntje. Die is wel leuk. Je verstopt 'm ergens en dat gaat ie roepen: hallo ik ben hier ofzoiets. Luie mensen verstoppertje spelen _O-