Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 11:31

In Afrika vervoeren ze giraffes gewoon in open bakken hoor.

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 11:46

poes schreef:

Daar zullen ze dan ook veel minder last hebben van viaducten waar ze onderdoor moeten :)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 13:16

Ja lijkt me wel haha :D

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 20:12

poes schreef:

In Afrika doen ze wel meer dingen anders dan in Nederland.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 08:47

xMarieke schreef:
poes schreef:

In Afrika doen ze wel meer dingen anders dan in Nederland.

Maar aangezien er in Afrika ‘veel’ giraffen vervoerd worden vond ik het wel relevant :j de vraag werd niet specifiek gesteld voor Europa of de westerse wereld vandaar :)

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 10:01

Waarom kloppen weersvoorspellingen bijna nooit? :')

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 11:28

Palmera schreef:
Waarom kloppen weersvoorspellingen bijna nooit? :')

Omdat het 1 van de meest onvoorspelbare dingen is. Het weer is van veel factoren afhankelijk. Een kleine verandering in 1 factor kan al gevolgen hebben op de voorspelling.

Daarnaast heb ik ervaren dat het erg plaatselijk kan zijn. Enkele jaren geleden was het hier code rood door ijzel. Klasgenoten konden bij wijze van schaatsen op straat. Ik kon +/- 10 kilometer verderop de pony inspannen om een rondje te mennen op straat incl. draf en galop.

Maar nu moet ik zeggen, over het algemeen kloppen de weersvoorspellingen via google voor de komende dag/dagen hier 9 vd 10x wel. Mits er geen stormweer op komst is. Het wel/niet kans op onweer, bijzondere wolken etc is nog lastiger te voorspellen. Dan moeten alle ingrediënten op het goede moment aanwezig zijn. Zoals luchtvochtigheid, temperatuur in verschillende luchtlagen, schering/shear, onstabiliteit...

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 13:56

Waar haal ik mijn rizla menthol flavour cards nu de primera dicht is? Online bestellen is geen optie

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 13:57

Hier hetzelfde, waar haal ik een brother cartridge? Online duurt me te lang..

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 14:45

Onze Primera kun je bestellen en dan komen ze het thuisbrengen.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 16:26

Als je in de gevangenis zit en je ID kaart of rijbewijs verloopt, hoe verleng je deze dan? Gezien je iemand er niet voor mag machtigen.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 16:30

_Karlijn schreef:
Als je in de gevangenis zit en je ID kaart of rijbewijs verloopt, hoe verleng je deze dan? Gezien je iemand er niet voor mag machtigen.

Dit staat er over ID kaart: https://www.amsterdam.nl/veelgevraagd/? ... AAA74C8%7D
Denk dus dat dat hetzelfde gaat met een rijbewijs

appel_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 18:04

Ik vraag mij af wat een leuk presentje is om bij onze welkomst brief te doen. We verhuizen naar een leuk gehuchtje en stoppen bij de mensen een kaartje in de bus van he hallo dit zijn wij. Maar we willen er een leuk presentje bij doen. Wat is leuk?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 18:06

appel_6 schreef:
Ik vraag mij af wat een leuk presentje is om bij onze welkomst brief te doen. We verhuizen naar een leuk gehuchtje en stoppen bij de mensen een kaartje in de bus van he hallo dit zijn wij. Maar we willen er een leuk presentje bij doen. Wat is leuk?

Oehh leuk, ik lees mee! :)) Wij gaan binnenkort ook verhuizen en wil me iig even voorstellen aan het aansluitende blok, maar mochten mensen niet thuis zijn..

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 18:16

Hmmm, een paar zakjes thee en een koekje?
Onder het mom van "normaal gesproken hadden we jullie op de thee/welkomsfeestje gevraagd, maar dat kan niet want corona"?

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 19:07

Vanaf welke snelheid ben je verplicht verlichting te dragen? Hier gister bijna een sprintende hardloper onder de auto, omdat hij geen licht had. Ging echt wel harder dan de gemiddelde fietser

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 19:12

Mand schreef:
Vanaf welke snelheid ben je verplicht verlichting te dragen? Hier gister bijna een sprintende hardloper onder de auto, omdat hij geen licht had. Ging echt wel harder dan de gemiddelde fietser

Heeft niets met snelheid te maken. Ook een wandelaar kan goede verlichting en liefst nog een reflectiehesje oid te dragen. Of het verplicht is weet ik niet. Stom en erg gevaarljk om het niet te doen.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 19:19

gerlindie schreef:
Onder het mom van "normaal gesproken hadden we jullie op de thee/welkomsfeestje gevraagd, maar dat kan niet want corona"?

Dit vind ik een leuke! Anders zou ik simpel een chocoladereep doen denk ik. Denk dat veel mensen het idee alleen al super vinden.

Hoe staat caffeine in thee vermeld op de verpakking? Theeïne ofzo iets heet het dan toch? Gisterenavond een pot thee op, hele nacht wakker gelegen zonder een goede reden daarvoor dus vanochtend gekeken of er caffeine in de thee zat maar zie niks staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 19:24

Leuk, appel_6 en Captain! Iets lekkers uit de regio waar je vandaan komt? Of wat tulpenbollen of zonnebloemzaden :))

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 19:29

appel_6 schreef:

Wij hebben van onze verse buren een kaart met een 'voorstelrondje ' gekregen en erbij een chocolade huisje met t huisnr erop en idd het verhaal dat het ipv een House warming was , maar dat zo gauw t weer kon we uitgenodigd worden

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 20:06

Nyaleti schreef:
gerlindie schreef:

Dit vind ik een leuke! Anders zou ik simpel een chocoladereep doen denk ik. Denk dat veel mensen het idee alleen al super vinden.

Hoe staat caffeine in thee vermeld op de verpakking? Theeïne ofzo iets heet het dan toch? Gisterenavond een pot thee op, hele nacht wakker gelegen zonder een goede reden daarvoor dus vanochtend gekeken of er caffeine in de thee zat maar zie niks staan.

Theeïne ja! Maar in sommige thee(zakjes) zit ook suiker. :n

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 20:23

Je kunt er vanuit gaan dat in elke thee mét theeblaadjes (zwarte thee, witte thee) theïne zit.
Rooibosthee en kruidenthee zijn bijvoorbeeld niet gemaakt van theeblaadjes en bevatten over het algemeen geen theïne.

Is een 'zwarte thee' theïne-vrij, dan zullen ze daar waarschijnlijk duidelijk mee adverteren ;)

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 21:50

Kookaburra schreef:
Je kunt er vanuit gaan dat in elke thee mét theeblaadjes (zwarte thee, witte thee) theïne zit.
Rooibosthee en kruidenthee zijn bijvoorbeeld niet gemaakt van theeblaadjes en bevatten over het algemeen geen theïne.

Is een 'zwarte thee' theïne-vrij, dan zullen ze daar waarschijnlijk duidelijk mee adverteren ;)

Ik dacht al dat het zo zat maar dankje voor je antwoord :) baal wel een beetje. Was zo lekker :+

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 22:15

Nyaleti schreef:
Kookaburra schreef:

Ik dacht al dat het zo zat maar dankje voor je antwoord :) baal wel een beetje. Was zo lekker :+

Aah, wat zuur! Reageer je zo 'heftig' op caffeïne?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 22:16

Ik drink in de avond vaak theïne vrije zwarte thee van zonnatura! Erg lekker!