Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 14:53

De vraag over op proef nemen snap ik nog wel, maar dat zielige gedoe met ik heb niet veel geld, maar mag ik je paard toch hebben...?

euh.. nee! :')

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 14:54

*\o/*
ik was al weken MP in de gaten aan het houden voor een tafel voor in mijn taartruimte, maar ik viste iedere keer achter het net. Vanmorgen was er een nieuwe advertentie, dus direct gemaild en deal gemaakt.
Zaterdag ophalen *\o/*
(stiekem toch nog een beetje bang dat er alsnog iemand anders mee vandoor gaat)

PrinceAmos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 16:06

Ik heb op MP een KWPN jas staan , heb hem een paar keer aangehad maar het is zn bomber model en dat zit me gewoon niet (omhoog kruipen met rijden :z ), mijn vraagprijs was €35.. Krijg ik mailtjes; ja je hebt hem al aangehad ik bied €15. Of ; waar woon je? Voor €7,50 kom ik hem vanavond direct ophalen.
Daar wordt je toch kriegel van.. Het zelfde als mijn diploma uitreiking jurkje.. https://www.google.nl/search?q=glitter+ ... B215%3B200 deze maar dan in het zwart. Kostte me nieuw €70 incl 2 plak bh's, mijn vraagprijs was een tientje!!! Krijg ik mailtjes ; kan er nog wat van de prijs af? Kan je foto's sturen in je plak bh ? -O-

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 22:01

Nou heb ik weer :+ :
Heb n paar overknee laarzen opp mp.Krijg ik n reactie van "Mayke" ( leuk de naam van de afzender is bekend bij mp onder MaykeL ) dus hier de quote:
Heeft u voor mij foto's van de voorkant, zijkanten en achterkant van de laarzen wanneer u ze bij daglicht zowel binnenshuis als buitenshuis even aan heeft?
Ik neem ze graag van u over.

Heb maar geantwoord dat HIJ ze voor 100 mag overnemen en dat hij dan ook de gewenste foto's krijgt...

Is het nu raar dat ik niets meer hoor :D ?

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 22:02

MaykeL kan toch ook voornaam + 1e letter achternaam zijn? _O-

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 22:11

Ik lach me een kriek met die verhalen hier :')
Kijk, ik kan het me nog een béétje voorstellen bij die "sexy" jurkjes en laarzen die hier boven vermeld worden := Maar als je dan ook dat soort reacties krijgt op je advertentie van waterschoenen of zo _O- Geweldig :')

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 22:12

Zou best wel kunnen... }> }> }>

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 22:19

Wat een verhalen weer Haha.

Ik heb een dekje te koop met bont.
Toen ik het over een schapenvachtje had werd ze heel boos.
Ik moest normaal doen en was een dierenbeul dat ik zo iets dergelijks verkocht.
Wat ik allemaal niet naar mn hoofd geslingerd kreeg :')

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 22:20

Tyrcanol schreef:
Wat een verhalen weer Haha.

Ik heb een dekje te koop met bont.
Toen ik het over een schapenvachtje had werd ze heel boos.
Ik moest normaal doen en was een dierenbeul dat ik zo iets dergelijks verkocht.
Wat ik allemaal niet naar mn hoofd geslingerd kreeg :')

Want jij had natuurlijk dat arme schaap eigenhandig geslacht en gevild.

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 22:29

Ik ben blij dat ik mijn pony via de Bokt markt heb kunnen verkopen,
had al na de eerste dag een superleuke en uitgebreide reactie en zij heeft hem ook uiteindelijk gekocht.
Dus wat dat betreft was ik wel blij, heb hem ook nooit op MP gehad omdat ik wilde afwachten of het zo lukte.
Al had ik ook een reactie die zei; we willen hem graag hebben, maar kunnen niet meer dan 500 euro betalen'
Uhm wat denk je zelf? :')

Hier loopt de verkoop voor geen meter, al heb ik niet meer zoveel dingen om te verkopen. :+

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 22:42

Ik heb haar ook op de Boktmarkt te koop gehad. Maar helaas geen serieuze reacties.
Of ze konden maar minder dan de helft van de vraagprijs betalen, of ze wilden ruilen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 23:07

Ik ben afgelopen weekend een pony gaan testen voor de dochter van een collega. Meisje heeft alleen manège-ervaring en had die pony al 1,5 maand in halfpension. Nu kwam die te koop, maar de prijs werd systematisch opgedreven en daar hadden haar ouders toch vragen bij. Verder weten ze ook niks van paarden af, laat staan van kopen/verkopen.

Goed, leuk dier met leuk karakter, daar niet van, maar jeetje... rijtechnisch goed als hobbelpony in het bos, en dat is het. Zat ook NIETS van tuig bij, over papieren was nog nooit gesproken (dus of pony gechipt is of paspoort heeft?) en over vaccinaties ook niet. Hadden ze naar gevraagd maar die vragen werden genegeerd. Vond ik dus al heel bizar. Pony was zogenaamd 10 jaar en laatste 2 jaar met regelmaat van eigenaar gewisseld, maar waarom? Wilde ze er zo even €2000 voor. Gelijk gemeld dat ze voor dat geld toch echt wel wat beters konden vinden, en zeker met kleine extra opleg van hun budget.

Iemand vroeg een foto van mijn vzh die te koop staat, of ik een foto had op een paard. Foto gestuurd, krijg ik mail terug "dat zadel mag u houden, maar voor €1000 kom ik die knol wel oppikken en maak ik er wat deftigs van".
Heb niet eens de moeite genomen om terug te mailen... (Paard heeft mooi papier, bomproof, super karakter als hengst, goeie maat, kerngezond, met alles in orde qua paspoort, prikjes, smid...)

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 23:08

De laarzen zijn ondertussen verzonden en ik heb een traceernummer gekregen met foto van de bon.
Gelukkig voor haar.Alles lag klaar om naar de politie te stappen en haar bank te informeren.
Ben benieuwd wanneer ze aankomen.

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 01:18

VickyS schreef:
Nog steeds geen reactie meer op mijn mails of de laarzen verzonden werden.
Maandag haar en mijn bank inlichten en aangifte doen.
Marktplaats is op de hoogte.
Ik hoop dat ze ook actief is op Bokt en dat ze dit leest.

Jij ook al opgelicht ik ook die vader van de persoon in kwestie baas van een motor club.
Dus ik neem me verlies maar omdat ik niks met zulk uitschot te maken wil hebben.
Helaas kan de oplichters haar gang gaan en nog meer mensen af treiteren hoop echt dat ze gepakt wordt.

Te laat gezien fijn dat het voor jou in orde is gekomen VickyS.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 10:35

Loveskary schreef:
VickyS schreef:
Nog steeds geen reactie meer op mijn mails of de laarzen verzonden werden.
Maandag haar en mijn bank inlichten en aangifte doen.
Marktplaats is op de hoogte.
Ik hoop dat ze ook actief is op Bokt en dat ze dit leest.

Jij ook al opgelicht ik ook die vader van de persoon in kwestie baas van een motor club.
Dus ik neem me verlies maar omdat ik niks met zulk uitschot te maken wil hebben.
Helaas kan de oplichters haar gang gaan en nog meer mensen af treiteren hoop echt dat ze gepakt wordt.

Zie het bericht boven de jouwe, van oplichting is dus geen sprake.

Dyphusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 10:42

friendly schreef:
Loveskary schreef:

Zie het bericht boven de jouwe, van oplichting is dus geen sprake.

Zie de laatste zin in haar quote, had ze al gezien.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 10:46

En die had ik weer niet gezien :o? Was nog vroeg voor mij haha :P

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 12:05

Lous schreef:
Ik heb de laatste weken mijn Haflinger proberen te verkopen. Zaterdag gaat ze naar haar nieuwe eigenaren, die nu al niet meer kunnen wachten. Voelde van beiden kanten goed.

- Ik kan niet zo veel betalen, maar wel een zeer goed huis bieden ( bijstandsmoeder)

Echt he.... wat een mafkezen lopen er toch rond...
Ik had een flinke preek gegeven over het feit dat ze wel een dier wil aanschaffen voor weinig geld, maar niet weet wat het onderhoud kost. En of ze bereid was haar kinderen een week te laten vasten wanneer er onverhoopt een veearts langs zou komen.

Dyphusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 12:51

friendly schreef:
En die had ik weer niet gezien :o? Was nog vroeg voor mij haha :P

Hahahaha dat gebeurt wel eens he. :P

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 13:53

Ik laat het liefste pakketten versturen via Kiala.Zo heb je altijd een bewijs dat er wat is verstuurd.
Je krijgt hiervan meldingen aan via mail.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 11:42

VickyS schreef:
Ik laat het liefste pakketten versturen via Kiala.Zo heb je altijd een bewijs dat er wat is verstuurd.
Je krijgt hiervan meldingen aan via mail.

Bij elke ander krijg je ook een bewijs dat het verzonden is, alleen moet de verkoper even zijn best doen dit naar je toe te sturen.
En dat is voor sommige te veel werk helaas.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 12:28

idd HTM dat snap ik nou ook niet dat mensen niet even het verzendbewijsje/nummer opsturen.
ik doe het zelf ook altijd maar krijg het zelf vaak pas na veel zeuren of helemaal niet :(

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 12:55

Alja schreef:
idd HTM dat snap ik nou ook niet dat mensen niet even het verzendbewijsje/nummer opsturen.
ik doe het zelf ook altijd maar krijg het zelf vaak pas na veel zeuren of helemaal niet :(

Ik snap dat ook niet.
Zo moeilijk is het niet.
Ik doe het bij alles wat ik verzend, maar dat is natuurlijk ook voor de winkel zodat mensen weten dat iets onderweg is, en het scheelt dat als iets langer duurt, of niet aankomt dat je er dan veel sneller bij bent.
Ik check de codes zelf eigenlijk nooit, maar als ik iemand een bericht zend dat het verzonden is, en 3 dagen later is er nog niks binnen, dan laten mensen dat wel weten, en kun je er gelijk achteraan.
Als dat 2 weken duurt, dan is het veel lastiger ook voor het bedrijf waarmee je verzend om alles te achterhalen.
Weet wel dat ik het soms eens vergeet, maar denk dat dat 1 op de 50x is :o

AcrylicMess

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 09:47

Ik lees al een tijdje mee en had eigelijk nog nooit iets raars op marktplaats mee gemaakt maar heb nu toch naar mijn idee iets raars.

Ik heb 2 tweedehandse rijbroeken over genomen en er was de hele tijd best aardig contact. Maandag ochtend heb ik het geld over gemaakt voor de broeken plus de verzendkosten, als het goed is moet het geld er die dag nog bij haar op de rekening zijn gekomen aangezien wij beiden ING hebben. Maar ik heb nogsteeds geen berichtje terug met het Track&Trace nummer en ook nog steeds geen pakketje binnen. Ik denk niet perse dat ik ben opgelicht want ze is al 6 jaar actief op marktplaats en ze stuurde bij het sturen van haar betaalgegevens ook haar woonplaats mee. Ook sloot ze telkens netjes af met haar naam (de voorletter komt overeen met de voorletter van de betaal rekening). Ik heb haar ook opgezocht op facebook maarja ik vind het ook zoiets om daarop een berichtje te sturen. Ik vind het echt geen probleem dat het iets later verzonden word maar een berichtje had ik wel op prijs gesteld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 10:17

Ja, da's altijd een beetje vervelend.. Wanneer heb je voor het laatst een bericht gestuurd naar haar? Je kunt eigenlijk niet meer doen dan afwachten.