Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 12:45

Ineke2 schreef:
Polarize schreef:
Mijn eigen uitstelgedrag. Echt. Ik weet dat ik het doe omdat het spannend is en ik daardoor ga ontwijken, maar 12 maart moet ik mijn thuisopdracht voor auditie voor de kunstacademie ingeleverd hebben en ik ben nog amper begonnen

Hup aan de slag, dat kost je straks minder stress en je hebt een betere voorbereiding +:)+

Ik heb al een to do list gemaakt! En 5 van de 15 schetsen zijn af, dus even knallen en dan heb ik hopelijk vanmiddag bijna alle ruwe schetsen klaar!

Ineke2

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 13:17

Goed bezig *\o/*

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 13:45

Goed plan! Het geeft in mijn beleving vaak al rust als je weet dat je op schema ligt, als je dan iets anders wilt gaan doen dan voel je je ook niet zo bezwaard.

Nog bedankt voor de lieve berichten gisteren, ik heb inmiddels ook contact gehad met andere familieleden die ook in die groepsapp zitten die ook met mij mee geweest zijn naar het ziekenhuis, die mijn revalideren en herstel ook van dichtbij zien en meemaken. Zij denken er hetzelfde over als ik (over de opmerkingen van schoonzus) en dat voelt toch als een opluchting, ook als bevestiging dat het niet door een soort gebrek aan wilskracht of iets dergelijks van mijn kant zou komen. Ik ga het er maar op houden dat het onwetendheid aan de kant van mijn schoonzus is.

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 14:06

Oké mag ik even zeggen wat een ontzettend vervelend rot, lui, compleet onprofessioneel schijtbedrijf PostNL is? Ze doen niet eens meer een POGING om een pakket te bezorgen en gaat regelrecht naar een punt, terwijl ik niet naar een ophaalpunt kán. Op zondag twee bestellingen gedaan, eentje bij hema de andere bij etos. Hema verstuurt met DHL, wordt gewoon netjes binnen het tijdvak bezorgd, etos met PostNL, eerst wordt het tijdvak verandert, daarna wordt er aangegeven dat het niet bezorgd kon worden (om wat voor reden dan ook) en dat het de volgende dag gebeurd en nu is het VOOR het tijdvak al verwerkt als "wordt naar ophaalpunt gebracht want groenere keuze". Echt... Onbehulpzame troela's bij klantenservice ook...

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 14:09

Dat is ellendig, Knudd -O-
Misschien helpt het als je het meldt bij de Etos?
Zij zijn immers de opdrachtgever, jij "slechts" de ontvanger...of dat zou je moeten zijn :(:)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 14:32

Zou het zeker melden bij de leverancier ( Etos dus) als klacht. Zij kunnen dan weer doorklagen bij postNL namelijk en eventueel voor een tussenoplossing zorgen. Want er is niet eens een poging gedaan tot bezorging bij jou begrijp ik.

Ik weet de reden niet waarom je niet naar het ophaal punt kan, maar ben het met je eens dat postNL zich regelmatig er nogal makkelijk vanaf maakt ( nouja eigenlijk alle bezorgbedrijven wel)

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 15:34

Telpeva schreef:
Goed plan! Het geeft in mijn beleving vaak al rust als je weet dat je op schema ligt, als je dan iets anders wilt gaan doen dan voel je je ook niet zo bezwaard.

Jaa klopt! Ik vind het alsnog enorm lastig om er echt mee te beginnen, gewoon omdat dat stukje spanning er zit en ik daar enorm veel moeite mee heb, maar ik kan ook melden dat ik nog maar 5 schetsen hoef te maken! Straks even koffiepauze en dan door!

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 16:01

Dat iemand mij wel even wil zeggen hoe het is om een geliefd familielid met Alzheimer te hebbben en hoe we er mee om hadden moeten gaan.NEE,pas als je het persoonlijk hebt meegemaakt dan mag je er over mee praten en niet de ervaring uit boeken en stage.Dan weet je hoe het is als je moeder je niet meer kent.Hoe het is dat je moeder steeds verder afglijd in de wereld van toen.Wat het is om het verdriet van mijn vader te zien.Hoe het is als je dochter van 21 gevraagd word door oma ¨wie ben jij ¨.Hoe het is als je¨blij¨bent dat je moeder is overleden omdat haar leidensweg voorbij is.Dan pas kan je er over mee praten. En dan bedoel ik hier mee niet een Dementie coach.

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 16:35

Britta31 schreef:
Dat iemand mij wel even wil zeggen hoe het is om een geliefd familielid met Alzheimer te hebbben en hoe we er mee om hadden moeten gaan.NEE,pas als je het persoonlijk hebt meegemaakt dan mag je er over mee praten en niet de ervaring uit boeken en stage.Dan weet je hoe het is als je moeder je niet meer kent.Hoe het is dat je moeder steeds verder afglijd in de wereld van toen.Wat het is om het verdriet van mijn vader te zien.Hoe het is als je dochter van 21 gevraagd word door oma ¨wie ben jij ¨.Hoe het is als je¨blij¨bent dat je moeder is overleden omdat haar leidensweg voorbij is.Dan pas kan je er over mee praten.

Herkenbaar helaas. Wil je ook veel sterkte wensen. Niet mijn moeder maar wel twee oma's met dementie. Maar zelfs als je het meegemaakt hebt kan je dat niet aan iemand vertellen. Er zit zoveel verschil tussen mensen met dementie. Dit heb ik zowel tijdens mijn werk in een dementiehuis gezien als bij mijn beide oma's

Oma 1 had Alzheimer. Vergat ons wel, maar was redelijk gelukkig. Was ook sneller tevreden dan voor ze het kreeg. Werd vooral erg kinds. Alleen laatste weken waren wat minder maar is gelukkig heel snel gegaan toen.

Oma 2 heeft vasculaire dementie. Vergat ons niet specifiek maar veranderd nu eigenlijk in een soort kasplantje (eigenlijk is ze dat al zo'n beetje) begon met moeite hebben met communiceren en werd regelmatig agressief (past totaal niet bij haar was echt een super lief en zachte vrouw). Sinds een jaar kan ze niks meer zelf. Communiceren kan ze niet meer. En ze wordt ondertussen nog maar 1 keer per dag uit bed gehaald meer kan ze niet aan. Als ze overprikkeld is uit zich dan in een soort van schreeuwen. Eigenlijk heeft ze al zeker een jaar amper kwaliteit van leven. We hopen echt dat het voor haar snel klaar is.

Het verloop van dementie is gewoon zo enorm verschillend ook binnen dezelfde types dat het eigenlijk onmogelijk is om een ander te vertellen hoe het is.

Besje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 17:06

Wij moeten dit jaar verplicht x aantal dagen "opleiding" volgen op mijn werk. Fijn want je mag kiezen welke opleiding, hoeft niet werk-gerelateerd te zijn. Ik vind dus een fijne externe opleiding, krijg zonder problemen groen licht om ze te volgen... Wordt ze afgelast wegens te weinig inschrijvingen -O- -O- en ik keek er zo naar uit ;( ;(

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 17:26

Ik kan maar niet van mijn nagels af blijven en wil ze wel echt laten groeien :') heb van die gel wraps gekocht en als ik 2 weken lang van mijn nagels af kan blijven (ik bijt en scheur aan mijn nagels) mag ik van mezelf die wraps erop zetten. Ze zijn nu gewoon echt te kort, acryl/verlenging blijft niet zitten want dat scheur ik eraf zodra het een beetje los laat, en dan is meteen de nagel ook beschadigd.
Ben steeds meer geneigd om gewoon handschoenen of pleisters over mn nagels te plakken als ik thuis Ben zodat ik er maar af blijf :+

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 17:38

Polarize schreef:
Ik kan maar niet van mijn nagels af blijven en wil ze wel echt laten groeien :') heb van die gel wraps gekocht en als ik 2 weken lang van mijn nagels af kan blijven (ik bijt en scheur aan mijn nagels) mag ik van mezelf die wraps erop zetten. Ze zijn nu gewoon echt te kort, acryl/verlenging blijft niet zitten want dat scheur ik eraf zodra het een beetje los laat, en dan is meteen de nagel ook beschadigd.
Ben steeds meer geneigd om gewoon handschoenen of pleisters over mn nagels te plakken als ik thuis Ben zodat ik er maar af blijf :+

Mocht je dé oplossing vinden, wil je die mij ook even laten weten? :=

Paardjes101

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 17:39

Heb een ongeluk gehad, waardoor ik al weken lang ontzettende pijn heb. Vooral met slapen. Verlang echt naar een nacht zonder pijn!!!

Molly1230

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 17:39

Dat mijn stage zo warrig doet. Ik heb net voorbereid voor morgen, krijg ik om half 5 ff een mail dat er morgen een groepsbijeenkomst is. Ook verplicht worden om een toch te lopen terwijl dat niet eens mijn stagedag is.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 17:44

Niobe schreef:
Polarize schreef:

Mocht je dé oplossing vinden, wil je die mij ook even laten weten? :=

Mijn huidige poging is handcreme en nagel hydration gel van essence om haakjes enzo langs de nagels te voorkomen, en ik ben met de vijl langs alle nagels gegaan zodat ik geen haakjes heb :') en misschien een fidget dingetje vinden wat ik ook achter de kassa kan hebben zodat ik daarmee speel ipv aan mn nagels ga zitten pielen

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 17:45

Vroeger had je van die antibijtpasta voor kinderen, volgens mij werd dat gemaakt van oorsmeer :r
Bestaat dat niet meer?

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 17:59

Veel sterkte paardjes :(:) amper kunnen slapen van de pijn is enorm slopend

Paardjes101

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 18:19

Sintara schreef:
Veel sterkte paardjes :(:) amper kunnen slapen van de pijn is enorm slopend

Ja dat zeker inderdaad

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 18:26

Wekenlang klaagt iedereen steen en been, hebben we vergadering houdt iedereen zich stil.

Uiteindelijk heb ik als enige mijn mond open getrokken. En dan komen er wel meer maar het was in dit geval wel belangrijk dat we ons zegje gingen doen en helemaal als je de kans krijgt.

Paardjes101

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 18:36

Vervelend! Wel goed dat jij het wel hebt gedaan

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 18:58

Steenkoude voeten gekregen buiten en het is hier de hele dag al grijs en saai en waterkoud. Ik ben zo toe aan wat zonlicht.

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 19:04

Bloemetje75 schreef:
Steenkoude voeten gekregen buiten en het is hier de hele dag al grijs en saai en waterkoud. Ik ben zo toe aan wat zonlicht.

Het is echt al zo lang niet echt zonnig geweest, af en toe een waterig zonnetje. Maar een hele dag zon, ben bijna vergeten hoe dat eruit ziet.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 19:11

xPabloBokt schreef:
Siggislief schreef:
Beterschap, TessaxQuincy.

Gisteravond iets later naar bed gegaan dan normaal omdat ik de laatste tijd erg vroeg wakker word (4.00u - 5.00u)
Eerste instantie kwam ik niet eens in slaap omdat ik het gevoel had dat ik klaar wakker was, mezelf gedwongen om te slapen.
Gisteravond ook wel een ibu genomen tegen de hoofdpijn, heeft geholpen..
En was vanmorgen weer om 4u even wakker maar mezelf gedwongen om te slapen, toch nog 2 uurtjes extra geslapen.

En nu weer een ibu ivm hoofdpijn, hoop wel dat het straks afzakt. -O-

Is een verzwaringsdeken misschien iets voor je? :)

Ik heb er 1 van 12kg, afgelopen week/weken er onder gelegen en zelfs dan slaap ik slecht. -O-

Vanmiddag geërgerd aan mijn vader.
Ik kom thuis, ik kom met een AH tasje binnen lopen, eerst vraagt ie wat ik bij de AH had gedaan.
Boodschappen gedaan..Wat heb je gekocht dan? Ik ; Eten... B-)

Daarna verteld ie heel leuk dat zijn vriendin kwam om de koffiezetapparaat speciaal voor koffiebonen te komen maken.
(Lees: Dat ding kost wat ik vaak voorbij heb horen komen €1.000)

Ben toen boos geworden dat ie een nieuwe te duur vind, maar hij roept al een tijdje van
we het nummer van het bedrijf moeten zoeken om te vragen of ze dat apparaat van binnen willen schoonmaken.

Maar en nu ineens haar (zijn vriendin) het te laten maken..
(Het gaat niet altijd even zachtjes, dus gerust ruw, en worden bepaalde schoonmaak middelen gebruikt die je juist niet in je apparaat wilt hebben.)

Ik moest mijn mond houden en moest niet zo schreeuwen etc..
man hou op zeg als ik niet tegen hem schreeuwt komt het ook niet binnen..
(Heb dan wel een toontje harder gesproken,
maar hij gaat dan nog harder er over heen en dan is het hard op hard)

Want ze is wel gekomen maar volgens mij hebben ze er niets aan gedaan.
En ik ben na dat we tegen elkaar hebben staan schreeuwen heb ik mijn spullen gepakt
en ben ik naar boven gegaan en sindsdien ook nog niet beneden geweest.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 19:21

Net alweer iemand die z'n hond los laat lopen in de wachtkamer van de dierenarts. Hoe kom je erbij om dat te doen :o?

Vorige keer een vent met 4 pups van een week of 6, allemaal los de hele toko door. Eentje liep gezellig mee naar de verkoeverkamer waar mijn net geopereerde hond bij lag te komen :roll:

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 19:42

Dat ik ziek begin te worden dus ik voel me niet helemaal super, maar het is zo lastig om vervanging te regelen. Hopelijk voel ik me morgen wat beter ipv slechter!