Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 20:07

Heel veel sterkte ermee Marcella, wat een droevige situatie :knuffel:

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 20:15

Afbeelding
Lastig hoor goede foto maken. :')

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 20:16

Hij ziet qua lichamelijke conditie wel echt veel beter dan hij was. Sterkte met de situatie hoor.

Marcella

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 20:19

Heb in waarom ben je blij beide foto's onder elkaar gezet met nu een goede fatsoenlijke foto.

Moet eigenlijk wel zeggen sinds hij in de douche zit een stuk rustiger in zijn kopje is. Maar daar komen de katten zelden en lopen daar ook niet langs te racen zoals in de woonkamer.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 20:39

Oh gelukkig ! Ik schrok al een beetje :=

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 20:42

Dan had de dierenarts denk wel minder gestrubbeld tegen inslapen denk ik.

Hij was toen zo'n 11 kilo en nu een dikke 17 kilo. Ribben bovenop en zijkanten zijn zichtbaar zonder te erg. En hoort een klein beetje bij het ras.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 21:00

Tweede merel, in een week tijd, die opgehaald wordt door de dierenambulance :\.

Ik heb geen idee wat ermee is. Ze zat helemaal opgebold met dr veren, koppie omlaag, geen reactie toen ik langsliep en toen ik haar oppakte wel wat proberen te fladderen, wat veren vielen uit.

Iemand een idee? Volgens de ambulancemedewerkster is het geen vogelgriep, de symptomen kloppen niet.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 21:03

Toch zou ik aan vogelgriep denken. Hoop het niet trouwens.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 21:06

Dat is waarschijnlijk het Usutu-virus, waar merels behoorlijk gevoelig voor zijn.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 21:10

Hilli schreef:
Dat is waarschijnlijk het Usutu-virus, waar merels behoorlijk gevoelig voor zijn.

Het ziet er wel zo uit, idd. Overleven ze dat?

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 21:14

Eerst knal ik vanmorgen keihard mijn hand waar het wondje van de zaag op zit tegen een ladder aan
waar ik mijn schoenen aan het strikken was.. Ik heb gezongen.

Daarna mijn eigen rondje gedaan aan de dierenvezorging.

Maar daarna werkelijk van 10.30u tot 15.15u zeker bezig geweest met dingen schoonspuiten.
Eerst de boer geholpen met een hok schoonmaken, die was uitgemest dus vanmorgen er mee begonnen
met schoonmaken ik heb alles mogen aanvegen. Hier en daar water weg schuiven.

Dit hok was gelukkig voor de pauze klaar (12.30u) en na de pauze was mijn beurt
om de hekken en hout stellages schoon te maken.

Bij de hekken vond ik het nog leuk...tot dat ik bij de houten stellages kwam die moest echt grondig schoongespoten worden
alleen de hogedruk heeft een gebruiksaanwijzing schudden met dat apparaat om een andere straal te krijgen..

Dat vonden en vinden mijn schouderbladen totaal niet tof..
vanaf het moment dat ik 10.000 x heb geschud met de pistool tot nu heb ik last van mijn schouderbladen.

Vind werken met de hogedruk heel erg leuk alleen de pijn in het lichaam / in de schouderbladen zo niet leuk,
deze pijn kan dagen blijven zitten.. En als het morgen middag er nog steeds zit
dan ben ik bijna van plan om morgen middag/avond als ik thuis ben aan de Tramadol te gaan.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 21:46

Is het wel eerlijk om zo’n oude hond met zoveel klachten te willen herplaatsen? Ik zou een andere DA benaderen en de situatie voorleggen. Hij is zonder verdovende middelen niet te hanteren, begrijp ik dat nou goed?

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 21:54

Eens met Berdien. Vind het oneerlijk om hem nu binnen een jaar weer te gaan herplaatsen, al helemaal als ie zo slecht is.
Kijk eerst eens aan wat die medicatie doet en anders naar een andere dierenarts.

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 22:14

Marcella.Ik heb begin dit jaar mijn blinde boerenfox ook laten inslapen.
Ze had al een tijdje staar.Eind vorig jaar volledig blind aan één oog geworden.Toen zag je al dat ze niet meer haar vroegere zelve was.Ze speelde ook niet meer met haar bal zoals voorheen.
Begin dit jaar werd ze acuut blind aan haar andere oog.Dit was geen leven meer voor haar.Ze wist totaal niet waar ze was,ik moest haar steeds begeleiden aan de leiband buiten,eerder verder trekken want lopen deed ze niet meer.Het was een doodongelukkige hond geworden.
Buiten het volledig blind zijn was er fysiek niets mis met haar.Niet mager,ietsje te dik misschien.
Maar mentaal was ze een zielig hondje geworden dus ervoor gekozen om haar te laten gaan.
Dierenarts heeft haar laten inslapen zonder discussie.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 22:26

Wat sneu van de merels, ik heb alleen de ervaring van het verzorgen van gewonde en zieke vogels als vrijwilliger bij een vogelopvang (diagnoses stellen ben ik niet kundig genoeg voor, dat liet ik zelf ook altijd over aan anderen die die bevoegdheid wel hebben). Wat ik vaker voorbij heb zien komen is het geel, raamvliegers, parasieten, schotwonden (ja er lopen gekke mensen rond), kattenslachtoffers, raamvliegers, vogelgriep. Verwondingen zijn niet altijd even goed zichtbaar, maar kunnen wel ontstoken raken en ook dodelijk zijn. Vogelgriep denk ik persoonlijk ook niet, de symptomen zijn net wat anders en merels zijn niet per se gevoelig ervoor (vogels die er het meest ziek van worden en sterven zijn kippen en watervogels)

Lief dat je er voor ze was, bij de opvang maken ze een goede kans :) de vogelarts ter plekke zal ze hebben nagekeken, als je het graag wilt weten zou je de opvang misschien nog kunnen bellen. Ook als je een andere medewerker treft is de kans groot dat die het ook wel weet, wij werkten in elk geval altijd met formulieren bij de hokken met de diagnose, vindplaats, eventuele medicatie, eigenaardigheden etc.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 22:57

Ik ga voor nu nog even niks doen dan afwachten.

Mocht het echt nodig zijn dat het fout gaat met mij dan maar balkon op. Met waterbak/voerbak en kussen. En dan kan er altijd nog contact opgenomen worden dat hij weg moet.

Hij is sinds hij mooi op gewicht is niet makkelijker geworden. Ene moment kan je een brave gehoorzame hond hebben. En soms andersom.

Dat hij zo is kan ook nog gerelateerd zijn aan mijn gezondheid.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 23:05

Dus als het fout gaat moet hij op het balkon gaan wonen.Sorry dat ik het zeg,maar neem je verantwoordelijkheid en laat hem inslapen.Geef hem rust.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 23:12

Misschien gaat het wel niet fout hoor. Dat zou alleen als uiterste nood zijn.

Heb helaas geen bol waarin ik vooruit kan kijken. Heb een aanvraag open staan voor een gratis intake gedragsdeskundige en medicatie is besteld.

Dan had ik ook geen medicatie moeten bestellen.

Oh in de tussentijd ook even kijken uitzoeken betreffende eventueel een andere dierenarts.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 23:27

Ik vind de hond op je laatste foto niet lekker uit de ogen kijken, ik snap je zorgen eigenlijk wel.

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 23:28

Marcella schreef:
Misschien gaat het wel niet fout hoor. Dat zou alleen als uiterste nood zijn.

Heb helaas geen bol waarin ik vooruit kan kijken. Heb een aanvraag open staan voor een gratis intake gedragsdeskundige en medicatie is besteld.

Dan had ik ook geen medicatie moeten bestellen.

Oh in de tussentijd ook even kijken uitzoeken betreffende eventueel een andere dierenarts.

En eventueel dierenarts Wout in Alblasserdam? Andere praktijk is een anicura (de waard)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 23:32

Daar was ik vanmiddag. Vind het ook niet kloppen dat na 15 minuten lopen al een hijgende hond te hebben.

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 23:34

Ik zou eerst eens uitzoeken welke medicatie je precies voorgeschreven gekregen hebt en wat de werking ervan is voordat ik het zou geven. Sommige medicatie zorgt er namelijk voor dat een dier niet meer kán reageren terwijl de prikkels nog wel binnenkomen. Dat moet je in mijn ogen in deze situatie niet willen.

Hijgen kan ook een teken van pijn zijn.
Laatst bijgewerkt door Lugea op 28-08-23 23:41, in het totaal 2 keer bewerkt

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 23:39

Tja hij is nagekeken en zou helemaal gezond zijn. Gewrichten allemaal goed en niks met de tanden.

Dat van de medicatie ben ik ook van mening ook dat het vaak erger kan maken dan beter.

Afbeelding
Blauwe plekken van afgelopen donderdag aanval angst agressie. Ziet er trouwens wel erger uit dan het is en dat komt door medicatie gebruik.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 23:39

Je wacht nu net zo lang tot dat het mis gaat.Hoe gaat het samen met je katten?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 23:41

De katten blijven ver uit zijn buurt. En zodra hij beweeg alert en klaar om achter de bank te kruipen.