Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Femke_Tweety

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #9

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 22:49

Zeg je nu in feite dat jouw huidige hond geen opleiding heeft? Maar wel claimt dat het een assistentiehond is?

Dan ben je dus één van de mensen die het voor anderen verziekt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 22:51

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 30-09-22 23:26, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 22:55

Ik vind t met assistentiedieren ook wel lastig, hoor. Agnes heeft een hond, Tommy heeft een pony, Pietje wil zijn leguaan meenemen want daar heeft hij emotionele steun aan. Waar ligt die grens...

Als jij als gast zwaar allergisch bent voor honden heb je gewoon pech wanneer iemand met een assistentiehond binnenkomt, bijvoorbeeld. Dat vind ik ook niet eerlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 22:57

.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 22:59

Je 1e bericht las alsof je ergens stage wou lopen, je daar recent een mail naar hebt gestuurd over plek en daarin je hond benoemt, kort daarna met een ander adres opnieuw hebt geprobeerd maar nu de hond niet benoemt en je nu wel welkom bent.

De situatie is nu dus een jaar later.

De hond toen had dus ook geen keurmerk. Want beide honden zijn afgekeurd, geef je zelf aan.

En het feit dat je toen niet aangenomen bent en nu wel is niet per se te gooien op wel of geen hond.
Er zit immers een jaar tussen.

Wellicht was er toen geen plek en nu wel.

__

Ik weet dat er gewerkt wordt aan een Europees erkend keurmerk.
Dat is ee nog niet, het is wel een eind op weg.

En gezien de problematiek rondom teveel mensen die er inderdaad 'een dekje opgooien en claimen dat het een assistentiehond is ' vind ik dat een goede zaak.

Doodzonde dat het nodig is, dat wel

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 23:00

[***] schreef:
_San87_ schreef:
Ik vind t met assistentiedieren ook wel lastig, hoor. Agnes heeft een hond, Tommy heeft een pony, Pietje wil zijn leguaan meenemen want daar heeft hij emotionele steun aan. Waar ligt die grens...

Als jij als gast zwaar allergisch bent voor honden heb je gewoon pech wanneer iemand met een assistentiehond binnenkomt, bijvoorbeeld. Dat vind ik ook niet eerlijk.

Die situatie ben ik een keer tegengekomen, en met goed overleg zijn we daar prima uit gekomen.
Maar ik ben zwaar allergisch voor katten, iemand die katten heeft en dicht bij mij komt zorgt al voor een reactie, daarvoor moet ik iedere dag medicatie slikken. Vind ik ook niet eerlijk, maar wat wil je dan?

Mooi dat jullie dat lukte. Maar alsnog heb je als persoon met allergie wel pech wanneer iemand met assistentiehond niet mee wil werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 23:04

.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 23:07

Ik vind niet reageren op een mail niet meteen wat zeggen... Het komt zo vaak voor dat reageren vergeten wordt, gebeurt mij ook wel eens. Niet netjes, wel menselijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 23:08

.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 23:21

[***] schreef:
_San87_ schreef:
Ik vind niet reageren op een mail niet meteen wat zeggen... Het komt zo vaak voor dat reageren vergeten wordt, gebeurt mij ook wel eens. Niet netjes, wel menselijk.

Maar niet reageren op meerdere mails zegt wel wat, daarvan was één mail een paar weken geleden (daarin heb ik uiteraard mijn assistentiehond niet meer benoemd maar dat was nog wel zichtbaar in de mailwisseling hiervoor). Meteen reageren op een mail waar geen assistentiehond benoemd is ook.

De arbeidsmarkt is in dat jaar ook wel behoorlijk veranderd.
Het kan best zijn dat ze nu overal zo om mensen zitten te springen dat ze die zelfs met geleidehond graag aannemen.
Wellicht zou je nu met dezelfde mail van vorig jaar ook gewoon kans hebben gemaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 23:25

.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 23:28

Moderatoropmerking:
Het bespreken van andere Bokkers is niet toegestaan
Laatst bijgewerkt door Mjetterd op 01-10-22 23:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht verwijderd

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 23:31

Anders open jullie een topic :+ Laten we hier maar weer fijn onze ergernissen delen. Ik geniet erg van het clubje hier omdat het altijd wel gezellig is en ik meestal krom lig om sommige reacties.

Goed ik trap wel even af ,

Volledig eigen schuld maar mijn beste vriendin is aangehouden omdat ze haar telefoon in haar handen had op de fiets niet slim natuurlijk. Boete is al gestegen naar 140 euro. Maar wat ons een beetje tegenstaat is dat we eind juni van de fiets zijn afgeduwd door twee jongens met een niet volledig werkend verstand. Die kregen enkel een gesprekje en hebben meer mensen behalve ons van de fiets geduwd.

Maar ja , de politie vindt een telefoon in je handen toch echt wel een stuk gevaarlijker dan twee gekken die haast een poging tot verwonding / doodslag uitvoeren.

Met als excuus te weinig personeel en tijd. Ja hoor , altijd dezelfde smoesjes

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 23:39

Muis nummer 7 gevangen in het rommelhok :(
En er lopen 4 katten rond.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 00:09

Ik vind het een enigszins wonderlijk verhaal waarin ik mij vooral het volgende afvraag:

Je bent al een jaar bezig om bij hetzelfde bedrijf een stageplek te vinden?
Waarom bel je het bedrijf niet op, een week nadat je een mail hebt gestuurd en je nog geen reactie hebt gehad? Dan is speculeren over discriminatie van assistentie honden of niet ook niet nodig.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 00:22

Dat ik nu al aantal dagen poging doet om afspraak te maken om hond op te halen die weg moest.

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 04:30

Dat ik alweer meer dan een uur wakker lig en de slaap niet meer kan vatten :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 05:50

Wakker worden en ontdekken dat iets wat de woningbouw zou hebben gerepareerd helemaal niet is gerepareerd. Waarom doet NIEMAND gewoon zijn werk?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 06:18

Zebrastreep schreef:
Anders open jullie een topic :+ Laten we hier maar weer fijn onze ergernissen delen. Ik geniet erg van het clubje hier omdat het altijd wel gezellig is en ik meestal krom lig om sommige reacties.

Goed ik trap wel even af ,

Volledig eigen schuld maar mijn beste vriendin is aangehouden omdat ze haar telefoon in haar handen had op de fiets niet slim natuurlijk. Boete is al gestegen naar 140 euro. Maar wat ons een beetje tegenstaat is dat we eind juni van de fiets zijn afgeduwd door twee jongens met een niet volledig werkend verstand. Die kregen enkel een gesprekje en hebben meer mensen behalve ons van de fiets geduwd.

Maar ja , de politie vindt een telefoon in je handen toch echt wel een stuk gevaarlijker dan twee gekken die haast een poging tot verwonding / doodslag uitvoeren.

Met als excuus te weinig personeel en tijd. Ja hoor , altijd dezelfde smoesjes

Dat vind de politie niet. Politie voert uit wat de regering ze oplegt te doen. Don’t kill the messenger.

TessaxQuincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 07:07

Buikgriep en daardoor ook weer duizelig, en dan kon ik niks horen en zien. Heel poedersuiker als je snel de trap af moet. %)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 07:30

Moderatoropmerking:
Bericht leeggehaald, bespreken van bokkers of (verwijderde) berichten is niet toegestaan.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 07:53

Waarom had ik ook alweer ja gezegd om vandaag in de viswagen van mijn zwager te gaan staan?! Mijn kop barst nog net niet uit elkaar :=

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 07:55

Dat ik weer een koortslip voel opkomen |( ik ben ZO klaar met die dingen

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 07:55

Ik erger mij aan mensen met zoveel zelf medelijden, alsof de wereld alleen uit is op hun. Ieder huisje draagt zijn kruisje, je bent heus niet de enige :')

En ik erger mij aan t feit dat ik echt 2 uur geslapen heb, maar t scheelt dat de benen van mijn pony nog wit zijn _O-

@thenovelist: 1 tip: Wassen met Unicura! Super vervelend voor je..

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 08:04

Wakker gehengeld worden door jongste kat. Heel gemeen dat nageltje in mijn velletje.