Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-25 11:09

Ik ga niet vaak met een totaal ja of nee gevoel ergens weg, bij mij moet het altijd even landen en soms ook nog afwegen. Ik heb dus nog nooit gezegd dat ik geen interesse heb bij een bezichtiging

Suzanne F.Jarig

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-25 12:19

Oh ik weet dat al vrij snel. Een huis kan ‘van je af gaan’ tijdens het bezichtigen of ‘naar je toe komen’. Ik merk al heel snel of ik het huis leuk vind of niet. En dan kijk ik naar wat er aan moet gebeuren en dat weeg ik al snel af tegen de vraagprijs. Ik denk dat ik zelfs ter plaatse al een bod zou kunnen doen. Of niet.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-25 12:45

Ik vond het huis dat we nu hebben in eerste instantie echt niks :') ik kon ook echt niet door de bende heen kijken. Toen kon je er nog lekker lang over doen dus 2 keer uitgebreid bezichtigd en mijn man zag de mogelijkheden wel. Uiteindelijk overstag gegaan en gelijk verbouwd en echt zo blij mee. Om het huis zelf zou ik niet weg hoeven. Het is dat we liever vrijstaand willen en een garage, dus echt een upgrade.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-25 13:38

Toen wij het huis bekeken wat we nu gekocht hebben waren we ondertussen ook in onderhandeling over een ander huis. Hadden toen daar ons laatste bod neergelegd, maar nog geen afwijzing gekregen. Mijn vriend zat dus ook nog met zijn hoofd helemaal bij het andere huis en waar we normaal makkelijk doorheen kijken lukte hem dat nu daardoor niet. Hij vond het helemaal niks :+

Toen ons bod op het andere huis was afgewezen zijn we toch nog een tweede keer bij ons nieuwe huis geweest. Toen was het andere uit zijn hoofd en kon hij er wel doorheen kijken. Nu is hij heel blij dat het andere niet door ging _O-

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-25 13:50

Ik weet het ook binnen een 15 min
We kunnen dan ook gelijk weg gaan bij een bezichtiging als het het niet blijkt te zijnz

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-25 17:25

Wij wisten het al voor we binnen waren :') Binnen werd het gevoel alleen maar sterker. Dat is dan ook ons huis geworden :D

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-25 19:37

Ik wist het tot nu toe altijd meteen ja. Hebben ons huidige huis gekocht tijdens de bezichtiging zelfs. Ter plekke een bod gedaan en geaccepteerd.

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-25 21:37

Bielsje schreef:
Wij kregen laatst na een bezichtiging een mail met de vraag of het huis iets voor ons was ja of nee. Was een geautomatiseerde mail en je kon op een ja of een nee knop klikken. Was fijn laagdrempelig en zo weet de makelaar ook goed waar ze aan toe zijn waarschijnlijk :j.

Het is herkenbaar CupCakes! Maar er komt vast een huis waar jullie beiden ja op zeggen, hoop ik :Y)

Benieuwd naar hoe jullie biedingen zijn afgelopen Xlrlijn en Roxanne!

Dit lijkt me ook fijn! Ik durf vaak niet te zeggen dat ik het niks vind, wat onzin is natuurlijk. Makelaar en verkoper weten liever direct waar ze aan toe zijn.

Mijn bod is afgewezen, en hoorde uiteindelijk via via dat een bod 30.000 boven mij ook was afgewezen. Dus ik zat er flink naast.

Ga nu toch weer naar wat kleinere huizen kijken :)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-25 21:44

Is net als dat ik lees alles wat je kan testen ook te testen want als je het niet doet dan is het geen verborgen gebrek want je had het kunnen weten. Maar ik ga toch niet de radiatoren aanzetten en wachten tot het warm is, alle ramen open en dicht doen, alle lichtknoppen, alle apparatuur in de keuken en stopcontacten proberen etc etc maar misschien doen anderen dat wel?

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 08:07

Bij een bouwtechnische keuring doen ze dat wel. Je kan ook de vraag stellen of iets wel of niets werkt en daar moet eerlijk antwoord op worden gegeven. In de vragenlijst staan ook dit soort vragen, moet ook het eerlijke antwoord zijn

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 09:42

Het staat in de vragenlijst idd, daarmee is een groot deel afgevangen. En bij een eindoplevering check ik alle ramen, kranen, wc etc. Makelaar deed dat bij ons tot nu toe ook altijd al zelf bij de oplevering.

_Roxanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 10:45

Wij werden vrijdagmiddag laat nog gebeld met de mededeling dat ons bod het niet was geworden. Ik vermoed dat we de uiteindelijke koper geholpen hebben met ons bod.
Gezien de hoeveelheid werk ( :$ :$ :$ :$ ) vonden wij het niet meer waard dan we geboden hebben dus het is prima zo.

Nu weer afwachten tot er iets te koop komt wat ons leuk lijkt

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:51

Huis van mijn vriend staat sinds begin deze week in de verkoop. Tot nu toe 4 bezichtigingen, dus loopt nog niet echt storm helaas.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:58

Bienotje schreef:
Huis van mijn vriend staat sinds begin deze week in de verkoop. Tot nu toe 4 bezichtigingen, dus loopt nog niet echt storm helaas.

Wij hadden gister een bezichtiging en de makelaar van die woning vertelde ook dat er minder afspraken worden ingepland. Deze woning stond al meer dan een half jaar te koop.
Maar hij zag bij woningen die nieuw op de markt kwamen ook dat waar normaal 20 mensen reageren dat dat er nu maximaal een handje vol waren.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:30

Hopelijk zit die ene koper ertussen Bienotje!
Wij hebben volgende week een bezichtiging gepland bij een perceel op de juiste locatie, met mogelijkheid voor dubbele bewoning in de juiste prijsklasse *\o/* ben benieuwd!

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:47

Jammer _Roxanne, maar zo te horen wel een uitkomst waar goed mee te leven is. Op naar de volgende :)

Bienotje, spannend! Er hoeft maar één goed bod tussen te zitten. Wanneer zijn de bezichtigingen?

Dat klinkt heel goed Doubtless! Benieuwd of het in het echt ook zo voor jullie voelt, hou ons op de hoogte :D

In mijn omgeving en prijsklasse loopt het wel storm. Ik krijg woningen via een makelaar eerder gemaild en houd Instagram in de gaten, maar toch komen sommige woningen er niet door en zie ik ze later op funda. Net voor twee huizen gebeld die sinds gisteren op funda stonden. Beide bezichtigingen vol helaas.

Heb zo nog wel een bezichtiging in een heel leuk huis, maar qua locatie minder. Ook om te voelen hoe het is om dan binnen te zijn, en wie weet!

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:55

Duimen dus Irlijn!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:04

MizzMontana schreef:
Bienotje schreef:

Wij hadden gister een bezichtiging en de makelaar van die woning vertelde ook dat er minder afspraken worden ingepland. Deze woning stond al meer dan een half jaar te koop.
Maar hij zag bij woningen die nieuw op de markt kwamen ook dat waar normaal 20 mensen reageren dat dat er nu maximaal een handje vol waren.

Musselkanaal?

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:44

Het huis van onze buren staat te koop, dat is ook zeker interessant om te volgen :D .

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:13

Josien_ schreef:
Het huis van onze buren staat te koop, dat is ook zeker interessant om te volgen :D .

Hier ook, ik schrok echt van de vraagprijs i.c.m. de wat gedateerde staat, allemachtig.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:17

Bezichtigingen worden ingepland voor volgende week. Komend weekend nog een keer het huis door schoonmaken. Het fijne is dat hij er eigenlijk nog amper woont, dus wat ons betreft na het weekend krijgt de makelaar de sleutel en plant ie bezichtigingen maar wanneer het hem uitkomt door de week heen. Gelukkig niet dat we elke dag wisselend zelf uit huis zijn moeten plannen en weer smorgens een spic en span huis achtermoeten laten.

Suzanne F.Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:05

Ik ben vorig jaar bij een huis wezen kijken wat gewoon smerig was. Het was ook beschadigd overal, butsen in de kozijnen, verfwerk beschadigd etc. Je kon echt zien dat ze niet zuinig waren geweest op het huis. En dat in combinatie met niet afgewerkte wanden en kapotte deuren zorgde ervoor dat ik er al snel klaar mee was. Als dat huis netjes en schoon was geweest dan had het meer opgebracht, dat weet ik zeker.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:18

Ik meld me ook.

Sinds gister onze woning in de verkoop.
Ik had eerlijk gezegd hoge verwachtingen, maar de werkelijkheid valt best tegen qua aanvragen voor bezichtigingen. Er hoeft natuurlijk maar 1 tussen te zitten maar toch.

Vraag aan de andere verkopers; kwamen er bij jullie na 24u nog aanvragen binnen voor bezichtigingen?

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:52

Wat zonde Suzanne F. Het waren niet beschadigingen die eenvoudig de verhelpen zijn maar waar je doorheen moet kunnen kijken?

Dat klinkt als goed geregeld Bienotje.

Hoi Roxiie! Gister in de verkoop of gister op Funda?

Hoe lang duren jullie bezichtigingen meestal? Ik stond vandaag binnen 15 minuten weer buiten. Nou was het huis ook niet groot... Maar toch. Er waren geen gekke dingen, qua grootte goed, maar het was wel kil, vloer en muren niet geïsoleerd en de wijk was matig. Al met al zie ik af van bieden, maar met elke bezichtiging heb ik wel het idee dat ik beter weet wat ik wil en wel (en niet) belangrijk is.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:56

roxiie schreef:
Ik meld me ook.

Sinds gister onze woning in de verkoop.
Ik had eerlijk gezegd hoge verwachtingen, maar de werkelijkheid valt best tegen qua aanvragen voor bezichtigingen. Er hoeft natuurlijk maar 1 tussen te zitten maar toch.

Vraag aan de andere verkopers; kwamen er bij jullie na 24u nog aanvragen binnen voor bezichtigingen?

Ik bel in ieder geval binnen 48 uur, soms zie ik door mijn werk pas laat een huis waardoor ik de dag erna bel. Maar ik kijk ook elke dag, weet niet of andere zoekenden dat ook doen. Overigens heb ik ook weleens een bezichtiging weer afgezegd bijvoorbeeld omdat het toch echt niet lukte om vrij te krijgen, dus als ik een huis zou zien die er al even opstaat zou ik ook gerust nog bellen.