Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 11:52

Needje schreef:
Het is ook vermoeiend dat iedereen die zich niet laat enten verketterd wordt.

Dat zonder meer. Weet ik ook alles van zonder dat mensen weten waarom ik kies on me niet te laten enten ;)

En nee ga ik ook niet uitleggen want heb geen zin in ja maar....

IMANDRA

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 11:57

Het is anders ook ontzettend vermoeiend steeds dezelfde argumenten voor niet vaccineren voorbij te zien komen, die totaal niet zijn gegrond in feiten ;).

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 11:58

Daks schreef:
De mensen die last van zwaarlijvigheid hebben weten zelf ook dat ze een risico zijn.

Dan is het toch gek dat ze niet voor een vaccin kiezen?
Of is het zo dat ze dat risico bewust nemen? Een verhoogd risico zelfs..
Dat is aan hun (vooralsnog) maar de ziekenhuizen / personeel / zorg wordt daar niet heel veel beter van.

Op dít moment zijn er te weinig plaatsen, en op dít moment komen er teveel mensen op de IC..
wat nu?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 11:58

Cer schreef:
Citaat:
‘Slanke mensen kunnen zich dat meestal niet voorstellen. Je kunt jezelf toch beheersen, je kunt na het eten toch een ommetje maken?

slanke mensen kunnen zich best dingen voorstellen.. en niet alle slanke mensen komt het aanwaaien (ook zo'n achterlijke veronderstelling) en er zijn slanke mensen die er echt hard voor moeten werken ..

ik ben obese geweest, toen slank, nu licht obese... is er alleen af te houden door hard te werken.. maar goed, ik schijn een uitzondering te zijn..

Het is allemaal een kwestie van motivatie en discipline.
Afgezien van de medische uitzondering die blijkbaar de meerderheid zijn hier op Bokt, is het een kwestie van niet meer eten dan verbruiken. Daarbij gezónd eten uiteraard.
Ja en voor de ene is meer motivatie en discipline nodig dan voor de ander.

Wat mij verbluft is dat wel/geen extra risico door Covid19 vrijwel geen motivering oplevert >;)
Gewoon iedereen een prik opleggen en klaar. Maakt niet uit of dat de rechten van ánderen met voeten treedt |o
Het mag wel opgemerkt worden dat gezonden zich moeten vaccineren uit sociale overwegingen maar niet dat overgwichtigen moeten afvallen uit sociale overwegingen terwijl overgwicht de samenleving heel wat meer belast (pun intended).

Discussie hierover is imo VEEL belangrijker dan wel/niet opleggen van vaccinatie.
Ongezond leven is ook zonder Covid19 een onnodige ´belasting´ van de ongezondheidsindustrie.Belasting tussen haakjes want het is een belangrijk ´product´ voor de economie. Dáárom propageren overheid en ongezondheidsindustrie vaccineren vele malen stringenter dan gezond leven.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 12:03

Needje schreef:
DuoPenotti schreef:
en ik heb ondergewicht gehad en heb dat nooit ervaren.
1 keer is iemand bezorgt, dus echt liefdevol aan me komen vragen of alles wel met me goed ging en of ik geen anorexia had.
Voor de rest geen enkele nare opmerking. Want het is veel meer geaccepteerd.

Dus omdat jij het niet meegemaakt hebt bestaat het niet?! Top.

dat zeg ik niet
Ik zeg alleen dat ik het niet heb mee gemaakt.
Ik zeg niet dat jou ervaring daarmee niet waar is.
Jij verteld jou ervaring, ik de mijne

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 12:06

Cer schreef:
Op dít moment zijn er te weinig plaatsen, en op dít moment komen er teveel mensen op de IC..
wat nu?

1. maak een analyse van waarom
2. pak de oorzaken dáárvan aan
3. op korte én lange termijn

Dat omvat slechts voor een deel Covid19 want gezonde ongevaccineerden zijn geen groot %
Verder is een te geringe capaciteit óók een oorzaak.

De discussie over belasting van ICs hoort niet alleen maar zwart/wit over (verplicht) vaccineren tegen Covid19 te gaan.

Het goéde nieuws is dat natuurlijke resistentie nog steeds toeneemt en er steeds meer informatie komt over de _/-\o_ bescherming daardoor.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 12:08

DuoPenotti schreef:
Jij verteld jou ervaring, ik de mijne

Ach, als ik mijn ervaring vertel, volgt er ook een 'maar'...

HC schreef:

Maar even concreet, hoe dan op korte termijn (zonder vaccin) ?

HC schreef:
over (verplicht) vaccineren tegen Covid19 te gaan.

wat ik hier niet goed aan begrijp is dat jij, meen ik, vind dat de overheid aanstuurt op verplicht vaccineren. Maar wat ik nu geleerd heb, is dat mensen met obesitas onderliggende problemen hebben en niet heel makkelijk van overgewicht af kunnen komen.
Wie stuurt dan aan op verplicht vaccineren voor deze groep? Want een andere oplossing is er voor hun ook niet echt?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 12:10

Huertecilla schreef:
Cer schreef:
wat nu?

Dat omvat slechts voor een deel Covid19 want gezonde ongevaccineerden zijn geen groot %

De discussie over belasting van ICs hoort niet alleen maar zwart/wit over (verplicht) vaccineren tegen Covid19 te gaan.

Het goéde nieuws is dat natuurlijke resistentie nog steeds toeneemt en er steeds meer informatie komt over de _/-\o_ bescherming daardoor.

Deel daar dan eens onderzoeken van, ik heb er eentje speciaal voor jou gedeeld echter kom je daar niet op terug.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 12:11

Cer, als ik de mijne vertel ook, dus???

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 12:36

Huertecilla schreef:
Cer schreef:
wat nu?

Het slechte nieuws is dat in landen waar de vaccinatiegraad laag is, zoals Rusland, Roemenië, Bulgarije, Polen enz. de besmettingen erg oplopen en de ziekenhuizen het niet meer aankunnen.
Omdat Nederland, maar ook Duitsland bijvoorbeeld, veel arbeidsmigranten heeft uit deze landen, is de situatie helemaal nog niet safe hier.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 12:37

Wat obese betreft, daar is onderzoek naar gedaan en dat is toch ook iets van een gen defect of iets in die richting???

In ieder geval niet enkel door het vele vreten.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 12:39

Electra63 schreef:
Het slechte nieuws is dat in landen waar de vaccinatiegraad laag is, zoals Rusland, Roemenië, Bulgarije, Polen enz. de besmettingen erg oplopen en de ziekenhuizen het niet meer aankunnen.
Omdat Nederland, maar ook Duitsland bijvoorbeeld, veel arbeidsmigranten heeft uit deze landen, is de situatie helemaal nog niet safe hier.

Dan zou de qr code om op het werk te verschijnen ook zo gek nog niet zijn.
Dat spoort deze mensen misschien wel aan om wel te vaccineren.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 12:48

Cer schreef:
HC schreef:

Maar even concreet, hoe dan op korte termijn (zonder vaccin) ?

Waar sluit ik vaccineren uit dan?!
Ik ben nota bene gevaccineerd terwijl ik gezond leef/ben.

Het is imo één korte termijn (deel)oplossing van een déél van het probleem :)*

Besmetting en natuurlijke opbouw van weerstand na vaccinatie is imo een deeloplossing voor de langere termijn.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 12:49

DuoPenotti schreef:
Dan zou de qr code om op het werk te verschijnen ook zo gek nog niet zijn.
Dat spoort deze mensen misschien wel aan om wel te vaccineren.

....en daar is de defacto verplichting weer :roll:

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 12:54

Huertecilla schreef:

Geen idee, iedere keer als je het over verplicht vaccineren hebt? Maar ik kan je berichten niet heel makkelijk lezen..

Citaat:
...en daar is de defacto verplichting weer

zoals hier?

Dan lijkt het wel heel erg alsof je tegen vaccineren bent.. want verplicht.. zo lees ik het..

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 13:05

Cer schreef:
Huertecilla schreef:

Geen idee, iedere keer als je het over verplicht vaccineren hebt? Maar ik kan je berichten niet heel makkelijk lezen..

Citaat:
...en daar is de defacto verplichting weer

zoals hier?

Dan lijkt het wel heel erg alsof je tegen vaccineren bent.. want verplicht.. zo lees ik het..

Wonderlijke manier van ´lezen´ dan.
Tegen verplicht vaccineren voor iedereen is toch echt HÉÉL wat anders dan tegen vaccineren :)*

Zo zie je weer dat de ontvanger toch zelf bepaalt wat die ontvangt ongeacht wát je ook uitzendt.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 13:08

Nou... OF je schrijft een beetje onduidelijk ;-)

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 13:10

IMANDRA schreef:
Het is anders ook ontzettend vermoeiend steeds dezelfde argumenten voor niet vaccineren voorbij te zien komen, die totaal niet zijn gegrond in feiten ;).

Sommige komen nu eenmaal niet met dezelfde argumenten omdat ze die discussie al niet eens aan willen gaan omdat ze bij voorbaat al een stempel krijgen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 13:14

Dat ligt er denk toch helemaal aan wat ze schrijven...
er staan gewoon echt rare dingen tussen.. maar als ze dat zelf wel geloven.. sja, dan houdt t op. En dat is op zich niet erg, maar er hangt uiteindelijk nogal wat vanaf..
daar wordt soms redelijk makkelijk aan voorbij gegaan ...

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 13:24

Maar dat is het punt cer mensen worden als wappie weggezet als ze het niet eens zijn met het beleid. Of als ze het niet eens zijn met verplicht vaccineren.
Zonder te luisteren en gelijk te oordelen krijgen mensen gelijk een stempel.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 13:30

dat is niet zo
sommige mensen worden als wappie weggezet omdat ze rare dingen zeggen..
niet iedereen..

Is het ineens zo dat als er sommigen gezegd wordt, dat mensen dan overal ineens automatisch 'iedereen' lezen? Ik heb dat ivm andere dingen zelf echt al een paar keer dat onderscheid aangegeven en daar wordt gewoon overheen gelezen?

Maar goed, is er al iets uitgelekt over de persconferentie morgen, daar heb ik nog niks van gehoord? Of overheen gelezen, dat kan ook.. Ik ben heel benieuwd wat de eventuele wijzigingen gaan zijn..

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 13:32

Als iemand banger is voor het vaccin dan om Corona te krijgen wordt dat ook niet geaccepteerd. Dat ‘jullie’ dat niet hebben of een andere mening of gevoel hebben wil niet zeggen dat hat gevoel van de ander niet ok is. En het een wappie is. Dat stoort me echt mega.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 13:34

Popstra schreef:
Wat obese betreft, daar is onderzoek naar gedaan en dat is toch ook iets van een gen defect of iets in die richting???

In ieder geval niet enkel door het vele vreten.
Het gaat er bij een aantal niet in dat het iets complexer ligt dan alleen dat. Zij weten het nu eenmaal beter dan een hoogleraar obesitas (en ze lezen nogal selectief want er wordt hier nergens iemand geshamed vanwege ondergewicht).

Maargoed, de tendens om serieus wetenschappelijk onderzoek ten gunste van de eigen N=1 ervaring op de mesthoop te gooien, is hier ook niets nieuws.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 13:35

Citaat:
Als iemand banger is voor het vaccin dan om Corona te krijgen wordt dat ook niet geaccepteerd. Dat ‘jullie’ dat niet hebben of een andere mening of gevoel hebben wil niet zeggen dat hat gevoel van de ander niet ok is. En het een wappie is. Dat stoort me echt mega.

Is volgens mij ook niet zo..

Als je bang bent om gegronde redenen is dat prima.
Als je bang bent omdat je denkt dat je magnetisch wordt, of dat het een test vaccin is, dat je een proefdier bent, dat je DNA aangetast wordt.. dan heb je het gewoon niet helemaal begrepen..
En hoe vaak er dan ook verteld wordt dat het niet waar is, het wordt niet geloofd. Wat dat betreft vinden die mensen het blijkbaar fijn om verzonnen angsten te hebben. Sterker nog, dat anderen ook aan te praten....
ik snap dat niet...

En vwb gewicht.. de mensen die nu op de ic liggen, met overgewicht, zonder vaccin.. waarom vaccineren die niet? is daar ook onderzoek naar gedaan? Zijn dat mensen die geen vaccin kunnen hebben?
Laatst bijgewerkt door Cer op 01-11-21 13:37, in het totaal 1 keer bewerkt

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 13:36

Hele bedrijven worden gerund op gevoel. Vele grote organisaties zijn ontstaan vanuit het gevoel dat er vraag is naar dat product of die dienst… gevoel en ratio zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden.

Iemand veroordelen op zijn gevoel is gewoon niet oké. Mensen mogen voelen wat ze voelen en daar binnen de kaders van de wet naar handelen