Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MoniqueT

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 14:39

Iedereen draagt hier bijna FFP2-kapjes tegenwoordig. Waarschijnlijk wordt binnen afzienbare tijd de verplichting om ze buiten te dragen, afgeschaft. Zou fijn zijn, want met 30+ graden is het gewoon niet echt fijn.

Ik mag vandaag een online afspraak maken voor vaccinatie met Moderna, woensdag in de gemeentelijke sporthal. Ze doen dan de hele leeftijdsgroep 50-59 van onze gemeente, ongeveer 1000 personen. Tot op heden moest je wachten op een telefoontje of SMS-je, nu dus online. Erg fijn! Ik wacht even tot vanavond, een vriendin van me is wat digibeet, dus doen we het samen. Kan zij mij mooi ophalen woensdag, gaan we dat ook maar samen doen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 14:45

Fijn Monique , voor jullie komt hereniging met de kids en kleinkinderen nu echt dichtbij.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 14:48

Heb een FFP2 kapje voor als ik diatomeeënaarde gaat strooien in het kippenhok, maar krijg het extreem benauwd met dat kapje op, maar zonder durf ik niet te strooien. Maar ja beste natuurlijke middel tegen bloedluis.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 15:02

bigone schreef:
Fijn Monique , voor jullie komt hereniging met de kids en kleinkinderen nu echt dichtbij.

Ja! Ik de tweede prik op 26 juni (ongeveer) en Albert op 8 juli!

Ik ben ´as we speak´ bezig met het reserveren van een weekje vakantie in eigen land nu, Extremadura, vanaf volgende week zondag.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 15:38

Het is je gegund...

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 15:56

Dank je, lief!

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 16:26

Wat fijn om te lezen dat het voor veel mensen nu de goede kant op gaat :j :):)

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 17:46

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 17:53

Ik vind daar ook heel wat van. Die zelftesten is ook een wassen neus. Ik heb hier ook een bak vol liggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 18:06

De volgende versoepelingen waarschijnlijk iets vervroegd naar 5 juni ipv 9 juni.. Hopelijk sauna ook weer open dan.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 18:08

Ik heb 40 jaar in het middelbaar onderwijs gewerkt en ik zie het gros van de pubers echt niet 2x per week een zelftest doen :n

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 18:11

Waarom laten ze dat toch niet dicht voor die korte tijd nog.....dan is het schoolvakantie.
En dan zijn daarna ook hun ouders gevaccineerd, de groep die nu nog het meeste in het ziekenhuis ligt.
De cijfers lopen dan wel af, maar we moeten ook niet ineens doen of er geen patiënten meer in de ziekenhuizen liggen.
Lagen gisteren alleen maar patiënten onder 65 op de ic.... 8 stuks, in het kleine streekziekenhuisje. Ja dat zijn er minder, maar niet 0 dus.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 18:40

Waaaa, het zomerleven is begonnen!
Bubbly had superstuk tonijn. Momentje in garum, éven dzzzd, dzzzd op grilplaat en zóó zacht. Heerlijke frisse wijn erbij.
Siësta met de deuren open en nu naar de kust; terras, film, dan lounge bar in de marina tot 02.00.... *\o/*

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 18:43

Vorig jaar riep ook een grote groep dat versoepelen niet kon. Dat we dat meteen terug zouden zien in de cijfers. De daling was al begonnen nu voordat de versoepelingen waren ingezet (heel voorzichtige daling, dat wel) het daalt nu nog steeds, ondanks de versoepelingen. Ik geloof echt niet dat volledige opening van de scholen nu ineens een stijging gaat geven. Ik denk dat er inmiddels wel voldoende bewijs is dat het virus seizoensgebonden is. En we gaan de goede tijd in. Straks in het najaar zijn de meeste mensen gevaccineerd hebben we hopelijk weinig restricties nog nodig.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 18:44

Jaloers, hier 11 graden en de hele dag regen. :brr:

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 18:47

SusanH schreef:
Vorig jaar riep ook een grote groep dat versoepelen niet kon. Dat we dat meteen terug zouden zien in de cijfers. De daling was al begonnen nu voordat de versoepelingen waren ingezet (heel voorzichtige daling, dat wel) het daalt nu nog steeds, ondanks de versoepelingen. Ik geloof echt niet dat volledige opening van de scholen nu ineens een stijging gaat geven. Ik denk dat er inmiddels wel voldoende bewijs is dat het virus seizoensgebonden is. En we gaan de goede tijd in. Straks in het najaar zijn de meeste mensen gevaccineerd hebben we hopelijk weinig restricties nog nodig.

Is zo, eens :j
Maar nu doordat mensen zich minder aan de regels houden, of de Britse variant, geen idee wat het is, liggen er wel veel meer jongere in het ziekenhuis.
Beetje de leeftijd van de ouders van die middelbare scholieren. Dat was vorig jaar weer niet.
Dan zou ik zeggen, laat dat nog voor de 1,5 maand.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 19:06

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 19:14

Pius X heeft eerder al een grote uitbraak gehad waardoor ze dicht zijn gegaan. Die heeft veel impact in omgeving Bladel en Reusel gehad.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 19:15

Ik heb even een potje zitten janken in een hoekje. Ik ben er echt helemaal klaar mee.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 19:19

ik ben zo blij dat ik met pensioen ben en niet meer 4 dagen in de week door een gebouw loop waar 8000 mensen, voornamelijk tussen de 16 en de 20 rondlopen te hoesten en te proesten. De laatste dag dat ik daar rondliep, 11 maart 2020, heb ik van angst een potje zitten janken bij mijn leidinggevende en mocht ik tot mijn pensioen in oktober thuiswerken.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 20:57

DuoPenotti schreef:
https://www.ed.nl/eindhoven/voortgezet- ... ~ae915905/
Scholen zijn hier in de regio ook geen voorstander, leraren zijn ook nog niet gevaccineerd.
En ik geef ze geen ongelijk.

De school van mijn dochter staat er ook bij. Haar reactie: 'Tja, gelijk hebben ze.'

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 20:58

Sheran schreef:
Ik heb even een potje zitten janken in een hoekje. Ik ben er echt helemaal klaar mee.

:(:)

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 21:12

Sheran schreef:

Wat rot voor je.
Hoe komt het? :knuffel:

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 21:59

Ik zit (zoals bekend, dit is mijn ventileerplek :') ) al het hele jaar in de stress, en het werk is dit jaar zwaarder dan het ooit is geweest. Niet alleen door mijn angst, maar ook door het continu omgooien van dingen, extra werk dat verricht met worden, continu switchen tussen fysiek en online en hybride. Eindexamens die een heel extra tijdvak hebben. Daarnaast veel eenzaamheid. Ben gewoon echt op inmiddels. Dus het voelt nogal als een trap na als we in het zicht van de haven nog even opnieuw voor het blok worden gezet. Alsof we er niet toe doen. Ben er echt klaar mee...
(Dit geldt overigens ook voor veel van mijn leerlingen. Op andere scholen is het misschien anders). Dit jaar echt veel leerlingen harder gewerkt dan ooit tevoren, maar vanuit de media krijg je dan te horen dat je ook nog wel zomerschool mag gaan doen, dat er achterstanden zijn, dat we het maar moeten opvangen, dat alles weer omgegooid mag worden... Alsof de leerlingen en docenten niet al knetterhard gewerkt hebben.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 12:39

Ik ben blij voor mijn oudste dat de scholen weer volledig open gaan. Maar als ik om me heen kijk naar kinderen van vrienden, klasgenootjes en vriendinnen van mijn dochter .... dan zijn de punten echt enorm omlaag gegaan. Mijn dochter is van 7,8 en 9ens naar vooral 3en en 4en gegaan en zij is daarin hier niet de enige. Ach we zien het wel. Als ze maar gewoon goed in haar vel zitten.

Ik vraag me alleen af hoe ze dat testen gaan doen. Hier toevallig vorige week juist geen toestemming gegeven voor het zelftesten op school. Ouders moeten zelf toestemming geven om kinderen op school te laten testen.

Maar nu lijkt het erop dat het verplicht wordt. Dat is dan maar zo zolang mijn kind altijd zichzelf test en niemand anders dit doet én dat mijn kind zelf in de hand heeft hoe ver ze dat stokje in haar neus duwt en er niet iemand druk op de kinderen zet of verplicht dat stokje verder hun neus in te duwen. Vooral vanwege dit laatste (dit was niet duidelijk) icm dat mijn dochter het niet zat zitten, hebben wij geen toestemming gegeven.

En wat als een kind nu aangeeft het echt niet te willen? Ik vind het allemaal nogal wat. Ik ben enorm tegen een testmaatschappij. Als ze klachten hebben of er zijn redenen om te testen dan doen we dit wel via de GGD of we nemen de 10 dagen ipv 5 dagen quarantaine voor lief. Ik mag hopen dat gewoon met het wattenstaafje ondiep aan het begin van de neus ook prima is en kinderen zelf hierin hun grens aan mogen geven.