Ervaring met vinted

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 12:24

Even een vraagje want dit heb ik nog nooit gehad.

Ik heb wat verstuurd en het is sinds 6 februari op het afhaalpunt maar wordt niet opgehaald.

Hoe lang mag iemand hier over doen?

Ik wil het dan wel terug en naar iemand sturen die het wel ophaalt zodat ik mijn geld krijg :j

KB12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 22:31

simongek schreef:
Even een vraagje want dit heb ik nog nooit gehad.

Ik heb wat verstuurd en het is sinds 6 februari op het afhaalpunt maar wordt niet opgehaald.

Hoe lang mag iemand hier over doen?

Ik wil het dan wel terug en naar iemand sturen die het wel ophaalt zodat ik mijn geld krijg :j

Het komt een dezer dagen vanzelf naar jou terug en dan kan je het weer opnieuw verkopen.

Hebben jullie soms ook het idee dat sommige advertenties niet goed zichtbaar zijn of ergens onder aan de stapel geplaatst worden? Ik plaats vaker mijn advertenties na een tijdje weer opnieuw en merk dat ze dan soms gewoon niet gezien worden terwijl het wel populaire producten zijn.

MyWishMax

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 08:07

Ik zag pas berichtje in 1 van de 2 topics waarbij bleek dat dat opnieuw plaatsen niet helpt met dezelfde foto's? Dan komen ze niet bij nieuwste advertenties, maar gewoon de oude plek blijkbaar.

Ik heb bij mijn aanbevolen voor jou nu heel irritant ook andere maten die ze laten zien. Mijn maten staan gewoon nog goed, maar krijg nu ook kleiner en groter te zien. Dat wil ik helemaal niet? :+ nog iemand daar last van?

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 10:45

Wat MyWishMax zegt. Volgens mij detecteert het systeem ergens dat je dezelfde foto' s weer gebruikt terwijl artikel niet verkocht is. Bij zaken die ik wel al verkocht heb via vinted maar dubbel heb, en dus opnieuw post, heb ik dit nooit.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 18:51

MyWishMax schreef:
Ik zag pas berichtje in 1 van de 2 topics waarbij bleek dat dat opnieuw plaatsen niet helpt met dezelfde foto's? Dan komen ze niet bij nieuwste advertenties, maar gewoon de oude plek blijkbaar.

Ik heb bij mijn aanbevolen voor jou nu heel irritant ook andere maten die ze laten zien. Mijn maten staan gewoon nog goed, maar krijg nu ook kleiner en groter te zien. Dat wil ik helemaal niet? :+ nog iemand daar last van?

Ik heb inderdaad ook ineens maten tussen mn aanbevolen staan waar ik helemaal niet opzoek…

Ik heb twee weken geleden een probleem gemeld.. maar de verkoper reageert totaal niet, ook niet op losse berichten.
Transactie blijft op pauze staan…

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 20:17

Hebben jullie ook een enquete over de vraag hoe veilig je Vinted vindt in je inbox gekregen?

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 21:04

HorsePassion schreef:
Hebben jullie ook een enquete over de vraag hoe veilig je Vinted vindt in je inbox gekregen?

Ik niet

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 21:46

Roxie hier een beetje soortgelijk, maar wij wachten op een reactie van vinted, ze horen binnen 2 dagen te reageren, maar nog niks gehoord. (Maar de 48uur zijn net om) Ben benieuwd hoelang t gaat duren.

Hier ook geen enquête.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 22:08

Wat raar. Ik kreeg zelfs een herinnering om hem niet te vergeten.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 23:01

Hier voor t eerst een slechte ervaring met een kinder jas helaas. Status was heel goed en stond ook in de omschrijving dat het een uitstekende staat is zonder gebreken. Maar de mouwen vd jas zijn viezig en er zitten 2 vlekjes voorop de jas. Mag het nu terug sturen maar dan wel op eigen kosten.. Vind dat wel raar maar ook geen zin in gedoe voor die 2,49. Wel balen want het is verder een leuk jasje

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 04:56

Kan je hem niet gewoon een wasbeurt geven om te kijken of de vlekken dan weg zijn....?
In overleg met verkoper natuurlijk.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 08:03

Ik heb ook voor 1 euro en voor 2,50 twee korte kinderspijkerbroekjes gekocht bij iemand met goede reviews. Normaal koop ik eigenlijk altijd merkkleertjes waar ik wat meer aan uitgeef op vinted, maar goed, deze zijn van c&a en denk iets vergelijkbaars. De broekjes zijn en ruiken smoezelig, hebben vlekken die ik er denk ik met vlekkenzeep wel uit krijg en zijn rafelig. Nu dacht ik ik kan ook eigenlijk niet anders verwachten voor een euro en 2.50. Dus ik laat het ook maar zo. Persoonlijk had ik deze niet meer op vinted durven te zetten.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 09:05

pmarena schreef:
Kan je hem niet gewoon een wasbeurt geven om te kijken of de vlekken dan weg zijn....?
In overleg met verkoper natuurlijk.

Ja had gekund, maar heb 12 euro betaald en vind dat best veel geld voor de algehele staat. Ben bang dat het er niet uit gaat en als ik hem verwas zal ik wel pech hebben.
Gaat om een dunne zomer jas van Name it. Denk dat ik maar mn verlies neem. Wijze les om volgende keer meer foto's te vragen

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 09:17

Oh voor 12 euro zou ik hem terug sturen
Dat vind ik echt wel een bedrag voor 2de hands kleding van dat merk dat je het ook in de staat mag verwachten waar het mee geadverteerd staat.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 09:18

Dat vind ik ook! Ik dacht dat het om 2.50 ging maar daarmee bedoelde je ws de verzendkosten.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 09:38

madeliefw schreef:
Dat vind ik ook! Ik dacht dat het om 2.50 ging maar daarmee bedoelde je ws de verzendkosten.

Ja klopt. Terug sturen kost mij dan 2,50 + weer naar t pakketpunt die 5 km verderop zit

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 10:35

Als het na wassen er weer goed uitziet dan vind ik het geen probleem hoor. Maar ik zoek dan vaak ook best lang naar iets dat ik echt leuk vind. Om dan verzendkosten te moeten betalen en weer opnieuw te gaan zoeken vind ik ook zo'n gedoe, als het na wassen wellicht gewoon helemaal prima is. Zal nog wel vaker gewassen moeten worden :=

Ik heb dat dus ook wel een paar keer gehad dat ik zo iets ontving. Foto's sturen naar verkoper. Aangeven dat ik het niet gekocht zou hebben als ik dat had geweten. Voorstellen om het even te wassen op risico van de verkoper, die aangeeft het okee te vinden om het met mijn wasmiddel op zoveel graden te wassen. En als de vlekken er niet uitgaan, alsnog terugsturen.

Maar meestal gaat het er gelukkig uit en heb ik dan gelukkig alsnog wat ik wilde +:)+
Sowieso was ik alles dat binnenkomt, of het er nou super netjes uitziet of niet.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 14:19

Ik ook, maar ik was ook alles voor ik het verkoop, dat leek mij wel zo logisch..

Een tip: marseillezeep van dille en kamille krijgt veel vlekken eruit.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 14:38

pmarena schreef:
Als het na wassen er weer goed uitziet dan vind ik het geen probleem hoor. Maar ik zoek dan vaak ook best lang naar iets dat ik echt leuk vind. Om dan verzendkosten te moeten betalen en weer opnieuw te gaan zoeken vind ik ook zo'n gedoe, als het na wassen wellicht gewoon helemaal prima is. Zal nog wel vaker gewassen moeten worden :=

Ik heb dat dus ook wel een paar keer gehad dat ik zo iets ontving. Foto's sturen naar verkoper. Aangeven dat ik het niet gekocht zou hebben als ik dat had geweten. Voorstellen om het even te wassen op risico van de verkoper, die aangeeft het okee te vinden om het met mijn wasmiddel op zoveel graden te wassen. En als de vlekken er niet uitgaan, alsnog terugsturen.

Maar meestal gaat het er gelukkig uit en heb ik dan gelukkig alsnog wat ik wilde +:)+
Sowieso was ik alles dat binnenkomt, of het er nou super netjes uitziet of niet.

Ik was ook alle kleding (ongeacht nieuw of tweedehands) voor ze het dragen.

Heb ook wel eens een piratenjurkje gekocht via Vinted die niet gewassen was en waar wat vlekken in zaten. Die heb ik gewassen en dat was verder helemaal prima. Wel terug gekoppeld aan de verkoper en verder geen punt van gemaakt.

Maar in dit geval vraag ik me oprecht of ik de vlekken en het smoezelige uit de mouwen er wel uit had gekregen in de was. En het is niet zo dat ik hem nu nodig heb maar vond het printje zo leuk :Y)

En thanks voor de tip madeliefw, heb zo vaak dat ik vlekken er niet uit krijg in de was.. Laatst ossengalzeep gebruikt en nu heb ik een gele vlek ik een jurk.. ;(

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 19:50

Oh wat balen.... ossengalzeep zou juist zo zacht moeten zijn, werkt op wolletjes met vlekken ook goed :j

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 22:32

maessie schreef:
Roxie hier een beetje soortgelijk, maar wij wachten op een reactie van vinted, ze horen binnen 2 dagen te reageren, maar nog niks gehoord. (Maar de 48uur zijn net om) Ben benieuwd hoelang t gaat duren.

Hier ook geen enquête.

Hier een reactie van vinted dat de koopster had aangegeven dat de pot totaal niet was als getoond in de advertentie.. nee maar kapot tijdens transport is wat anders dan een totaal ander produkt. Of ik retour wilde laten komen of koper geld terug -O- We kunnen er beide niks aan doen en dan gaat ze zoiets zeggen..

Ik twijfel of ik alvast het retouradres in de app moet vermelden..

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 22:54

Vanaf april kan er trouwens een deel van een bundel geretourneerd worden zie ik net.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 07:46

Oeh dat is goed nieuws!! Nouja dat laatste dan. Wat suf dat koopster het zo ongelukkig verwoord zeg als het probleem is dat er iets stuk gegaan is.... kan ze dat niet fixen zodat Vinted met het daadwerkelijke probleem gaat werken?

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 10:09

Nou ze begon gelijk in het begin al te pushen en dat vinted altijd moeilijk doet, heb het ook gezegd dat het hierdoor nu veel langer duurt, maar verder dan een 'ok prima' komt ze niet. Nou ja ik ga er maar vanuit dat ik aan t kortste eind trek, kan t alleen maar meevallen. Zulks gebeurt ook alleen met duurdere dingen op 1 of andere manier :Y)

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 14:03

Vraagje. Ik heb een G-star broek binnen gekregen, zou heel goed zijn, maar is al super versleten. De kont is bijna door.
Ik had dit aan koper gemeld, maar we komen er niet uit samen, diegene geeft aan geen geld terug te kunnen sturen. Uiteindelijk heb ik op "ik heb een probleem geklikt". Nu staat er dat het terug mag, maar moet ik dan betalen of zijn deze kosten voor verkoper?
Durf er nog niet op te klikken, ben bang dat ik het dan niet meer kan veranderen.

Afbeelding