Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 11:43

Echwel schreef:
Wat doe jij daar dan als je het ziet???
Onnodig dat jongeren ook shoppen toch
En funshoppen, misschien wel werkkleding of schoenen nodig

Hou eens op met oordelen en zorg dat je jezelf aan de regels houdt

Bij de Ikea vorige week, zat oudere mensen daar. En die zullen er echt niet allemaal zijn omdat ze flink moeten gaan verbouwen.....

Ik liep daar om een badkamer meubel uit te zoeken, iets wat echt noodzakelijk is...

Mocht het om wat voor reden dan ook gebeuren dat ik ineens zelf in de risicogroep terecht kom, dan zal ik zelf ook niet meer leuke dingen kunnen gaan doen, en zijn pff2 mondkapjes snel besteld, evenals goede alcohol ontsmettingsmiddel enz.

Echwel

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 11:44

En weer oordeel je stop daar eens mee
Jij kunt ook online kopen ij Ikea hoor

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 11:45

Ik vind 65 ook nog echt geen "bejaarden " leeftijd ..als je ziet wat die groep nog allemaal kan en doet ..zij houden ook nog een heel deel vd economie recht dus nee die moeten we niet opsluiten :n
Het is gewoon aan elkeen om zijn verantwoordelijkheid te nemen ..jong en oud ..voorzichtig zijn ,maatregelen volgen ,niet belangrijke dingen even vooruit te schuiven en vooral te blijven "leven "

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 11:46

mvdende schreef:
Ik liep daar om een badkamer meubel uit te zoeken, iets wat echt noodzakelijk is...

Is dat echt noodzakelijk?
Wij hebben de verbouwing aan de badkamer gewoon uitgesteld en wat er voor nood nu vervangen moest worden (een kraan/douchekop en pootjes onder 1 van de kasten) gewoon even goedkoop online besteld.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 11:46

Ik ga bijna verhuizen en moet een vloer, badkamermeubel, ondervloer, bank, bestek, keukenspullen, lamp... en zelfs ík ben nu aan het twijfelen of ik wel naar de IKEA moet gaan _O-

(vanwege corona dan he, of je überhaupt naar de IKEA moet is een hele andere vraag :') )

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 11:47

Met 65 ben je nog niet eens met pensioen.
Dus 65+ mag niet naar Ikea?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 11:48

Hoezo bepaal jij wat wel en niet noodzakelijk is en waarom mensen wel/niet naar de Ikea mogen? Ik kan ook zeggen dat ik een badkamermeubel niet noodzakelijk vind, kun je prima online kopen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 11:49

Het oordelen van groep naar groep is inderdaad wel vervelend aan het worden. Hoewel ik geen hele groepen over 1 kam scheer moet ik wel bekennen dat ik soms toch nog een oordeel heb over mensen die zich niet aan de regels houden. Maar ik probeer dat te stoppen, zoals Echwel al meerdere keren benoemd heeft, en mezelf aan de regels te houden.
En die regels zijn echt niet altijd makkelijk, ik heb er ook wel een paar waar ik me niet altijd precies aan houd(afstand met ouders bijvoorbeeld). Dus hoe slecht is het eigenlijk dat ik wel oordeel, terwijl ik zelf ook niet 100% volg. Ja, er is een reden waarom ik het niet doe (want noodzakelijk) maar dat weten andere mensen niet. Net als dat ik dat niet van andere mensen weet.

Wie weet liepen die ouderen daar ook wel omdat ze iets noodzakelijks nodig hadden. Ik bestel nu het liefst online, ook bij Ikea, maar ben er van de zomer ook geweest omdat ik wat nodig had wat niet geleverd kon worden. Dan kan ik klagen dat er zoveel mensen liepen, maar ik liep er ook en heb het niet online besteld of uitgesteld. Achteraf dus stom om te klagen over iets wat je zelf ook doet

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 11:49

rien10 schreef:

Nee die mogen plankjes kopen en alvast gaan schaven

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 11:56

Lolaliza schreef:
Ik vind 65 ook nog echt geen "bejaarden " leeftijd ..als je ziet wat die groep nog allemaal kan en doet ..zij houden ook nog een heel deel vd economie recht dus nee die moeten we niet opsluiten :n
Het is gewoon aan elkeen om zijn verantwoordelijkheid te nemen ..jong en oud ..voorzichtig zijn ,maatregelen volgen ,niet belangrijke dingen even vooruit te schuiven en vooral te blijven "leven "

Klopt, ik bedrijp niet dat er over 60-70 wordt gesproken als bijna afgeschreven. Mijn vader is ook de 60 al gepasseerd en die gaat nog vrolijk met de motor op stap met zijn maten en werkt nog heel hard elke dag. Ook door de chemo heen heeft hij gewoon thuis gewerkt. Hij valt natuurlijk wel in de categorie risicopatiënt, dus we letten heel erg op met hem, maar zo voelt hij zich niet. Dus deze mensen beschermen zodat zij niet volledig hun leven moeten stilleggen vind ik heel erg logisch en nodig.

De andere leeftijdscategorie 80-90 (degene daarvan die zich niet meer kiplekker voelen, ook daar zijn uitzonderingen), die mensen die weten dat ze niet meer heel lang hebben nog een groot stuk van hun laatste jaren afnemen is voor mij ook niet altijd aanvaardbaar, tenzij ze zelf graag afgezonderd zitten nu. Er zijn nog veel tussenopties tussen volledig binnenhouden en geen bezoek voor maanden en ze gewoon blootstellen aan alle risico's. Ik vind dat we beter moeten kunnen als rijke samenleving. Er zouden al lang bezoekruimtes gemaakt kunnen zijn waarin veilig bezoek mogelijk is, achter plexiglas met een geluidssysteem of iets dergelijks. Het zal nooit helemaal zijn wat het 'normaal' is, maar er moeten mogelijkheden zijn die vallen tussen het totaal loslaten en totaal opsluiten.

Voor de hulpbehoevende thuis is het natuurlijk erg moeilijk, maar ook daar zouden wij als samenleving beter moeten kunnen. We kunnen naar de maan, maar ervoor zorgen dat er meer medische pakken beschikbaar zijn op een half jaar is onmogelijk.... Ik vind het erg jammer waar soms de prioriteiten liggen qua investeren en waar onze eigen waarden blijken te liggen. Als samenleving investeren we liever in vliegtuigen veilig maken zodat we op reis kunnen dan dat een ouderlingentehuis coronaproef gemaakt wordt (even als voorbeeld).

Naar mijn gevoel zijn we het noorden kwijt. En geloof me, ik ben heel kapitalistisch opgeleid, ik weet dat de economie aandacht vereist!

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 11:59

mvdende schreef:
Echwel schreef:
Wat doe jij daar dan als je het ziet???
Onnodig dat jongeren ook shoppen toch
En funshoppen, misschien wel werkkleding of schoenen nodig

Hou eens op met oordelen en zorg dat je jezelf aan de regels houdt

Bij de Ikea vorige week, zat oudere mensen daar. En die zullen er echt niet allemaal zijn omdat ze flink moeten gaan verbouwen.....

Mocht het om wat voor reden dan ook gebeuren dat ik ineens zelf in de risicogroep terecht kom, dan zal ik zelf ook niet meer leuke dingen kunnen gaan doen, en zijn pff2 mondkapjes snel besteld, evenals goede alcohol ontsmettingsmiddel enz.

En jij was de enige die 'noodzakelijk' bij Ikea was? Of kun je je voorstellen dat er meer mensen waren die een 'noodzakelijke' boodschap wilden doen?
Een verbouwing is ook niet de enige reden om Ikea te bezoeken. Maar het lijkt of jij aan iedereen kunt zien dat ze zomaar aan het funshoppen waren, heel mooie gave trouwens.
Even serieus, stop met kruistocht tegen ouderen, het wordt een eindeloze herhaling van hetzelfde.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 12:00

Echwel schreef:
rien10 schreef:

6 plankjes denk ik dan.

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 12:01

Maar ik denk dat het vooral zo verkeerd is om te denken omdat er een paar 65+ ers aan het funshoppen ze er allemaal schijt aan hebben.

Nogmaals er zijn in alle groepen mensen die er schijt aan hebben en in alle groepen lijken er mensen schijt aan te hebben maar hebben ze misschien een even goede reden om daar te zijn als je zelf. Want voor je zelf iets goed praten is gewoon makkelijker dan voor een ander, want je weet zelf de reden waarom je ergens bent ookal lijkt dat voor een ander als onzin kan het voor je zelf nog wel belangrijk zijn.

Maar ik ben een jongere en vind niet dat als ik een paar boomers zonder mondkapje zie dat ik het meteen "voor hun" doe en dat het geen zin meer heeft. Nee ik doe het vooral voor alle 65+ ers die ik helemaal niet zie, die binnen zitten en de boodschappen laten bezorgen, of uiterst voorzichtig hun boodschapjes doen. En ik en andere jongeren doen ook wel is iets fout (of wat fout lijkt), betekent niet dat ik of de hele groep jongeren opeens niets aantrekt van de maatregelen. Het heeft geen nut om een hele groep af te straffen op wat een paar mensen doen...

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 12:01

Mijn moeder is 76 en nog vlotter en gezonder dan ik!
Als je zelf richting de 50 gaat zie je ook dat 65 nog heel geen bejaarden leeftijd is. Tegenwoordig al helemaal niet meer. Gelukkig maar.

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 12:02

rien10 schreef:
Echwel schreef:

6 plankjes denk ik dan.

Kan je vast wat geld mee uit sparen, goeie hobby *D

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 12:03

Popstra schreef:
Mijn moeder is 76 en nog vlotter en gezonder dan ik!
Als je zelf richting de 50 gaat zie je ook dat 65 nog heel geen bejaarden leeftijd is. Tegenwoordig al helemaal niet meer. Gelukkig maar.

Ik ben 20er en weet ook echt wel dat iemand van 65 niet bejaard is haha, ben blij dat ik nog niet (bijna) voor mijn ouders hoef te zorgen :Y) :D

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 12:05

Enige waar ik voornamelijk mee zit is de economische gevolgen de kosten van de maatregelen zullen betaald moeten worden... En dat is niet leuk als vooruitzicht als je nog moet beginnen en de huizenmarkt nou ook niet perse vriendelijk is...

Het binnen zitten, ja poedersuiker en klote maar wel een offer dat ik graag over heb voor de gezondheid van het land.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 12:07

rien10 schreef:
6 plankjes denk ik dan.

:D :D :D

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 12:07

Pabie schreef:
Enige waar ik voornamelijk mee zit is de economische gevolgen de kosten van de maatregelen zullen betaald moeten worden... En dat is niet leuk als vooruitzicht als je nog moet beginnen en de huizenmarkt nou ook niet perse vriendelijk is...

Het binnen zitten, ja poedersuiker en klote maar wel een offer dat ik graag over heb voor de gezondheid van het land.

Ja ik begin alvast met huilen. Ben over 2,5 jaar afgestudeerd en kan dan werk proberen te vinden. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 12:08

Mondkapjes zijn nog niet verplicht toch?

Voelde me net heel eenzaam in de supermarkt met mijn mondkapje. Niemand van het personeel droeg een mondkapje en ongeveer 95% van de klanten niet.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 12:09

Pabie schreef:

Zelfde problemen hier inderdaad. Momenteel huren we (ik ben snel het huis uitgegaan om mijn ouders vanop afstand te kunnen helpen, met alle financiële gevolgen, daar gaat mijn spaargeld) en we zouden graag redelijk snel kopen... Ik kom ook in februari op de arbeidsmarkt als afgestudeerde en mijn vriend zou ook heel graag van job wisselen (hij is echt niet tevreden waar hij nu zit), dus errrr niet de beste timing.

Maar ik sta nog steeds heel positief naar de toekomst omdat ik weet dat wij nog tijd hebben. We halen het wel in. Ondertussen heb ik iedereen in mijn familie kunnen helpen beschermen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 12:10

MarlindeRooz schreef:
Pabie schreef:

Ja ik begin alvast met huilen. Ben over 2,5 jaar afgestudeerd en kan dan werk proberen te vinden. :=

Wat studeer je?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 12:13

rien10 schreef:
MarlindeRooz schreef:

Wat studeer je?

Nederlandse Taal en Cultuur en tegen die tijd heb ik ook een master gehaald (welke weet ik nog niet, gok over communicatie of over meertaligheid). Op zich wel werk in te vinden op dit moment, maar als er een crisis komt wordt het wel lastig. -O-

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 12:14

Oef, ja, dat zijn van die studierichtingen die wel gevoelig zijn. IT-ers bijvoorbeeld, hebben altijd werk.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 12:17

Pabie schreef:

Probleem van de huizenmarkt speelde al voor de coronacrisis. Er is rustig te zeggen sprake van een enorme woningnood. een probleem dat het kabinet al jaren niet heeft willen aanpakken.