Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

neetoch

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 15:14

Thanks iedereen voor het meedenken! Binnen is geen optie, is zo klein dat ik dus de 1,5 niet kan garanderen met 3 man. Die picknick in de natuur is misschien wel een leuke. Ik ben inderdaad al heel wat restaurants afgegaan in de buurt op het internet en zelfs op de websites kwam ik er vaak niet goed uit, dus dat wordt rondje bellen, maar ik bedacht mij dus net als Oscar dat het nog 1,5 maand duurt, dus misschien is dan alles weer anders...

Ik vertelde het ook alleen maar omdat ik er toch even flink met mijn neus tegen aan liep, nadat ik juist zo vreselijk blij wat mijn moeder en zus weer te mogen zien na zon lange tijd. Dus ik liep ook effe flink te vloeken, wilde er een fles jenever bij pakken om weg te zuipen... :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 15:34

Oscar schreef:
We hebben ook nog een paar maanden te gaan. Met een beetje geluk zijn de regels dan wat versoepeld?

Dat is dus maar de vraag als je het artikel leest wat ik eerder geplaatst heb.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 15:44

Wat erg dat het hier 3 pagina's gaat over een opmerking van mij, die echt niet zo letterlijk bedoelt is als daar staat maar ik mag hier toch wel gewoon goed van balen dat nu gewoon een paar hele grote onderdelen van mijn leven wegvallen? En hoezo heeft iedereen het over dat alleen dat biertje wegvalt? Ik mag tot februari minstens nog niet naar de universiteit, wat ik misschien nog erger vind. Je gaat toch niet tegen iemand die borstkanker heeft en zeurt daarover zeggen, oh nee ja maar er zijn ook mensen die een hersentumor hebben en die het nog VEEL erger hebben, dus hou nu je mond gewoon, niet zeuren en ga door met leven. Zo komt het namelijk op mij nu wel over, omdat er mensen zijn die het nog zwaarder hebben, mag ik niet klagen.

Iedereen heeft hier klaag momenten gehad en ik dacht dat we wel voorbij de fase van elk woord uitkleden waren, maar schijnbaar heeft nog steeds een deel hier niks te doen. Sorry, maar ik word hier echt kwaad en ook een beetje verdrietig van.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 16:07

Ik begrijp je wel hoor sureido. Ik ben ook heel blij dat dit niet in mijn studententijd is gebeurd. Voor een beetje een actieve student bestaat je leven dan toch grotendeels uit sociale contacten met mensen buiten je eigen gezin. Niet alleen het stappen (toch vaak vier keer per week), borrels, vergaderingen, sporten, allemaal met mede-studenten, wat nu niet kan. En je studententijd doe je niet ff 'over'.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 16:08

Laten we ook even stilstaan bij het feit dat de ic cijfers voor de derde dag op rij oplopen. Niet hard maar het gebeurt wel.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 16:11

Maar het aantal ziekenhuisopnamen is nog steeds heel laag? Vreemd dan.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 16:14

veerledec schreef:
Ik begrijp je wel hoor sureido. Ik ben ook heel blij dat dit niet in mijn studententijd is gebeurd. Voor een beetje een actieve student bestaat je leven dan toch grotendeels uit sociale contacten met mensen buiten je eigen gezin. Niet alleen het stappen (toch vaak vier keer per week), borrels, vergaderingen, sporten, allemaal met mede-studenten, wat nu niet kan. En je studententijd doe je niet ff 'over'.

Ik begrijp het ook :j
Juist in mijn studententijd heb ik resoluut afscheid kunnen nemen van mijn oude onzekere timide mensschuwe persoon. Dat was me zeker weten niet gelukt met thuisstudie en gelimiteerd contact.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 16:26

Sizzle schreef:
veerledec schreef:

Ik begrijp het ook :j
Juist in mijn studententijd heb ik resoluut afscheid kunnen nemen van mijn oude onzekere timide mensschuwe persoon. Dat was me zeker weten niet gelukt met thuisstudie en gelimiteerd contact.

Dat heb ik ook heel erg. Ben echt uit mijn schulp gekropen en niet alleen de universiteit maakt je studententijd, maar ook alles er omheen, van een bestuursjaar tot op exchange gaan en dat biertje bij de sportvereniging. Wat fijn dat het bij jou ook zo ging.

Maar als je dit niet hebt meegemaakt dan is het ook lastig verplaatsen. Maar probeer het op zijn minst wel een beetje want ik vind die opmerkingen die gemaakt zijn echt ontzettend banketstaaf.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 16:28

bigone schreef:
Laten we ook even stilstaan bij het feit dat de ic cijfers voor de derde dag op rij oplopen. Niet hard maar het gebeurt wel.

Ik zie dat nergens terug?

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 16:29

SusanH schreef:
bigone schreef:

Ik heb het wel gevonden maar er staat ook bij dat het makkelijk op te vangen is en dat het een lichte stijging is. Best logisch ook toch, er lagen er nog maar 80 en we versoepelen hard. Als het dan zo langzaam oploopt blijft het met deze versoepelingen wel prima te behappen. De horeca is inmiddels ook alweer 2 weken op gang en we zitten ook toch al bijna op 2 weken van de Dam protesten? Ik vind het juist heel positief.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 16:31

veerledec schreef:

Natuurlijk is studententijd leuk. Maar er is geen enkele periode in je even die je 'over' kan doen.
Voor iedereen is het balen, maar we zitten allemaal in hetzelfde schuitje. Iedereen is leuke dingen misgelopen.
Maar de echte pechvogels zijn niet de studenten, niet de kinderen, niet de ouderen, niet degenen daartussenin, maar degenen die ziek geworden zijn, die lang moeten revalideren, die er iets blijvends gaan aan overhouden en zeker degenen die het niet overleefd hebben.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 16:32

SusanH schreef:
bigone schreef:

https://nos.nl/liveblog/2337280-opnieuw ... kdruk.html

Op de liveblog.

Sureido jij mag je prima zo voelen! Daar is niks mee. Ik snap heel goed dat online les ook niet echt een vervanging is van gewoon school. En jou sociale leven als student krijgt een grotere klap. Valt dan ook meer weg. Dat is vervelend genoeg :(:)
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 15-06-20 16:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Popstra

elnienjo schreef:
We blijven hier niet 5 jaar in ziten. Begin volgend jaar zullen de kwetsbare groepen wel gevaccineerd kunnen worden en dan gaat 't leven weer gewoon door.

Ik zou daar maar niet te veel op hopen dat er dan al een vaccin is

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Het aantal ziekenhuisopnames neemt niet toe zover ik zie.. dus ik denk dat het wel meevalt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 16:49

Popstra schreef:
elnienjo schreef:
We blijven hier niet 5 jaar in ziten. Begin volgend jaar zullen de kwetsbare groepen wel gevaccineerd kunnen worden en dan gaat 't leven weer gewoon door.

Ik zou daar maar niet te veel op hopen dat er dan al een vaccin is

Kwetsbare groepen? Zo langzamer hand blijkt iedereen kwetsbaat te zijn want niemand kan voorspellen hoe corona bij je uitpakt. Er is een facebook groep van duizenden , vaak jonge gezonde mensen, die kampen met de naweeen van corona.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 17:01

Sclimpre schreef:
veerledec schreef:

Natuurlijk is studententijd leuk. Maar er is geen enkele periode in je even die je 'over' kan doen.
Voor iedereen is het balen, maar we zitten allemaal in hetzelfde schuitje. Iedereen is leuke dingen misgelopen.
Maar de echte pechvogels zijn niet de studenten, niet de kinderen, niet de ouderen, niet degenen daartussenin, maar degenen die ziek geworden zijn, die lang moeten revalideren, die er iets blijvends gaan aan overhouden en zeker degenen die het niet overleefd hebben.

Wie ben jij om te bepalen wie hier wel en wie niet mogen klagen en wie een ‘echte pechvogel’ is? Ik vind dat iemand die ziek is geworden even hard mag klagen als de horeca ondernemer om de hoek die ook al 3 maanden zoet is er mee.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 17:08

Ben ik de enige die soms nog even denk: "Is dit echt??" Ik vind dat iedereen mag klagen hoor.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 17:10

imaudy schreef:
Ben ik de enige die soms nog even denk: "Is dit echt??" Ik vind dat iedereen mag klagen hoor.

Bedoel je de Corona situatie? Ik besef het me na al deze tijd namelijk ook nog steeds niet altijd, vind het soms echt net een slechte horrorfilm. Wel vind ik dat de tijd wel echt voorbij vliegt.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 17:25

bigone schreef:

Ik maak me dus hier best zorgen over. Het zijn geen grote aantallen maar toch

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 17:30

sureido schreef:
Sclimpre schreef:

Wie ben jij om te bepalen wie hier wel en wie niet mogen klagen en wie een ‘echte pechvogel’ is? Ik vind dat iemand die ziek is geworden even hard mag klagen als de horeca ondernemer om de hoek die ook al 3 maanden zoet is er mee.

Ik vind dat we net beter wat minder klagen. Helpt toch niet.
En ja, ik vind je gezondheid of je leven te verliezen erger dan je sociaal leven een paar maanden op een lager pitje te zetten of aan te passen. Een mening hebben mag toch?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 17:58

Maar is dat niet een beetje leeftijds gebonden waar je over kan klagen?
Ik bedoel als je wat ouder bent heb je wat meer levens ervaring en weet je wat echt ellendig kan zijn.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 18:00

Ja want als je jong bent maak je geen nare dingen mee natuurlijk. Vind dat zo kinderachtig wanneer mensen zeggen “ja maar die en die hebben het pas zwaar”.

Ik heb het ook zwaar omdat ik niet naar colleges mag. Ik baal ook. Ik mag dat net zo goed voelen en over klagen. Want het kan áltijd erger.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 18:18

Popstra schreef:
Ik bedoel als je wat ouder bent heb je wat meer levens ervaring en weet je wat echt ellendig kan zijn.

Ik denk vooral dat je als je ouder bent, je je meer bewust bent van de tijdelijkheid van bepaalde periodes. Goed of slecht.
Dat geldt in elk geval voor mij en ik merk het ook aan leeftijdsgenoten.

Moet zeggen dat mijn zonen en hun vriendinnen zich er wonderlijk goed in schikken. Heel fijn, vooral voor henzelf.
Laatst bijgewerkt door mysa op 15-06-20 18:18, in het totaal 1 keer bewerkt

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 18:18

Popstra schreef:

Tja. Zeg het maar niet, iets met generatiekloof.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 18:22

rien10 schreef:
Popstra schreef:

Tja. Zeg het maar niet, iets met generatiekloof.

Denk dat het meer persoons dan leeftijdgebonden is. Veel jonge mensen voegen zich ook prima naar de regels en veel ouderen maken er een zooitje van .
Kan alleen voor mezelf zeggen dat ik dit , ondanks dat het heel vervelend is, nog wel een half jaar vol houd. En ik doe het al vanaf begin januari met ongeluk van manlief kon ik ook nergens heen dus het eerste half jaar zit er bijna op.