[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 14:28

Het is zo'n lastig iets als je partner er anders in staat.. Het is zo'n gevoelig onderwerp. Zelfs als je ze beide niet wilt maar wel die van een ander af en toe krijgt.
Ik ben echt zo blij dat mijn partner er exact hetzelfde in staat als ik. Maar ik denk dat het anders tussen ons niets was geworden. Want ik ben wellicht wat extreem (als we even bij 'opa en oma' en er moeten patatjes gehaald worden willen ze graag mee, daar heb ik al geen zin in, in die 5 minuten) maar hij is dat ook. Als hij of ik wat milder was geweest dan had dat denk ik al vaak spaak gelopen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 14:30

Over vaardigheden van mijn vriend heb ik dan weer geen enkele twijfel dat die dat fantastisch gaat doen. Op dat punt kan ik met de hand op het hart zeggen dat hij een ideale papa zou zijn. Zijn grote afwezigheid door zijn toenmalige functie was 1 van de redenen om het niet te doen naast de medische en uiteraard dat ik het gewoon niet wil. Over onze eigen kinderwens (of ontbreken ervan) en keuze om kinderloos te blijven is nog steeds geen enkele spijt, daar staan we nog altijd beide 100% achter.

Alleen wordt het nu alsnog ergens een mogelijkheid knelpunt zeg maar over hoe/wat met dat kind van zijn broer. Je hebt mensen die het fantastisch vinden dat anderen/familie constant spontaan bij elkaar over de vloer komen, je hebt er die blij zijn mits klein seintje "joh we komen eraan" en je hebt er die helemaal paranoïde worden als het niet 3 weken op voorhand in schriftelijk 5-voud is aangekondigd.

Hij zit in groep 1. Wat kinderen betreft en zijn familie ben ik groep 3: hoe minder hoe liever.

Dat vergeten mensen soms. Dat bewust kinderloos verder gaat dan alleen maar "ik wil/hoef ze niet". Dat is niet alleen maar zelf er geen nemen, maar vaak ook gewoon niet zitten wachten om die van hen door de strot gedramd te krijgen.
En waar de ene partner gelijklopend zegt "hoe minder hoe liever" zegt de andere "ikzelf hoef geen eigen exemplaar maar neefjes/nichtjes zijn altijd oneindig welkom".

Ook DAAR moet je dan als stel een goede middenwzg in vinden.

KarenQ

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 14:32

Het ligt ook echt aan mijn bui of ik daar zin in heb. Want het is niet alleen dat ze meelopen, maar je moet er ook een praatje mee maken of ze bezig houden tijdens het wachten. Saaaaaai en stom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 14:35

Goede afspraken zijn echt zo cruciaal!

Als de ene zegt "hou die wurm uit mijn leven" en de ander zegt "kom maar hierheen" dan zit je alsnog met een probleem en dat is dan nog door het kind van een ander.

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 14:58

Zeker. Het niet duidelijk uitspreken van dit soort dingen, gaat gewoon gezeur opleveren.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 15:02

Hier is altijd gezegd dat we niet gaan oppassen.
Ouders met kind op bezoek prima, maar geen kind hier droppen en al zeker niet laten slapen.
Duidelijk in geweest en niemand heeft er moeilijk over gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 15:10

Er zijn zoveel gradaties in kinderloos zijn. Iemand kan ze zelf niet willen maar gek zijn op zijn/jaar job als kinderverzorgster, leerkracht, jeugdzorg medewerker, kraamhulp, noem maar op waar een ander gruwelt bij het idee alleen al. De ene is gek op neefjes/nichtjes terwijl jijzelf alles gewoon liefst naar de maan katapulteert. Daar moet je als koppel ook nog maar hetzelfde in staan of een gulden middenweg kunnen vinden.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 19:01

idinn schreef:
Vind het vooral heel knap hoe je in 12 jaar tijd eigenlijk nooit duidelijk naar elkaar hebt gemaakt hoe of wat. Dit is niet een punt waarover je zegt: goh dan doen we er maar 1, dan is iedereen gelukkig. Er is geen middenweg. En prima als er twijfel is bij iemand, maar blijf het er dan tussentijds wel over hebben. Zeker als je 100% zeker bent, vind ik wel dat je de ander dat moet vertellen. Dan kan die bepalen of het een issue is of niet.

Hoe moeilijk dus ook.. ga het hier over hebben en niet wat negeren of wegwuifelen. Eerlijk naar hem en eerlijk naar jezelf.

Je kunt heel goed jarenlang beiden op het punt 'voorlopig sowieso nog niet, maar later misschien' staan, waarbij langzamerhand de een steeds meer naar een definitief nee gaat, en de ander juist steeds meer een kinderwens gaat.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 19:31

Updatetje, heb hem net erover gesproken en aangegeven dat ik nu echt niet sta te springen om een kind en ze liever niet heb. Hij gaf aan dat ik zulke gekke dingen niet over de app moet zeggen (dat weet ik maar dat helpt mij om het dan toch uit te spreken anders blijft het door m'n kop spoken) en dat hij niet weggaat bij me als ik niet wil en dat hij wel hoopt op een kind wat natuurlijk ook mag en dat als ik daarmee zit erover moet praten. Dus het is uitgesproken en het voelt voor mij nu goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 19:48

Ik vind het wel dubbel hoor. Hij gaat niet weg als je niet wil maar toch hoopt hij erop? Dat klinkt alsof hij nog altijd ergens denkt dat je wel gaat bijdraaien, en niet als besef "nee is nee".

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 19:50

Persoonlijk zou ik het er face to face ook nog even een tijdje over willen hebben.
Voelt het voor hem ook klaar? Heeft hij er vrede mee als hij nooit kinderen van jou gaat krijgen?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 20:00

Ik vind dit ook een beetje bijzondere situatie. Je bent er in die 12 jaar nooit toe gekomen om dit te bespreken en dan moet t nu ineens snel, snel via een appje... En nu heeft hij aangegeven er alsnog wel op te hopen.
Eigenlijk is er dus niks aan je situatie veranderd vergeleken met voor het sturen van je appje.

Ik vind dit ook zaken om face to face te bespreken en als je echt niet wilt hier duidelijk over te zijn. Dat het echt een afgesloten boek is voor jou en hoop dus niks uit gaat halen.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 20:14

Ik denk dat mijn anti-kindgevoel niet even intens is als bij sommigen hier. Ik wil ze zelf niet en ik vind vreemde kinderen over het algemeen irritant, lawaaierig en vies, maar die van mijn beste vriendinnen kan ik wel waarderen. Ik zou ook prima een keer willen oppassen, idem als mijn broer (z'n vrouw) kinderen zou krijgen.

Dat gezegd hebbende is er ook weleens een vriendschap verwaterd, omdat die vriendin weinig anders meer had dan haar kind en het dus meestal daarover ging. Ik hoop niet dat het snobistisch overkomt, maar dat was ook de enige die niet hoogopgeleid is in mijn vriendenkring. Geen idee of dat meespeelt in hoe 'moeke-achtig' vrouwen worden. Bij bovengenoemde besties ook geen gender reveal, stomme babyshowers of overdreven zwangerschapsfoto's gelukkig.

@fjordjes: ik vind ook dat je hier echt over moet praten. Ik zie dat jullie getrouwd zijn, was dat dan niet het moment waarop dit aan de orde kwam? Ik kan het me gewoon moeilijk voorstellen dat je zoiets groots maar negeert.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 20:18

Oh nee ik heb alleen vanmorgen een appje gestuurd en hem net gewoon hier thuis gesproken hoor. En wat ik hier getypt had was de beknopte versie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 20:46

Er is een verschil tussen af en toe, en dat kind constant bij alles mee voor je neus gezet krijgen. Af en toe een keer oppassen, af en toe een keer ergens mee naartoe, prima. Dat is echter wel wat anders dan wekelijks ermee moeten dealen als er bij de schoonouders gegeten wordt (goddank kom ik daar al onderuit) en met grote kans ook wekelijks een "spontaan" bezoekje + bij elke gelegenheid ook die wurm erbij en de hele avond moeten entertainen.

Wat Tiggs ook aanhaalt: mijn vriendinnen hebben buiten hun kind/kinderen nog een leven. Die gaan graag nog op stap, vertrouwen papa zonder Pardon met de koters, die waken er zelf over dat ze meer zijn en blijven dan "mama van". Dat geeft gelijk een hele andere lading aan kinderen dan iemand die enkel en alleen nog "mama van" is en wiens wereld uit niets anders meer bestaat en waarbij de ouders en entourage verwachten dat iedereen daar klakkeloos in meegaat.

Alles heeft meerdere kanten en er zijn meer wegen naar Rome. Als de samenleven die verschillende wegen zou accepteren en niet alleen maar dat goddelijke goed "kinderen zijn alles en zonder ben je niet compleet", tjah.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 20:52

Snap ik Varekaj, ik ben niet jaloers op jou wat je schoonfamilie betreft...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 22:40

OH maar dit bedoel ik globaal hoor :)) Ken genoeg mensen buiten hen om die er exact zo instaan dat eens er een kind is uitgepoept, dat dat het epicentrum van je bestaan moet worden en al de rest is van geen belang meer.

Daarvoor hoef ik maar de straat over te steken naar de school om de hoek. Of zelfs niet. Gewoon iedere dinsdag en donderdag kop uit het raam en aanschouwen dat de hele straat geblokkeerd wordt door dubbel geparkeerde auto's omdat die koters doodgaan van 50m lopen naar een toegelaten parkeerplek. Nee, dan parkeren mammie en pappie liever voor je garagepoort of gewoon naast elkaar met de 4 knipperlichten op.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 03:13

Oh god scholen.. :') Onze vorige woning lag naast een school. En inderdaad, HOE men soms bedacht te parkeren. En dan beduusd staan te kijken als ik er achter sta te toeteren dat ik er graag langs wil. Of gewoon MIDDEN op de weg gaan staan en doen alsof ze je niet zien. Prima hoor Gerda, doet jou meer pijn dan mij.

En dan op het allerlaatst toch maar een stukje naar voren stappen. En dan al die koters op de fiets.. ongelofelijk dat daar nooit ongelukken gebeurd zijn. :roll:

Mooiste was dan nog de blikken van die ouders 'hoe kun je' en mijn handgebaren. :') Man man man..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 09:35

Ik zag gisteren een meisje fietsen, die had ik onlangs al een keer bijna onder de auto. Denk een jaar of 6? Ze wou toen oversteken, per fiets, over het zebrapad maar had geen richting aangegeven. Dus ja, we schrikken beiden behoorlijk zeg maar.
Die reed me gisteren voorbij in het dorp, ik was te voet dit keer. Ze reed naar een ander zebrapad waarbij ze nu achter een hoek vandaan kwam. En ook zonder remmen of kijken gewoon hop, de straat over. Ik gok dat ze wat verderop op school zit.
Prima dat haar geleerd is dat je oversteekt op een zebrapad (dat lijkt al een zeldzaamheid te worden). Alleen mogen mensen eens beseffen dat je dat te voet hoort te doen, met de fiets aan de hand en niet al rijdend. En dat je ALTIJD moet kijken en kunnen stoppen, ook als zwakke weggebruiker. Maar nee, auto zal wel op de rem trappen als je vanuit het niks besluit naar de andere kant te gaan.
Het wordt heel vaak genoemd in het dorp dat het een mirakel is dat er nog nooit een kind ernstig gewond is geraakt.

En de meeste kinderen hier op school komen niet uit het dorp }>

Ben nu ook aan het dweilen en zet dan altijd de ramen open om door te luchten. Nu is het nog fris buiten dus ook ideaal om af te laten koelen. Passeren ze wéér iedere 5 minuten heen en weer met bendes krijsende koters -O-
Het is dat het anders +23 graden wordt in huis, anders had ik de boel gelijk alweer dicht gegooid.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 10:34

Formeel worden kinderen onder de 12 (of 8, zou ik moeten nakijken) jaar gezien als voetganger.

Ook in de verkeerswet bij mijn weten.
Wel iets om rekening mee te houden...

Buiten dat, link is het wel. Zebrapad is voorrang, dat klopt, maar áltijd checken of je t ook daadwerkelijk krijgt.

Bijzonder dat de ouders er niet op ingrijpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 10:37

Femke_Tweety schreef:
Formeel worden kinderen onder de 12 (of 8, zou ik moeten nakijken) jaar gezien als voetganger.

Ook in de verkeerswet bij mijn weten.
Wel iets om rekening mee te houden...

Buiten dat, link is het wel. Zebrapad is voorrang, dat klopt, maar áltijd checken of je t ook daadwerkelijk krijgt.

Bijzonder dat de ouders er niet op ingrijpen.
Kan natuurlijk zijn dat dat in België anders is, maar in Nederland hebben kinderen op de fiets inderdaad ook voorrang op zebrapaden. :j

Captain schreef:
Oh god scholen.. :') Onze vorige woning lag naast een school. En inderdaad, HOE men soms bedacht te parkeren. En dan beduusd staan te kijken als ik er achter sta te toeteren dat ik er graag langs wil. Of gewoon MIDDEN op de weg gaan staan en doen alsof ze je niet zien. Prima hoor Gerda, doet jou meer pijn dan mij.

En dan op het allerlaatst toch maar een stukje naar voren stappen. En dan al die koters op de fiets.. ongelofelijk dat daar nooit ongelukken gebeurd zijn. :roll:

Mooiste was dan nog de blikken van die ouders 'hoe kun je' en mijn handgebaren. :') Man man man..

Ik zie dit helemaal voor me. _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 10:53

Ik heb geen idee of kinderen onder 12 altijd voorrang hebben en per fiets over een zebrapad mogen ipv te voet. Kind fietst helemaal alleen, geen ouder te bespeuren trouwens. Iig gebeurt het remmen door de voetjes op de grond te zetten...

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 11:04

Oh echt :oo dat wist ik niet

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 11:08

Huh dat hoor ik echt voor het eerst

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 11:13

Voor kinderen stop ik wel bij het zebrapad, die moeten het ook allemaal nog leren en een beetje vertrouwd raken met het verkeer.. Voor pubers en volwassen met fiets stop ik echt niet bij een zebrapad :n