Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
idinn schreef:Vind het vooral heel knap hoe je in 12 jaar tijd eigenlijk nooit duidelijk naar elkaar hebt gemaakt hoe of wat. Dit is niet een punt waarover je zegt: goh dan doen we er maar 1, dan is iedereen gelukkig. Er is geen middenweg. En prima als er twijfel is bij iemand, maar blijf het er dan tussentijds wel over hebben. Zeker als je 100% zeker bent, vind ik wel dat je de ander dat moet vertellen. Dan kan die bepalen of het een issue is of niet.
Hoe moeilijk dus ook.. ga het hier over hebben en niet wat negeren of wegwuifelen. Eerlijk naar hem en eerlijk naar jezelf.
Femke_Tweety schreef:Kan natuurlijk zijn dat dat in België anders is, maar in Nederland hebben kinderen op de fiets inderdaad ook voorrang op zebrapaden.Formeel worden kinderen onder de 12 (of 8, zou ik moeten nakijken) jaar gezien als voetganger.
Ook in de verkeerswet bij mijn weten.
Wel iets om rekening mee te houden...
Buiten dat, link is het wel. Zebrapad is voorrang, dat klopt, maar áltijd checken of je t ook daadwerkelijk krijgt.
Bijzonder dat de ouders er niet op ingrijpen.
Captain schreef:Oh god scholen..Onze vorige woning lag naast een school. En inderdaad, HOE men soms bedacht te parkeren. En dan beduusd staan te kijken als ik er achter sta te toeteren dat ik er graag langs wil. Of gewoon MIDDEN op de weg gaan staan en doen alsof ze je niet zien. Prima hoor Gerda, doet jou meer pijn dan mij.
En dan op het allerlaatst toch maar een stukje naar voren stappen. En dan al die koters op de fiets.. ongelofelijk dat daar nooit ongelukken gebeurd zijn.![]()
Mooiste was dan nog de blikken van die ouders 'hoe kun je' en mijn handgebaren.Man man man..