Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Century schreef:Ik kon bij een aantal inderdaad duidelijk aders zien. Textbook zeg maar. Sommige waren duidelijk leeg, en een boel waren vrij donker maar niet heel duidelijk. Ik denk dat die niet allemaal goed zijn.
Maar ik kijk inderdaad over een paar dagen weer. Alles ligt er nu nog in, maar gesorteerd.
Century schreef:Dat ziet er goed uit Moestuin!
Bedankt ook voor de tips mbt ganzen. We gaan het nog wel zien in de toekomst
Ik heb zonet de eieren geschouwd, het lijkt erop dat 4 van de 6 Sussex bevrucht zijn en 12 van de 15 Australorp. Met mijn lekenoog. Wel lijken sommige gestorven te zijn en van sommige heb ik mijn twijfels of er wel wat in zit of toch niet. Ik kijk over een tijdje weer.
Ik ben ook naar mijn plantjes aan het kijken, ze doen het lang niet allemaal even goed, en sommige moeten nog kiemen (paprika en peper met name). Ook een aantal van de onderstammen die ik heb doen het wat minder.
Wanneer halen jullie ze onder de kap vandaan? En moet ik ze verpotten? Ze zitten in redelijke potjes, maar niet zo groot als van Moestuin bijvoorbeeld. Ik ben nog best een leek op dit gebied.
Moonfight schreef:Joepie Solleke! Doen ze ze bij jullie ook altijd zo verstoppen? Heb nu een klant die graag eendeneitjes wil maar het altijd een zoektocht over het hele erf
XxLiEsJuHhxX schreef:Skyla, kan je geen broedeitjes laten verzenden naar jullie? Ik heb mijn barnevelder eitjes vorig jaar uit België laten komen. Als ik dit jaar nog Araucana's ga uitbroeden gaan ze ook zeer waarschijnlijk via de post.
Solleke_Noah schreef:Voor de mensen van België kan het interessant zijn eens contact op te nemen met Levend Erfgoed: https://www.sle.be/
Hier zijn veel liefhebbers van oude, lokale rassen aangesloten!