Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 09:33

Waarom maak je een nestkast schoon???

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 09:44

Janine1990 schreef:
Waarom maak je een nestkast schoon???

Omdat er o.a. ongedierte en achtergebleven jongen in kunnen zitten. Om er zeker van te zijn dat er niet een vies nest blijft hangen maken we deze elke keer schoon nadat een nest is uitgevlogen. Dit wordt ook aangeraden door de Vogelbescherming.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 09:48

Oh nou dat laten wij met de zwaluwen lekker zo. 50+ nesten is wat veel van het goede :')

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 09:51

Dat is wel een ander verhaal ja. := Zijn dat nesten in een boom of in nestkasten?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 09:54

Jolien87 schreef:
Dat is wel een ander verhaal ja. := Zijn dat nesten in een boom of in nestkasten?

Zwaluwen, dus waarschijnlijk beide niet.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 10:00

oomens schreef:
Jolien87 schreef:

Zwaluwen, dus waarschijnlijk beide niet.

_/-\o_

Die hangen gewoon in de stal... mag je niet weghalen geloof ik. Maar er ligt wel vaker dan eens een dood vogeltje in. Halen we er alleen uit als ze er naast hangen.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 11:16

Als ik kauwgom kauw krijg ik altijd ene honger gevoel. Mijn buik gaat borrelen en ik krijg dus honger. Bestaat er geen kauwgom met vezels erc die ervoor zorgen dat je je een beetje ‘gevuld’ voelt? Kauwgom benadrukt vaak mijn ‘honger’ als ik even niet heb gegeten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 11:23

Je krijgt honger van kauwgom omdat je kauwt terwijl er niks je maag in komt, dus die denkt hé waar blijft m’n eten. Vezels in kauwgom gaat daarom niet echt helpen vrees ik, er bereikt alsnog niets jouw maag.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 19:10

Oke dit is misschien een beetje gek, maar ik zat op onze rieten stoel in de tuin en ineens voelde ik gezoem bij mn hand dus ik vloog omhoog, en nu zit er dus een bij of wesp vast onder het riet zegmaar. Hij leeft nog en probeert zich eruit te krijgen maar het lukt niet en ondanks dat ik best bang ben voor ze, wil ik deze wel een soort van helpen al denk ik niet dat het kan.. ik had hem al een stokje aangerijkt om zich eraan vast te houden maar het lukt hem niet en hij zit er echt onder vast. Ik heb geprobeerd een foto te maken;

Afbeelding

Hoe kan ik hem helpen?

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 19:11

SavannahNx schreef:
Oke dit is misschien een beetje gek, maar ik zat op onze rieten stoel in de tuin en ineens voelde ik gezoem bij mn hand dus ik vloog omhoog, en nu zit er dus een bij of wesp vast onder het riet zegmaar. Hij leeft nog en probeert zich eruit te krijgen maar het lukt niet en ondanks dat ik best bang ben voor ze, wil ik deze wel een soort van helpen al denk ik niet dat het kan.. ik had hem al een stokje aangerijkt om zich eraan vast te houden maar het lukt hem niet en hij zit er echt onder vast. Ik heb geprobeerd een foto te maken;

[ [url=m/8QN4g5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hoe kan ik hem helpen?

Dat gevlochten stukje even wat wijder maken

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 19:12

BarryPlopper schreef:
SavannahNx schreef:

[ [url=m/8QN4g5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hoe kan ik hem helpen?

Dat gevlochten stukje even wat wijder maken

Had ik geprobeerd maarhet is van kunststof en niet echt van riet maar wel gevlochten als riet. Je kan er niet echt beweging in krijgen.

Hoe krijgt hij het uberhaupt voor elkaar?!

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 19:20

Van links en rechts naar de wesp/bij toe duwen over de juiste regel heen geeft ook bij kunststof stoelen ove rhet algemeen ruimte.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 19:31

Ik heb er een mes achter gezet en hij is los! Alleen ik denk dat ie het niet gaat halen, denk dat zn achterlijf aardig beschadigd is:

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 19:45

Aw, lief dat je 'm gered hebt. Misschien was het een metselbij die een mooi holletje zocht, maar dit js niet zo'n handige plek :+

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 20:11

culaccino schreef:
Aw, lief dat je 'm gered hebt. Misschien was het een metselbij die een mooi holletje zocht, maar dit js niet zo'n handige plek :+

Niet echt nee :+ Ik had zelfs mn hand op hem. Ben blij dat ie mij niet stak. Toen ik het stokje uitreikte stak hij er ook een soort van in of naja hij hield hem vast.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 20:32

Kent iemand de webshop Shein? Is dit betrouwbaar?

Aguamenti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 20:35

SavannahNx schreef:
Kent iemand de webshop Shein? Is dit betrouwbaar?

Ja, ken ik! Is zeker betrouwbaar. Levering kan wel lang duren en de maten zijn niet altijd hetzelfde als hier in Europa, soms zul je dus een grotere maat moeten nemen dan normaal.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 10:07

Gistermorgen zat ik op de wc en is het op een suuupervage manier in mijn rug geschoten. Het zit ter hoogte van de laatste rib. En het voelt alsof ik op mijn rug ben gevallen, benauwd achtig. En nu ook een sterk verhoogde bloeddruk aan het gejaagde gevoel dat ik nu heb te voelen. (Zenuwachtig, kortademig want diep ademhalen is niet chill)

Het voelt wel alsof ik even iets moet knakken daar. Alleen is er gistermorgen niets verschoven.

Wie kan ik hier het beste voor vragen binnen de fysiopraktijk?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 10:16

Ben je echt heel erg kortademig/benauwd? En was het vooral aan de voorkant of achterkant van je lijf?
Dan zou ik misschien voor de zekerheid even je huisarts een belletje geven... die kan je ten eerste goed adviseren waar je moet zijn en ten tweede even met jou wat zaken doornemen om een (deels) klaplong uit te sluiten.
Aangezien het al zo lang is denk ik niet dat het het is...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 10:17

Nee niet heel erg benauwd. Ik neem aan dat een klaplong meer lijn doen dan alleen bij het opstaan en het buigen van de nek?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 10:18

c_alsemgeest schreef:
Ben je echt heel erg kortademig/benauwd? En was het vooral aan de voorkant of achterkant van je lijf?
Dan zou ik misschien voor de zekerheid even je huisarts een belletje geven... die kan je ten eerste goed adviseren waar je moet zijn en ten tweede even met jou wat zaken doornemen om een (deels) klaplong uit te sluiten.
Aangezien het al zo lang is denk ik niet dat het het is...

Kunnen verkrampte tussenribspieren zijn.....maar ik zou inderdaad even een klaplong laten uitsluiten.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 10:24

Maar er is geen sprake van stekende pijn en ik kan gewoon pijnloos ademen. Ook diep, maar daar moet ik echt bij nadenken. Misschien ook wel door het gejaagde gevoel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 10:31

Ik vind het heel naar voor je Janine maar hier is dit topic toch niet voor :o

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 10:34

Soms heb ik een losse haar in m'n staart zitten die met het puntje bij m'n hoofdhuid zit en met het haarzakje onderin hangt.. :? Hoe kan een haar zo omdraaien en dan wel in je staart blijven zitten?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 10:40

Oké... er moet van mijn kant even een irritatiepuntje uit, niet specifiek naar jou Danique want het komt vaker voor. :')
Danique schreef:
Ik vind het heel naar voor je Janine maar hier is dit topic toch niet voor :o

Het topic heet
Citaat:
Dingen die je je afvraagt deel 2!

In de OP staat nergens opgenomen welke vragen er wel of niet gekwalificeerd zijn voor dit topic.
Want in principe passen alle vragen die hier ten alle tijden gesteld worden in een van de andere subfora van Bokt.
Daarbij kan je ook echt alle antwoorden wel vinden via google regulier of scholar...
Dus laten we gewoon gezellig blijven vragen wat we ons afvragen...
Een vraag die je altijd al in je hoofd had, of wat net opborrelt... imo maakt dat niet veel uit.

Janine1990 schreef:
Maar er is geen sprake van stekende pijn en ik kan gewoon pijnloos ademen. Ook diep, maar daar moet ik echt bij nadenken. Misschien ook wel door het gejaagde gevoel.

Ok, als je pijnloos kan ademhalen zal het ws gewoon een tussenrib spiertje zijn, maar ik zou sowieso even bellen.