Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 16:13

Sheran schreef:
Kuggur schreef:
Gerelateerd raadseltje, in die trein van je zweeft een met helium gevulde ballon aan een touwtje, iemand trekt aan de noodrem, in welke richting relatief aan de trein beweegt de ballon zich tijdens het afremmen?

Eerste wet van Newton :)
Werkt overigens niet alleen met helium maar ook prima met passagiers, haha :P

Maar die bewegen dan wel in tegengestelde richting aan die van de ballon.

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 21:57

Precies, passagiers vliegen naar voren wanneer de trein zou remmen, zo ook lucht.
Gezien helium lichter is dan lucht gaat de helium ballon juist naar achteren (in verhouding met de trein) als de trein remt. :j

eilleen333

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 22:06

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 22:43

amkeVH schreef:
Precies, passagiers vliegen naar voren wanneer de trein zou remmen, zo ook lucht.
Gezien helium lichter is dan lucht gaat de helium ballon juist naar achteren (in verhouding met de trein) als de trein remt. :j

:j

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 00:17

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 06:42

APCIII schreef:
Magnetronstraling is elektromagnetisch, voor zover ik weet komt dat niet uit de grond. Wel uit antennes, van "verwaarloosbaar" (telefoon) tot "magnetron" (straalzenders voor radio etc. )

Ik zeg ook niet dat het uit de grond komt. Straling is straling overigens, of het nu door isotopen of elektriciteit wordt opgewekt. Verschil in eigenschappen dat wel.

Janneke2 schreef:
En zou magnetron straling binnen dat ding te verwaarlozen zijn, dan werd het ook niet warm.

Moeder Aarde schijnt wel een electomagnetisch veld om zich heen te hebben. Duiven kunnen dit zien, sommige mensen schijnen het te voelen.

Het is te verwaarlozen voor het menselijk lichaam, aannemend dat je niet zelf in de magnetron gaat zitten.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 16:09

Ik heb een telefoon gevonden. Ik heb het op zoveel mogelijk facebookgroepen gegooit, briefjes opgehangen waar ik hem heb gevonden en in de Plus en Albert Heijn een briefje gehangen. Iemand enig idee wat ik nog meer kan doen? Ik heb hem nu al 3 dagen liggen namelijk.... (en ja ik vraag me dit echt af).

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 16:14

Openmaken, kijken wat voor simkaarter inzit. Vervolgens de provider bellen en het nummer door geven wat er opstaat. Vaak kunnen zei het dan wel achterhalen.

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 16:15

Wat is het voor een? Staat er misschien op het unlock scherm ergens een ICE nummer oid? Dan zou je dat kunnen bellen mssn.
B.v. bij de iphone kan je kiezen voor 'noodoproep', en als de eigenaar een ICE nummer heeft opgegeven, is deze op dat scherm te zien.

edit: tip van Veulen klinkt ook als een goede! (hoewel de provider die persoon dan weer niet moet proberen te bellen :') )

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 16:32

Rebecca schreef:
Waar tanken bootjes?

Of bij een Schepen pomp langs het water.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 16:32

Indy_Mouse_9 schreef:
Wat is het voor een? Staat er misschien op het unlock scherm ergens een ICE nummer oid? Dan zou je dat kunnen bellen mssn.
B.v. bij de iphone kan je kiezen voor 'noodoproep', en als de eigenaar een ICE nummer heeft opgegeven, is deze op dat scherm te zien.

edit: tip van Veulen klinkt ook als een goede! (hoewel de provider die persoon dan weer niet moet proberen te bellen :') )

Haha mailen zou natuurlijk ook kunnen :)

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 16:44

Bedankt voor de tips! Ik ga het even proberen.

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 17:01

Als er geen patroon op zit, zou je iemand uit zijn contacten lijst kunnen bellen.
Die kunnen dan zien van wie de telefoon is

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 17:55

Kun je gevonden voorwerpen niet op het politiebureau afgeven? Meen mij te herinneren dat dat in ieder geval met portemonnees kan.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 20:03

Als je je app instelt dat niemand je laatste online tijd ziet... Blijft de tijd (voor een ander die wel tijd kan zien) dan staan op de laatste keer dat je hem wel zichtbaar had?

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 20:05

Knert schreef:
Als je je app instelt dat niemand je laatste online tijd ziet... Blijft de tijd (voor een ander die wel tijd kan zien) dan staan op de laatste keer dat je hem wel zichtbaar had?

Nee, dan zie je helemaal geen tijd meer onder de naam. Jij niet bij anderen en anderen niet bij jou

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 22:22

Ik kijk elke week dr pol, en sinds een paar weken is er een nieuw seizoen. En ineens worden er dingen gecensureerd, wat eerst nooit gebeurde.
Nu dacht ik dus gewoon, nieuw seizoen, misschien zijn er nieuwe regels ingevoerd waar ze zich aan moeten aanpassen, klinkt logisch.
Maar ik zie de logica niet in wat wel en niet gecensureerd wordt. Bijvoorbeeld bij een bevalling van een tweeling kalfjes. Toen de ene eruit kwam zag je gewoon alles, en bij de tweede was het gecensureerd.
Iemand die nog meer dr pol kijkt en weet hoe dit zit?

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 22:26

amkeVH schreef:
Ik kijk elke week dr pol, en sinds een paar weken is er een nieuw seizoen. En ineens worden er dingen gecensureerd, wat eerst nooit gebeurde.
Nu dacht ik dus gewoon, nieuw seizoen, misschien zijn er nieuwe regels ingevoerd waar ze zich aan moeten aanpassen, klinkt logisch.
Maar ik zie de logica niet in wat wel en niet gecensureerd wordt. Bijvoorbeeld bij een bevalling van een tweeling kalfjes. Toen de ene eruit kwam zag je gewoon alles, en bij de tweede was het gecensureerd.

Als ik denk welke aflevering jij bedoelt was het tweede kalfje niet in takt ofwel in stukken gesneden. Iedergeval dat dacht ik! Hadden beiden niet overleeft toch?

Wel jammer dat dat nu gebeurt vind die beelden altijd wel interessant

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 22:27

amkeVH schreef:

Ik zat me van de week toevallig hetzelfde af te vragen. Enige wat ik bedacht had is dat het met hoeveelheid bloed enzo te maken had. Dus misschien was dat bij de tweede erger ofzo? Maar leek me eigenlijk ook raar

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 22:37

wortelsussie schreef:
amkeVH schreef:

Als ik denk welke aflevering jij bedoelt was het tweede kalfje niet in takt ofwel in stukken gesneden. Iedergeval dat dacht ik! Hadden beiden niet overleeft toch?

Wel jammer dat dat nu gebeurt vind die beelden altijd wel interessant

Nee is van de nieuwe aflevering die ik nu kijk, beide kalfjes leven en voor zover ik door het "geblurde" heen kon kijken zag alles er ook normaal uit.
Dit was ook maar een voorbeeld want er word meer gecensureerd.

switt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 22:42

Klopt dat er meer wordt gecensureerd. Aangezien dr Pol niet altijd volgens de "regels" werkt heeft hij wat rechtzaken tegen zich lopen. Om deze reden is hij wat voorzichtiger geworden met wat hij wel en niet laat zien.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 22:49

In stukken gesneden is toch altijd gecensureerd geweest?

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 22:50

Ik weet inderdaad dat er wat klachten waren geweest omtrent het niet schoon werken enzo, maar dan kunnen ze beter hun kleding en de omgeving censureren ipv de baarmoeder :+

switt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 23:01

Ha, dan heb ik geen idee...het kan mij allemaal niet vies en pussig genoeg dus van mij hoeft het niet :P

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 07:38

Waarom mijn broertje mij in een droom komt vertellen dat hij niet lang meer heeft te leven... Terwijl hij al bijna 13 jaar dood is.