Voor wie zich een beeld wil vormen: het heeft hier (Friesland) vannacht een paar uur achter elkaar geregend. Dat is op een bevroren ondergrond gevallen.
Let your mind do the rest
Anoniem
Geplaatst: 05-01-16 08:58
Holy!
Hier de eerste drie uur vrij ivm code rood. En bij ons is het totaal niet glad. Ben benieuwd hoe het op school is als ze besluiten open te gaan na het derde uur
Tigress
Geplaatst: 05-01-16 08:58
Jup, zo zag het er ongeveer 20 km vandaan ook uit. Bij ons in de straat was het net zo'n spiegel. Ben in een uur tijd op werk gekomen, niet harder gereden dan 40, en dat was écht de max.
_Nynke
Geplaatst: 05-01-16 08:59
Als ik me hier ook mag melden: het is hier inderdaad 1 grote ijsbaan en bijna Siberisch koud zou je zeggen. Dat komt denk ik vooral door de oostelijke wind, want uit de wind vind ik t meevallen.
Gisteren lopend naar stal gemoeten, is gelukkig maar een km of 3 maar toch behoorlijk glibberen op de fietspaden
School is vandaag gesloten dus kan lekker mn bed weer in. Er rijden ook geen bussen dus ik was er toch niet terecht gekomen
puppy1128
Geplaatst: 05-01-16 09:04
Levensgevaarlijk op de weg? Nou hier niet.. Beetje mistig en koud.
Helaas rijd mijn trein niet. Ik begreep tot 10.30. Aanrijding dus geen sneeuw ofzo.
Dus vanmiddag maar weer even kijken.
Gister heel koud en miezerig. Bah.
Marcella
Geplaatst: 05-01-16 09:38
Geloof dat je in het noorden van het land als je deur uit moet het beste van die kinder glij ijzertjes onder je schoenen kan binden. Is denk de veiligste oplossing.
puppy1128
Geplaatst: 05-01-16 09:41
Ja ik las al zoiets ja.. Zie het al voor me.. Kom je aan op je werk, werkgever boos omdat je je leven riskeert met auto rijden.. Nee meneer/mevrouw, dit keer ben ik gaan schaatsen.
Lijkt mij alleen een beetje rot als er op plekken dan weer geen ijs ligt. En dan paar meter verderop weer wel en dan weer niet etc.
Hier net zoals op bovenstaande foto, heb het werk al gebeld om te melden dat ik zolang het glad blijft thuis blijf. Zou normaal op de scooter moeten, dat is nu echt levensgevaarlijk en de bussen rijden ook niet.
Destination
Geplaatst: 05-01-16 09:54
Marcella schreef:
Geloof dat je in het noorden van het land als je deur uit moet het beste van die kinder glij ijzertjes onder je schoenen kan binden. Is denk de veiligste oplossing.
Of gewoon schaatsen aandoen Heb al verschillende foto's gezien van mensen die gewoon over de weg schaatsten haha.
Icrack
Geplaatst: 05-01-16 10:04
Zoiets dus, neem van mij aan dat het op straat niks beter is
jokari
Geplaatst: 05-01-16 10:05
haha wat een leuke dingetjes, die kinderglij-ijzertjes.
Maar jeetje, is het zo glad bij jullie, wees voorzichtig hoor !
Vanochtend inderdaad een uur bezig geweest om de auto vrij te maken. Mijn moeder is nu naar het werk toe (wijk verderop). Vanmiddag moet ik maar proberen al schuifelend naar stal te gaan. De hoofdwegen schijnen goed te zijn, mijn angst zit hem meer in om van mijn huis naar de hoofdweg te gaan en van de hoofdweg naar stal.