Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 13:23

_O- bizar echt. Sommige mensen!

Mijn tante (ontzettend lieve vrouw maar ehh, niet heel wereldwijs zeg maar) had een collectie KLM huisjes op MP gezet waar ze 100 euro voor vroeg. Kreeg ze ook een mailtje van een man of de betaling in natura kon. Ik heb mijn tante echt moeten uitleggen dat de beste vent het niet over Zonnatura had of tegen een spreekwoordelijke kilo appels wilde ruilen _O- _O- Wat een figuren!

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 13:42

Hahha. Bekend verhaal. Idd toen ik een verzorgpaard zocht en een paar jaar later ook dat ik schoonmaakwerk of hondenuitlaatwerk zocht.
De meest bizarre mails/telefoontjes.
Of je ook in bent voor "meer" dan alleen schoonmaken..
Vroeg ik ook nog heel naief: zoals? Auto wassen ofzo?
Om op het antwoord maar met een rood hoofd op te hangen :')
Ik was 16 of 17 ofzo toen.

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 14:13

Hier ook weer iets in de verkoop iemand belde om het te komen halen geen man gezien.
We doen alleen nog aan verzenden sinds dien.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 14:54

Ik bied nog wel de mogelijkheid om het op te halen maar als je niet komt opdagen dan is het over en uit.
Te vaak achter mensen aan gemaild die ineens toch geen interesse hadden, het waren 'vergeten' maar vervolgens geen nieuwe afspraak maakten of gewoon nooit meer reageerden.
Laten mensen van tevoren weten dat ze het niet gaan redden oid dan mogen ze uiteraard een afspraak voor een andere tijd/dag maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 18:00

Vandaag iemand die eerst 15 euro inclusief verzending ergens op bood (minimale prijs is 25 euro en lager ga ik ook niet). Dat had ik haar gemaild dus op haar bod van 15 incl niet meer gereageerd. Nu een bod van dezelfde persoon; 10 euro. Eh. Ja. Daaaaaaaag :evaw:

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 19:11

Renee1991 schreef:
Vandaag iemand die eerst 15 euro inclusief verzending ergens op bood (minimale prijs is 25 euro en lager ga ik ook niet). Dat had ik haar gemaild dus op haar bod van 15 incl niet meer gereageerd. Nu een bod van dezelfde persoon; 10 euro. Eh. Ja. Daaaaaaaag :evaw:

wahaha dat soort mensen heb ik ook al redelijk vaak gehad. Ach niets van aan trekken. Gewoon verder gaan.

Ik vind marktplaats nog steeds erg leuk hoor om zo nu en dan iets te verkopen.

Trouwens ik werk iig niet in de advertentie met minimale prijzen..dan trek je veel minder mensen dan als je bv op bieden zet.

Kitten84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 20:15

OMG... die extra ooo's moeten me om praten zeker

hallo,

wij snappen niet hellemaal waarom u het niet kunt versturen. wij willen hem zooooooooooooooooo graag

groetjes:

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 20:26

Cayenne schreef:
_O- bizar echt. Sommige mensen!

Mijn tante (ontzettend lieve vrouw maar ehh, niet heel wereldwijs zeg maar) had een collectie KLM huisjes op MP gezet waar ze 100 euro voor vroeg. Kreeg ze ook een mailtje van een man of de betaling in natura kon. Ik heb mijn tante echt moeten uitleggen dat de beste vent het niet over Zonnatura had of tegen een spreekwoordelijke kilo appels wilde ruilen _O- _O- Wat een figuren!

_O-

Je gunt je tante ook geen pleziertje he? <<)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 22:27

Iemand enig idee wat ik op een nette casco cap moet bieden?
Ik heb naar de VP gevraagd maar krijg als antwoord dat ze graag van haar spullen af wil en dat ik het mag zeggen.. Daar kan ik dus niet zoveel mee..

joyenbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 22:29

dees_daan schreef:
Iemand enig idee wat ik op een nette casco cap moet bieden?
Ik heb naar de VP gevraagd maar krijg als antwoord dat ze graag van haar spullen af wil en dat ik het mag zeggen.. Daar kan ik dus niet zoveel mee..

Dan zou ik bieden wat jij het waard vind. Voor ons is het lastig beoordelen aangezien je ze voor 50 euro tot 350 euro hebt. En dat verschilt nogal...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 22:35

Voor mij is het ook lastig haha, het is een 'simpele' casco cap..
Toch nog maar even vragen of ze een richtprijs heeft dan.

joyenbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 22:37

Hmm dat is inderdaad lastig dan. Dan zou ik uitgaan van de cap die 50 euro kostte en zo'n 20 a 30 euro bieden. Is ze het er niet mee eens, dan laat ze dat wel weten.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 23:01

Ik zou beginnen bij 15-20 euro vaak hoor je dan vanzelf nee minimaal ...

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 23:49

Ik heb de simpele casco voor een tientje te koop maar zelfs daar reageert geen hond op.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 12:34

Tweedehands cap zou ik ook niet snel kopen eerlijk gezegd.

Zucht..

Kennis van mij was opzoek naar iets op Marktplaats. Stond prijs bij 50 euro, dus hij op mijn account een reactie gestuurd dat hij 45 euro bood en dat hij het dit weekend op kon halen. Net e-mailtje. Komt er een reactie terug “Voor 50 euro verkoop ik x “. Is het dan echt teveel moeite om in een fatsoenlijke e-mail aan te geven dat die 50 euro eigenlijk je minimumprijs is. Zowel in de advertentie als in de e-mail staat er niks over. Het staat drie weken te koop met geen enkele reactie en de staat is ‘redelijk’ . En op de foto’s heb ik al gezien dat dat nog redelijk aan de positieve kant is..

Van mij zou ie ’t in z’n poepgat kunnen stoppen :=

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 12:38

maar er stond wel 'kusje' achter.... :+
Nee hoor, vind dat soort korte reacties ook zo waardeloos. Kan zelfs nog korter 'PRIJS?' -O-
Anderhalve week terug contact met iemand dat ik akkoord ging met haar bod. Ze wilde het opgestuurd hebben. Maar nadat ik m'n gegevens gemaild had, niets meer vernomen. Nu kreeg ik ineens gister berichtje dat ze het had overgemaakt. Viel me nog weer mee :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 12:44

Ik heb de cap voorlopig maar voor 1 week nodig dus een gloednieuwe kopen vind ik zonde van m'n geld.
Ze heeft er 3 die er nog heel goed uitzien, vanaf de foto als nieuw. Voor €15 mag ik ze passen en welke past neem ik mee. Voorlopig ga ik voor de casco, al staat er ook nog een mooie bruine op dus als die past dan neem ik die misschien wel mee.

uitgebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 23:57

Kentaro schreef:
maar er stond wel 'kusje' achter.... :+
Nee hoor, vind dat soort korte reacties ook zo waardeloos. Kan zelfs nog korter 'PRIJS?' -O-
Anderhalve week terug contact met iemand dat ik akkoord ging met haar bod. Ze wilde het opgestuurd hebben. Maar nadat ik m'n gegevens gemaild had, niets meer vernomen. Nu kreeg ik ineens gister berichtje dat ze het had overgemaakt. Viel me nog weer mee :)

Daarom vraag ik eerst altijd de gegevens van de koper. (ter bevestiging). Anders blijf ik mijn banknummer maar rondsturen. :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 00:03

Voor mij een erg leuke ervaring afgelopen week!

Heb een berg studieboeken op MP staan, krijg een mailtje voor een specifiek boek dat ik er voor 27,50 op had staan. Of ik mijn bankgegevens wilde doorgeven, zodat hij het geld over kon maken met verzendkosten, want het moest verzonden worden. Dus ik geef het door, fout...
Krijg een mail dat het niet volledig is, klopte... dus ik geef m'n nieuwe rekeningnummer door.
Woensdag mail dat hij het overmaakte en ontving het ook al erg snel. Meteen verzonden.
Vandaag een mailtje van een erg blije koper met complimenten over de snelle service en staat van het boek (die was gewoon splinternieuw :+ )

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 14:07

Oh op Facebook ben ik ook vrij kort altijd. Vp? Of waar ophalen? Verder kom ik niet :') .
Via de mail/pb wel overigens. Maar dat is toxh meer persoonlijker

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 21:02

Nog steeds geen reactie meer op mijn mails of de laarzen verzonden werden.
Maandag haar en mijn bank inlichten en aangifte doen.
Marktplaats is op de hoogte.
Ik hoop dat ze ook actief is op Bokt en dat ze dit leest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 21:49

Wat balen!
Ik heb de cap opgehaald, ben voor de bruine gegaan en hij is inderdaad nog als nieuw dus ik ben er blij mee.

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 01:15

Ik heb gisteren aan de verkoopster een allerlaatste oproep gedaan.Geen reactie voor woensdag betekende verdere maatregelen.En ja,eindelijk reactie.
Woensdag ten laatste verwacht ik een traceernummer zodat ik het pakket kan volgen.Hopelijk ook met de juiste inhoud erin.Dat heb ik nog eens extra benadrukt.

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 11:53

Heb vorige week mijn 2 zadels verkocht via marktplaats. 1 zadel is per post weg gegaan voor niet veel geld. Mijn andere zadel wilde ik meer geld voor hebben, ding was gewoon nog prima. Heb mij er echt aan geërgerd dat je mail krijgt met je vraagprijs en vervolgens bieden ze 25%... en dan vinden ze het gek dat ik dat bod direct verwijder!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 12:40

Ik heb de laatste weken mijn Haflinger proberen te verkopen. Zaterdag gaat ze naar haar nieuwe eigenaren, die nu al niet meer kunnen wachten. Voelde van beiden kanten goed.

Maar jeetje wat een gedoe vooraf..
De meeste reacties kwamen via MP en dan wel een stuk of 10 per dag.

-Minder dan de helft van de vraagprijs bieden.
- Ik kan niet zo veel betalen, maar wel een zeer goed huis bieden ( bijstandsmoeder)
- Ze komt 24/7 buiten te staan en we gaan met haar mennen en wandelen ( ze heeft nog nooit in het tuig gelopen of voor de wagen gestaan)
- Kunnen we haar op proef nemen ( andere koop ging niet door, was spoed bij, stond ook duidelijk in de advertentie)
- Ja ik bied maar een derde van de vraagprijs, want er zit geen zadel en hoofdstel bij.

Zucht....