Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DuoPenotti schreef:Er is al 100 keer aangegeven dat iemand niet zomaar obesitas heeft en er ook niet zo maar vanaf komt.
Nee net zo min niet als een roker of een drinker. Als het bij eten nog moeilijker, want je kunt niet zeggen ik haal dat niet meer in huis.
Daarnaast is het niet alleen maar teveel vreten, maar genetische aanleg, andere bacteriën in darmen, psychische toestand, slecht zelfbeeld (hoe zou dat toch komen) stress, slaapgebrek, medicijnen. Er is zoveel meer dan alleen maar vreten.
En als daar steeds aan voorbij word gegaan is dat gewoon fat shaming, niet meer, niet minder.
En het word tijd daar eens mee te stoppen!!!! Tijd dat de moderators daar ook eens in gaan grijpen.
Als mensen met overgewicht dit niet meer hadden na 2 prikken, ken ik niemand die ze niet ging halen.
Dus ja de pandemie stop je met vaccinaties, niet met mensen bewust blijven kwetsen!!
IMANDRA schreef:Ho maar wacht even. De gezondheidsrisico’s van overgewicht kunnen best besproken worden, niks mis mee. Sterker nog, vind ik een goede ontwikkeling.
Maar in dit geval werd een nare persoonlijke opmerking gemaakt over een man, die een voorstel voor een maatregel gaf.
Dat is geen snowflakegedrag maar imo gewoon asociaal.
Citaat:‘Slanke mensen kunnen zich dat meestal niet voorstellen. Je kunt jezelf toch beheersen, je kunt na het eten toch een ommetje maken?
Cer schreef:996981 schreef:Het klopt simpelweg ook niet… de grootse groep IC opnamen heeft een BMI tussen 25-30%. Dat zijn dus ook de mensen met “maar” 5kg overgewicht die wel degelijk een
Hoger risico lopen
Nou, dan weet ik niet wie er gelijk heeft..
Ik heb een BMI van 26,5, ben bijna 50, dus ik heb een vaccin..
Cer schreef:Citaat:‘Slanke mensen kunnen zich dat meestal niet voorstellen. Je kunt jezelf toch beheersen, je kunt na het eten toch een ommetje maken?
slanke mensen kunnen zich best dingen voorstellen.. en niet alle slanke mensen komt het aanwaaien (ook zo'n achterlijke veronderstelling) en er zijn slanke mensen die er echt hard voor moeten werken ..
ik ben obese geweest, toen slank, nu licht obese... is er alleen af te houden door hard te werken.. maar goed, ik schijn een uitzondering te zijn..
MarlindeRooz schreef:bigone schreef:De grootste groep ic opnames is niet gevaccineerd, dat is een veel groter probleem dan te hoog bmi, eerste is snel te voorkomen door vaccineren.
Aangezien er 8 miljoen mensen met een te hoog bmi zijn zullen er genoeg ongevaccineerden met een te hoog bmi zijn.
Nee zo werkt het niet.
Dit is hypothetisch:
Als 50% van de mensen in NL overgewicht heeft.
En 80% van de mensen op de IC dat heeft.
Dan kan je wel degelijk spreken van een opvallendheid wat betreft de correlatie IC + overgewicht.
Net als dat de 15% ongevaccineerden 80% van de IC bezet houden. Dat is heel opvallend.
MyWishMax schreef:Jammer van die laatste alinea alleen. Mensen zijn sowieso niet goed in het voorstellen van het leven van een ander. Niet alleen slanke mensen tegenover mensen met overgewicht, andersom ook. Of gezonde tegenover zieken/kwetsbaren. Sowieso is gewicht iets waar blijkbaar altijd wat over gezegd moet worden.
Askja schreef:Nog een artikel uit de VK. Deze is voor diegenen die constant maar terugkomen op overgewicht, en dat de IC vol zou liggen met bierzuipende vreetzakken, hier een ietwat relativerende kijk op de oorzaken van obesitas van iemand die er écht verstand van heeft:
https://www.volkskrant.nl/cs-b2da105f
Askja schreef:Beetje een dooddoener, vind je niet? Alsof slanke mensen lijden onder hun gebrek aan kilo's. Die krijgen geen kritiek, hooguit een keer een wat jaloerse negatieve opmerking.
En slanke den een scheldwoord - hoe kom je erop, dat is een weliswaar wat ouderwetse maar toch zeker complimenteus bedoelde uitspraak.
Askja schreef:Beetje een dooddoener, vind je niet? Alsof slanke mensen lijden onder hun gebrek aan kilo's. Die krijgen geen kritiek, hooguit een keer een wat jaloerse negatieve opmerking.
En slanke den een scheldwoord - hoe kom je erop, dat is een weliswaar wat ouderwetse maar toch zeker complimenteus bedoelde uitspraak.
Daks schreef:Kunnen we aub stoppen met deze hele discussie.
DuoPenotti schreef:en ik heb ondergewicht gehad en heb dat nooit ervaren.
1 keer is iemand bezorgt, dus echt liefdevol aan me komen vragen of alles wel met me goed ging en of ik geen anorexia had.
Voor de rest geen enkele nare opmerking. Want het is veel meer geaccepteerd.