Schemerdier schreef:Niemand weet hoe, tja zoveel mogelijkheid zijn er niet he? Door de mensen die binnen en buiten komen, namelijk de bezoekers, de verpleegkundigen en eventueel externen (dokters enz)
Hoe meer maatregelen je neemt, hoe kleiner de kans is, maar je bent nooit zeker.
En ik vind het wel een groot verschil bij gaan shoppen tussen andere (relatief) jonge mensen die allemaal dat risico bewust nemen; en naar een wzc gaan waar de mensen daar niet echt een keuze hebben (hun verzorgsters kunnen besmet zijn, het bezoek kan een medebewoner besmet hebben....) en die dus volledig hulpeloos zijn als er 1 ongemerkte besmetting plaatsvindt.
Iedereen heeft toch de wzc gezien waar vb meer dan de helft van de bewoners besmet is geraakt? Dat kan allemaal gebeuren door 1 luttele besmetting, van bijvoorbeeld onvoorzichtig bezoek.
Idd, maar in de winkel kan ik wel net de verzorgende van mijn oma tegenkomen en haar besmetten en zij neemt het dan alsnog mee? Ik noem maar een scenario he. Dat vind ik dus zo lastig hierin..