zitten ze daar achter een hoog hek? Dat is een stuk verderop zo.. Een halve dag is nog enigszins te doen opzich
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
zitten ze daar achter een hoog hek? Dat is een stuk verderop zo.. Sintara schreef:Haha, nee, gelukkig is de verklaring een stuk positiever.Hahaahzitten ze daar achter een hoog hek? Dat is een stuk verderop zo..
Een halve dag is nog enigszins te doen opzich
Er staat heel veel groen (waaronder een paar van die grote woudreuzen
) aan de achterkant van het gebouw, dus 's zomers kun je het schoolplein niet zien vanuit mijn appartement. We begonnen in september met klussen, dus alles stond toen nog vol in het blad, vandaar.
Hij heeft zelfs de buitendeur tot 3x (!!) kapot geropt. Maar ouders en grootouders zwijgen in alle talen..
fjordjes schreef:Hi, ik heb een hele tijd meegelezen totdat ik zelf weer begon te twijfelen (al was dat van korte duur) en sindsdien hier niet meer gekeken.
Toevallig kwam daarstraks iets ter sprake tussen mijn man en ik over kinderen. We hebben het er nooit echt concreet over gehad en heb gezegd dat ik twijfel en dat weet hij ook. Maar het is eigenlijk zo dat ik helemaal niet om kinderen sta te springen en liefst m'n leven blijf leiden zoals ik nu doe, zonder kinderen. Maar m'n man zou ze wel graag willen, alhoewel hij niet expliciet gezegd heeft hoe en wat. Behalve nu het ter sprake kwam en hij eraan toevoegde dat ik ook niet meer de jongste ben (wordt bijna 32). Ik ben er niet op in gegaan en verder is er niet meer over gesproken. Hij begint er ook vrijwel nooit over uit zichzelf en ik al helemaal niet.
Ik vind het heel moeilijk om mij hierover uit te spreken dat ik eigenlijk gewoon geen kinderwens heb en durf dit nauwelijks uit te spreken naar hem. Hoe pak ik dit aan? Liefst laat ik nu alles op z'n beloop (wat ik eigenlijk al jaren doe) dat ik dadelijk de leeftijd voorbij ben om nog kinderen te krijgen, of is dat egoïstisch? We zijn eind deze maand 12 jaar samen en 2 jaar getrouwd.
Niet veroordelend bedoeld hoor.. Snap wel dat als je nooit een harde 'nee' in gedachten hebt gehad het wel heel lastig is om nu te vertellen.. ben je bang dat hij bij je weggaat als je eerlijk bent? fjordjes schreef:Geen idee waarom het nauwelijks ter sprake is gekomen, hij is sowieso niet echt een prater en ik vind het lastig om erover te beginnen. Ik denk niet dat hij weg zou gaan om deze redenen.

idinn schreef:Vind het vooral heel knap hoe je in 12 jaar tijd eigenlijk nooit duidelijk naar elkaar hebt gemaakt hoe of wat. Dit is niet een punt waarover je zegt: goh dan doen we er maar 1, dan is iedereen gelukkig. Er is geen middenweg. En prima als er twijfel is bij iemand, maar blijf het er dan tussentijds wel over hebben. Zeker als je 100% zeker bent, vind ik wel dat je de ander dat moet vertellen. Dan kan die bepalen of het een issue is of niet.
Hoe moeilijk dus ook.. ga het hier over hebben en niet wat negeren of wegwuifelen. Eerlijk naar hem en eerlijk naar jezelf.