Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

just_kiki

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 02:10

Wij hebben er trouwens al een tijdje last van dat onze naam en woonplaats automatisch bij het verzonden bericht Word bijgevoegd hebben meeer hier last van?

Je ziet het dus niet staan in de tekst die je typt. Maar eenmaal verzonden staat het erbij… heel vervelend gezien ik altijd netjes afsluit met m’n naam en het er nu 2x staat + nog eens m’n woonplaats

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 09:12

just_kiki schreef:
Wij hebben er trouwens al een tijdje last van dat onze naam en woonplaats automatisch bij het verzonden bericht Word bijgevoegd hebben meeer hier last van?

Je ziet het dus niet staan in de tekst die je typt. Maar eenmaal verzonden staat het erbij… heel vervelend gezien ik altijd netjes afsluit met m’n naam en het er nu 2x staat + nog eens m’n woonplaats

Wat bedoel je? Is dat in de app? Je kan ergens in de instellingen aangeven of je woonplaats zichtbaar moet zijn dacht ik. Ik weet wel dat er een standaard tekstje wordt gemaakt bij elk berichtje met in ieder geval je gebruikersnaam, niet je echte naam.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 09:39

Afbeelding
Dit bedoel ik!

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 09:41

dat was altijd al zo bij mij dan tenminste. Ik haal dat gewoon weg als ik een berichtje typ.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 09:48

Net even gekeken, maar heb het niet.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 10:02

Oehlala schreef:
dat was altijd al zo bij mij dan tenminste. Ik haal dat gewoon weg als ik een berichtje typ.

Het vreemde is, het staat er dus niet bij als ik typ, maar pas als het verzonden is

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 10:30

just_kiki schreef:
Oehlala schreef:

Het vreemde is, het staat er dus niet bij als ik typ, maar pas als het verzonden is

dat is maf. je kunt het dan dus ook niet weghalen.
Vreemd ook dat MP dus niet bij iedereen hetzelfde werkt.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 10:36

Bij mij is dat ook sinds kort geloof ik

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 13:38

Klopt het viel mij ook al op inderdaad.
Ik schrijf nu gewoon mn naam zelf niet meer :+

x_ankieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 20:25

Is het normaal dat je na het overmaken van het bedrag nog alle mankementen te horen krijgt? Ik heb via MP een dekje en bandages gekocht. Zag er op de foto’s helemaal prima uit, geen rare dingen. Prijs afgesproken en betaalverzoek meteen voldaan. Toen daarna kreeg ik opeens te horen dat alle 4 de bandages waren ingekort en dat er aan de binnenkant van het dekje zwarte vlekken zaten van een hek. Of ben ik dan te stom dat ik niet om meer foto’s/specificaties heb gevraagd? :x

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 20:38

Klinkt mij in de oren alsof hij/zij zich nu snel indekt

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 20:58

Idd, onder het motto "ik heb het gemeld" :roll:

Oh ja,ik heb je centen al binnen en ik ben van de rommel af.

Jegh. Soms moet je idd tig vragen stellen en extra foto's vragen om de juiste antwoorden te krijgen...

De afdinger waar ik nu bijna 2 week mee bezig ben heeft een hele onverwachte wending genomen.

Ik had de prijs doorgegeven en bleef ook bij die prijs,zij iedere keer een halve cent omhoog,dan weer zonder verzendkosten dan weer een bod met verzendkosten en uiteindelijk zaten we op 50 cent (!!!!) verschil.

31 berichten later :+

Ik bleef bij mijn prijs en dat had ik al meerdere malen aangeven.

En uiteindelijk gaf ik als reactie iets in de trend van dat het na 2 week nog steeds dezelfde prijs heeft en hoelang het nog zou duren voordat ze dat besefte.

*Stilte*

Volgende dag een excuus :oo en ze vroeg of ik het alsnog aan haar wou verkopen voor mijn prijs.

Prima, gedaan, foto's gestuurd van het pakket, vermeld wanneer ik het weg breng enzo en toen bleven we gezellig berichten sturen _O-

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 21:00

x_ankieee schreef:
Is het normaal dat je na het overmaken van het bedrag nog alle mankementen te horen krijgt? Ik heb via MP een dekje en bandages gekocht. Zag er op de foto’s helemaal prima uit, geen rare dingen. Prijs afgesproken en betaalverzoek meteen voldaan. Toen daarna kreeg ik opeens te horen dat alle 4 de bandages waren ingekort en dat er aan de binnenkant van het dekje zwarte vlekken zaten van een hek. Of ben ik dan te stom dat ik niet om meer foto’s/specificaties heb gevraagd? :x

Dat de bandages zijn ingekort had de koper van te voren kunnen vertellen. Misschien heeft hij gedacht dat de spullen in prima conditie waren en dit toch later geconstateerd. Ik vind het wel netjes dat dit gemeld wordt. Als het je niet bevalt zou je foto's kunnen vragen en wellicht de koop kunnen annuleren? Of wat onderhandelen met de prijs alsnog.

Zelf ooit een deken te koop gezet en ik was er van overtuigd dat deze echt in zgan staat was. Deken zat al ingepakt. Toen ik een koper had, heb ik het voor de zekerheid nog eens goed nagekeken en kwam ik toch wat mankementjes tegen. Koper vond dit geen probleem en heeft de deken gekocht.

Maar wel netjes als de verkoper het wel verteld, of je al betaald hebt of niet. :)

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 21:06

Gister bericht: voor € kom ik het direct ophalen. Ik zo is goed, hoe laat?

Toen reageerde hij dat iemand anders het morgen (vandaag dus) kon ophalen. Ik weer vragen hoe laat.

Doodse stilte, nu dus weer niks verkocht. Het is al echt weinig geld, moet er snel vanaf.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 20:02

_Mir schreef:
x_ankieee schreef:

Dat de bandages zijn ingekort had de koper van te voren kunnen vertellen. Misschien heeft hij gedacht dat de spullen in prima conditie waren en dit toch later geconstateerd. Ik vind het wel netjes dat dit gemeld wordt. Als het je niet bevalt zou je foto's kunnen vragen en wellicht de koop kunnen annuleren? Of wat onderhandelen met de prijs alsnog.

Zelf ooit een deken te koop gezet en ik was er van overtuigd dat deze echt in zgan staat was. Deken zat al ingepakt. Toen ik een koper had, heb ik het voor de zekerheid nog eens goed nagekeken en kwam ik toch wat mankementjes tegen. Koper vond dit geen probleem en heeft de deken gekocht.

Maar wel netjes als de verkoper het wel verteld, of je al betaald hebt of niet. :)

Mankementen melden NA het verkrijgen van geld, zou ik nu niet meteen onder 'netjes' scharen.
En zelfs als ik als verkoper dergelijke dingen pas bij het verzenden zou opmerken, zou ik meteen suggereren om de koop ongedaan te maken of X van de prijs terug te storten. En dan de voorkeur van de koper daarin volgen.

x_ankieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 20:25

An sich vind ik het niet heel erg, bandages gebruik ik toch niet en de vlekken zitten aan de binnenkant. Maar had het zelf wel vooraf gemeld als ik de verkoper was. Niet 100% netjes… Maar alsnog beter dan dat ik er achter kom als het setje pas binnen komt :n

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 20:33

x_ankieee schreef:
An sich vind ik het niet heel erg, bandages gebruik ik toch niet en de vlekken zitten aan de binnenkant. Maar had het zelf wel vooraf gemeld als ik de verkoper was. Niet 100% netjes… Maar alsnog beter dan dat ik er achter kom als het setje pas binnen komt :n

Dat bedoel ik... er achter komen na ontvangst. Dat is niet netjes. Vind het op deze manier nog niet zo n probleem.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 20:43

Ik vind het logisch dat je vermeld dat je aanpassingen gedaan hebt aan een product, zeker als dat onomkeerbaar is en niet zichtbaar op de foto's. Het inkorten van bandages is wat mij betreft net zo iets als zeggen "ik heb deze IKEA tafel te koop" en dan pas nadat iemand betaald heeft zeggen "oh ja, ik heb de poten wel 10cm ingekort".

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 20:59

Dat heb ik eens met een hoofdstel gehad met de sluiting boven op het hoofd.
Maat full in goede staat.
Krijg ik hem thuis is dus boven op het leer afgeknipt.
Gelukkig paste het net omdat mijn paard tussen cob en full viel.
Maar echt niet netjes.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 09:05

_Mir schreef:
x_ankieee schreef:

Dat bedoel ik... er achter komen na ontvangst. Dat is niet netjes. Vind het op deze manier nog niet zo n probleem.

Dan vind ik jullie heel schappelijk. Ik zou er niet van gediend zijn. Want waarschijnlijk had ik ook minder geboden als de producten niet meer in de staat zijn waarin ze naar verwachting horen te zijn.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 09:25

Hier hetzelfde gehad als verkoper. Had al foto’s gemaakt, leren jasje verkocht. Toen ik het die ochtend weer pakte, zag ik dat de scheuren in de voering zaten. Haar zsm een bericht gestuurd met excuses. Ze wilde toch wel even komen kijken. Heeft het alsnog gekocht, heb wat van de prijs afgehaald.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 11:12

Ik hier laatst ook, had een partij handelshalsters op mp staan 15 stuks en nog 3/4 losse.
Voor de 15 vroeg ik 10€
Iemand bod 8 plus verzenden ,dus ik akkoord.
Is ook direct betaald.
Volgende ochtend wilde ik ze pakken, heeft er kennelijk een kater op een paar gepiest.
Stank, bah.

Dus zijn het uiteindelijk alleen 14 geworden, want 4 zijn de kliko in.
Heb koper ingelicht en om rekening nummer gevraagd, zodat ik 4 € ( de helft dus) terug kon overmaken.
Dit uiteraard ook gedaan.
Kan altijd gebeuren, dat op eens iets anders loopt , of toch beschadigd of...
Maar vind dan moet je koper ook tegemoet komen.
Kennelijk hier gelukt, want 5 sterren erbij :)

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 12:17

Er kan altijd iets gebeuren met je spullen als het even online staat, maar dat is anders dan dat de bandages al eeuwen geleden ingekort zijn en de vlekken aan de binnenkant zijn waarschijnlijk ook al ouder. Dat had gewoon gelijk gemeld moeten zijn. Afhankelijk van de prijs zou ik mogelijk nog wat geld terug vragen.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 12:34

Ik heb het als verkoper zijnde ook gehad.
Ik had al tijden een bed te koop staan, speciaal model. Een rond bed, zwart leder, met blauwe led ingewerkt. Stond gedemonteerd in de 2de slaapkamer.

Helaas stond 1 van de halve bogen tegen een rieten staande lamp geparkeerd.. Al een aantal weken.. De deukjes heb ik er grotendeels uitgekregen, maar de scheurtjes natuurlijk niet.

Eindelijk reactie. Voor de koper hier is, halen wij het bed naar de gang, en op dat moment zien wij de schade pas. Meteen appje gestuurd, foto's erbij, uitgelegd wat er juist gebeurd was. En aangeboden dat de koper het bed gratis mocht hebben.

Hij is het gelukkig nog komen halen!

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 12:41

Ja, kijk, prijsvermindering tot zelfs gratis weggeven of ervoor openstaan om de koop te annuleren, dat zijn dan acties die ik als koper zou waarderen van de verkoper. Maar het gewoon melden en verder niets voorstellen qua tegemoetkoming, dat is het punt waar ik over "val".