Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 08:54

8Eveline schreef:
Er is dus niet iets als verplicht bv pil gebruik? Dwangmedicatie dus, maar dat zal wel niet als ik nadenk over psychiatrie en wanneer die pas verplicht worden opgenomen ed.
Bizar als je over nadenkt dat bv kinder misbruikers een nieuwe baby kunnen krijgen.

Er is in sommige gevallen wel door de rechter opgelegde prikpil bijvoorbeeld maar dit is inderdaad niet erg vaak. Uit huis plaatsen is echt een ontzettende noodgreep maar er zijn inderdaad gezinnen bekend waarbij meerdere kinderen na hun geboorte uit huis geplaatst worden en dat is diep triest voor de kindjes. Ook al doe je dat direct na de geboorte, het is traumatiserend en vaak is de zwangerschap dan ook al problematisch geweest (roken, drinken, drugs). Oftewel je begint je leven met een achterstand, sneu genoeg. Maar de andere kant is ook lastig want wie gaat jou vertellen of jij een kind mag krijgen? Die keuze maken is ook een heftige. Sommige situaties zijn in mijn ogen makkelijk: Gebruiker, erg laag IQ en niet voor jezelf kunnen zorgen maar goed dan is er nog een hele categorie te bedenken. En ken ik ook genoeg hoogopgeleide mensen dat ik denk, hmm tja of ik dit nu zo handig vind. Het EQ van een zoetwatermossel bijvoorbeeld. Blijft complexe materie.

Maar het contrast met adoptie is wel enorm, mijn oom en tante zijn jaren door een molen geweest voor ze uiteindelijk 2 kindjes mochten adopteren en het heeft ze bakken met geld gekost. Dat doe je niet zomaar even.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 09:05

Aranel schreef:
Ergens snap ik het wel. Het is natuurlijk wel extreem maar wel beter voor de wereld, hoe je het ook bekijkt.

Zo vind ik die hulp aan Afrika campagnes ook dubbel. Moeders met 8+ kinderen en dan moeten wij uit het westen geld storten om die kinderen te helpen/ vaccineren. Dan denk ik toch, en daarna? Zonder voldoende eten daar, onderwijs enz blijft het toch dweilen met de kraan open?
Beter zetten ze in op anticonceptie of desnoods sterilisatie..

Ik heb ook weleens aan zo iemand met zo'n clipboard gevraagd wat er dan gebeurd als ik doneer en die 8+ kinderen worden volwassen en krijgen ook 8+ kinderen. Dat is inderdaad dweilen met de kraan open.

Blijft vreselijk oneerlijk dat wij in het westen eten soms weggooien en die mensen daar verhongeren.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 09:05

_San87_ schreef:
996981 schreef:
Ik sta echt versteld van het extremisme hier eerlijk gezegd. Hoewel, het is Bokt. Daar zou niets je meer moeten verbazen :+

Het is wel de enige manier om bevolkingsgroei in te perken en een meer leefbaar klimaat te verkrijgen, minder kinderen krijgen.

Of je moet nog een paar virussen op de wereld loslaten, dat is ook een optie.

Dat helpt alleen als je het virus dan ook zijn gang laat gaan

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 09:07

MarlindeRooz schreef:
Eens, het zijn altijd de moeders die “er tegen zijn”. :=

Gek hè, iedereen wil het liefst enkel restricties die hen zelf niet treffen. Als je geen kinderwens hebt is het makkelijk over een ander beslissen hoeveel kinderen ze mogen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 09:20

Aranel schreef:
Ergens snap ik het wel. Het is natuurlijk wel extreem maar wel beter voor de wereld, hoe je het ook bekijkt.

Zo vind ik die hulp aan Afrika campagnes ook dubbel. Moeders met 8+ kinderen en dan moeten wij uit het westen geld storten om die kinderen te helpen/ vaccineren. Dan denk ik toch, en daarna? Zonder voldoende eten daar, onderwijs enz blijft het toch dweilen met de kraan open?
Beter zetten ze in op anticonceptie of desnoods sterilisatie..
Arme landen zijn het probleem niet, het rijke “Westen” is hoofdzakelijk het probleem. Die moeders met 8 kinderen hebben een veel minder grote impact op de aarde dan wij met een of twee kinderen, maar twee auto’s, zes vliegreizen en bio-industrievlees.

996981 schreef:
MarlindeRooz schreef:

Gek hè, iedereen wil het liefst enkel restricties die hen zelf niet treffen. Als je geen kinderwens hebt is het makkelijk over een ander beslissen hoeveel kinderen ze mogen
Mwah, als vandaag of morgen de overheid/EU eindelijk eens korte metten maakt met die achterlijk goedkope vliegtickets, klaag ik daar ook niet over. Niet dat ik elke maand in het vliegtuig stap, maar het principe is natuurlijk bezopen, dat een retourtje Londen per trein je 150+ euro kost en de grote vervuiler 30-50 euro. Niet iedereen is zo egocentrisch als mensen die kinderen willen. :D

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 09:26

MarlindeRooz schreef:

Nou ja, abortus met terugwerkende kracht mag niet hè?

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 09:27

De mensheid zien als een verschrikkelijke soort die uit zou moeten sterven maar wel zelf nog 70+ jaar rond blijven lopen en de aarde vervuilen is ook wat hypocriet vind ik :+

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 09:28

corinep schreef:
De mensheid zien als een verschrikkelijke soort die uit zou moeten sterven maar wel zelf nog 70+ jaar rond blijven lopen en de aarde vervuilen is ook wat hypocriet vind ik :+

Hoezo? Ik heb er toch niet om gevraagd geboren te worden?

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 09:42

corinep schreef:

Op de been gehouden door medicijnen, uitgevonden door ons egocentrische soort

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 09:43

corinep schreef:

Ja, weet jij waar ik een zelfmoordpilletje kan vinden? :))

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 09:45

Of we 70+ jaar rond blijven lopen is de vraag nog maar.
En als ik morgen niet meer wakker word lig ik daar ook niet wakker van :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 09:46

corinep schreef:

Vind jij de mensheid een mooie soort?

Ik ergens wel. Maar ik zie ook de roofbouw die onze soort pleegt. Dat is ook niet houdbaar. En daarbij zijn er ook gewoon veel verschrikkelijke mensen. Maar postnataal aborteren is voor zover ik weet nog steeds illegaal.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 09:47

996981 schreef:
corinep schreef:

Op de been gehouden door medicijnen, uitgevonden door ons egocentrische soort

Ja en vervuilende keuzes verantwoorden wAnT Ik HeB TOcH gEeN KiNdeReN.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 09:51

Vervuilende keuzes... Daar wil ik persoonlijk graag op in gaan.

Ja ik eet vlees.
En heb een auto die elk jaar 5000 km loopt.

Nog nooit gevlogen.
Gooi nooit eten weg
Gebruiken weinig energie
Hou niet van luxe dus hier geen wegwerp maatschappij.

Heb ik nu wel het recht te zeggen kinderen zijn het meest vervuilend?

Want ja een groen linkser met 4 kinderen neem ik niet serieus.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 09:52

_San87_ schreef:
corinep schreef:

Ik ergens wel. Maar ik zie ook de roofbouw die onze soort pleegt. Dat is ook niet houdbaar. En daarbij zijn er ook gewoon veel verschrikkelijke mensen. Maar postnataal aborteren is voor zover ik weet nog steeds illegaal.

Ja ik vind de mensheid een prachtige soort. Wat wij allemaal hebben kunnen bereiken de afgelopen jaren. De liefde die wij kunnen geven en ontvangen. Ik heb vertrouwen in de mensheid, en ook dat onze kinderen er een betere wereld van gaan maken in plaats van hem verder naar zijn grootje brengen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 09:56

De mensheid is niet veel meer dan een rattenplaag. De menselijke natuur is ook gewoon slecht, dat zie je wel aan de afgelopen paar jaar sinds het niet meer goed gaat in NL door de pandemie en nu door de extreme inflatie.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 10:04

corinep schreef:

Tsja, even het plaatje zoeken hoor..
Afbeelding

Dus die ene vlucht extra maakt geen reet uit, tegenover al die mensen die kinderen hebben en na nummer 1 gaan voor nummer 2 of 3 want "het gezin voelt nog niet compleet."

Mensen met kinderen hebben NIETS te zeggen over mensen zonder kinderen die elk jaar vliegen, of vlees eten. Het is namelijk nog steeds veel milieuvriendelijker dan een (of meerdere) extra vervuiler (die waarschijnlijk ook gaat vliegen én vlees eten) op de wereld zetten. :wave:

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 10:06

Ik had dat plaatje eerder ook al gerplaatst. :)

En ik doe dan ook nog erg weinig van die dingen.

Tijd dat ik eens toeslagen krijg :j

:D

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 10:12

Ik vind het nogal een raar excuus om niks te hoeven doen omdat andere mensen kinderen hebben. Soms komt besef na kinderen en dan kan je er moeilijk eentje inleveren.
Een auto kan je nog veranderen of je huis verduurzamen of niet meer vliegen.

Wel vliegen en onduurzaam leven omdat anderen kinderen hebben vind ik echt dom.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 10:15

corinep schreef:
_San87_ schreef:

Ja ik vind de mensheid een prachtige soort. Wat wij allemaal hebben kunnen bereiken de afgelopen jaren. De liefde die wij kunnen geven en ontvangen. Ik heb vertrouwen in de mensheid, en ook dat onze kinderen er een betere wereld van gaan maken in plaats van hem verder naar zijn grootje brengen.

Dat eerste ben ik het wel mee eens, we hebben als mensheid prachtige dingen gedaan, en bereikt. Ik heb echter geen vertrouwen in de mensheid en denk dat we de wereld zoals wij die kennen, en ons als mensen zoals wij nu leven, gaan vernietigen, uiteindelijk :).

Dat is hoe de cirkel van het leven werkt, wanneer er teveel zijn van een soort, steekt de natuur daar een stokje voor. Ofwel door ziektes, ofwel door hongersnoden, ofwel door natuurgeweld.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 10:16

Captain schreef:
corinep schreef:

Tsja, even het plaatje zoeken hoor..
[ [url=m/NbDpfX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dus die ene vlucht extra maakt geen reet uit, tegenover al die mensen die kinderen hebben en na nummer 1 gaan voor nummer 2 of 3 want "het gezin voelt nog niet compleet."

Mensen met kinderen hebben NIETS te zeggen over mensen zonder kinderen die elk jaar vliegen, of vlees eten. Het is namelijk nog steeds veel milieuvriendelijker dan een (of meerdere) extra vervuiler (die waarschijnlijk ook gaat vliegen én vlees eten) op de wereld zetten. :wave:

Het verlangen naar kinderen is in veel gevallen een diepgeworteld verlangen, gestuurd door hormonen gebaseerd op het in stand houden van onze soort. Mensen kunnen er niks aan doen kinderen te willen. Zo zijn ze door de natuur geprogrammeerd.

Voor zover ik weet, geldt dat niet voor vliegvakanties en auto’s.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 10:16

Verootjoo, ik denk niet dat men daarom vliegt met de gedachte ik heb geen kinderen dus mag mijn portie nog wel vervuilen. :+

Maar mensen met meerdere kinderen die kinderloze op de vingers tikken is imo wel heel bijzonder.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 10:17

Ja dat vind ik ook dom. Het is eenstom argument om zelf wél dingen te doen, maar ik kan het me ergens ook wel voorstellen als je aangevallen wordt door een moeder met 3 kinderen op je verbruik :P. Zwak, maar bruikbaar.

Ik heb geen echte kinderwens, maar ik kan het me ook heel slecht voorstellen. Ik weet dat het diep kan gaan hoor, maar dat je per se 2 kinderen wil in plaats van 1 ofzo. Met 1 kun je toch ook tevreden zijn? Hoeft toch niet altijd meer meer meer? Beetje zelfdiscipline?

Ik denk dat de mensheid een mooiere soort wordt als we met minder zijn.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 10:19

996
Maar dat diepe verlangen kun je wel in toom houden met verstand.
Dus het bij 1 kindje houden.

Als je wilt dat mensen hun oer instinct volgen ipv hun verstand word het wel een hele enge wereld.
Denk/hoop dat wij mensheid iets verder zijn?

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 10:20

Ik ben het helemaal eens met de gedachte dat mensen goed moeten nadenken over keuzes die ze maken en de effecten op de leefomgeving. In de breedste zin.

Maar mensen gaan veroordelen omdat ze dat ene doen, wat iedere soort van nature is voorgeprogrammeerd zoveel mogelijk te doen; voortplanten. Mwa.