8Eveline schreef:Er is dus niet iets als verplicht bv pil gebruik? Dwangmedicatie dus, maar dat zal wel niet als ik nadenk over psychiatrie en wanneer die pas verplicht worden opgenomen ed.
Bizar als je over nadenkt dat bv kinder misbruikers een nieuwe baby kunnen krijgen.
Er is in sommige gevallen wel door de rechter opgelegde prikpil bijvoorbeeld maar dit is inderdaad niet erg vaak. Uit huis plaatsen is echt een ontzettende noodgreep maar er zijn inderdaad gezinnen bekend waarbij meerdere kinderen na hun geboorte uit huis geplaatst worden en dat is diep triest voor de kindjes. Ook al doe je dat direct na de geboorte, het is traumatiserend en vaak is de zwangerschap dan ook al problematisch geweest (roken, drinken, drugs). Oftewel je begint je leven met een achterstand, sneu genoeg. Maar de andere kant is ook lastig want wie gaat jou vertellen of jij een kind mag krijgen? Die keuze maken is ook een heftige. Sommige situaties zijn in mijn ogen makkelijk: Gebruiker, erg laag IQ en niet voor jezelf kunnen zorgen maar goed dan is er nog een hele categorie te bedenken. En ken ik ook genoeg hoogopgeleide mensen dat ik denk, hmm tja of ik dit nu zo handig vind. Het EQ van een zoetwatermossel bijvoorbeeld. Blijft complexe materie.
Maar het contrast met adoptie is wel enorm, mijn oom en tante zijn jaren door een molen geweest voor ze uiteindelijk 2 kindjes mochten adopteren en het heeft ze bakken met geld gekost. Dat doe je niet zomaar even.