Gini schreef:Ik ben helemaal voor voldoende communiceren in een relatie, maar je partner is en blijft ook nog steeds een individu. Een persoon die eigen keuzes mag maken. Dit is zo een keuze geweest, jij voelt je daar minder goed bij, maar eigenlijk is dat jouw probleem. Je kan een persoon niet zo boetseren dat die altijd alleen maar doet wat jij oké vindt. Als dit eenmalig is en er is geen structureel probleem van voortdurend ongepaste opmerkingen maken, zou ik dit akkefietje dus voor mezelf relativeren. Het is Facebook, het is een leuk filmpje, hij maakt er een typische mannenopmerking over richting zijn vriend, even lachen en door.
Mmm. Ja. Ik snap je punt. Echter moet het dan wel zo zijn dat vanuit beide partijen zulke opmerkingen gemaakt moeten kunnen worden zonder dat daar een probleem van gemaakt wordt. Daar wringt voor mij een beetje de schoen. Want als ik zo'n opmerking maak, dan is de wereld te klein. Maar als hij het doet, dan is het een mannending.
Ik heb het ook besproken met hem. Zijn antwoord was dat het een grapje is tussen hem en zn vriend, nadqt ik heb aangegeven dat ik het niet zo prettig vind. Ontstaat er een hele discussie dat er een drama van gemaakt wordt. Zucht... dat is de rede dat ik dan twijfel of ik er wat van zou zeggen of niet. Ik had het beter niet kunnen doen.