Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 10:05

[***] schreef:
Weet iemand een overhoringsprogramma die automatisch vraag en antwoord voorleest? Ik gebruik Lexilize en die doet dat, alleen die is niet beschikbaar op de computer en heeft alleen flashcards (dus niet de mogelijkheid om te bijv. te typen)

Memrise?

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 20:00

lenaa_tje schreef:
[***] schreef:
Weet iemand een overhoringsprogramma die automatisch vraag en antwoord voorleest? Ik gebruik Lexilize en die doet dat, alleen die is niet beschikbaar op de computer en heeft alleen flashcards (dus niet de mogelijkheid om te bijv. te typen)

Memrise?

Teach2000?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 15:28

Sorry Linda, geen idee! Weet niet welke een beetje goed voorlezen...

Hoe zou de wereld eruit hebben gezien zonder mensen? Wie zou er bovenaan de voedselketen staan, wat zou er groeien of niet groeien aan het aardoppervlak?

chantalboes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 16:15

Sheran schreef:
Sorry Linda, geen idee! Weet niet welke een beetje goed voorlezen...

Hoe zou de wereld eruit hebben gezien zonder mensen? Wie zou er bovenaan de voedselketen staan, wat zou er groeien of niet groeien aan het aardoppervlak?

Wij zijn niet het enige 'mensachtige' achtige soort geweest, de meest intelligente vorme na ons, soorten als de Neanderthalers, hebben we lang geleden al uitgeroeid. Als je die ook weghaald en de wereld in pure natuur laat denk ik niet dat er één soort is die bovenaan de voedselketen zou staan, of het in ieder geval per gebied zou verschillen (wolven en beren in het noorden, leeuwen en andere jagers op de savanne).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 02:09

Kwal schreef:
lenaa_tje schreef:
Memrise?

Teach2000?

Teach2000 kan alleen Engels voorlezen, of bij elk woord een audio bestand toevoegen net zoals bij Memrise, en dat laatste is echt veel wek omdat dat per stuk moet helaas.

dejavu

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 08:59

Claroread?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 14:08

Wat betekent "gewolft fleisch" (het gaat om Duits Bart hondenvoer)

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 14:11

Nikass schreef:
Wat betekent "gewolft fleisch" (het gaat om Duits Bart hondenvoer)

Google translate zegt “gehakt”

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 15:12

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 19:30

:)* nu snap ik waarom onze vleesmolen een Fleischwolf heet!

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 20:09

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 00:51

Waar kan je goede en lekkere thee bestellen waar ze ook veel keuze hebben?
Ben erg fan van rooibos en winter\herfst smaken maar ik heb ze nog niet in die combi gevonden.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 00:53

fleurtjeuh schreef:
Waar kan je goede en lekkere thee bestellen waar ze ook veel keuze hebben?
Ben erg fan van rooibos en winter\herfst smaken maar ik heb ze nog niet in die combi gevonden.

Pit&pit of Simon levelt

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 03:30

Vandaag opvallend veel rode bollen (die een tijd in de lucht blijven zweven) gezien als vuurwerk. Andere jaren zag je ook groene bollen, maar die heb ik niet gezien dit keer.
Waren de rode bollen met deze jaarwisseling ook van alarmpistolen afkomstig? De alarmpistolen die men gebruikt bij nood op schepen? Die zijn namelijk (semi-)legaal te koop.

geerteJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 03:35

Ja vaakt zijn dat noodpijlen van mensen op boten. Die zijn maar een paar jaar geldig en als ze over houdbaarheidsdatum zijn steken mensen ze af met Nieuwjaar. Altijd jammer als zo'n ding op je auto terecht komen.

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 08:52

Ik heb vooral meer wensbalonnen gezien dan normaal, die zijn ook rood. :)

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 12:35

Kookaburra schreef:
Vandaag opvallend veel rode bollen (die een tijd in de lucht blijven zweven) gezien als vuurwerk. Andere jaren zag je ook groene bollen, maar die heb ik niet gezien dit keer.
Waren de rode bollen met deze jaarwisseling ook van alarmpistolen afkomstig? De alarmpistolen die men gebruikt bij nood op schepen? Die zijn namelijk (semi-)legaal te koop.

Hier alleen maar rood gezien, groen ken ik eigenlijk ook niet. (veel mensen uit de scheepvaart hier in de buurt, dus ook elk jaar weer "oude zooi" die opgeruimd/getest wordt)

Het zijn niet echt alarmpistolen, het zijn meer een soort vuurpijlen die met eigen aandrijving omhoog gaan.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 13:14

Dit zijn gewoon flairs.
Gewoon te koop bij elke watersportzaak of bijvoorbeeld Correct.

Wij hebben ze ook liggen, idd voor op de boot. Is verplicht in de landen waar wij varen.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 13:50

Dan zijn het (veel) flaires geweest. Toch interessant dat vuurwerkverbod :D
Dankjullie!

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 00:46

Wat ik me dus al een tijdje afvraag; zijn je borsten daadwerkelijk zwaarder als ze zwaar aanvoelen voor jezelf? :+

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 01:21

Waarom word er altijd een placebo meegenomen in medicijntesten?
Een groep van 1000 pers. waarvan 700 het echte pilletje krijgen en 300 een placebo, oftewel niks. Daarmee word het echte pilletje toch niet getest?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 01:30

Maar je wil wel weten of het echte pilletje iets doet of dat het alleen placebo effect is. Als mensen denken dat ze een nieuw medicijn krijgen voelen ze zich soms al beter. Het omgekeerde gaat ook op voor de bijwerkingen, dat wordt in een onderzoek heel goed bijgehouden en is soms echt indrukwekkend. En dan blijken er in de placebogroep meer of ernstigere bijwerkingen op te treden. Dan komt het dus niet door het nieuwe medicijn.
Overigens wordt er ook vaak vergeleken met een bestaande behandeling als controlegroep. Want als er voor een ernstige aandoening al een effectieve behandeling bestaat is het ethisch niet zo verantwoord om mensen een placebo te geven.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 09:21

Ik vroeg me gisteravond wat af. Je moet in je elleboog niezen en hoesten. Maar mensen geven elkaar nu soms ook een ellebooggroet. Geef je dan niet elke bacterie en virus over aan elkaar? En je komt nog te dichtbij ook dan.

Cerosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 09:32

karuna schreef:
Ik vroeg me gisteravond wat af. Je moet in je elleboog niezen en hoesten. Maar mensen geven elkaar nu soms ook een ellebooggroet. Geef je dan niet elke bacterie en virus over aan elkaar? En je komt nog te dichtbij ook dan.

Daar heb ik ook al eens over nagedacht. Maar het virus moet uiteindelijk in contact komen met je slijmvliezen om je echt pas ziek te maken.
Zo een elleboog groet doe je doorgaans kort, met de buitenkant van je elleboog. De kans lijkt me klein, dat als ik dan nies in mijn elleboog, net dat virus van de vorige elleboog groet doorgegeven wordt.

Dat is in ieder geval de conclusie die ik voor mijzelf getrokken heb. Hoeveel er echt wetenschappelijk van waar is, is natuurlijk maar de vraag :+

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 09:35

Nou ja een nies kan goed kledderig zijn. En ik zie ook mensen met de zijkant van de arm elkaar raken (voor mij is het gewoon knikje of een luchtzwaai, niks aanraken bevalt me uitstekend). Als je dan de pech hebt dat iemand net goed nat heeft geniest en je niest een half uur later in diezelfde elleboog met je neus in je mouw lijkt me de kans niet 0.