[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 16:09

Shaggy09 schreef:
Ik denk dat je niet altijd op 1 lijn hoeft te zitten om een gezonde relatie te hebben. Het gaat uiteindelijk denk ik om het gevoel dat je erbij hebt.
Je hoeft het niet over alles met elkaar eens te zijn, maar als je je echt stelselmatig gaat ergeren aan bepaalde visies of karaktereigenschappen is dat natuurlijk niet helemaal goed.
Ervaar het zelf de laatste tijd namelijk heel erg en dat is een slecht teken, dat weet ik.

Terwijl ik vroeger in het begin van onze relaties zijn visies op dingen juist te gek vond, vind ik het nu soms dom of denk ik er gewoon heel anders over. En bij sommige dingen heb ik zoiets van, wij verschillen en dat is niet erg. Maar bij sommige zaken vraag ik me toch af of we niet te ver uit elkaar liggen qua mening.

Wat ik me dan afvraag
Praat je daar dan ook over in je relaties? Die twijfels?

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 16:14

fleurtjeuh schreef:
Shaggy09 schreef:
Ik denk dat je niet altijd op 1 lijn hoeft te zitten om een gezonde relatie te hebben. Het gaat uiteindelijk denk ik om het gevoel dat je erbij hebt.
Je hoeft het niet over alles met elkaar eens te zijn, maar als je je echt stelselmatig gaat ergeren aan bepaalde visies of karaktereigenschappen is dat natuurlijk niet helemaal goed.
Ervaar het zelf de laatste tijd namelijk heel erg en dat is een slecht teken, dat weet ik.

Terwijl ik vroeger in het begin van onze relaties zijn visies op dingen juist te gek vond, vind ik het nu soms dom of denk ik er gewoon heel anders over. En bij sommige dingen heb ik zoiets van, wij verschillen en dat is niet erg. Maar bij sommige zaken vraag ik me toch af of we niet te ver uit elkaar liggen qua mening.

Wat ik me dan afvraag
Praat je daar dan ook over in je relaties? Die twijfels?

Het moet wel, wij doen het te weinig imo. Communicatie is de sleutel zeggen ze altijd, kan ze geen ongelijk geven. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 19:10

sanso schreef:
Soms vraag ik mij af ervaren alle mensen dit in een relatie en of dit wel ‘gezond’ is (letterlijk nooit ruzie, altijd op 1 lijn etc etc) maar het is prima zo. En ik zou niet anders willen.
De topics op Bokt die ik soms voorbij zie komen, met relatietwijfels- of problemen breken mijn hart dan ook, verspilling van je kostbare tijd.

:wave:

Mijn vriend zei pas nog.. out of the blue.. 'ik snap dus echt niet, waarom sommige mensen zo onwijs moeilijk doen, het is toch niet zo heel moeilijk wat wij doen? Of je vindt iemand heel erg leuk en wil er oud mee worden, of je vindt dat niet. Toch?'

Wij zijn 2,5 jaar samen.. nog nooit ruzie gemaakt. Tuurlijk soms wat ergernis, maar dat bespreek je voor je van een mug een olifant maakt. En dat is denk het punt waar het vaak toch mis op loopt, communicatie. Ow en het helpt dat hij een soort mannelijke versie van mij is, zit je lekker op 1 lijn :+

Ben op de 1e date ook al heel duidelijk geweest qua kinderwens. Hij is type "het maakt mij eigenlijk allemaal niks uit". Heel blij mee..

Ik moet over een paar weken op kraamvisite.. heb er echt al zin in. Gelukkig weten ze allemaal dat ik die baby niks aan vindt, maar vooral kom om de hele vriendinnengroep weer even te zien _O-

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 19:22

Mijn relatie is op dit moment niet geweldig.
Niet omdat wij niet communiceren ofzo maar omdat mijn lief depressief is. :(:)
Maar juist doordat we blijven communiceren en elkaar alle ruimte geven om te werken aan herstel etc voelt het alsof we samen sterker zijn dan ooit.
Ook al voelt zij dat nu niet omdat de depressie ahw alles verslindt.
We hebben afgesproken dat als ze hersteld is en ze nog steeds niets meer voelt voor me dat ik haar los laat, juist omdat we de depressie niet willen laten bepalen.
En intussen zien we elkaar ong 1x per maand, appen/bellen we af en toe, geeft ze aan wanneer de hond daarheen moet en evalueren we elk kwartaal even hoe we het vinden gaan en of we het contact zo laten of gaan opbouwen.

Overigens is ze vanaf het eerste moment gewoon duidelijk geweest tegen mij over haar kinderen; die zitten erbij in het pakket.
Ik wist dus al ruim voor we wat kregen (ken haar bijna 5 jaar nu en zijn 2,5 maand samen) dat ze kinderen heeft en als er iets is dan gaan ze voor.
Maar juist omdat ze volwassen zijn en uit huis durfde ik het wel aan. :)
Met haar zoon kan ik het ontzettend goed vinden, haar dochter woont ver weg (en ivm verstandelijke beperking in een instelling) en heb ik daardoor nog niet ontmoet maar over de telefoon klikte het ook daar goed mee.

Qimm

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 19:40

Wij zijn 16 jaar samen. We zijn het heus niet altijd met elkaar eens, maar dat resulteert vrijwel nooit in ruzie (misschien een keer of 3 echt boos-boos geweest). We hebben beide een hekel aan ruzie maken waardoor we dus vaak meteen doorgaan naar een oplossing. Bevalt prima, ik vind onze relatie wel gezond

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 19:50

Wij hebben ook nooit echt ruzie, hooguit beide eigenwijs.
Het enige waar ik slecht tegen kan is als het werk te veel ons prive leven domineerd. Zolang dat is uit keus of ambitie vind ik dat geen probleem, waar wel als het werk onredelijke verwachtingen heeft (zorg sector).
Ik hoop dat we nog minstens 40 jaar zo door kunnen gaan zoals we doen :)

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 20:23

Mijn vorige relatie van19 jaar ging uiteindelijk toch stuk op een kinderwens van hem. Terwijl ik altijd duidelijk ben geweest dat ik ze niet wil en hij zei dat hij mij het belangrijkste vond. Zijn oerdrift om toch kinderen te willen bleek toch groter en is de relatie beëindigd.

Mijn huidige relatie is zo veel fijner. Hij wil ook geen kinderen, en we denken er echt helemaal gelijk over. Hij is zelfs gesteriliseerd en ik aan de pil dus das wel heel erg dubbel uitsluiten haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 21:48

Mijn ouders zijn vandaag zoveel jaar getrouwd en meestal gaan we rond die tijd uit eten.. 1e vraag van mijn zusje of er ook een speelhoek is.. Oftewel neefje moet blijkbaar mee.. Die laten ze niet alleen spelen en dus zitten we nooit compleet aan tafel.. Echt top :n

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 21:52

Relaxed schreef:
Mijn ouders zijn vandaag zoveel jaar getrouwd en meestal gaan we rond die tijd uit eten.. 1e vraag van mijn zusje of er ook een speelhoek is.. Oftewel neefje moet blijkbaar mee.. Die laten ze niet alleen spelen en dus zitten we nooit compleet aan tafel.. Echt top :n

Wat zonde! En jouw ouders zeggen ook niet dat dit een etentje voor volwassenen alleen is, eventueel met een suggestie voor een oppas erbij?

Lijkt me zo erg als alle familiedingen gedomineerd worden door kinderen. Dat verpest heel de dynamiek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 21:56

Nooo kom niet aan mijn neefje hoor, die staat op 1 bij ons hele gezin.. :+ behalve bij mij :')
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-07-19 21:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 21:56

Ik denk dat als ik tegen mijn moeder zeg dat haar kleinkind niet komt meteen de hele avond al verziekt is :')

Lastst zei ze: oh ik wilde dat ik vlakbij woonde dan zou ik de hele dag gaan zitten kijken.

Hell no!! We komen mooi niet terug :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 22:02

Moeders antwoord... Zo gaat dat nu eenmaal.. :n

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 22:05

Wij hadden het juist andersom.. schoonouders allebei 65 dit jaar en wilde uit eten. Schoonzus en ik hebben duidelijk gemaakt dat het dan kort eten word. Met 3 kinderen onder de 3 jaar :+ opa wilde perse kinderen erbij hebben. Nu gaan we een weekendje weg geloof ik :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 22:15

Wij trouwen binnen 2 jaar en willen dit ook kindvrij, met uitzondering van 4 kinderen. Mijn metekind, mijn vriend zijn petekind + die zijn broertje en natuurlijk ons kind. Al de rest laat ze maar thuis. Willen ze niet dan komen ze ook niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 22:22

Ik lees trouwens net in een onderschrift dat we allemaal blijkbaar wereld wonders zijn :')

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 23:16

Mmmja ik vind het idee van "gelijk zeggen als er iets is" ook niet zaligmakend hoor, hoewel het in eerste instantie sympathiek klinkt. Dat heeft twee redenen: ten eerste zijn sommige dingen echt zo klein als ze op dat moment zijn (en gaan ze niet escaleren), om er dan een punt van te maken kan dan juist averechts werken, en ten tweede heb ik ook al meegemaakt in een meer professionele setting dat je echt het idee kreeg dat bepaalde mensen echt constant wat te zeiken hadden onder het mom van "dingen gelijk zeggen" :o Dat je ook denkt van "kun je niet eens 1 dagje vooruit zonder vanalles te klagen te hebben" :o
Bovendien kan het juist tot meer frustraties leiden als het "ding" ter sprake brengen niet tot verandering leidt omdat je gewend bent dat het toch maar een klein ding is.

Relaxed schreef:

Ja hoor :o want zonder een speelhoek kan zo'n kind zich ook niet vermaken natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 23:41

Nou hij is 2.5 en die speelhoek zit bij de deur naar buiten, hem kennende staat ie vrij vlot buiten :') daarom wil je hem gewoon nog niet mee hebben.. Vind ik althans, de rest is het daar uiteraard niet mee eens :+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 23:48

Riempje om en vast zetten onder een stoelpoot. Werkt met de hond ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 23:55

Ik vind best :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 23:56

Ja de hond gaat anders het hele terras af... “Ehm zegggeee die komkommer voor de garnering lust ik wel”.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 06:23

sanso schreef:
Als ik vrijgezel en op jacht was dan zou ik ook geen partner willen met kinderen van een ander. Ook niet als ze ouder zijn.
Punt 1 omdat het dingen ingewikkeld maakt, punt 2 omdat hij ze dus op een bepaald punt wel gewild (en gemaakt) heeft punt 3 kleinkinderen en punt 4 omdat ik kinderen van een ander ook écht niet leuk vind (nee echt, ik kan geen een leuk kind van welke leeftijd dan ook opnoemen)

Daardoor weet ik dus bij voorbaat al dat ik ongelukkig zou worden en een relatie moet een aanvulling zijn geen beperking.
Ben er ook vrij zeker van dat mocht deze relatie die ik nu heb over gaan dat ik daarna single blijf. Fijne is dat ik daar gewoon met mijn partner over kan praten, we hebben echt een hele fijne, goede en vooral eerlijke relatie met weinig grenzen.

Dat heb ik dus ook. Zou dat wiel niet nog eens uit willen vinden met een compleet nieuw iemand en al zeker niet 1 met kinderen.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 07:41

Nja, ik ben er van overtuigd dat ik nooit meer een partner als hem ga vinden. Dus dan gaat alles tegenvallen. Heel simpel; het kan niet beter dan dit.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 09:13

Ja weetje, dat dacht ik ook altijd. En nu nog heel vaak. Maar mag hopen dat er meer dan 1 geschikt persoon op de aarde rondloopt. :j

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 09:16

Ik ga hem niet zoeken mocht het zover komen :D

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 12:41

Nope, niet zoeken en al zeker geen Tinder gedoe ofzo.