Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 08:37

Tallie1979 schreef:
Ik heb van de week een pakje verstuurd, zie aan de T&T dat het is bezorgd, maar koper laat voor het gemak niet weten of het in goede orde is ontvangen. -O-

Is geen bericht in dat geval niet goed bericht? Of was het gelijk oversteken?

Faline

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 13:23

Mijn veulen is inmiddels verkocht, dus ik had de advertentie op gereserveerd gezet.
Kreeg ik weer een bericht van dat mens wat ik eerder al vertelde die zo vaag deed. Alleen ik deel mijn account met mijn ouders en mn moeder las het bericht eerder dus die heeft het gelijk verwijderd omdat er allerhande verwensingen in stonden.
Nou had ik uiteraard het willen melden bij marktplaats maar zonder bericht...
Iemand enig idee of het terug is te halen evt door marktplaats zelf?

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 18:42

Hoi allemaal, ik lees hier in het topic dat er wel eens een verkoper opgezocht wordt (welke adv. iemand o.a. heeft). Hoe doe je dat in de marktplaats app?

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 19:17

Je kan dan toch aanklikken 'alle advertenties van deze verkoper'?
Of bedoel je dat niet?

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 19:36

Ik had het inderdaad al gevonden. Thanks voor je reactie!

Here’s the deal: ik had een zoekertje geplaatst op mp voor tickets van het concert van Pink. Vanavond geageerde een meneer met het aanbod van drie hardcopy tickets. Echter, hij heeft er ‘maar’ €185 voor betaald. (3 tickets)
Verhaal is dat hij ze via een vriend heeft kunnen kopen die de ticketing doet voor events als dit. Dus hij had ze eerder en voordeliger.
Hij zegt er gewoon €185 voor te willen hebben en ik mag ze afhalen. Echter zit hij in Groningen (Winsum) en ik in Amsterdam.

Naast dat ik misschien voor niks rij, kan er nog wat anders mis gaan?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 19:38

Ik zou een zoekopdracht op ticketswap zetten. :)

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 19:39

Die heb ik reeds geplaatst inderdaad :)

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 19:51

Beetje knappe kop kan ook hardcopy tickets vervalsen uiteraard

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 19:52

djuulsie schreef:
Tallie1979 schreef:
Ik heb van de week een pakje verstuurd, zie aan de T&T dat het is bezorgd, maar koper laat voor het gemak niet weten of het in goede orde is ontvangen. -O-

Is geen bericht in dat geval niet goed bericht? Of was het gelijk oversteken?

Nee, gewoon van tevoren betaald. Ik heb haar zelf maar een berichtje gestuurd, het is goed ontvangen! :)

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 20:11

roxiie schreef:
Beetje knappe kop kan ook hardcopy tickets vervalsen uiteraard

Daarom en ik lees in dit topic toch steeds terug dat als iets te goed klinkt om waar te zijn dit ook zo is... Hmm... twijfel.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 20:15

Ik weet niet wat een kaartje voor Pink normaal kost?
Niet iedereen wil er op verdienen natuurlijk.

Járen terug hadden wij 3 kaarten voor een concert van U2, een persoobkon op t laatste moment toch niet mee. Die kaart hebben wij ook voor de normale prijs op marktplaats verkocht.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 20:35

Dat is het punt, hij biedt ze voor onder de prijs aan, hij heeft ze via een vriend die een deel van de ticketing voor concerten en events regelt. Dus de tickets liggen een stuk lager. Ik mag ze halen voor €185 terwijl anderen er €270 voor hebben betaald.
Nu ik dit lees kan dit gewoon niet waar zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 20:47

Heb je het adres al gecheckt? Kan ook zijn dat hij hoopt dat je het toch laat verzenden en het adres dus niet klopt als je het wel op wil halen..

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 20:54

Ik heb nog geeb adres, hij gaat me straks meer gegevens geven. Ik wacht rustig af, als het niet door gaat vind ik het ook niet erg.
Ik heb wel even gegoogled en als hij inderdaad de meneer uit Winsum is die ik denk dat hij is dan lijkt hij me wel betrouwbaar. Maar dat weet ik natuurlijk pas als ik hem in het echt zie tzt.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 20:58

Als iets te mooi is om waar te zijn, dan is het dat vaak ook!

Veel oplichters gebruiken een uithoek in Nederland om he te ontmoedigen om het op te halen. Waarschijnlijk krijg je een adres van een woning die te koop staat of leeg. Dan rij je voor piet snot naar Groningen. Of de kaarten worden 5x verkocht. Zou ook niet de eerste keer zijn!

Ik zou het afkappen en via ticketswap kopen. Kans op oplichting is daar veel minder.

Chabby

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 21:01

Ik heb een koper welke een negatieve ervaring heeft achtergelaten. Hierbij heeft ze alle zeven verbeterpunten aangevinkt, waaronder ze beweert dat ze het item niet heeft ontvangen. Dit is absoluut niet waar en ze heeft in de chat ook aangegeven dat ze het wel degelijk heeft ontvangen. Ze was woedend om het feit dat ik het als een brievenbuspakket had verzonden, in plaats van pakketpost, omdat de levertijd dan een dag langer was.

Kan ik Marktplaats hierover een e-mail sturen? Ik vind het namelijk een behoorlijk kwalijke zaak om iemand openbaar te beschuldigen van oplichting.

Edit: AmyII: Misschien kun je betalen met Paypal of de gelijk oversteken functie van Marktplaats. Ik zou zelf de gok niet durven te nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 22:22

Dat zou ik idd wel melden Chabby, dat zijn gewoon valse beschuldigingen..

Ik zou het adres van de kaartjes afwachten, en dat even goed nakijken dan..

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 22:23

Chabby schreef:
Ik heb een koper welke een negatieve ervaring heeft achtergelaten. Hierbij heeft ze alle zeven verbeterpunten aangevinkt, waaronder ze beweert dat ze het item niet heeft ontvangen. Dit is absoluut niet waar en ze heeft in de chat ook aangegeven dat ze het wel degelijk heeft ontvangen. Ze was woedend om het feit dat ik het als een brievenbuspakket had verzonden, in plaats van pakketpost, omdat de levertijd dan een dag langer was.

Kan ik Marktplaats hierover een e-mail sturen? Ik vind het namelijk een behoorlijk kwalijke zaak om iemand openbaar te beschuldigen van oplichting.

Edit: AmyII: Misschien kun je betalen met Paypal of de gelijk oversteken functie van Marktplaats. Ik zou zelf de gok niet durven te nemen.

Helaas, Marktplaats doet hier niks mee. Mijn vriend antwoorde vorige week niet snel genoeg op een kopende partij en daarom heeft hij een belachelijk slechte recensie achter gelaten. Daar gaat dan je profiel waarmee je al 10 jaar actief bent en daarmee betrouwbaar overkomt. Die ene recensie haalt het gemiddelde ook lekker omlaag. Na contact met Marktplaats kon hier zelfs met bewijzen etc echt niks aan gedaan worden...

Hier ook iets waarvan ik niet goed weet wat ik moet. Ik heb een zadel aangeboden op 2dehands.be en kreeg gisteren een reactie in het Frans. Ik had er al een apart gevoel over maar toch even via google translate gereageerd. Ze vroeg om een betalingsverzoek via paypal die ik dus ook gegeven. Vervolgens kreeg ik een rare mail terug, in de spambox. Meteen een mail gestuurd naar paypal met melding van fraude. Verder heb ik geen links geopend, enkel het betalingsverzoek gestuurd. Kan er hier verder nog iets mis gaan? Heb de lopende rekening al leeggetrokken maar moet ik verder nog iets doen? Heb ook een anti virus scan laten draaien daar is niks uitgekomen.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 23:46

Chabby, wat balen van de beschuldiging! Ik zou zeker melding maken in de hoop dat mp er iets mee kan.

Als ik voor de tickets zou gaan, ga ik ze ophalen en betaal ik contant. Maar ik wacht eerst even af of ik het voldoende vertrouw...

Maureen_M, ik kan je helaas niet geruststellen (echt geen ervaring met Paypal hier) maar ik wil je wel een hart onder de riem steken. Ik zou helemaal kriebelig worden..

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 23:49

Dankjewel !! :)
Ik zit ook echt al de hele avond zenuwachtig op de bank. In principe zou er niks kunnen gebeuren maar de pc hing net vast en ik dacht al meteen aan een virus of whatever. Ik hoop dat het geen staartje heeft.

En mijn zadel is nog steeds niet verkocht :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 09:49

Hier nog steeds niks gehoord van de koper. Er zijn 7 dagen verstreken dus ik krijg mijn geld nu wel, maar omdat het weekend er tussen zit wordt het pas maandag of dinsdag. Ik wacht nu dus anderhalve week op mijn geld. Leuk joh, dat gelijk oversteken. :roll: Dat was ook een keer en nooit weer....

Wel een positieve ervaring. Tijdje geleden kwam een mevrouw een deken ophalen, dat was een supersnelle deal en een hele aardige mevrouw. We hebben toen nog een hele tijd staan kletsen. Nu had ze op een andere deken geboden, maar het ophalen was nu wat lastig dus hou ik hem voor haar achter. Fijn dat er ook zulke mensen zijn :))

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 10:11

waar in winsum is het? ik woon vlak voor adorp das er niet heel ver vandaan.

stuur maar pb

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 13:45

Mede daarom vind ik dat gelijk oversteken niks.

Ik heb gister betaald voor iets het was vrijdag dus dan is het er maandag pas. Heb ook aangegeven dat ik het gister zou betalen.
Nu zegt diegene ik heb geen geld ontvangen dus heb het aan iemand anders verkocht.
Eh pardon? -O-

Ben echt heel boos, mag toch aannemen dat ze dan wel mijn geld terug stort.

En ik wil eigenlijk een slechte recensie geven, maarja dan krijg ik er zeker en vast zelf ook een terug...

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 14:13

Met die recensie zou ik even wachten.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 14:58

Ja dat sowieso tot ik geld terug heb.
Maar daarna durf ik als nog niet haha.