Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 01:07

Ik had een bod geplaatst op rijlaarzen.Verkoopster heeft dit bod aanvaard.
Vrijwel onmiddellijk daarna heb ik het bedrag plus verzendkosten overgemaakt.Een dag later kreeg ik een mail dat het geld op de rekening stond en dat ze de laarzen de volgende ochtend zou versturen.De traceercode ging ze me dan natuurlijk ook doorgeven.
Vier dagen later mailt ze me dat ze het pakket nog niet had verzonden omdat een familielid opgenomen was in het ziekenhuis maar dat ze het zeker de volgende dag zou doen.
Ik heb haar veel sterkte gewenst alhoewel de alarmbellen bij mij al aan het rinkelen waren.
Twee dagen later had ik nog steeds niets van haar vernomen en heb ik haar gevraagd om de traceercode door te mailen.
Nu,weer twee dagen later nog steeds geen mail gekregen.
Wat nu te doen?

Alja

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 07:30

Ohoh gaat het om veel geld?

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 10:35

Nee,niet zoveel.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 14:11

Hier gaat het nu opeens super, ben bijna alles kwijt, 1 iemand 1 zadel en de ander wilde alles hebben incl 2 zadels.
Geld staat er van beide al op, dus ben d'r blij mee

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 14:17

Pffff het leed dat een aquarium verkopen heet :( Ik heb een flink aquarium met onderkast wat niet voor de hoofdprijs weg hoeft. Ik ben echt al 50 bieders verder en de ene helft bied niet serieus, de ander bied mijn vraagprijs (of eroverheen) en komt vervolgens niet opdagen/houdt opeens op met antwoorden.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 14:30

Ik heb mijn nieuwe leren rijlaarzen binnen één dag verkocht, voor de prijs waarvoor ik ze zelf ook gekocht heb :D En dan was het nog een niet-standaard maat ook.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 15:17

yeey mijn nieuwe zadel is mooi schoongemaakt binnengekomen en het zag er nog super uit!

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 00:04

Ik was op Kapaza aan het zoeken naar velgen voor onder mijn auto.
Leuk setje gezien regio Holland.
Verkoper een berichtje gestuurd zo vriendelijk nog om te vragen waar in Nederland kan ik ze komen halen?
Een heel droog bericht : Holland ...
Ja nu wist ik nog niks :')
Waarop mijn reactie noord Holland, zuid holland ... En dat ik dit vroeg om dat ik echt wel interesse er in had en gewoon wou weten Hoelang ik onderweg zou zijn... (Had al geen zin meer na de eerste mail :') )
Krijg ik terug Midden Holland maar ben zondag wel in Anderlecht . Bel me even.

Nu heb ik echt zo iets van steek die velgen waar de zon niet schijnt :')

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 00:16

Hebben jullie nog tips voor mij, al een tijd Petrie laarzen te koop staan, zien er uit als nieuw. Verkoop ze in opdracht van mijn tante.
Zijn nog helemaal niet ingezakt, dus helemaal nieuw. Vraagprijs is €80,- Is dit dan nog te hoog?

Flowerbomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 07:55

Ik heb petrie ankys te koop staan. 3x aan gehad. Krijg biedingen van hooguit 25 euro...

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 08:21

Laarzen zijn helaas lastig te verkopen. Tijdje terug mijn Petrie's proberen te verkopen. Waren 650-800 euro. Krijg er nog geen 70 euro voor. Dan houd ik ze liever zelf..

joyenbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 09:19

Ik heb zelf via marktplaats gloednieuwe petries gekocht voor 70 euro.zelf ook weer heel weinig aangehad en toen ben ik aangekomen, dus mijn kuiten ook en paste ik ze niet meer. Ik heb ze toen weer kunnen verkopen voor 75 euro.

Vind het dus wel een goede vraagprijs en met een beetje geduld lukt het vast wel.

Ik heb ook even je advertentie bekeken, maar ik zou iets betere en meerdere fotos maken van de laarzen.
Misschien nieuwprijs in de advertentie zetten? Zo weten mensen hoe duur de laarzen zijn en zullen ze dus minder snel onzinbiedingen plaatsen.

Succes met de verkoop!

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 09:56

Ik denk dat je het met laarzen net moet treffen. 80 euro is in verhouding natuurlijk spotgoedkoop, maar het blijft veel geld en ik denk dat veel mensen toch willen passen voor ze dat uitgeven. Dan moet je dus net iemand treffen met de juiste maat die ook nog in de buurt woont.

Ik vind ook dat veel mensen een hoop laten liggen. Hoe vaak ik geen advertenties tegenkom met 'Laarzen. Maat 40' en als je dan mailt voor de overige maten etc. weten ze dat al niet. Plus dat er bij veel z.g.a.n. laarzen niet al te beste foto's tussen staan waardoor het ook nog eens lijkt alsof ze intensief gebruikt zijn...

Ik zeg niet dat dit laatste bij jou zo is hoor, dat was even in het algemeen. Ik heb toevallig deze week nieuwe Cavallo Winners verkocht (adviesprijs was ooit 277,50 euro, momenteel zijn ze op veel plaatsen afgeprijsd) en daar heb ik 40 euro inclusief verzendkosten voor gekregen. Voor mij genoeg want dat is ook de prijs die ik er zelf voor had betaald. Het was nog een aparte maat ook, maar ze waren binnen één dag zo goed als verkocht (wel via Facebook).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 09:59

Heb mijn scooter te koop staan, kreeg ik zondag een mail van een man dat hij er voor €150 minder dan de vraagprijs er zo snel mogelijk achter wou. Nu goed, geen probleem, hij staat toch in de weg. Afgesproken dat hij woensdag kwam. Kreeg dinsdagavond om 21 uur een berichtje dat hij niet kwam want hij had geen geld. Nou, dat wist je op zondag toch ook al!

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 10:04

Laten we het positief bekijken: hij laat tenminste nog wat horen :+ Misschien had hij wel net een tegenvaller gehad, wasmachine kapot ofzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 10:09

Zou me verbazen. Via mail kwam hij al wat raar over. scooter gaat ook weg naar opkopers omdat er wel wat aan is :) Het was een Fransman en had nog gevraagd of hij de Nederlandse advertentie wel goed had begrepen. Volgens mij heeft hij hem dinsdag nog eens deftig doorgelezen en gezien dat de lage prijs er is omdat er ook wat aan die scooter is :p

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 10:18

Oh ja dat kan natuurlijk ook :')

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 12:20

Heb 2 gloednieuwe Eskadron dekens te koop omdat ik er voorlopig toch niet aan toe kom om ze te gebruiken.
Heb ze er gisteravond net op gezet en de eerste onzin reacties stroomden gisteravond gelijk ook alweer binnen. -O-
(Vooral de reacties van mensen die (zgn?) geen verstand van Eskadron hebben zijn om te huilen :') )

Gelukkig ligt het niet in de weg. Ik verkoop het alleen als ik een fatsoenlijke prijs er voor krijg. Anders wacht ik wel tot ik het wel zelf kan gebruiken!

Van de week nog wel positieve ervaring met verkoop van mijn zadel! Binnen een week voor een redelijk normale prijs kunnen verkopen! *\o/*

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 12:29

wat voor eskadron verkoop je FAline?

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 12:42

Hibiscus stripes jersey deken en banana espresso bicolor fleece deken, beide maat XL.
Bij de hibiscus heb ik evt ook nog bijpassende peesbeschermers (ook nieuw) maat full.
En van de banana overweeg ik nog om de bicolor pad ook nog te verkopen... is ook nog nieuw.

Allemaal populair spul dus en nagenoeg niet meer nieuw te krijgen.

Heb ze ook op de boktmarkt staan.

DeBuurvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 13:12

Lees vaak mee en wij vonden dat deze ook wel in dit topic passen.

Buurvrouw wil graag een staande lamp dus wij zoeken op mp en komen een leuke lamp tegen.
Staat een telefoon nummer bij dus wij bellen.

Een meneer neemt op *zegt zijn voor-en achternaam* en buurvrouw vertelt dus dat ze voor die lamp belt en ze vraagt wat de vraagprijs ervoor is.
Man zegt dat hij er zo'n 20-30 euro voor wil hebben,nou helaas dat vond ze teveel want ze wou niet hoger dan 10,-
Man vroeg of hij haar later die dag terug mocht bellen.
Nou prima toch.

S'avonds man belt met een voorstel;
Hij komt de lamp brengen ze krijgt 20,- toe op de lamp en hij wil graag een wip maken.

Ze heeft maar opgehangen.

Buurvrouw is allang pensioen gerechtigd. (om je even een idee te schetsen van de leeftijd dus geen zwoele stem oid)
_O- _O- _O-

Flowerbomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 13:14

Hahaha wat heb je toch een gekken rondlopen...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 13:16

Nou ja... := Dat zou ik melden bij MP.

Wat zou dat nou toch zijn? :') Verwachten dat soort mensen nou echt een wip te kunnen maken of gaat het om het shockeffect :=

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 13:17

Jouw gebruikersnaam is in deze context wel heel mooi :')

evengeennaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 13:20

ik meld me ook! :') Toen ik een jaar of 10 was (2 jaar geleden maar maakt niet uit :roll: ) Was (nogsteeds) ik opzoek naar een verzorgpony, had een advertentie op marktplaats staan en kreeg daar een reactie op van een man. Hij stuurde zoiets "Hallo ik heb thuis 5 paarden staan waar je alles mee mag doen maar als je niet luisert dan sla ik je op je billen en dan kan je niet meer lopen" Mn moeder las het ook en heeft direct advies gevraagd aan vrienden en die zeiden dat ze het bij de politie moest melden (want dat account was toen net aangemaakt) de politie heeft er niks mee gedaan maar als er weer van zulk soort mailtjes kwamen gingen ze inschakelen >;)
nou......